Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Miért nem fog változni? Milyen sikert ígér a billentés? Az egyensúly a keréktengely és a tömegközéppont viszonyán múlik. Ha telepakolva majdnem egyensúlyban van, akkor előrebillentve nagyobb erővel nyomja majd a vonóhorgot ha a tömegközéppont a tengely felett van, ami nagyon is valószínű, mert a csomagtároló rész alján van a tengely.
A fő probléma az, hogy pattog, amit nem lehet kiküszöbölni billentéssel, lévén mindenféle lengéscsillapító nélküli rendszer, maximum amennyit a gumik nyelnek el.
Néztem ilyen "alsó rögzítésű" futókat is, nem annyira szimpatikus a rendszer.
Nálam szempont volt a "kézikocsi üzemmód" is. (Próbáltam, nem néztek furcsán a közeli multiban amikor a saját kiskocsimba vásároltam ...) A kocsit gyártó Winterbikes cég ajánl a hátsó villára erősíthető kiegészítőt, de kicsit drágának találom (lemásolni meg nincs lehetőségem - műhely hiánya) ... A filces ötletem : A rögzítő fület átalakítom rugósra -> nyomja rá a kanalat a gömbre, a kanál belsejébe filcet, vagy más tapadósabb anyagot teszek -> hátha megfogja kicsit a pattogást (lásd autós fékezett vonóhorog téma) A kocsi nagyon könnyen gurul - sima úton nem is érezni hogy jön utánam Pattogásnál, ha csak az egyik kerék emelkedik el, azonnal kitér a kocsi abba az irányba, majd ha újra leér a kerék visszavágódik a kocsi a "helyére". Idézet: Ez ebben a formában természetes, ami a kostrukció hiányosságaiból ered: kerékösszetartás, utánfutás, dőlés, lengéscsillapítás stb. Lehet olyat gyártani, csak senki nem fizetné meg.„ha csak az egyik kerék emelkedik el, azonnal kitér a kocsi abba az irányba, majd ha újra leér a kerék visszavágódik a kocsi a "helyére"” Bővebben: Link. Idézet: „szerintem az okozza a problémát, hogy a magas akasztás miatt, a húzóerőnek van egy jelentős emelő vektora is.” Nem, nem emeli a húzás a rudat, sőt! Ha jobban végiggondolod: a rúd végét a vonójármű (most bicikli) vízszintesen húzza (bár pontosabb úgy, hogy az az alatta levő úttal párhuzamosan, hiszen emelkedők is vannak), és ha nagyon szőrözzük, akkor inkább (mivel az utánfutónak is vannak menetellenállásai) azt előrebillenteni igyekszik -csak ennek ellenáll a vonóhorog. Fékezéskor viszont ez elrendezésben valóban előfordulhat, hogy a fékezetlen utánfutó nemcsak tolja a biciklit, hanem kicsit emeli is a házsó tengelyt. De ezek ilyen kis súlyú utánfutóknál nem nagy erők.
A talaj egyenetlenségeit mindenképpen követni fogja a kocsi merev kerékkel, akárhova is kerül a vonófej. Sok kerékpárban nem véletlenül van rugózás, csak ez segítene. Ha pattog, az csökkenhet a rakománytól, ha a rakomány nem abszolút merev, hanem kissé összenyomódik, ez elnyeli a felfelé ható erő egy részét, pld.: föld esetében -csak példa a föld. A kerék követi a talajt, a föld laza szerkezete miatt alja követi, teteje már nem annyira, mert összenyomódik kissé ezalatt a föld. Ezért pld.: zötyögős úton szétterül a föld. Ha merev betontáblát viszünk, az pattogni fog a kocsival együtt, nagy csattanásokkal esik vissza a kocsira. Kb.: így néz ki ennek a működése.
A pattogás továbbra sem a vonófej miatt van
Ha pedig filcet szuszakolsz bele, akkor újra eléred azt, hogy ahogy kicsit kopik a filc -újra rángatni fog. Ezt zsírozni kell, mint a kis utánfutók "gömb"-jét. Igen, vannak nagyobb utánfutók, amiket nem zsíroznak, hanem "fék"betétjei vannak -de az sem a pattogás ellen. A "beriszálás" ellen. Tényleg a legjobb megoldás talán a gyári kiegészítő (amit említettél) lehet... De ha vásárolsz ballonosabb gumikat, amiket nem keményre (és nem is laposra, hosszas kísérletezés lesz ) fújtatsz -az bizony nagyon sokat fog segíteni.
Pont erre adtam ötletet Csak senki nem olvasta el?
Nekem ilyen utánfutóm van: https://www.mozgasvilag.hu/kerekpar/hirek/thule-kerekparos-utanfutok
A vonóhorog a hátsó kerék tengelyéhez van rögzítve. Az utánfutó rúdja görbén oldalról kerülve jön, így egészen éleset is enged kanyarodni, sosem volt kevés amit engedett. Az utánfutó rúdjának a végén van egy kis gömb, ami egy hozzá passzoló fém fészekbe ül be. Ez a gömb valami keménygumi-szerű anyagból van. Kicsit nyilván ez is pattog fekvőrendőrökön, de a tényleg nagy ugratóktól eltekintve szépen siklik. Egyenletesen kell tekerni ahhoz, hogy ne rángasson, pláne emelkedőn. De meg lehet szokni. 1 és két gyerekkel is használtam már szerintem egészen kb 50 kilóig. Plusz üresen is jól megy. Babakocsivá alakítható, de bevásárlós kézikocsinak túl nagy. Tanulmányozni a megoldásait érdemes lehet. Rúgózás a kerekeknek nincsen, de a terhet hordó rész erős vászon, nem merev és szerintem az rugózik egy kicsit.
Dehogynem, csak az nem segítene a "pattogáson", hiszen a tömegközéppont még jobban az utánfutó tengelye elé kerülne.
Azonban tényleg van olyan elrendezés is, amilyenre gondoltál, motorok otán akasztott egykerekű utánfutókat húznak vele. Csak ott is (ha jól tervezték) nagyjából a tengely felett van a tömeg. Kicsit előrébb, de nem túl sokkal, mint a tandempótkocsiknál is. És hasonló merevítés is van, mint amit Alkotó rajzolt (és most ideteszem, remélem, nem haragszik érte) A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2023
Pont erről beszéltem ami a rajzon van , ha mégegyszer elolvasod amit írtam ......
No, de akkor látod, hogy olvastuk. És értettük.
Csak ahhoz az utánfútóhoz éppen nem segít. Másikfajtához jó az ötleted. A hozzászólás módosítva: Nov 12, 2023
Postai díjszabás.
Csináltattam egy szemüveget, de nem akartam visszamenni érte, inkább postai úton kértem házhoz szállítva. 22x16x6 cm-es 148 g tömegű csomag. Díja: 3485 Ft. A szemüveg ki lett fizetve az utolsó fillérig. Miért ennyi a posta? Vagy ahogy a klasszikus ... A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2023
Házhozszállítás, és az értékbiztosítás megnöveli az árat.
Még automatában feladva, automata címére esetében is ha megadom a termék árát, akkor több mint 1000 Ft a plusz költség.
Mi lehet az oka annak, hogy a rendszer úgy hetente kidob, hiába jelölöm be a "jegyezz meg" funkciót. Nem mintha olyan nagy teher lenne újra bejelentkezni, de eddig ez nem volt.
Azt szeretnék, hogy legközelebb akarj visszamenni érte.
Házhoz szállítás drága. Meg az értékbiztosítás. De ezek nélkül is 1500 a csomag automata.
mocsok drága lett és a foxpost GLS se marad el... Vetekszenek egy külföldi szállítással Városomban 20e fő, már kiszállító sincs, a posta leürült azt is az önkormányzat fizeti, most már a 2. csomagom amit a postán kell átvenni a helyi cím helyett. (ami egyébként nem baj, mert nem vagyok otthon egyébként
Még az is, hogy ki fizeti a postaköltséget. Ha a címzett, akkor plussz kb.: 1000Ft.
Számítógépből származó ventilátort kezelhetek-e WD40-nel?
Nem csapágyas, hanem valószínűleg kissé összeállt benne a gyári kenés, mert eléggé nehezen indul és hosszú percek kellenek neki, mire valami értelmes fordulatszámot elér.
Ausztriában az árak: csomag szabványosan 10kg-ig mehet, csak doboz méret korlát van. 3 méret van:
Legkisebb és leghosszabb oldal összege maximum 45cm: 4,5€ - 1700Ft, maximum 70cm-ig: 6,76€, 2550Ft, maximum 120cm-ig: 9,05€, 3404Ft. Ez nem DHL meg hasonló, hanem a minden faluban, városban megtalálható posta, ahol ugyanúgy vannak szekrények is, tehát el tudod a csomagod munkaidőn kívül is hozni (és automata is található szinte minden postán, így feladni is tudsz anélkül, hogy bárkivel kellene beszélned), de a postás mindent házhoz hoz. Főleg, hogy meghatározhatod, hogy hova rakja le a csomagot, ha nem talál meg otthon. Nálam csak lerakja a bejárati ajtó elé, senki sem fogja a faluban ellopni... Ha nehezebb a csomag, 31kg-ig kb. duplázódnak az árak, de a max. 120cm-es csomag 14,06€-ba kerül 5300Ft. Értékbiztosítás természetesen drágább, de mivel van követési szám minden ilyen feladott csomagon, így nem kell félni. Ha elveszik egy csomag, akkor megkeresik, ha tudják. Sokáig tart, de én megkaptam eddig minden csomagom, 2 kószált el csak kicsit hosszabb időre. Csak érdekességképpen osztom meg. A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2023
A WD40 az ragacsosra szárad. Inkább műszerolaj, vagy varrógépolaj, egy csepp, a matrica alá, a tengelyre.
A hozzászólás módosítva: Nov 16, 2023
Köszönöm.
Látom ez a probléma mást nem érint. Vagy csak nem olvasta a hozzászólásom. De a rendszer ma is kidobott. Mégpedig úgy , hogy előtte olvasgattam, aztán más oldalakat néztem és mikor szerettem volna visszajönni megint bejelentkezést kért a megjelölt maradjak bejelentkezve rublika bejelölése ellenére.
Szerintem ez amúgy nem kicseszés, hanem a te érdekedben történő fejlesztés.
Mi ebben az érdekem? Naponta többször jelentkezzek be?
Én talán ha félévente egyszer kell, hogy bejelentkezzek újra. Be van x-elve, hogy jegyezzen meg, így megjegyez. Gondolom a böngésződ / adblocker / vírusírtó / egyéb bépülő cuccod túrja szét a sütiket.
Vagy rossz a géped órája és azt hiszi a géped, lejárt a süti.
Nálam sem Win10-nél, sem Win7-nél nincs ilyen gond.
Van Ethical Hacker tanfolyam.
Az első kérdés az, hogy mi a jelszavad. Baszki, ezt a trükköt én is tudtam. Pénzt vissza nem adunk.
Úgy tűnik, ez csak téged érint, valószínűleg nálad van hiba. Milyen rendszer? Milyen böngésző?
Nem, csak akkor kell bejelentkezned ha írsz is valamit. Ennek a fórumnak van egy olyan előnye több másikkal szemben, hogy nincs rejtve semmi, a csatolmányok sem, így bejelentkezés nélkül is láthatsz mindent, megnyílnak a linkek, le tudod tölteni a csatolmányokat stb.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |