Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromotor+ váltó
 
Témaindító: buscsabahobbi, idő: Nov 19, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 1
(#) buscsabahobbi hozzászólása Nov 19, 2009 /
 
Üdv mindenkinek.
kérdésem az lenne, hogy ha van egy 4 kerekű kb 130 kilogramm os járművem, amit elektromotorok segítségével hajtok meg, akkkor hogy tudom elérni a legjobb sebességet- gyorsulást- energiagazdálkodást?
Váltóval, vagy fix áttételel, váltás nélkül ?
6 db elektromotorom van a motorok fordulatszáma 1500 ford/ perc, max telyesitményük egyenként 200 watt
(szerszámgépek bosch ütvefúrók, versenyre kell ezeket haználnom a járműben)

(Sajnos sokmindent hallottam, csak épp egyik vélemény sem volt elektrosé)

hozzászólásokat várom,
köszönöm

(#) Zuzmo_farok válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Nov 19, 2009 /
 
szia, lehetséges azért nem hallottad elektrós véleményét, mert ez nem egy elektronikai probléma.
konkrétan ebben jelenleg több a gépészeti megoldást váró feladat, főleg azért, mert nem lehet megbontani a fúrókat.
ajánlom figyelmedbe a sulitok gépész beállítottságú tanulóit, technikumokat főleg! tengelyeket, tengelykapcsolókat, és midenféle dolgot méretezni.
gyártásról nem is beszélve, egy halom fogaskereket kell majd szerezni/bontani/csinálni.
sok sikert!
(#) buscsabahobbi hozzászólása Nov 19, 2009 /
 
Félre értettél, én az elektromotrok viselkedésére vagyok kíváncsi, hogy azok hogy szeretnek dolgozni?
pl: (mindegy neki, hogy nehezen, vagy könnyebben indul)
hogyan tud legjobban gyorsitani......)
arra vagyok kivancsi, hogy magát a motort hogy érdemes használnom.
Egyik gépész tanárom azt mondta, hogy felesleges a váltó, elég, ha egy áttételt csinálunk és kész.
De szerintem mindenféleképpen érdemes lenne a váltó, hogy mindig feltudjanak pörögni üzemi fordulatszám környékére a motorok, és hogy ne legyen óriási inditó terhelés(ne szivja nagyon az akksikat)
(#) dobo válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Nov 19, 2009 /
 
Ird le pontosan mit kellene megvalósítani .
Van -e elképzelésed.
Fodulatszám szabályzós a fúró?
Meg lehet bontani?
(#) tacsy69 válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Nov 19, 2009 /
 
Jaja, engem is érdekel, habár mi már megoldottuk!
Üdv:
"A konkurens csapat"
(#) SKY válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Nov 19, 2009 /
 
Szia!
Én mindenképpen váltót tennék bele, olyat ami az egyik szélső állásban a lehető legnagyobb áttételt adja, mivel gyorsuláskor kerekek fordulatszáma is nulláról indul, ezért kell ilyenkor hatalmas áttétel, hogy nagy legyen az indító nyomaték kicsi ford. szám mellett, így a legjobb az energia felhasználása is és a gyorsulás. Tehát kell egy váltó a lehető legnagyobb és az 1:1-arányú áttétellel (végsebességtől függ), minél több fokozattal. A váltást a kerekek fordulatszámához kellene igazítani. Itt a legjobb használat nem a motoroktól függ, hanem a mechanikától.
(#) buscsabahobbi válasza dobo hozzászólására (») Nov 19, 2009 /
 
A terv a következő:
A jármű kb 120 Kg tömegű, 4 kerekű, első 2 kerék a kormányzott.

Hátsó kerekek a hajtottak: ebből van 2 fajta lehetőség:
1. lehetőség: a kettő hátsó kerék közül csak az egyik lenne meghajtva, amin lenne egy váltó.

2. lehetőség: Mind a 2 kerék hajtva lenne egy közös közlő elem által, ezen a közlő elemen(tengely) lenne a váltó.

a Fúrók 2 sebességesek(üresjáratban):
1.sebesség- 450 ford/ min
2.sebesség- 1450 ford/ min
Maga a fúró motor nyers fordulatszáma 18000 ford/min
18 Voltos a motor, az akkuja 1,5 Ah litium ion.

Én az első sebességet szeretném használni a 450 ford/ min-t, és ehhez szeretném beállítani a váltót.
Ez lenne a tervem
(#) buscsabahobbi válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Nov 19, 2009 /
 
A gépek nem bonthatók meg sajnos.
maga a kapcsolók fordulatszám szabályzós kapcsolók, de a kapcsolókat ugy szeretném használni, hogy vagy bekapcsolva vannak(maximumon) vagy pedig nem dolgoznak, de ha szerinted nem jó így akkor szivesen meghalgatok más lehetőséget is.
(#) dobo válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Nov 19, 2009 /
 
Na ez igy már sokkal konkrétabb.
Az 1-es lehetőség az eléggé rossz szerintem mert azon az eggy keréken sok lessz a veszteség nagy lessz a kerék szlipje és a motor is túl lessz terhelve.
Ja várjál hogy akarsz 6 motort üzemeltetni?
Csak nem bolygóműves áttételes meghajtással?

A váltó az kis veszteségű kell hogy legyen.
Dörzshajtás ,szíjhajtás ,szíjvariátor kizárva.
Fogaskerék vagy lánchajtás lessz a megfelelő.
Vagy még a bordásszíj

A fúrók szabályozható fordulatuak vagy fixek?

Jó lenne 2 motort tartalékba rakni ami csak az indulásoknál és gyorsitásoknál működne.
ezzel kímélve a többi mocit és aksit.Esetleg a táv felénél felcserélhető lenne a szerepük ezzel a merült aksik kicsit magukhoz térhetnének a szakaszos üzemben.

Előző versenyekről van adat?
Mekkora a kerék?
Mekkora a táv?
Mekkora sebességgel mennek ezek a szörnyek?
Az áttétel ebből már számolható.
(#) Mírr-Múrr válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Nov 20, 2009 /
 
A hat motort hogyan tervezted a hajtásláncban elhelyezni? Mennyire nem szétszedhető a fúró? (Tokmányt sem lehet leszedni?)
A 3-3 motort két-két oldalt miként kötöd mechanikusan össze? Üdv:MM
(#) buscsabahobbi válasza dobo hozzászólására (») Nov 20, 2009 /
 
A veseny távom kb. 3.5 km-er. 10 körös a verseny, és egyszer kötelezően ki kell állni a boxba és le lehet cseélni a 6 akkumulátort újakra. Így is kellene tartalék fúrókat használni?

Tavaj a körversenyen nagyából 40- 50 km/h val mentek a gépek, de akkor csak 4 furót használtak.
Az idén 6-ot kell.

váltónak egy jo minőségű kerékpár váltót használnák, azon nincs lánc átugrás, váltás közben is mindig csatlakozik legalább egy foghoz

A hat fúrógépet én sorba kötéssel lánc segítségével szeretném megoldani
kerekeket én bmx kerekekre gondoltam, 22"-23" osak
(#) buscsabahobbi válasza Mírr-Múrr hozzászólására (») Nov 20, 2009 /
 
Hello MIrr- Múrr. A tokmány sem szedhető szét, a tokmánnyal kell rögziteni a tengelyeket, amik majd átviszik meghajtást a láncra
(#) Mírr-Múrr válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Nov 20, 2009 / 6
 
Szóval hátul egy merev tengely, két végén a küllős kerék, középen a váltó+ lassító áttétel és sorban fűzve a hat motor , vagy 3-3 motor sorba fűzve, lassító áttétel egy-egy oldalt agyváltóval?A fúrókat hogyan rögzíted? Milyen úton kell megtenni a távot? Aszfalton vagy göröngyös úton kell megtenni a távot. Végig kéne számolni a nyomatékokat mert a kisebb kerék kisebb nyomatékot igényel és kevésbé terheli az akksit (Tudom a leadott teljesítmény ugyananyi, de az akksi kissebb árammal tovább fog menni.)
Üdv:MM
(#) dobo válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Nov 20, 2009 / 1
 
Az ötleted elég jó szerintem.
A minap co huzalt tekercseltem átt egy aksis furó segítségével .A furó aksija hamar megdöglött de aksitöltőről adtam neki áramot na ekkor leesett az állam a furó terhelve 10 amperes árammérőt kiakasztotta és üzem közben 6 ampert vet fel de erősen terhelve volt de birta !
A teljesítmény12 volt 6 amper=72watt
(#) buscsabahobbi válasza Mírr-Múrr hozzászólására (») Nov 20, 2009 /
 
A távot sima aszfalton kell majd megtenni, emelkedő nélkül(Miskolc valahol belváros környéke).
Én néztem a belső agyváltót, de nem nagyon tetszett, a meghajtást telyesen ki kell kapcsolni a váltás ideje alatt. inkább külső jó minőségű mtb váltót használnák(2 karút, egyik kar felfelé vált a másik meg lefelé, egymás alatt helyezkedik el a 2 kar, nagyon jó)
A hátsó tengelyt nem szeretném fixre , mert akkor instabil lesz a masina(felborulhat talán kanyarban)
(#) Mírr-Múrr válasza buscsabahobbi hozzászólására (») Nov 25, 2009 / 1
 
Nem fix tengelyt hanem merev tengelyt írtam és az egészen más. A legnagyobb dőlésnek kitett terepjárókat is így készítették az utóbbi időkig amig nem lett fontosabb az országúti nagy sebesség. A váltó választás megfontolás kérdése, te döntesz s nem állítom, hogy rossz a döntésed. Nem írtad, hogyan rögzíted kötöd sorba a hajtás láncba a motorokat. Hogyan indítod őket egyszerre ha nem lehet megbontani őket, lessz kuplung? Üdv.
Következő: »»   1 / 1
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem