Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Inverteres hegesztőtrafó
 
Témaindító: Gabi, idő: Aug 12, 2005
Lapozás: OK   117 / 564
(#) (Felhasználó 46585) válasza ekkold hozzászólására (») Jún 4, 2010 /
 
Nem láttam még soha ilyen megoldást. Ha ez így lenne, akkor ,- ahogy Cimo nagyon helyesen leírta, - komoly túlfeszültségek lennének az IGBT-ken. Egy 2,2 µF-os kondiban nagyon kevés energia fér el...
Persze, vannak ilyen kondik, amik metálpapir, vagy prolipropilén szigetelésűek és jó nagy kapacitásúak, pl: a WIMA-nak. Csak a megfelelő kapacitás ára többszöröse az elkóénak.

A valóságban elkót használnak és mellé párhuzamosan egy ilyen 2,2 µF körüli kondit, mert a meredek áramimpulzusok nagyon megemelnék egy elkó feszültségét, mert annak nagyon nagy az ESL, ESR értéke. Egy metálpapir, vagy prolipropilén kondi ilyen szempontból sokkal kedvezőbb értékekkel rendelkezik.
(#) saraha válasza erdgab hozzászólására (») Jún 4, 2010 /
 
Szia.
Igen megtaláltam az írásod és nagyjából átolvasgattam a topic-ot.
Közben rájöttem,hogy a nick-neved az igazi neved kezdőbetűi
Tulajdonképpen nagyon korrekt leírást adtál.
Nézegettem hasonló orosz kapcsolásokat és mindegyiknél ugyanabba az akadályba ütköztem.
Nevezetesen abba,hogy egyszerűen nem tudom hova tenni a TE rajzodon Tt1.2 tekercsnek ábrázolt "vonalat".
Egyszerűen át kell csak vezetni a gyűrűn?
A többi számomra érthető és kivitelezhető.
(#) mpisti válasza ekkold hozzászólására (») Jún 4, 2010 /
 
Szia!
A mellékletben egy professzionális gép dokumentáció részlete szerepel.
Az egésznek csak a 3. és a 4. oldala érdekes, (a magyar nyelvű megjegyzés sem számít,az egy másik probléma kapcsán került a papírra) ugyanis ott látható a főáramköri rajz.
A rajzon jól látszik,hogy az IGBT modulok alsó és felső ága is tartalmaz egy-egy induktivitást (L1-L4), sőt, a főtrafó primer tekercsivel sorban is van egy-egy kondi(C1-C2),ami nem egy hétköznapi darab, 0,9µF 900V-os, a kivezetései 30x1mm-es rézlemezből vannak. A pufferkondik sorosítása következtében létrejövő középső pólus a főtrafó tekercsének az egyik kapcsa. Érdekes,és profi megoldás, a gépből így 16,6kVA-t hoztak ki 85kHz kapcsolási frekvencia mellett. Sajnos a meghajtásáról nem egy egyszerű, 1-2 IC-t tartalmazó kártya gondoskodik.

XMT.pdf
    
(#) (Felhasználó 46585) válasza mpisti hozzászólására (») Jún 4, 2010 /
 
Mintha tirisztoros elrendezések is lennének ilyenek, a két fojtó sorban az IGBT-kel, meg a trafó előtti kondi alkot valahogyan egy rezgőkört. A trafó tulajdonképpen áramváltóként működik. Azért ez nem biztos, jó lenne látni fotókat is.
(#) cimopata válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Tipp:
Esetleg ha a vezérlés állandó 50%-os kitöltésű és az IGBT-k kis fedéssel vannak vezérelve (nincs dead time) akkor az összenyitást megoldja a soros induktivítás.

Lehet valami ilyen célt szolgál.

De az is lehet hogy soros snubber.
(#) erdgab válasza saraha hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Szia Gyuri!

Idézet:
„Egyszerűen át kell csak vezetni a gyűrűn?”


Igen,egyszerűen csak át kell vezetni a gyűrűn a főtrafó vége szálat,semmi tekerés,csak ennyi.Voltak képek is,azokon is látható szerintem.
(#) mark.budai válasza erdgab hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Szia! Nekem nem jön be az oldal. A trafók adatait lehet tudni? (Gondolok itt a vas méretére, a tekercsek számára, és az átmérőjükre.) A rajzon az nem világos, hogy vannak padok, mondjuk a két 320V-os, vagy a kimenetnél, azokat össze kell kötni? A segédtáp GND-je megegyezik a 320V-oséval?
Potinak gondolom nem kell nagy teljesítményű. Még annyi, hogy a 10x1 ohm helyett nem jó-e (rendes, vagy akár indukciómentes) 0,1ohm. És hány W-os legyen?
Előre is köszi!
(#) (Felhasználó 46585) válasza cimopata hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Lehet, de akkor első lépésben a tranyók magukra sütik a 2,2 u-os kondenzátor energiáját, akkor nagyjából a kondin nulla lesz a feszültség és a betáp felől már csak akkora áram folyhat, amennyit a 100 uH-s fojtó megenged plusz a korábbi terhelőáram. És ez mire jó? Amikor meg már csak egy tranyó vezet, akkor hova tűnik a fojtóból az a többlet áram, ami az átkapcsolás alatt volt? Veszteség lesz belőle. Ez így semmire sem jó.
(#) cimopata válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Az előző hozzászólásomban a XMT.pdf-ben szereplő induktivításokról beszéltem.
(#) erdgab válasza mark.budai hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Szia!
Beszéd helyett mutatom a rajzot,kékkel átkötöttem amit kell.Csak halkan súgom meg,hogy ebben a rajzban semmilyen védelem nincs,az 1 ohmos ellenállásokra nagyon kényes,csak indukció mentes a megfelelő,Tab írta anno a fórumon.A trafója ETD59,menetszámokat,huzalátmérőt nem tudok mondani,a fojtók adatait sem ismerem.A segédtáp és a 320V DC testpontja azonos.

Próbáld meg a gugliba beírni ezt:

Terminal Fórum - Téma megtekintése - Inverteres hegesztő kézi készülék

Én így is megtaláltam.
(#) mark.budai válasza erdgab hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Köszi! Szóval letapadásvédelem, stb nincs benn? Bár akkor eléggé felesleges itthonra ez, 30m magasan, meg ilyen "extrém" helyzetekben nem lenne vele hegesztve, hogy a súlya miatt kellene. Ebbe nem lehetne rakni letapadásvédelmet?
(#) erdgab válasza mark.budai hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Valahogy biztosan lehetne,de a szerző nem rakott bele ilyet,még a hővédelmet sem tette közzé.Megoldást nem tudok mondani,én sosem építettem meg és nem is fogom,nekem nem tetszik,de ez legyen az én véleményem.
(#) Tubi56 válasza mark.budai hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Csatlakozom az előttem szólóhoz!
A trafója ETD59 a tekercsadatok: Primer 32menet ketté osztva 16 alul aztán 10menet szekunder és rajta a primer másik 16 menete! Ebből is látszik, hogy nem igazán jó ! A 10 menet szekundert csak vékony kábellel lehet megcsinálni ami viszont gyenge gépet eredményez! Vagy lemezzel kell megépíteni, de az ablak keresztmetszet kicsi egy erősebb géphez! Védelme nem jó, mert ha a végfoknak baja lesz az egész gép meghal a vezérléssel együtt! Persze ettől függetlenül TAB 120 kollégának még remekül működhet! Ez csak az én véleményem!
Én megcsináltam működött, de már szét szedtem és a dobozába építettem egy másik gépet amin ARC FORCE, HOT START, ANTISTICKING áramkörök is vannak A gép súlya 3kg és 30 méteres hosszabítóval is remekül működik!
A COLT 1300 alapján lett építve,de meglett erősítve E65 trafóval és 2db HGTG30N60A4-el a végfokban!
(#) Tubi56 válasza Tubi56 hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Hő védelme is van ami 70C'-nál aktiválódik! A venti 50C'-nál kapcsol be! Van benne egy led skálás hőmérő és egy 3 digites áramerősség kijelző is! A teljesítménye 110 A!
Ja és még egy tanulmány a nagy tesó!
(#) Tubi56 válasza Tubi56 hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
További képek!
(#) erdgab válasza Tubi56 hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Szia Sanyi!
Csak egy szó,szuper,a többit megírtam!
(#) saraha hozzászólása Jún 5, 2010 /
 
Üdv.
Átnyálaztam az egész topic-ot.Bele is keveredtem rendesen de azért elkaptam a dolgot.
Valahol olvastam a hsz.-ek között,hogy a "Maci"-ba az E 65-ös helyett lehet használni több U 57-est összetéve valahogy őket,tán még jobb is.
Ez járható út vagy hagyjam a fenébe és maradjak az E 65-nél?
Csak azért kérdezem mert maradt rám vagy húsz darab ilyen sorkimenő.
(#) Tubi56 válasza saraha hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Nyugodtan használd el őket, mert jók az U magok is! Bárcsak nekem lenne ennyi a fiókomban!
Lásd a képeket! Gáboré és az enyém
(#) erdgab válasza saraha hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Látom,Sanyi barátom már mutatja a kétféle megoldást,az enyémben az egyik megoldásban 6 pár mag van összerakva,3 pár alul és rá a másik 3 pár,a másik megoldás 4 pár magot tartalmaz,ezek egymás mellett vannak elhelyezve.A 130A gépbe elég a 4 pár U57 mag.Szerintem nem figyeltél (bocsi) ,mert az előző oldalon,ahol mutattam az áramváltó elhelyezését, láthattad a 4 pár U57 magos trafómat.A felesleges magokat őrizd meg,nagy érték.
(#) saraha válasza erdgab hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Szia.
Köszönöm neked is és Tubi56-nak is a hozzászólást.
Valóban :pirul: , ott is látszik de a fától nem láttam az erdőt
Nagybátyám TV szerelő volt és rengeteg alkatrészt hagyott rám "sajnos"

