Fórum témák
» Több friss téma |
Felötlött bennem még egy gondolat.
Mi történik akkor ha Hal szenzoron nem 1 db vezetéket fűzök át, hanem többet. Logikusnak látnám, hogy ha az áramirány azonos, akkor összegzi az áramokat. De valóban ez történik? Sőt addig is elmerészkednék, hogy pl. egyetlen vezetéket 10-szer áthurkolok, így az abban esetlegesen folyó áramot "felerősítem" a tízszeresére. Így pontosabb lenne a kis áram mérése. Van ennek ellenjavallata?
Ez le van írva a termékismertetőjében, gurgass le.
"...For example, if your current signal is only 0.2 Amps, you could loop the wire through the sensor 10 times and the signal would by 10X stronger and would appear as 2.0 Amps. " A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2020
Ha tizszer fűzöd át, akkor tízszeres értéket fog mutatni, ugyanakkor a mérés felső határa a tizedére csökken.
Az ilyen mérőeszközök kimenetén nyugalomban kb. 2.5 V mérhető. Ha az áram a megegyezés szerinti pozitív irányba folyik akkor emelkedik, egyébként csökken a feszültség, ahogy ferci írta. Ha a mérési eredmény túl zajos lenne a hosszú vezeték miatt, a hall szenzor kimenetére rakj RC szűrőt, kezdésnek 100 Ω/100 nF jó lehet. Ezzel egy kicsit lassul a mérés de legalább stabilabb lesz. Inhouse: Idézet: Normál esetben van így. Gyengélkedő töltésnél ki tudnak jönni látszólag trükkös értékek. Pl. a generátor 80 A leadására képes, ugyanakkor az összfogyasztás e felett van. Tipikus téli eset, amikor minden működik ami meleget tud adni és a világítást is felkapcsolja az ember. „Az áramirány csak az indításnál lesz értelmezhető. Utána, ha beindult az autó és dolgozik a generátor, csak egy irány lesz...a fogyasztott és a termelt áram eredője lesz látható, ennek meg illik pluszosnak lennie.”
Egyébként feltételezhetjük azt is, ha a komplett szenzor kimenete megegyezik a hall-elem kimenetével és ha a kijelző hozzá van párosítva, akkor azon belül van egy 5 volton is jól menő rail-to-rail műveleti, az invertáló bemenetet 2,5 voltra beállítva, egységnyi erősítéssel.
Megvan az eltolt 0 pont a kimeneten a tényleges kijelző részére. Hozzá még egy műveleti, az adja a a virtuális gnd-t. Más célra ezen az elven csináltam már egyszerű tesztert.
Létezik egyen- és váltakozóáram mérésére is használható, 2 méréshatárral rendelkező lakatfogó adapter, aminek banándugós vagy BNC csatlakozós kimenete van. Amit mi használunk, az 60A-ig kalibrált, 20kHz sávszélességű, egy 9V-os elemről működik.
Ha konkrét hiba van, akkor azonnal mérhető, nem kell ez. Ha csak néha van, akkor meg az lesz gáz, hogy vezetés közben egy ilyen kijelzőt fog bámulni. Szóval, ha menet közben kell ezt vizsgálni, akkor egy adatrögzítő lehetne a megoldás. Bár a hibák általában azért ezek nélkül is felderíthetőek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |