Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   29 / 228
(#) spacesmonkey hozzászólása Júl 6, 2009 /
 
Sziasztok. Egy kis segitség kellene. Van a fiamnak egy elektromos rollere (álló - exitoo), amiben 12V 15A motor van. Akksi nincs hozzá, és a legnagyobb gond, hogy amit a neten találtam, és a beépitési méretek miatt megfelelne(330*105*60 a hely), az csak 12V és 3.2 Ah-s. A kérdésem az, hogy egy ekkora aksi elvinné a rollert? Vagy tud vki egy akksit? Egyáltalán 1 vagy 2 akksi kell bele? vagy 2 db 12V 1.2Ah-s? Nagy amperes nincs kicsi méretben?

Előre is köszi.
(#) vagnerjazon válasza spacesmonkey hozzászólására (») Júl 6, 2009 /
 
Nem vinné el. 3,2Ah-ás a 15A-es áramfelvételű motorhoz nagyon kicsi. Az, hogy hány kell bele, attól függ, hogy mekkora akkuk. Vannak 12Ah-ás zselés akkuk, olyanból kettő elvinné szerintem.
(#) uli hozzászólása Júl 6, 2009 /
 
Elkészültem a vezérlővel.
FETtel tényleg jól működik. Egy érdekességre lettem figyelmes. Ahogy fokozatosan több "gázt" adok, szépen emelkedik a fordulat. Ám a vége felé, akár milyen finoman tekerem hirtelen megugrik a motor, és úgy gyorsul még tovább picit. Miért lehet ez?
Másik: Az nem baj, ugye, ha én a 100nF-os kondit 68nF-osra cseréltem?
Valamint az 5-ös lábat lehúztam egy 10nF-ossal a földre? (másik rajzon láttam, hogy ott meg rajta van.)
A FET picit jobban melegszik, mint gondoltam, de remélem egy kis 4*4es venti megoldja majd a gondot.
Diódának egyelőre ideiglenesen raktam be egy BYW 29-100 nevezetűt. Annyit tudok, hogy kapcsitápban volt, tehát gyors. Tokozása alapján nem 1 A-es darab. Remélem jó lesz.
szerk: utánanéztem: 100V 8A. Egyelőre, míg nem építem be, megteszi.

Mostmár el kéne kezdeni a mechanikán is dolgozni. De van egy kis gond (ismét): A motor tengelye kissé kúp alakú. erre nehéz lesz esztergáltatni nem? Holnap lefényképezem, mennyire vészes. Addig is a vezérlő:
uli

Szerk: a nyák elég ocsmány lett, kezd kifogyni a filcem
(#) dbase válasza uli hozzászólására (») Júl 6, 2009 / 1
 
Szerintem logaritmusos a potid, azaz zenei hangerő szabályzo volt. Cseréld le. Mérd meg müszerrel, közép állásba közép ellenállása van?
(#) uli válasza dbase hozzászólására (») Júl 6, 2009 /
 
Valóban logaritmikus. De ez ennyire számítana? Akármilyen lassan is tekerem? Per pillanat nem volt itthon lin.
Kössz: uli
(#) 20sz Jófiú válasza uli hozzászólására (») Júl 6, 2009 / 1
 
Naná, hogy számít!
A-s kell neked!
(#) 20sz Jófiú válasza uli hozzászólására (») Júl 6, 2009 /
 
Az utolsó képen lévő motor hajtaná a biciklit?
(#) uli válasza 20sz Jófiú hozzászólására (») Júl 6, 2009 /
 
ok. Kössz.
uli
(#) uli válasza 20sz Jófiú hozzászólására (») Júl 6, 2009 /
 
Igen, az.
Tán nem teccik?
(#) 20sz Jófiú válasza uli hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
Nekem egy kicsit gyengének tűnik első ránézésre. Hidd el nem a kedvedet akarom elvenni csak a csalódásoktól szeretnélek megkímélni, nekem már bőven volt benne részem. Ennek a motornak mennyi az üresjárati áramfelvétele? És mennyi ha ha leterheled pl.: ronggyal vagy fogóval majdnem 0-ra fékezed?
(#) uli válasza 20sz Jófiú hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
Üresen 3-4 amper közt van valahol, nem tudom pontosan, analóg műszeren, akksitöltőn néztem. 3 A felett. LEterhelve felugrik sokra. Nem tudom mennyire, mert csak 9 amperig mér. 20 amperes biztit nem vágta le. Tehát valahol a kettő közt. (ennél erősebbet nem tudtam találni. Opel omegának van a legnagyobb, és ez olyan. nem volt olcsó sem :S )

Uli
(#) 20sz Jófiú válasza uli hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
Hát akkor tényleg csak első ránézésre tűnt kicsinek! Ha jól leterhelve eszi a 15A körülit az már jó, csak áttétel kell majd hozzá.
(#) uli válasza 20sz Jófiú hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
Holnap megmérem neked. Bár nem tudom hogy. A műszeremre az van irva: max 10 A .D
de kitalálom. uli
(#) szbalogh válasza uli hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
Szia!
Pontosan melyik kapcsolással tudod rendesen szabályozni a motort?
Legyél szíves írd meg nekem, mert már annyi variációt láttam és amit csináltam az nem megy.
(#) zolika60 válasza uli hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
Szerintem terhelés alatt a bringában nem lesz érezhető nagyon a "megugrás".
(#) szbalogh válasza uli hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
Milyen motort hajtasz vele egyébként?
Nekem kefés dc-t kéne hajtani nem bldc-d van véletlenül?
(#) s.teve hozzászólása Júl 7, 2009 /
 
én egy RC motorból akkora erőt hoztam ki hogy két ugyanolyan autót simán visszahúzott.sztem agy kerékpárt is meg birna hajtani.
(#) Ricsi89 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
Akkor már értem, hogy nekem miért szabályoz úgy az A-s potival. Nekem is az elején semmi, majd a végén szabályoz csak. Azt hittem eddig, hogy azért, mert nem megfelelő értékű van benne. Majd kipróbálom B-s potival is.
(#) uli válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
Zoli: Akkor marad ez. Köszönöm szépen.
Szbalogh: Bővebben: Link Én ezt építettem meg annyi kiegészítéssel, hogy az 5-ös láb és a föld közé tettem egy 10 nanósat, valamint 100nF helyett 68nF van bent.
Az előző oldalon van fent egy kép a kész vezérlőről, azon látszik a motor is. Egy 4 bronzkefés darab. De szerintem a mellékletben lévőt is megépítem, és megnézem, melyik a jobb.

Közben próbáltam mérni az áramfelvételét ha lefogom. Érdekes. A Digimulti ami elvileg 10 amperig jó, 9 amper körül megállt, miközben az akksitöltő műszere "kiakadt". (10 A fölöttit mutatott). Valahogy az az érzésem, sokat elvesz egy ilyen PWM szabályzó. Úgyhogy nyélgáznál mindenképp megoldom, hogy a motor direktbe kapja a feszültséget az akkumulátortól.
uli

pwm 555.gif
    
(#) sprofan válasza uli hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
Szia!
Ez a motor ami neked van, mint írtad Ford Orion-ból való hűtőventi motorja, ha nem nagy titok megmondod menyiért vetted? Mert találtam én is egyet 6000ft-ért, és csak azt szeretném tudni hogy megéri-e. Illetve korábban nem jó ötletnek tartottátok a bicigli váltó bevonását a játékba... De ezzel --elméletileg-- nem lehet nagyon sebeséget elérni mint egy fix. átétellet? Úgy értem hogy ha induláskor a leg nagyobb átátellel megyek, aztán ahogy gyorsul úgy váltok párat és így mondjuk 1:30 -ról a leg nagyobb fokozaton 1:25-re csökken (semminek nem számoltam utána csak írtam egy példát)?
Egyébként 5-ös lábra általánosan 100nf-ot szoktunk tenni
(#) szbalogh válasza uli hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
ÁÁÁ,köszönöm szépen! Én is ezt csináltam és nekem nem igazán csinál semmit akárhova tekerem a potit
Viszont amit csatoltál, én is kinéztem, hogy az lenne a következő próbálkozás. Akkor megvárom mire jutsz
(#) sprofan válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 7, 2009 /
 
Fuh... hát akkor ez felejtős, amúgy is megyünk majd Szebencével pestre, benézünk bontóba hátha találunk valami érdekeset. Már gondolkodtam a váltós dolgon sokat, és hagynám a váltót alap álapotban, csak a 2. kis bakelit fogaskerék után a lánc felfelé menne a csomagtartóra, kézzel forgatva működik. Ennek a hártánya hogy az alsó 3 fokozat nem használható mert akkor hozzáér a lánc a vázhoz, de szereztem 8-as fogaskoszorút (mert ugye alap állapotban 6-os van rajta) Kipróbálom, aztán meglátom hogy mi lesz belőle, de ugye mindenek előtt egy jó kis motor kéne Te hol szoktad venni? Csak ha nem titok Amojan postás biciglisre venném a váltást, azaz menet közben nem lehet váltani, motor leállít, vált, elindít.
(#) uli válasza sprofan hozzászólására (») Júl 8, 2009 /
 
Szia!

Én 7 ezerért szereztem meg a motort, ventivel, kerettel együtt. Kicsit sokallom, de ez van. Egyébként Opel Omega motor, lehet rosszul írtam előbb le., bocs.

