Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromotor+ váltó
Témaindító: buscsabahobbi, idő: Nov 19, 2009
Témakörök:
Üdv mindenkinek.
kérdésem az lenne, hogy ha van egy 4 kerekű kb 130 kilogramm os járművem, amit elektromotorok segítségével hajtok meg, akkkor hogy tudom elérni a legjobb sebességet- gyorsulást- energiagazdálkodást? Váltóval, vagy fix áttételel, váltás nélkül ? 6 db elektromotorom van a motorok fordulatszáma 1500 ford/ perc, max telyesitményük egyenként 200 watt (szerszámgépek bosch ütvefúrók, versenyre kell ezeket haználnom a járműben) (Sajnos sokmindent hallottam, csak épp egyik vélemény sem volt elektrosé) hozzászólásokat várom, köszönöm
szia, lehetséges azért nem hallottad elektrós véleményét, mert ez nem egy elektronikai probléma.
konkrétan ebben jelenleg több a gépészeti megoldást váró feladat, főleg azért, mert nem lehet megbontani a fúrókat. ajánlom figyelmedbe a sulitok gépész beállítottságú tanulóit, technikumokat főleg! tengelyeket, tengelykapcsolókat, és midenféle dolgot méretezni. gyártásról nem is beszélve, egy halom fogaskereket kell majd szerezni/bontani/csinálni. sok sikert!
Félre értettél, én az elektromotrok viselkedésére vagyok kíváncsi, hogy azok hogy szeretnek dolgozni?
pl: (mindegy neki, hogy nehezen, vagy könnyebben indul) hogyan tud legjobban gyorsitani......) arra vagyok kivancsi, hogy magát a motort hogy érdemes használnom. Egyik gépész tanárom azt mondta, hogy felesleges a váltó, elég, ha egy áttételt csinálunk és kész. De szerintem mindenféleképpen érdemes lenne a váltó, hogy mindig feltudjanak pörögni üzemi fordulatszám környékére a motorok, és hogy ne legyen óriási inditó terhelés(ne szivja nagyon az akksikat)
Ird le pontosan mit kellene megvalósítani .
Van -e elképzelésed. Fodulatszám szabályzós a fúró? Meg lehet bontani?
Jaja, engem is érdekel, habár mi már megoldottuk!
Üdv: "A konkurens csapat"
Szia!
Én mindenképpen váltót tennék bele, olyat ami az egyik szélső állásban a lehető legnagyobb áttételt adja, mivel gyorsuláskor kerekek fordulatszáma is nulláról indul, ezért kell ilyenkor hatalmas áttétel, hogy nagy legyen az indító nyomaték kicsi ford. szám mellett, így a legjobb az energia felhasználása is és a gyorsulás. Tehát kell egy váltó a lehető legnagyobb és az 1:1-arányú áttétellel (végsebességtől függ), minél több fokozattal. A váltást a kerekek fordulatszámához kellene igazítani. Itt a legjobb használat nem a motoroktól függ, hanem a mechanikától.
A terv a következő:
A jármű kb 120 Kg tömegű, 4 kerekű, első 2 kerék a kormányzott. Hátsó kerekek a hajtottak: ebből van 2 fajta lehetőség: 1. lehetőség: a kettő hátsó kerék közül csak az egyik lenne meghajtva, amin lenne egy váltó. 2. lehetőség: Mind a 2 kerék hajtva lenne egy közös közlő elem által, ezen a közlő elemen(tengely) lenne a váltó. a Fúrók 2 sebességesek(üresjáratban): 1.sebesség- 450 ford/ min 2.sebesség- 1450 ford/ min Maga a fúró motor nyers fordulatszáma 18000 ford/min 18 Voltos a motor, az akkuja 1,5 Ah litium ion. Én az első sebességet szeretném használni a 450 ford/ min-t, és ehhez szeretném beállítani a váltót. Ez lenne a tervem
A gépek nem bonthatók meg sajnos.
maga a kapcsolók fordulatszám szabályzós kapcsolók, de a kapcsolókat ugy szeretném használni, hogy vagy bekapcsolva vannak(maximumon) vagy pedig nem dolgoznak, de ha szerinted nem jó így akkor szivesen meghalgatok más lehetőséget is.
Na ez igy már sokkal konkrétabb.
Az 1-es lehetőség az eléggé rossz szerintem mert azon az eggy keréken sok lessz a veszteség nagy lessz a kerék szlipje és a motor is túl lessz terhelve. Ja várjál hogy akarsz 6 motort üzemeltetni? Csak nem bolygóműves áttételes meghajtással? A váltó az kis veszteségű kell hogy legyen. Dörzshajtás ,szíjhajtás ,szíjvariátor kizárva. Fogaskerék vagy lánchajtás lessz a megfelelő. Vagy még a bordásszíj A fúrók szabályozható fordulatuak vagy fixek? Jó lenne 2 motort tartalékba rakni ami csak az indulásoknál és gyorsitásoknál működne. ezzel kímélve a többi mocit és aksit.Esetleg a táv felénél felcserélhető lenne a szerepük ezzel a merült aksik kicsit magukhoz térhetnének a szakaszos üzemben. Előző versenyekről van adat? Mekkora a kerék? Mekkora a táv? Mekkora sebességgel mennek ezek a szörnyek? Az áttétel ebből már számolható.
A hat motort hogyan tervezted a hajtásláncban elhelyezni? Mennyire nem szétszedhető a fúró? (Tokmányt sem lehet leszedni?)
A 3-3 motort két-két oldalt miként kötöd mechanikusan össze? Üdv:MM
A veseny távom kb. 3.5 km-er. 10 körös a verseny, és egyszer kötelezően ki kell állni a boxba és le lehet cseélni a 6 akkumulátort újakra. Így is kellene tartalék fúrókat használni?
Tavaj a körversenyen nagyából 40- 50 km/h val mentek a gépek, de akkor csak 4 furót használtak. Az idén 6-ot kell. váltónak egy jo minőségű kerékpár váltót használnák, azon nincs lánc átugrás, váltás közben is mindig csatlakozik legalább egy foghoz A hat fúrógépet én sorba kötéssel lánc segítségével szeretném megoldani kerekeket én bmx kerekekre gondoltam, 22"-23" osak
Hello MIrr- Múrr. A tokmány sem szedhető szét, a tokmánnyal kell rögziteni a tengelyeket, amik majd átviszik meghajtást a láncra
Szóval hátul egy merev tengely, két végén a küllős kerék, középen a váltó+ lassító áttétel és sorban fűzve a hat motor , vagy 3-3 motor sorba fűzve, lassító áttétel egy-egy oldalt agyváltóval?A fúrókat hogyan rögzíted? Milyen úton kell megtenni a távot? Aszfalton vagy göröngyös úton kell megtenni a távot. Végig kéne számolni a nyomatékokat mert a kisebb kerék kisebb nyomatékot igényel és kevésbé terheli az akksit (Tudom a leadott teljesítmény ugyananyi, de az akksi kissebb árammal tovább fog menni.)
Üdv:MM
Az ötleted elég jó szerintem.
A minap co huzalt tekercseltem átt egy aksis furó segítségével .A furó aksija hamar megdöglött de aksitöltőről adtam neki áramot na ekkor leesett az állam a furó terhelve 10 amperes árammérőt kiakasztotta és üzem közben 6 ampert vet fel de erősen terhelve volt de birta ! A teljesítmény12 volt 6 amper=72watt
A távot sima aszfalton kell majd megtenni, emelkedő nélkül(Miskolc valahol belváros környéke).
Én néztem a belső agyváltót, de nem nagyon tetszett, a meghajtást telyesen ki kell kapcsolni a váltás ideje alatt. inkább külső jó minőségű mtb váltót használnák(2 karút, egyik kar felfelé vált a másik meg lefelé, egymás alatt helyezkedik el a 2 kar, nagyon jó) A hátsó tengelyt nem szeretném fixre , mert akkor instabil lesz a masina(felborulhat talán kanyarban)
Nem fix tengelyt hanem merev tengelyt írtam és az egészen más. A legnagyobb dőlésnek kitett terepjárókat is így készítették az utóbbi időkig amig nem lett fontosabb az országúti nagy sebesség. A váltó választás megfontolás kérdése, te döntesz s nem állítom, hogy rossz a döntésed. Nem írtad, hogyan rögzíted kötöd sorba a hajtás láncba a motorokat. Hogyan indítod őket egyszerre ha nem lehet megbontani őket, lessz kuplung? Üdv.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |