Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! A korábban írt Radiant RBC 24 Elite kazánnal kapcsolatban kiderült hogy benéztem a szenzor kábeleket, a hivatalos nyákrajz szerint volt a két szenzor bekötve, szóval ezeket vissza raktam eredeti elrendezésbe.
Az nem világos számomra, hogy miért nem jelzi ki a HMV hőmérsékletet ha megnyomjuk a három gomb közül az alsót. Ilyenkor csak két kötőjelet mutat. A manual szerint 5 sec nyomás után a külső szenzort jelzi ki, és ilyenkor mutatott nekem pl 50 fokot, de fura lenne ha plusz 50 fokot mérne a külső szobai termosztát, más külső szenzor nincs bekötve. Lehet hibás a manual, és 5sec után a HMVt mutatja...? Gondolom az alap érték amit kijelez, az a fűtési hőmérséklet, még ha csak HMV módba van állítva a készülék is. Most úgy tűnik hogy szabályoz, kb próbál tartani egy konstans melegvíz hőmérsékletet... Ami fura, hogy ha csak melegvíz csap van nyitva, akkor eléggé túl melegíti azért a vizet most is, de ha van hozzá keverve hideg víz, akkor vissza veszi a meleg oldalt is. Gondolom a nyitott hideg víz oldal a kazán hideg bemenetén kisebb nyomás csökkenést okoz, és ez valahogy segít szabályozni...? Van valakinek ilyen készüléke, aki tudja ezek a kijelzés üzemmódok hogy is vannak? köszi!
Szia! Az nem fordulhat elő, hogy fordítási elírás van és mivel nincs bekötve külső hőmérséklet érzékelő így annak értékét nem tudja kijelezni de a HMV-t azt igen. Ez a kazán bitermikus hőcserélővel készült és nagy valószínűséggel gradiens módon szabályoz, tehát ha HMV-t engedsz akkor fel vesz egy változót és ahhoz igazítja a teljesítményt ha pedig kinyitod a hideg csapot is hozzákeverés céljából (hűteni) akkor leesik a nyomás és változik a gradiens is. Azt tudni kell, hogy HMV készítésnél teljes terheléssel indul a főégő és közben gradienst figyel a HMV kimenetén az NTC. A fűtési oldal ugyanilyen de ott lassú gyújtással és modulációval indul de a moduláció az nem biztos, hogy folyamatos hanem két lépcsős (egy alacsony és egy emelt). A HMV-t ha lehet ne használd csak optimális vízhőmérsékletig azaz ne sok hideget kelljen hozzákeverni. Ezzel késleltetni lehet némileg a vízkőlerakódás kialakulását.
Szia! Köszi az infót, ez magyarázat lehet a tapasztaltakra. Ha ilyen gradiens setpoint alapú a szabályzás akkor ez lehet az oka annak hogy miért nem jelzik ki a HMV aktuális kimenő hőmérsékletet alapból, hiszen nem az a releváns hanem ahogy kikevered hideg vízzel a kivételi ponton. Ezt most próbálom magyarázni magamnak, de lehet semmi értelme ennek a leírásnak A HMV hőmérséklet beállítót jó alacsonyra vettem, de számomra úgy tűnik hogy nem igazán van hatása arra milyen víz jön ki a csapnál. Csináltam egy tesztet, a legalacsonyabbra, 35 fokra állítva a HMV hőmérsékletet, olyan 50 fokos víz jön a csapon, legmagasabbra, 60 fokra állítva meg olyan 55-60 fokos víz. Úgy tűnik hogy modulálja, nem engedi ennél feljebb, ez legalább működik. Lehet van valami gond a potméterrel? Ez egy most cserélt, vadinúj nyák panel elvileg...
Ez a bitermikus (csőben cső) megoldás a legjobb hatásfokú kazántest és nem kell másodlagos hőcserélő és háromutú szelep hidroblokkal vagy motorors szeleppel a HMV-hez. A hátránya az volna, hogy a víz karbonát tartalma beleég a rendszerbe és mivel szűk járatok vannak a csövek között és kanyargós, két végén gyűjtőfedéllel lezárva a kazántest a plakkok leválhatnak és az áramlás következtében feltorlódva elzárnak egyes csőszakaszokat ami rontja a vízhozamot és a velejáró szabályzást (hajlamos lesz a túlmelegedésre).
Jó estét! A fűtés még kevésbé aggasztó,de napok óta nincs melegvizünk. A cirkóban kicseréltem a szivattyú motort, a kiegyenlítő tartályt, aminek a belső nyomását nem tudtam mérni és néhány sérült,porladt tömítést. Egyszer.kétszer elindult, a gáz is begyulladt majd néhány ropogás közepette leállt. A fotón látható 50 és 70 jelölésű LED villog, mikor az egyik,mikor a másik, többszöri indítás után. A szivattyú rettentően melegszik. Légtelenítettem a szivattyút és a szürke tartályt is, de semmi változás. Kissé kínos ,hogy nincs melegvizünk,hideg tus reggelente jó, de este.... Valaki tudna segíteni mi lehet a hiba? Kiegyenlítő tartály és szivattyú motor csere előtt működött, de folyt a víz a tartályból. Radiant Idea 26
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2022
Lehetséges,hogy a szivattyú nem tud forogni és ezért melegszik túlzottan?
Szia! A szivattyú melegedés az előfordulhat a nem megfelelő légtelenés miatt is. Ha a tágulási tartályból folyt a víz az hibás, rossz ezért cserélni kell vagy pótolni egy hasonló nagyságúval amit applikálni kell a kazánhoz. A másodlagos hőcserélőből (szürke tatály) is ki lett zavarva a levegő? Nem biztos, hogy jól sikerült a tágulási tartály nyomásbeállítása sem. A gyújtóláng már égve marad? A villogó ledek azok a fűtési és kéménytermosztát hibákat villognák de nem azokkal van a probléma hanem a légtelenítés nem sikerült jól. A szivattyún van egy automata légtelenítő szelep aminek állandóan nyitva kell lennie de a szivattyúból a tengelyvégén lévő nagy fényes csavart kicsavarva is ki lehet engedni az oda berekedt levegőt. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Aug 29, 2022
Szia! A nyomásbeállítás biztosan nem jó,csak érzésre fújtam néhányat a tartályba.Tartja a nyomást ezt megállapítottam. A szürke dobot és a szivattyút is légtelenítettem ,de valami nem stimmel, a szivattyút nem tudom megállapítani ,hogy forog-e,hangja nincs és nagyon melegszik.Ez lehet azért is mert nincs légtelenítve megfelelően? Ha szétcsavarozom nem sérül a tömítése? Négy db csavarrral van összerakva. Nem gyújtólángos, ionizációs (jól tudom?) begyullad a főláng, kb . 30 mp -ig működik ,majd leáll. Eredetileg ilyenkor még pár percig működött a szivattyú, most semmi jele ennek. Hogyan tudom megmérni a tartály nyomást? Nincs nyomásmérőm. Ha túl van fújva az gond? Jött levegő szépen a szivattyúból és a szürke tartályból is. A légtelenítés melyik részét nem csinálom megfelelően? Bocs a sok kérdésért! Üdv
A szivattyu tuti jol van bekotve, ha igen es van a hatuljan egy nagy csavar, azt vedd ki es egy csavarhuzoval forgasd meg. Lehet le van tapadva.
És igen! Le volt tapadva! Akár hajat is moshatok! Hálás köszönet VIM és 444Tibi segítő hozzászólásáért.
A tartály nyomása mennyire fontos? Csak hozzávetőleg tudom beállítani. Mennyinek kell lenni a nyomásértéknek?
Ezen a szivattyún állítható a fordulatszám. 2200, 2000 ,1600 /perc. Mennyire állítsam?
A radiátorok kicsit bemelegedtek. Ez normál jelenség?
Nagyon úgy tűnik,hogy az utánkeringetésnél belepumpálja a melegvizet a radiátorokba.
Azt nem gondoltam vona, hogy beraksz egy szorult tengelyű szivattyút. Lehet, hogy a réginek nincs semmi baja. A nyomás érték az függ a fűtési rendszered térfogatától de az 1 bár előnyomás az elfogadható érték ha a kazán 6-8 literes tágulásija eddig jól működtette a rendszert. A fordulatott azt a maximumra kell venni, hogy a teljesítmény meglegyen a HMV részére. A lekeringés az lehet, hogy így van megoldva, hogy a HMV készítésnél esetlegesen felhalmozódott hőt lekeringeti a fűtési oldalra.
Szia! Ezt én sem gondoltam volna,mivel a szivattyú újszerű állapotú, de már egy éve állt , és lehet,hogy a régi is jól működött volna. Eddig nem vettük észre,hogy melegvíz után a radiátorok melegedtek volna.
Ha a radiátorokon is érezhető ez a melegedés akkor azt már a motoros szelep körüli hiba okozhatja. Ha jól emlékszem akkor az a motoros állítómű az mikrókapcsolós bakterokkal van megoldva. A háromutú szeleptest belsejében az "O" gyűrűk vagy a rudazat rögzítője lehet hiba forrása, nem megfelelő járatok kerülnek zárásra ill. nyitásra vagy csak részlegesen megy végbe az átállás. Ezt sajnos szét kell szedni és csak úgy derül ki, hogy mi a hiba oka.
Köszi,megnézem ezt is, ha már ennyit dolgoztam ezzel a cirkóval.
Ennek a szivattyúnak így kell kinézni, vagy hiányzik a légtelenítő szelep róla?
Ott van jobbra hátul, de úgy látom, hogy a kupak le van véve róla (mármint a légtelenítő szelep tetejéről. Szerintem azt kellene szétszedni, nem e a szelep el van koszolódva és nem végzi normálisan vagy egyáltalán a légtelenítést.
Szia! VIM véleményéhez csatlakoznék. Én kérnék egy autó gumiabroncsához való nyomásmérőt kölcsönbe és a TÁT nyomását minimum 1,2 bár értékre pumpálnám fel (elmehetsz 1,6 bar értékig is), természetesen 0 bar fűtési rendszernyomás mellett, vagyis nyomásmentesíteném a szervízcsapokkal a fűtési kört.
A kazánok általában a hmv felfűtése után a fennmaradó hőmennyiséget a fűtési körbe történő visszakeringtetéssel oldják meg. Vagyis: A kazán utáni fűtési cső langyos lehet, de a radiátorok nem! Gondolom a Te kazánod is ezt a módszert alkalmazza, de ez nem fix dolog. A keringető szivattyúval kapcsolatban: A fokozatát próbáld az eddig beállított fordulatszám helyett más fokozatba állítani, a francia kazánok esetében már láttam hasonló hibát, illetve hiba-elhárítást, hogy más fokozaton gond nélkül mennek. Egy próbát megér, nem kerül sok időbe.
Helló Mindenkinek!
Adott egy Renova Star F 24 E BT készülék. Reggel még semmi baja nem volt, most meg nem csinál meleg vizet. A piros led folyamatosan villog. Kikapcs bekapcs után folyamatosan megy a ventilátor és nem áll le. Vagy ha esetleg leáll (1x volt ilyen) akkor se indul a kazán. Gáz az van. Van erre valami ötletetek? Merre induljak? Vagy szerelő? Előre is köszönöm.
még azt kifelejtettem, hogy a rendszerben 1,5-2 bar nyomás van a kijelző szerint.
Köszi,kipróbálom.!
A melegvíz hőfokszabályzó maximumra állítva, mégis csak 50 fok-ig melegíti a vizet. Ennek mi lehet az oka?
Szia! Ha leveszed a burkolatot akkor sikerül begyulladni a főégőnek? Talán a ventilátor nyomáskapcsolója nem áll át, mert elégtelen a légcserélés? Előfordul, hogy a ventilátor tengely kenetlen ill. ki van száradva és nem tud megfelelő forulattal forogni ahhoz, hogy a huzatkapcsolót átállítsa vagy ott van még a huzatkapcsolóhoz csatlakozó csövecske ami koszos lehet belülről és ez is okozhatja ezt a problémát.
Szia! Levettem a burkolatot, úgy sem gyújt be. Leszedtem a kémény csövet és belenéztem a ventibe. Úgy fúj, hogy bekönnyeztem. A huzatkapcsoló az a presszosztát? Ha igen, akkor az a nyáron lett cserélve, cső pucolva. Ha nem, akkor merre találom?
Köszi
A háromutú szelep nem megfelelően zárja a járatokat, ezért melegednek a radiátorok is de a HMV is ezért veszít a hőmérsékletéből. A motoros szelep rajza jól szemléteti a működést. A gyári számok alapján kerestem ki számodra a jobb érthetőség kedvéért ezeket.
A tűztérit is levetted? Szóval: szivattyú, ventilátor megy de szikráztatás már nincs és villog a piros lámpa?
Tűztérit is levettem. A szivattyút nem tudom, hogy megy e, azt nem hallom. A venti megy, szikra nincs, a piros villog. Ahogy mondod.
Igaz, ez bitermikus hőcserélős kazán és a szivattyúnak csak fűtés állásban kell mennie ha a szobatrmosztát meleget kér. A HMV áramlás érzékelője lehet a probléma okozója, hogy nem érzékel vízáramlást és ezért nem indul meg a gyújtási folyamat. Így néz ki. A HMV kimeneten megfelelően jön a vízsugár a szokott módon? Nincs esetleg elszennyeződve a bemeneti vízszűrő vagy ez az áramlás érzékelő, annak tengelye kopott és a forgólapát megakad.
A HMV kimeneten tökéletesen jön a víz. A kazánon flexi csöveket, illetve gázbekötő csövet cseréltünk a nyáron. Vízszűrő tiszta. Az áramlás érzékelő lesz a következő amit megvizsgálok. Köszönöm a linket és az ötleteket. Jelentkezem...
Sziasztok!
Mi okozhat HMV előállítás során túlfűtést? Azaz nem kapcsol le, hanem elfűt 77c-ig majd leold 74c-ra és újra fel 77c-ra...ez körbekörbe. A beállított értékkel nem foglalkozik. Kondikat cseréltem az alaplapon, átforrasztottam az egészet. A fűtés során megáll a beállított értéken. |
Bejelentkezés
Hirdetés |