Ja és még egy fontos kérdés:ebben az esetben(4 pár) a menetszámok maradnak ugyanazok,mint az E65 esetében?
(#) Tubi56 válasza saraha hozzászólására (») Jún 5, 2010 /
 
Az enyémben 4 pár van, de nem baj ha még több van!
A primer menetszám 16 ez 40szál 0.3 CuZ huzal sodorva!
A szekunder 5 menet 25mm2-es hegesztő kábel! A sodratot kivettem a gumi szigetelésből és vékonyabban szigeteltem vissza a képen jól látni! Szigetelése hőálló szigetelő szalag 3 rétegben!
(#) erdgab válasza saraha hozzászólására (») Jún 6, 2010 /
 
Ez attól függ,mekkora frekvencián fog menni.Tubi kollégáé 50kHz megy,az enyém 35kHz és én hagytam az EE65 magra vonatkozó 20/6 menetet.A tekercselés osztott tekercselés,tehát mindkét oszlopra a fele-fele menetszámot kell feltekerni.Kis ügyességgel a vezetékek elvágása nélkül is el lehet készíteni,így nem kell pluszban toldozgatni,forrasztgatni.
(#) saraha válasza Tubi56 hozzászólására (») Jún 6, 2010 /
 
Szia.
Ezek szerint a szekundernél nem kritérium az,hogy zománcozott huzalból legyen a sodrat?
A primer sodrat készülhet ip.ezüstözött 0.35-ös huzalból ami nem zománcozott?
(#) Tubi56 válasza saraha hozzászólására (») Jún 6, 2010 /
 
A primer legyen CuZ huzalból, hogy ne kelljen külön szigetelni! Ezt mindenki így csinálja és én is ezt írtam korábban! Persze az igazi LITZE huzal lenne! A szekundernek jó a sima sodrat ami kábelből van kibontva pl. hegesztő kábel (16mm2, 25mm2, ami elég finom sodratu! A kibontott pászmák együttes átmérője kb 5.5-6mm legyen!
Ezt utána le kell szigetelni vékonyabb szigetelő anyaggal ami lehet pl. hő álló szig.szalag legalább 3 rétegben, zsugorcső, teflon szalag szintén több rétegben stb.

Ha valakinek van kiforrasztó Litze huzalja 3mm átmérőben az remek lenne primernek, amit Varnish csővel lehet szigetelni
(#) Tubi56 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Jún 6, 2010 /
 
Igen arról van szó, de nem vasmag hanem ferrit!
Akinek nincs az beszerezheti pl. Tali bt nél! Itt lehet kapni más ferrit magokat is! www.tali-transformers.com
Fojtónak inkább az U59-s magot ajánlanám (magasabb szárú több menet fér rá!
(#) saraha válasza Tubi56 hozzászólására (») Jún 6, 2010 /
 
Rendben van,megértettem
(#) saraha válasza erdgab hozzászólására (») Jún 6, 2010 /
 
Szia Gábor.
Az írásodban az "E25-30" at azt úgy értetted,hogy lehet E25-ös ferrit is vagy E30-as is?
(#) erdgab válasza saraha hozzászólására (») Jún 6, 2010 /
 
Igen,lehet EE25 vagy EE30 is,de Tubi barátom kísérletei alapján lehet EE20 is.Az EE magokban nem kell légrést hagyni,de az EI ferritmagokban kell.
(#) saraha válasza erdgab hozzászólására (») Jún 6, 2010 /
 
Ajjjnye.... ezt sajnos későn olvastam!
Most lettem vele kész(EE-25) és hagytam légrést(0,5mm) ráadásul le is ragasztottam.
(#) Tubi56 válasza saraha hozzászólására (») Jún 6, 2010 /
 
Ha az E-E magba 0.5mm légrést teszel melegedni fog a meghajtó fetje és nagy valószínűséggel a IV-es tekercsnél a dióda 1N5819 is és lehet, hogy zárlatos is lesz! Csak az E-I magba kell!
Itt a képen jól látszik az E-E 20-as mag, tehát ez is jó légrés nélkül és tele is lesz a cséve!

2.jpg
    
Következő: »»   117 / 564
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem