Fórum témák
» Több friss téma |
Bocsi, délelőtt esett le, amit írtál.
(Akkor is kéne felhúzóellenállás, ha nincsenek csatlakoztatva a gombok.)
Elég ha a PIC belső felhúzóellenállásait bekapcsolod az OPTION REGben, és akkor nem kell külső ellenállásokat használni. De a bemenetek sosem lóghatnak a levegőben
'De a bemenetek sosem lóghatnak a levegőben'
Tudom (így utólag). A gondolat jó volt, csak a kivitelezés nem. Most esett le, amikor írtad, hogy a lábak - ha nincsenek csatlakoztatva a gombok - a Vdd-hez sem csatlakoznak. Amikor a gombokat helyhiány miatt a dobozon kívülre raktam, erről megfeledkeztem. Ezt az OPTION REGes trükköt már reggel is megírhattad volna Mostmár mindegy, beépítettem az ellenállásokat. Így csak a Gnd, és a 3 gomb van kivezetve a tüskesorra. (A zsugorcsöves-foglalatos védő jól szuperál.) A hardver rész mostmár talán végleges. Egy kicsit pihenek, aztán majd megint nekiugrok az assembly kódnak... Köszi a segítséget!
Hali
Idézet: Pihenes keppen nezz szet ezen az oldalon. Talasz sok irodalmat mintapeldakat a PIC-rol. Olvasgass szorgalmasan. „Egy kicsit pihenek, aztán majd megint nekiugrok az assembly kódnak.” Idézet: „3.Az interruptban nem törölted a jelzőbitet (BCF INTCON,T0IF). Ha ezt nem teszed meg, az interrupt csak egyszer lesz végrehajtva, szerintem ez a legfőbb probléma” Csak egy kis helyesbítés: - ha nincs törölve a flag bit, akkor bent szokott ragadni a vezérlés a megszakítási rutinban, tehát végtelen ciklusba kerül
Hi!
Itt csak 18F-es példák vannak, vagy csak én nem találtam a többit? Elkészült a teljes kapcsrajz. Most az óra még mindig olyan időzítgetős, de sikerült úgy beállítani, hogy egy nap alatt az eltérés kevesebb, mint 1 perc. Szóval most egész használható, és használom is! Hétfőn szünnap, akkor majd nekiállok a TIMER1-nek!
Hali
Van azert ott jo par ASM mintapelda nem csak 18-ra. A LED matrix kapcsolasa nem vilagos! Legyszives rajzold ujra. Lehetoleg szabvany elektromos rajz szerint, ne "hackerfish" szabvany szerint.
Mi a gond a led mátrix rajzával?
Pedig most igyekeztem szabályos rajzjeleket használni. Csak ott van csomópont, ahol olyan fekete kör van, a többi átkötés. Szerintem egyértelmű. hackerfish szabvány - ez tetszik
Hali
Valahogy igy kellene a rajznak kinezni. A masik rajzban is van egy par hiba! Pl A PIC ehes , nincs tapja. A gombok felhuzoellenallasa 4k7-10k ertek koruli, nem 470k, a MCLR hianyolja a felhuzo ellenallast. (ki lehet hagyni vegulis, csak a Configot ugy kell megirni) Probald meg az Eagle progit, rajzolni es PCB-t tervezni. Megkonnyited vele sajat es masok eletet is!
A mátrix lényegében ugyanolyan.
Átnéztem a rajzokat, és max szépséghibák vannak, elkötés, vagy ilyesmi nincs. A 470KOhm-ot a 'Hogyan kezdjek PIC-elni' c. irományban olvastam. Nekem működik. MCLR természetesen úgy van konfigurálva, hogy jó legyen. (MCLR_OFF) Az egész raszteres nyákon van, egyszer talán eljutok a PCB-s verzió megépítéséhez is... de így kezdőként sokkal egyszerűbbanek tűnik raszteres nyákra építkezni, de egyre jobban érdekel a nyákkészítés is. Eagle megvan, barátkozom vele... (még nem használom rendszeresen) A PIC megkapja a tápot, ottvan a rajzon: 9V, 7805, 104pF(=100nF), PIC.
Hali
Ez nem szepseghiba, hanem hiba. Hasonlitsd ossze a rajzodat, az en rajzommal! A vezetekeket egyertelmuen jelolni kell hova mennek, nem csak ugy "en tudom, masnak meg minek" modon. Most szokjal ra a rendes rajzolasra, mert utana csak lesel, mikor eloveszel valami regebbi rajzot es Te magad sem fogod erteni.
Konkrétan melyik rajzjel nem szabályos?
A jelölés egyértelmű: a vezeték oda megy, ahová kötve van. Hogyan lehet másképp jelölni? Ahol nincs pötty, ott átmennek egymás felett. Ez Eagle-ben is így van nem?
Hali
Ami a problema, hogy a vezetekeket Te egymas felett vitted, tehat eltunnek. Itt a fuggoleges vonalakrol beszelek. Olyan mintha a felso led katodja az also led anodjahoz menne. A muszaki rajzot ugy kell csinalni, hogy egyertelmuen kideruljon mirol szol, es ne kelljen melle egy litaniat irni, a hasznalatahoz. Az en rajzomat barmelyik embernek odaadom, el tudja olvasni, a Tiedet sokfelekeppen lehet ertelmezni, tehat nem egyertelmu.
"Olyan mintha a felso led katodja az also led anodjahoz menne."
B@sszus, tök igazad van, de az nem a rajz hibája, hanem az én bénaságom! Köszi, hogy szóltál, mostmár leesett... kiskaraly, ha olvasod, vilmosd rajza alapján csináld az utánépítést!
Helló
Valaki tudna segíteni egy beégetett PIC-re lenne szükségem!Írjatok Üdv: Tibi
Sziasztok!
Én is megépítettem az órát. A kapcsolást tuti, hogy a rajz szerint csináltam, a pic-et is sikeresen felprogramoztam a cikkben lévő HEX-el. ÉS NEM CSINÁL SEMMIT. Nincs esetleg valami tipikus hiba, amit elkövethettem, de nem vettem észre? PLEASE, SOMEBODY HELP ME!!! Előre is köszi.
LED-ek kivezetése nem lett véletlen felcserélve?
_EZ_ a kapcsolás lett megépítve?
Igen, ezt. A LED-ek is jól vannak bekötve. Van esetleg valami más ötleted?
Köszi
Azért tudom, hogy minden jó, mert a mellékelt programmal működik a dolog, csak az nem az, amit én szereték.
Szóval programhiba. Esetleg töltsd föl amit te szeretnél, hátha valaki megtalálja benne a hibát.
Nem én írtam, a fórumról szedtem.
--íme:--
Nézd csak meg a configot. Ez a progi XT oszcillátort használ, a másik meg INTRC-t, azaz belsőt.
MŰKÖDIK!!!
Köszönöm a segítséget.
Viszont percenként 6 másodpercet siet. Ezt hol tudom állítani?
Szívesen, örülök, hogy tudtam segíteni!
Azt hiszem, a "bounce_timer" értékével tudod állítani. Biztos több dologgal is lehet, nem tudom melyik a legjobb. De ez a regiszter határozza meg, hogy minden X-edik alkalommal fusson csak le a megszakítás.
Most melyik programmal megy az órád? A bináris óra programja amit az előbb felraktál egy az egyben ugyan az mint az agyon vesézett ledes és nixis órák programja. A különbség, hogy nincs a kapcsolásban 7 szegmenses vagy bcd dekóder. Ha nem használsz külső oszcillátort (a pic 15 és 16 os lábán egy 4 MHz kvarc és annak a lábain egy egy 33pF kondi lekötve a földre) igencsak pontatlan lehet. Nálam ez a kapcsolás havi néhány másodpercen belüli hibával ketyeg.
De attól nem kéne neki 6 másodpercet sietnie (szerintem). Az én órám timer nélkül (mert még nem volt időm megcsinálni) külső oszcillátorral (de anélkül is) egy nap alatt tök pontos.
Az órajel függvényében a kis pontatlanság is jelentős eltérést okozhat. Ha siet az óra növelni kell a kondik értékét. Feltételezhető, hogy a program nem hibás, mert ennek a változatait sokan megépítették (leddel, 7szegmenses led kijelzővel, nixivel, plazma kijelzővel stb.) A debounce rutin a gombok kezelésénél érdekes. Ha egyszer megnyomtuk a gombot csak egyszer növeli az óra, vagy a perc értékét, ha nem lenne benne, mindíg növelné az értéket az óra, olyan gyorsan, hogy nem is látnád a kijelzőn az értékeket.
Ja, aha, szóval az erre való!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |