Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   28 / 228
(#) slave557 hozzászólása Jún 30, 2009 /
 
Szóval először is üdv!
Másodszor:
Van egy Babetta 210-esem és nagyon jól megy, erre szeretnék egy másodmotornak egy elektromosat tenni, pl ha elfogy a benzin, vagy indulásnál mennék elektro motorral és utána beindulna a benzines... ( mert kell neki egy 2-3 perces melegedési idő az üzemi hőfokra , ha közbe húzom neki, akkor lefullad... ) milyen elektromotort vegyek? milyen akksit, és meddig bírja?
(#) uli válasza slave557 hozzászólására (») Jún 30, 2009 /
 
Szia!
Szerintem nem érdemes ezzel próbálkozni.
A babettán van olyan funkció, hogy bicikliként tudod használni, ha kifogy a benzin.
Ha fulladozik akkor van egy olyan okos kis funkció a porlasztónál, hogy szívató.
Hidegen benyomod. Ha már melegedett egy csőgáz, kiugrik egy pöcök, és a szivatás megszűnik (de lehet a csőgázt 2x kell ismételni, nem emlékszem.)
Macerás, lenne rászerelni egy ilyen motort. No meg a sok/sok plusz súly ( maga a motor, az akksi...)
Nagyon gyenge lenne szerintem.
uli
(#) slave557 válasza uli hozzászólására (») Jún 30, 2009 /
 
köszi, sokan mondták ugyanezt, és sajnos kénytelen vagyok belátni, pedig a következő az lett volna, hogy csinálok egy tetőt rá napelemcellákkal, de akkor a motor alapsúlya kb 100-120kg lenne
(#) szsrobert válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 1, 2009 /
 
"itt nálunk, csak 1-3 % -os lejtők / emelkedők / vannak, de a gyári 300 W-os igen csak küszködik.."

Akkor csökkentened kell a kerékátmérőt, ha van rá lehetőséged.
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 1, 2009 /
 
Az miért nem jut senkinek eszébe, hogy tekerni is lehet a bringát. A bolti E biciklik csak segítenek a hajtásban nem helyettesítik a pedálozást.
(#) zolika60 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 1, 2009 /
 
Értem értem, de sajnos ez nem változtat azon, hogy a bolti bringa erre nem alkalmas. :yes: Vagy más jármű kell vagy valami jó tunning. A mi falunk pl. nagyon dimbes-dombos. (Gödöllői dombság) Ott is vettek néhányan kínai E bringát, de már aznap rájöttek, hogy az sem megy fel a dombra.
(#) Ricsi89 hozzászólása Júl 2, 2009 /
 
Üdv!
Valakinek nem kell egy 250W-os 24V-os roller motor? 4000ft-ért lenne. itt az apróban hirdeti a srác, de a kettőt egybe adná 7000-ért plusz erre még rá az én benzinköltségem, amiért elmegyek érte. Így nekem semmi hasznom nincs rajta. ha valakit érdekelne, akkor írjon privátot és lebeszélem a sráccal a dolgot, mert nekem 2 motor sok lenne. :yes:
Üdv: Ricsi
(#) slave557 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
Az a helyzet, hogyha elektromos motort építenék nekem 1500-2000W-nál kezdődnek a dolgok..
(#) Ricsi89 válasza slave557 hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
Ez elektromos biciklibe lesz. Egy átlag tempóhoz elég ez is. Amúgy is 1,5kW-hoz már segédmotor jogsi kell. itt csak hobbiból épített elektromos biciklikről van szó. nem beszélve arról, hogy mennyi aksi kellene ilyen teljesítményhez.
(#) slave557 válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 2, 2009 /
 
hát igen...
(#) uli hozzászólása Júl 4, 2009 /
 
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem gyorsan. Szereztem egy motort, Kerettel, ventilátorral, autóból.
Eleszedtem a keretről, kiszedtem a venti tetején lévő seeger gyűrűt. Elkezdtem szépen lekopogtatni a ventit a tengelyről de nem jött.
Most ott tartok, hogy a motor megszorult kicsit, és az a sz.ros ventilátor maradványa még mindig rajta van a tengelyen. (azért csak maradvány mert meguntam és leflexeltem.)
Lehet még ezzel a motorral tenni valamit, vagy kidobtam az ablakon egy rakat lóvét?
MÁsik:
Bővebben: Link A linkelt kapcsolás van akinek működik? Másodjára építem meg, és fos az egész. Az IC forró, szabályozni nem lehet vle semmit. (Bár ez lehet azért van mert FET híján 2n3055-öt raktam a végére.) De akkor is az Ic miért forró?
Aki tud légyszi szánjon rám egy kis időt. Köszi:
uli
(#) uli válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 4, 2009 /
 
Szia!
Kösz az infót. De az nem baj, hogy most valahogy szorul egy cseppet a motor?
A vezérlőt perpillanat csak kis videómotoron próbáltam. De akkor sem értem miért forró az IC.
Megyek próbálkozok még kicsit. Kösz mégegyszer: uli
(#) lapose válasza uli hozzászólására (») Júl 4, 2009 /
 
Szia!

Ha csak egy tranzisztort raktál a kimenetre bázisellenállás nélkül, akkor az IC kimenetét a B_E átmeneten keresztül rövidre zártad a földre.

555equiv.gif
    
(#) 20sz Jófiú válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 4, 2009 /
 
Szia!

Az elektromos féket egyenlőre hanyagolom inkább a hajtást akarom kipróbálni, de a féket sem adom fel. Van egy autóhűtő motorom amihez 1/30 körüli áttételt javasolsz. Nem sok az egy kicsit? Ezzel az áttétellel 25 km/h tempónál 26 colos kerékátmérőnél a motor furdulatszáma, ha jól számoltam 6250/perc lenne. Nulla tapasztalattal a ebicikli építés terén nekem soknak tűnik. De ha ez így jó akkor így építem meg. (Szerény véleményem szerint az 1/10 körüli lenne jó, de olvastam, hogy te már a negyedik cangánál jársz ). A másik kérdésem az lenne, hogy szerinted ehhez a hajtáshoz bolygóműves áttételt miből lehetne bányászni? Tudtommal az akkus behajtókban az van, de megfelelő lesz-e a céljaimra. Mintha valahol olvastam volna, hogy az automata mosógépekben is az van valahol.

Pisti
(#) 20sz Jófiú válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Köszönöm a választ!
Közben kiderült, hogy a mosógépes bolygóműről itt olvastam a szélgenerátoros témában.
Akkor maradok az 1/10 körüli áttételnél.
Pisti
(#) gembird hozzászólása Júl 5, 2009 /
 
Segítséget szeretnék kérni egy Elektromos kerékpár töltőének a javításában. A töltő: Típus DDC36 AKKUMULÁTORTÖLTŐ 230V 50HZ Névleges feszültség 36V,12AH Töltőáram maximum: 1,2A. A hiba hogy nem tölt. Van feszültség rajta de csak 500mV a 36V helyet. Mondjuk ezt úgy mértem hogy bedugtam a mérőzsinort a +és- ra semmi terhelést nem adtam rá hogy ez így normális vagy mérjem meg úgy hogy rádugom az elektromos kerékpárra. Minden segítséget bármilyen ötletet elfogadok ha kell kép akkor teszek fel csak szóljatok.
(#) Biro F. válasza gembird hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Üdv.
Szedd szét a töltőt és küldj fotót a belsejéről.
(#) Ricsi89 válasza gembird hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Szedd szét és először nézd meg a biztosítékokat. Elvileg van a bemenetnél és a kimenetnél is egy. Esetleg tegyél róla képet fel. Én múltkor csináltam eg töltőt, amiben kiment a biztosíték a bemenetnél, simán át kötötték és utána elszállt majdnem minden a primer oldalon, mert teljesen zárlatos volt a fet és vitt mindent magával. Még az egyenirányító diódák is szénné égtek.
(#) gembird hozzászólása Júl 5, 2009 /
 
Na szétszedtem a biztosítéknak nincs semmi baja az alkatrészek is kívülről jók. De a 36V helyett csak 500mV mérek terhelés nélkül. Teszek fel képeket.
(#) Ricsi89 válasza gembird hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Ledek közül nem világít egyik sem? Ha nem, akkor valószínűleg nem megy a táp. Mérd ki a meghajtó fetet. Lehet csak az a rossz. Jó lenne egy leválasztótrafó és lehetne méregetni feszültségeket. Enélkül kicsit veszélyes.
(#) Biro F. válasza gembird hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Az egyenirányító diódák mellet lévő ellenállás nincs megszakadva? Ha műszeresen méred, akkor a fet mellett lévő kondenzátornál 320 voltnak kell legyen. Ezt nagyon körültekintően végezd! Utána mérd meg, hány voltot kap a 3842-es IC, a 7-es lábán kapja a pluszt. Ott 16 volt kell,hogy legyen.
(#) attrax hozzászólása Júl 5, 2009 /
 
Ha van valakinek kérdése ilyen mocikról tudok adni tippeket ,mert a családban van egy pár ilyen moci.Az enyém is agymotoros amiről lemondtak,mert szorult a motor.Semmi baja nem volt csak a jó kis kínai tengely elhajlott.Az elektronika is rossz volt amit beszereztem+a kormány gázkar is ami összesen 14k volt.
Az enyém alapból 36 V-os de kapott turbót a kicsike és ez kellett neki.Mostmár lépked rendesen.Nem okoz gondot a + feszültség,mert az ilyen motorok bírják a pluszfeszt kb20-30%ig.Tehát az enyém 36+12=30% lenne de nem annyi ,mert esik a feszültég.
Hónapok óta így járok vele!!!Kb 40km/h
A + akksit egy pici kapcsoló kapcsolja és teljesen leválasztom az elektronikáról 1 diódával úgyhogy nincs visszáram.
Azoknak a motoroknak amik lánccal hajtanak azokra is lehet mégegy akksit pakolni de azoka motorok kevesebbet bírnak!Óvatosan a pluszakksival,mert 24V+12=50% többlet.
Az agymorok jól bírják.Van bennük 2db szénkefe az szokott elkopni.Oldalról kapja a cuccot csúszógyűrűkön.Akinek van kérdése segítek ha tudok.
De nem vagyok olcsó...
(#) attrax válasza gembird hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Hát ja a Fet szokott tönkremenni. Üresjáratban kb 42V-ot kell mérni ha minden optimális.A pwm ic-re nem gondolnék inkább meg szokott még szakadni egy nagy értékű kb 120kOhmos ellenállás a táp IC-nél(TL431)
Az elkón 200mF/400V-300V nak kell lenni ha jó de vigyázz.Én már átéltem a jóságot...
(#) gembird hozzászólása Júl 5, 2009 /
 
Köszi a tippeket majd holnap mindet kipróbálom megnézem ma már nincs időm. Majd leírom mi történt.
(#) uli válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Sikerült életet lehelnem a motorba. Köszönöm ismét a segítséged Zoli!
4 bronzkefe van benne. Az jó nem?
Kössz: uli
(#) uli válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Én nem terveztem esztergálni, de ahogy végiggondoltam, igazad van és úgy jobb lesz.
/ A kutyus azóta megtanulta hogy oda nem megyünk nem is kellett használni a pásztort. De ott van, ha akrámikor kellene ujra /
uli
(#) uli válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Egy dologra azért még visszatérnék.
Méghozzá kibeszéltük hogy nem kell váltó a bicajra.
Valaki írta, hogy ha több lánckereket rakok fel, elveszi a motor teljesítményét.
Ez az ami nem fér a fejembe.
A két lánckerék egy tengelyen van, nincs mindkettő külön csapágyazva, akkor hova veszne el az energia?
(#) Ricsi89 válasza uli hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Akkor nem, csak ha az áttételt több kisebből rakod össze. Így minden részén veszít valamennyit.
(#) uli válasza Ricsi89 hozzászólására (») Júl 5, 2009 /
 
Akkor mégiscsak jól gondoltam. Lehet rosszul fogalmaztam. Kössz.
(#) zolika60 válasza uli hozzászólására (») Júl 6, 2009 /
 
Nem a több fogaskerék, hanem a váltó görgői által keltett súrlódás miatt nagyobb a veszteség.
Következő: »»   28 / 228
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem