Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ZC-18 kazán
Témaindító: szabó valéria, idő: Feb 3, 2008
Témakörök:
Üdv mindenkinek. gyors segítséget kérek, ha valaki tud. ZC-18-as idétlen berendezésem vank, és valami borzasztó hangokat ad ki, amikor bekapcsol a beállított hőfokra. Bár elég szép idő van kint, de azért a lakásban még nagyon hideg van. Esetleg van üzi-közelben egy okos férfiember , aki tudna tanácsot adni, mihez kezdjek? A készülék aljában balra van egy szürke "doboz", rajta egy fekete kapcsoló. Csak ezzel sikerült a zajt leállítani. Tudja valaki, mi ez a doboz és mi a funkciója ? köszi-köszi
Nagy valószínűséggel a keringető szivattyúd csapágya adja a hangot (más nincs a készülékben, ami képes ilyesmire).
Tudomásom szerint nem érdemes javítani, kompletten cserélik, úgyhogy használhatod amíg teljesen meg nem áll, akkor a víznyomás-kapcsoló lezárja a gázt és leáll a berendezés.
Balra lent az a vezérlés doboza. A tekerő az alján a leszabályzási hőmérséklet beállítására szolgál.
Konkrétan: amikor az ott beállított hőfokot eléri, leállítja a keringetőt és a gázégőt. Az újabb típusok utánkeringetnek alacsony fordulatszámon. (lehet hozzá ilyen vezérlőt is kapni) A zaj rögtön hallatszik, amikor elindul a kazán, vagy csak pár perc múlva kezdi? (jellegzetes nyikorgó, nyöszörgő hangja van akkor is, ha elkezd megforrni valamiért a víz a hőcserélőnél) Ez lehet szimpla dugulástól is! (nem kell rögtön szivattyúért rohanni) Amennyiben ilyen hibája van, időlegesen segít rajta, ha megemeled a szivattyú fordulatszámát (ha már szabályozhatóval szerelt verzió), vagy kisebbre veszed a lángerőséget. (egy tekerő az előlapi gázadagoló tengelyén)
Üdv mindenkinek.
Nekem a panelom megégett, és kellene, a nyákrajz adatokkal, ha valakinek megvan. De ha nincs akkor a nyákon lévő E1 az mi, és a 4 barna ellenállás értéke kellene. Előre is köszi.
Szia!
> Nekem a panelom megégett, Nekem is anno Aztan azt csinaltam, hogy a nagy zold ellenallast lecsereltem egy 60W-os izzora. Egyebkent azert egett meg alapvetoen mert a tirisztor egy ido utan bekapcsolva maradt. Erdekes modon hidegen merve/probalva jonak tunt... > és kellene, a nyákrajz adatokkal, ha valakinek megvan. Nekem megvan valahol papiron is, megprobalom elokeresni. Addig is itt van ket kep. Sajnos a minosege nagyon gyenge (azt hiszem anno elfelejtettem bekapcsolni a gepen a makrot ) de amig keresem az eredetit addig is tudod silabizalni...
Ez eleg volt, vagy keressem a papirok kozott?
Helló, köszi szépen, a választ.
Ez elégnek tűnik, de a panelon van 1 CE1 felirat a kondinál, és ott van 1 ellenállás, szóval annak az értéke jó lenne, mert ott van az egyik égés, és a színkódok sem láthatóak. Köszönöm előre.
Melyik ellenallas melyik kondinal?
Hatha ki tudjuk talalni Igazan egni az a nagy zold ellenallas szokott ami 820 Ohm es javasoltam hogy valtsd ki egy 60W-os izzoval... Ha ez a gond akkor itt van elottem az asztalon, onnan neztem le az erteket es ingyen megkapod ha pont ez kell Aztan meg ketto van aminek oka lehet ra hogy egjen: - Az egyik ami a zenerrel van sorba van (330K?) - Illetve ami a tirisztort gyujtja be (na erre nem merek tippelni (a fene fejemet hogy akkor meg nem figyeltem oda a fotozasra ) A tobbi meg nem eghet...
Köszi,
szerintem a 820-as lesz, majd megveszem, és ha kész szólok milyen lett. Mert a felismerhetetlenségig megégett az ellenállás . Na majd ha lesz valami szólok.
Nos az a nagy zold 820 ohmos ellenallas a termosztat
kikapcsolasa utan az idozites letelteig sorosan kapcsolodik a keringeto szivattyuval (ami igy alacsonyabb sebessegen forog es igy mar nem tudja egve tartani a foegot). Ket fo oka van hogy megeghet: - Hutes nelkuli zart dobozban van... - Tul sokaig van bekapcsolva az idozito (vagy egyaltalan soha nem is kapcsol ki). Ekkor a kazan ugy tunik mintha jol mukodne, de a gyakorlatban a szivattyu teljes fordulat/felfordulat kozott valtogat es soha nem kapcsol ki teljesen. Ezert is javasoltam a 60-as izzot kivulre szerelve helyette. Egyreszt soha tobbe nem fog szetegni az utokeringetod. Masreszt pedig lehet latni mindig a mukodeset. Harmadreszt igy a betorok azt hiszik hogy van otthon valaki es kapcsolgatja a villanyt
ok, majd berakok 1 ízzót, akkor.
kösz
Nálam is előfordult 2x is, hogy megégett. Aztán meguntam, és kicseréltem a panelt egy újabb típusra.
Lángőrnél kb 4000Ft volt, az tuti már évek óta. SZMT2 a típusa, ha jól emlékszem.
A c24 kazánnál sokkal egyszerűbben van megoldva ez az egész az egész panel helyett egy kondi ellenállás páros van (nem melegszik örök élet...)
Igaz a termosztátja morzés.vagy direktbe megy a szivattyú vagy egy megfelelően méretezett (kb 2,2 mikro) kondin keresztül.(az ellenállás a kondival van párhuzamosan talán 10K) Lehet a nagy zöld is helyettesíthető lenne egy kondival , akkor nem lenne ami fűtsön .
Na szóval itt vagyok. Az egész panelt megterveztem újra és megcsináltam, és most tökéletesen működik minden. És amiket nem tudtam beszerezni ingyen az kb 1000Ft-nyi alkatrész, és meg , Am az izzós megoldással sem volt jó, mert kiment az alkatrészek 70%-a
Üdvözöllek: Évekkel ezelőtt nekem is leégett a C21 utókeringető panelja. A sérült panel fél és a tönkrement alkatrészek cseréjével sikerült helyre hozni. A "nagy zöld"
ellenállással párhuzamosan egy 15w-os 220v jelzőizzót csatlakoztattam. Évekig működött. Jelenleg kiiktattam, mert az eredeti szivattyút (grundfos) Laing gyártmányú (külső és hidraulikus paraméterei azonosak) szivattyúra cseréltem, amely viszont a gömb csapágyazása miatt a fél fordulat közelében zajos.( Az állórész bele ér a forgórészbe.) A lángőrnél jelenleg is kapható a kompatibilis panel megpróbálom csatolni a képet.
Sziasztok! Ugyan nem ehhez a kazántípushoz, de szükségem lenne egy olyan egyszerű áramkörre, ami a termosztát kikapcsolása után még egy ideig (kb1perc), forgatná a keringetőt. Nem kell hogy félgázon menjen, jó nekem maxi teljesítménnyel is. A baj az hogy 2 fűtési körünk van, egy kazánnal (termotéka öv28), két keringetővel és két szobatermosztáttal. Jelenleg egy egyszerű relés "vagy" kapcsolatban indul a kazán +vmelyik keringető. Ha lekapcsol a termosztát, azonnal forr a víz a kazánban. Tud valaki ilyesmi áramkört (a cirkó elektronikája, kicsit túlzásnak tűnik erre a célra)
Köszi előre is. R.
Egy megfelelően csatlakoztatott a vízhőmérsékletét figyelő ún. morze érintkezős termosztáttal megoldhatod a problémát.
A meleg állapotban zárt érintkezőjén keresztül a szoba termoszát elől adjál párhuzamosan feszültséget a keringető szivattyúnak. Addig fog menni a szivattyúd amíg a termosztáton beállított pl. 30 fok alá nem csökken a kazán hőmérséklet.
Sziasztok!
Olyan problémám lenne ,hogy zc-18.3 kazánon a kimeneti melegvíz/ EMV / poti maximumon de nem megy 60 fok fölé a víz ,a le kapcsolás megtörténik de 3-5 mp múlva újra visszakapcsol és így kapcsolgat ,mi lehet a probléma /MV vezérlő van rajta/. Üdv Mihály
Nekünk 2 C18-as van, egyiken az SZMV-2, másokin az eredeti vezérlőpanel.
Egyiken sem megy az utókeringetés! Ötlet?
Helló!
Az új elektronikán be kell állítani az utókeringetést, figyelve a főégőt, hogy az ne maradjon üzemben. A réginél mindig a 4.7nF kondi volt a ludas, nem gyújtotta a tirisztort kellően és időtartamban. Az új, az már triakos és lehet szabályozni a szivattyú fordulatot. Meg van a rajza és bekötése, ha minden igaz de nekem már nem ilyen készülékek üzemelnek. Üdv.:VIM
Húzd ki a konnektorból.
Szedd le az "elektronika fekete doboz" tetejét és nézz bele. Meg fogsz lepődni, gondolom Ha visszaolvasol akkor magyarázat is van hozzá. Tettem fel egy olvasható rajzot is (hiába, itt az ősz, jobb ha már most elkezdi az ember túrni a cirkóját ). Bővebben: Link
Helló!
Gafly felrakta a tirisztoros rajzot, a triakos pedig így néz ki, ha minden igaz, mert panelról rajzoltam le, míg be nem építettem anno... VIM
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek. Van egy ZC-18-as falikazánom és mivel közeledik a rosszidő, megpróbáltam bekapcsolni. Az őrláng begyulladt és a szivatyú is elkezte keringetni a vizet, de a gázkapcsoló nem kapcsolt be.Levettem a panel elejét és az egyik stekker le volt csúszva, vagy legalábbis azt gondoltam.Visszatettem és a kazánon lévő termosztátot letekertem majd fel.(lassan kis időt hagyva).A harmadik feltekerésnél csattant egyet valami, olyan hangja volt mint mikor egy ellenállás, eldurran.Azt szeretném kérdezni, hogy mi lehetett ami kiégett benne. tettem fel képeket is, hátha az segít. A segítséget előre is megköszönöm.A szobai termosztáton világít a lámpa ha fekapcsolom és a szivatyú is működik.A második képen látható stekker volt lehúzva ami ott is levan.
Ennek a kazánnak nem elektromos a főégő szelepe, hanem áramlás érzékelős. Ha megy a szivattyú és őrláng is van, akkor ott kell keresni a hibát. (Nincs véletlenül a fűtőcsőben lévő szelep elzárva???) Ilyen esetben a szivattyú hiába megy. Más kérdés, hogy a szivattyú teljes fordulaton ment e? Ha a lecsúszott csatlakozót nem a helyére tetted, akkor lehet zárlatot előidézni a kazán termosztáttal. Az áramkör annyira primitív, hogy azon kevés alkatrészeken szemmel is jól kell látni ha valami elégett zárlat miatt. Tapasztalom szerint azonban a foliacsík ég el zárlat esetén. Na az adhatott csattanó hangot a fesz rákapcsolásakor. Egyébként az esetek többségében a fóliacsík elégés látszani szokott a panel kivétele nélkül is.
Azt nem tudom, hogy a szivattyú max-on ment e szerintem az csak egy fordulaton megy ,de nem biztos, a csapok ki vannak nyitva, a légtelenítő szelepek is elkezdek működni mikor bekapcsoltam, szóval a víz az kering.A stekker úgy állt mint a a képen látható és csak az az egy hely van ahová lehet kötni.Szemmel láthatóan semmi nincs megégve, a (fóliacsík alatt mit értesz?)Az ellenállás kimértem az jó értéket mutatott.
A fotódon jól látszik, hogy a panel hátoldalán lévő nyomtatott áramkör (fólia csík) ép. A csattanó hangot esetleg a kondenzátor tönkremenetele adhatta. Ha a kazánt ellátó áramkör (konnektor) biztosítéka nem oldott ki akkor a zárlat sem valószínű. Ezt igazolhatja az is, hogy a szivattyú működik.
Az én tippem a hibára a gázszelepet működtető áramlás érzékelő membránjának a szakadása. Ez a gáz szerelvény alatti sárgarézből készült sok apró csavarral összefogott két félből álló alkatrész. A membrán beszerezhető, és a csere sem bonyolult. A lecsúszott csatlakozó nem valószínű,hogy okozhatja ezt a hibát. Más: Tisztelt fórumozók tudja e valaki, hogyan működik ez az egyszerű áramkör?
Mostmár Én is arra gyanakszom, mert azóta már bekapcsolt és mivel még csak próbáltgattam, hogy működik e ezért lekapcsoltam.De most megint nem akar bekapcsolni, szóval szerintem is azzal az áramlás érzékelővel lehet a probléma.Neki merjek kezdeni egyedül kicserélni, vagy szóljak szakembernek (nem vagyok egy elveszett ember, de H.lye sem tudom ,hogy sok baleset szokott történni ilyen dolgokból)ezért is kérdezem, hogy ez kényes művelet, vagy egyszerű.
Helló!
Ennek a kazánnak a membránja NEM szokott tönkre menni. Úgy is mondhatni, kiböjtöli a kazánt. De! A tömszelence ami egy tükrös rudazat egy gumigyűrűvel, menetes bronz hatlapfejű csavarzatban, szorulhat. Ha szorul, akkor a szivattyú által előidézett nyomáskülönbséget nem fogja követni a membrán, így nem is gyújt be a tűztér. Ennek a hibának akkor lesz nagyobb jelentősége, ha a szivattyú leáll és a tömszelence nem áll vissza alaphelyzetébe, égve hagyva a főégőt (kisebb lángon), ami a hőcserélő tönkremeneteléhez vezet. Van még egy bypass (összekötő vékony csőszakasz) az előremenő és visszatérő ág között, ami el szokott rakodni a rendszerben lévő hordaléktól. Ez szintén közrejátszhat az üzemzavarban. Üdv.:VIM
Ha ez az a típus ami neked is van, akkor a mutatott részeket kellene górcső alá venni.
Üdv.:VIM |
Bejelentkezés
Hirdetés |