Szbalogh: Arra talán majd csak a hétvégén lesz időm, ha lesz egyáltalán. Utána 4-5 napig nem leszek itthon, úgyhogy talán csak az után fogom összerakni. ( de igyekszek majd hétvégén megcsinálni)

sprofan: 100 nanó, 10 nanó... Mindkettőt láttam már rajzokon. Van ahova nem is raktak semmit. Azt sem tudom mire jó, csak oda szoktam rakni. Nem ártana utánaolvasni ezeknek
uli
(#) szbalogh válasza uli hozzászólására (») Júl 9, 2009 /
 
Szia!
Én is autó utastérfűtő ventillátort akarok szabályozni. Vaterán 1-2 ezer Ft. Ezek 50-150W közöttiek.
Viszont csak csúszóperselyes csapágy van bennük. Lehet, hogy Neked golyós csapágyas kellene.
(#) szabi83 hozzászólása Júl 9, 2009 /
 
Ahhoz, hogy megmaradjon a hátsó MTB kerék, váltóval és legyen elég áttétel, ezt szerintem, meglehetne oldani, hogy egy nagyflex áttételt meghagyni, a 230-as motor helyére esztergálni közdarabot, amihez fogatni a meglévő motorunkat, így kapunk hajtóműves motort, a flexkorong helyére mehetne egy 14-16 fogú lánckerék..
Hátsó keréken, 7 soros a fogaskoszorú akkor számításom alapján, 1 : 5 és 1:10 között lehetne váltogatni.
Egy baj lehet, fenn állhat annak az esélye, mivel elöl kicsi a fogaskerék, és ha hátul is a kicsin van, akkor nagyon laza lehet a lánc, ezt sajnos nem tudom.. ha lehet állítani, akkor nincs gond :yes:
(#) zoz11 válasza szabi83 hozzászólására (») Júl 9, 2009 /
 
Hello
Nekem is ugyan ez a tervem, egy 1kWos 48V-os motort már be is szereztem, most éppen esztergályosnál van, hogy megcsinálja a tengely végét, meg egy közdarabot hozzá.
A lánc nem probléma picit rövidebbre kell venni, hogy mikor hátul is kis keréken van a lánc akkor is azért feszítsen, meg egy kicsit jobb váltó kell, aminek jó a feszítése.
Talán jövő nyárra elkészülök, maga a motort 8db IRFP260 fogja kapcsolgatni és egy DSEI2X121 es dióda lesz benne védelemnek.
Azért ezekből az alkatrészekből csinálom mert ezeket tudtam nagyon olcsón beszerezni.

Ezzel a dologgal nekem csak egy gondom van hogy meg fog rajta szűnni a pedál, és mi van akkor ha valami tönkre megy a bicon és csak tolni tudom max…
Üdv: Zoltán
(#) sprofan válasza zoz11 hozzászólására (») Júl 9, 2009 /
 
Végül is azt is meg lehet oldani hogy a hátsókerék másik oldalára valahogy ráteszel egy Ilyet Az első fogaskereket fordítva rakod fel, és ezt összekötöd egy láncal fixen feszesre, persze ekkor ugrott az első váltó, de mindent azért ne akarjunk már
Csak így hirtelen kipattant a fejemből, eszem ágában sincs megcsinálni mert nekem nem kell, de szerintetek működne?
(#) gembird hozzászólása Júl 13, 2009 /
 
Na bocs hogy ilyen későn írok de most volt időm megcsinálni a méréseket. Az egyenirányítók mellett lévő ellenállás jó nincs megszakadva 3Ohm mérek rajta és megnéztem a színkód alapján is. A fet is jónak tünik kimértem ahogy tudtam. A TL 431 icénél az ellenálás sincs megszakadva Az elkón 100mF a fet mellett is megvan a 300V. De a 3842 ic-n nem mérek 16 voltot csak valami 60 mV ezt úgy mértem hogy rátettem a egyik mérőzsinort a kondenzátor mínusz lábára a másikat pedig az ic 7 lábára.
(#) Akashi válasza gembird hozzászólására (») Júl 13, 2009 /
 
ööö.. és terhelve próbáltad már a töltőt? Nekem is van hasonló. Abból se jön ki terheletlenül fesz. Ha rákötök egy kis izzót, hármat pulzál, és aztán kezd el müködni.
(#) sprofan válasza sprofan hozzászólására (») Júl 14, 2009 /
 
A napokban utánanéztem ezeknek a dolgoknak, mert egyik ismerősömnek is megtetszett a dolog, de ő azt mondta neki nem kell elektromos jó a benzines is. Találtam is egy 22ccm motort neki 60.000ft-ért, lehet belevág. De ami a lényeg, keresgélés közben megtaláltam ezt az oldalt,Bővebben: Link A lényeg ebben a pdf-ben van: Bővebben: Link Ebben is a 3. oldal az érdekes, ott lehet látni hogy hogyan lehet megoldani hogy megmaradjon a pedál váltó stb.... ugyanakkor a motor is maghajtsa. Továbbá itt ez a kis szerkezet: Bővebben: Link Ez is nagyon jól tud jönni, hisz van rajta gázkar, dupla fék, aminek az egyik fele a fékre a másik pedig egy érzékelőre menne hogy ha fékezek akkor azonnal leállítsa a motort (néha ez nagyon jól jön) A kis sárga gomb ugyan ez. Igaz a gáz és a fék is bowdenes, de ez könnyen megoldható.
Vélemények?
Következő: »»   29 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem