Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Normális ütvefúró, például Hilti, és hozzá normális ütvefúró szár. A sima fúróval, ha nem telibe fúrod a vasat semmire se fogsz menni, mivel a beton egy pillanat alatt lekapja a vágóélet. Előttem már írták, lassú fordulat és közbe hűteni a szárat.
De nem ÜTVE fúrni, mert az csak kiveri a betont, a fúró élét.
Bizony ütve szoktam fúrni, ha nem ütve fúrod úgy kb. egy örökkévalóság lesz mire átfúrod, ha egyáltalán átviszi.
A betont, de nem a vasat. A vasat forgácsolni kell, a betont porlasztani (törni). Nekem eddig bejött.
Igen a beton és az acél NAGY különbség!
BETONACÉL fúrása az FORGÁCSOLÁS = HSS fúró a megoldás BETON fúrása lényegében tördelés = karbidlapos ütvefúró a nyerö De ha a lukacskában egyszerre kell betont és acélt fúrni, na hát akkor lehet szentségelni ...
Szia!
Jó lesz az, csak olyat kérjél, ami HSS-Co. A fúrószárba is bele van gravírozva, kissé bronz színűek ezek a fúrószárak. Amint már javasolta Bakman, elő kell fúrni kisebb átmérővel. Arra figyelj, hogy ezzel a fúrószárral sem szabad betont fúrni, csak a betonacélt. A betonacél fúrása, megmunkálása sem nehezebb, mint egy jobb szerkezeti acélé, kb. azonos a folyáshatára, szakítószilárdsága mindkettőnek. Ózdon, és a lengyeleknél is a B500B minőséget gyártják 10+ éve, de a régebbi hazai gyártásúak is eszerint készültek. Kiválóan hegeszthető, DE bázikus elektródával, a "házgyári panellakások" építésénél is hegesztették.
Lehet hogy te úgy szoktad én meg ütve, 4 élű betonfúró szárral. Csak 20 évet dolgoztam építőiparban több ezer lyukat fúrtam.
Itt van 10 percre tőlünk Csömörön a PumaTools szerszám áruház. Gondoltam, ha már veszek jobb fúrókat, akkor több méretet is, de a biztonság kedvéért a 6mm-esből kettőt vettem.
HSS-Co, 5% cobalt, eredeti német gyártmány mind. Nos az eredmény csapnivaló, alig evett valamit az acélból, és az egyik 6-os el is vesztette az élét. Rossz helyen van, egy ablak nyílásban, és felfelé kell fúrni, úgy hogy alig látom, meg sem tudom támasztani rendesen. Ráadásul az akkus fúrómnak a gyors tokmánya befeszült, alig tudtam kioldani, valami meggárgyult benne, mert most sokkal nehezebben jár, mint előtte. Mit lehet kezdeni azzal? Végül is a nagy keservesen elért 20mm mélységű furatba beragasztottam két komponensű gyúrható műgyantával egy 6-os tiplinek az első részét úgy, hogy szintben legyen, és van hozzá olyan lemez csavarom, ami pont jó átmérőben és hosszban is. Egy IKEA rolót kell tartania 4 furattal. Súlya alig, szerintem pont jó lesz. A másik három tipli rendesen elmerült a betonba, ahogy kell. Furcsa ez az acél. Nem sima vastelepi betonvas, hanem valami erősebb acél lehet, amit gyárilag applikáltak az áthidalóba jó 35 évvel ezelőtt. Idézet: „befeszült, alig tudtam kioldani” Gondolom belekerült a felfelé fúráskor az áthidaló törmeléke.. Kifúvatás, átmosás segíthet. A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2023
Ha nem látad, hogy mit fúrsz, könnyen lehet, hogy az áthidaló betontörmelékéből is jutott az élnek, azt még a kobaltos fúró sem bírja.
Jó reggelt a tisztelt fórumozóknak!
Tudom,hogy egy ritka földfém, kémiai elem,a neodímium a legjobban mágnesezhető, de van-e bármilyen módszer arra, hogy egy közönséges vasdarabot (10 cm hosszú, 5mm átmérőjűt) erős, permanens mágnesessé tegyünk?
A betonvas kör keresztmetszetű és bordás is egyszerre, szóval a megfúrása nem egyszerű, feladja a leckét. A régi időkben, villanyszerelőként dolgozva inkább kikerültük a vasat. Sokkal egyszerűbb volt, mint megfúrni. Vagy kivéstük nagyobb méretben, és flexszel kivágtuk a vasat (pl. falba beépített (besüllyesztett) lámpa esetén).
Az előtted lévő hozzászólásban megírták mit kell használni. Nekem a csavarboltban ajánlotta az eladó ezt a 4 lapkás fúrószárat, azt mondta, mással neki se álljak erős betonnak vagy vasbetonnak mert esélytelen, úgy is volt, azért mentem oda. Akkoriban néhány 3-4 emeletes társasház bejárata mellé kellett felszerelnem kaputelefon központokat. Azok a falak még az 50-es években készültek, nem tudom milyen anyagból, de az első sima (2 lapkás) vídia fúrószár szétégett benne és még nem értem az első furat végére sem. A következő furatban a másik ugyanolyan fúrószárral 1 centit tudtam a falban haladni, majd leváltak a végéről a lapkák. Utána vettem azt a 4 lapkásat, na azzal ki tudtam fúrni minden házon az összes furatot a tipliknek.
És a HSS-Co csoda, azzal is volt élményem. Egy fúrótokmány tartót kellett kifúrni, ez egy kis hüvelykujj méretű vasdarab, ránézésre se nem acél se nem öntvény a fene tudja mi. Az egyik végében van egy 4-es vagy 5-ös menettel egy furat, a másik végére lehet felfogatni a fúrótokmányt. Na a furatot kellett felfúrnom 6-osra, hogy rá tudjam illeszteni az egészet egy ablaktörlő motor 6-os tengelyére. A sima HSS fúró nem igazán akarta vinni, elmentem venni egy HSS-Co-t hogy azzal majd menni fog. Még úgy sem ment, a fúrószár élesen sípolt és visított, égett szaga jött, az eleje kúposra kopott, kis híján beszorult a furatba. Sima HSS fúrókkal fúrtam ki, elment rá 3 fúrószár mire sikerült (nem akartam közben köszörülgetni).
Nincs. Bár az 'erős' relatív fogalom.
Természtesen nem egy csatahajót akarok vele megmelni, hanem ,pl. egy 2-3 cm átmérőjű acélgolyót kellene megtartania mindkét végén
Szerintem kizárt. Túl nehéz.
Miért nem lehet sima mágnest alkalmazni?
Bevilágítottam a lyukba, amikor elakadt, és azt láttam, hogy telibe kapta a vasat. De nagyon béna helyen van.
GeLee: ismerem ezt a négy élű betonfúrót, de úgy gondoltam, hogy már nem a beton az akadály, hanem a vas, ezért vettem HSS-Co fúrót, ami végül csalódás lett. Magát a betont simán vitte a Parkside fúrókalapács ( ami egy nagyon pöpec kis jószág amúgy. ) mellé csomagolt betonfúró. Mindenesetre megoldottam, hogy használható legyen. A jövőre nézve lehet hogy veszek ilyen 4 élű fúrókat, bár nem valószínű hogy mostanában megint vasbetont kéne fúrnom.
Kereskedelmi forgalomban nem kapható ilyen formájú-méretű mágnes, és kb. 120 db kellene
Ráadásul az akkus fúrómnak a gyors tokmánya befeszült, alig tudtam kioldani, valami meggárgyult benne, mert most sokkal nehezebben jár, mint előtte. Mit lehet kezdeni azzal?
Nekem is volt szerencsém elromlott tokmányhoz. Az enyém közepében egy balmenetes kereszthornyos csavar rögzítette a tengelyhez, maga a tokmány jobbmenetes csavarkötéssel van a tengelyen. Az új tokmány ára nem megterhelő.
Rövidebb vasdarab, a végeire az erős mágnes.
Köszi, ránézek. Szét lehet azt úgy szedni vajon, hogy a korábban javasolt kimosást tisztítást el lehet végezni? Vagy ha már elkezdett szorulni akadozni, jobb egy csere?
Megnéztem az árukeresőn, 18 oldal gyorstokmányt mutat.
Ez meg a bőség zavara lesz. A legjobb gépmárkák tokmányai is kaphatóak, csak tudjak választani.
Sajnos a roncsolásmentes szétszedésére én nem sok lehetőséget láttam(ettől függetlenül valahogy biztos megoldható), ezért lecseréltem anno, mivel nem volt egy ökör összeg.
Tedd be (elektro)mágneses térbe. A gyárban is így készült.
Idézet: „...ránézésre se nem acél se nem öntvény a fene tudja mi.” Ránézésre még az sem mondja meg egy kész alkatrészről, hogy edzett vagy sem, aki napi szinten foglalkozik ilyesmivel. Az a tokmánytartó morze kúp egészen biztosan az, nem csoda, hogy nem tudtad átfúrni. Mellesleg a fúrószárakat így elég könnyű tönkretenni, mivel az a 0,5 mm, amit oldalanként le kellett fúrnod, leszedi az élszalagot, ezután érthető, hogy beszorul a furatba.
Sajnos, ezeket a fúrószárakat is gyártja már boldog-boldogtalan, eléggé változó minőségben. Nálunk az Abraboro HSS-Co termékei nagyon jól teljesítenek, ha nincs éppen a szerszámboltban, akkor inkább várunk 1-2 napot, mire beérkezik a megrendelt szerszám.
Fórumtársunk "Hangszóró javítás" könyvében a 291...293 oldal.
Nem mi rendeljük, hanem az a szaküzlet, ahol szoktuk venni.
Felmágnesezni úgy tudod, mint bármilyen más mágnest a készítésnél, vagyis a 10cm-es rudat egy zárt, U-alakú (lehetőleg sima trafóvasanyag) körbe teszed és elektromágnessel minél nagyobb indukciót hozol létre. Akkor nem lehetetlen a kb. 1T körüli indukció elérése sem a körben, a rúdban fellépő max indukció az anyagtól függ, a mezei vasanyag telítési görbéjétől.
Viszont ebből csak töredék mágnesességet fog megtartani, annyit ami egy iránytűt tud mozgatni, és bármilyen állandómágnes simán átmágnesezi nem kívánt polaritással. De még egy tekerccsel való kölcsönhatás is ha motort akarsz csinálni. Ezért fejlesztik a minél nagyobb energiasűrűségű és nagyon nagy koercitív térerősségű mágneses anyagokat, mint a neodímium mágneseket, ami nemcsak hogy megtartja a kb. 1-1,2T felületi indukciót felmágnesezés után, hanem irtózatosan nehéz lemágnesezni is. Ha egy ferrit mágnest és egy neodym mágnest összeteszel ellentétes polaritással a ferritet képes ellentétesen átpolarizálni és végül vonzani fogja a neodym mágnest (úgy is marad) két neodym viszont szinte egymás beállított mágnesezettségét sem tudja megváltoztatni. Úgy tudsz az állandómágnesen spórolni, hogy ahol a pólusok dolgoznak (feltételezem a 10cm rúd két vége), ott neodym mágneseket használsz pl. 10x10-es henger, a többi lehet sima vas, vagy trafó/dinamólemez stb. Egyébiránt ilyen mágneshengerek kaphatók, én a teljes hosszt megcsinálnám neodym mágnesből - nem nagy költség - és műanyag csőbe tenném műgyantával kiöntve. Ha csak elméleti volt a kérdés, akkor úgy tudod elérni a vasrúd lehető legnagyobb mágnesezettségét, ha lehűtöd -273 fokra és úgy mágnesezed fel. |
Bejelentkezés
Hirdetés |