Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Aszinkron motorok tekercselése
Konkrét példa, csak a megadott méreteket tudjuk, a könyv által megadott adatok, képletek alapján részletesen levezetve kiszámolná valaki a motor tekercselési adatait?
3f. Y kapcsolás 36 horony -fordulat -menetszám -keresztmetszet -várható áramfelvétel -várható teljesítmény
Igen köszönöm.Csak azt gondoltam hogy a gyengébb
ellenállás miatt több tekercsszámra van szükség.
Köszönöm a kimerítő választ!Ez egy 2 hengeres kompresszort hajt,valószínünek tartom a visszacsapó szelep lehetett a gond.
Még lehetne kérdésem hozzád? A segédfázishoz 1 szálat használtak,az üzemi tekercshez duplán volt tekerve.Tudom az üzemit 1 vastagabb szállal tekerni?A másik kérdésem az lenne hogy hogy van e valami képlet ahoz hogy különböző feszültségekhez milyen hosszú huzal szükséges?Ezt azért kérdezem hogy mennyi huzalt kell vennem.
A dupla szál általában azért van használva, mert könnyebb eligazítani tekercselés közben, valamint lehet variálni huzal keresztmetszetekkel, egyikkel csalni a másikkal szemben, vagyis nagyobb a variálási lehetőség. Csupán ne legyenek nagy eltérések az átmérők közt, úgy nem lehet szépen dolgozni. Ha már lebontottad a régi tekercselést, meg kell mérni a régi tekercshosszakat.
Ha koncentrikus tekercselés volt, akkor átlagot, ha egyforma mindegyik tekercs - koszorú - akkor könnyebb megbecsülni a kívánt mennyiséget. Mellékelek egy táblázatot. De, ha ki van szedve a régi drót, meg kell mérni súlyra! Az rézből viszont több kell súlyra, próbálj számítgatni...
Köszönöm a segítségedet.
Azt gondoltam van valami képlett rá hogy pl 240 v. 0.9 átmérővel milyen hosszúságú huzal szükséges.
Én még soha az életben hosszban nem számoltam szükséges huzalt villanymotorhoz.
De lehet, mással gyakran megesik. A szakmában biztosan nem. A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2020
A neten találtam pár helyet ahol lehet méterben vásárolni a huzalt és nem akarok kevesebbet vagy sokkal többet veni.
Sikerült kiszámolnom a küldött táblázat alapján.
Köszönöm sokat segítettél!
Köszi!Esetleg tudnál ajánlani olyan oldalt ahol
tudok huzalt és hozzávaló anyagot venni?
Sziasztok!
Egy karcher mosom aminek leéget a motorja. A többi része valoszinűleg működik. Arra gondoltam hogy meg tekercselném. Van e benne potenciál vagy nem érdemes vele kinlódni? Ilyet ezelőt nem csináltam, azt se nagyon tudom hogyan kellene neki fogni. Van valakinek valamilyen irodalma hogyan kell ezt csináln? A gazdaságosság kb 30 000ft + egy kicsi tanulo pénz.
Üdv!
Azért nézz utána, mi kell hozzá: * Megfelelő huzal - átmérő, mennyiség * Koncentrikus fél sablonok 2 db * Megfelelő, akár kézi hajtású tekercselő szerkezet * Szigetelő anyag a hornyokba, prespán, egyéb * Impregnáló lakk - akár nitrolakk is lehet A megfelelő huzal mennyiséget pontosan meg lehet tudni a lebontott huzal megmérésével súlyra. Megállapítani lebontás előtt a villamos kötést, rápillantva elképzelhetőnek tartom, hogy az egyes fázisok tekercsei egymással párhuzamosan vannak kötve. A menetszámok adatait felvenni. Méretet venni a tekercselés fizikai méretezéséhez. Aztán újraszigetelni a hornyokat, kész tekercseket besodorni a hornyokba, a 2 fázis tekercs szigetelése egymástól a tekercsfejeknél a villamos kötés után. Villamos szigetelési ellenállás mérése, impregnálás után a gép összerakása. Örvendezés az sk munka sikerének. Nagyjából ennyi... Ui: Igen a lebontás... A kötés oldalon a vastestnél egy éles vésővel, kalapáccsal egyenként a tekercseket levésni. A tekercseket a horonyból vagy egyesével kihúzni, vagy a levésett oldalról, a horonyba illeszkedő fémrúddal és kalapáccsal kiütögetni. Ha a régi impregnálás kőkemény, akkor a motort fel kell melegíteni 100 Celsius köré, hogy a tekercsek képlékenyek legyenek, megfelelő fogóval a tekercsek le nem vésett oldaláról kiszedegetni. Közben tekercselosztást, horonylépést, menetszámokat, adatokat felvenni. A hozzászólás módosítva: Máj 18, 2020
Szia! Szerintem keress egy tekercselőt, mert az garanciát is vállal a munkájára. Kilowattját tízezerért szokás tekercselni.
Szerintem az már rég volt amit írtál :/
Múltkor kérdeztem egy tekercselőt kisvárosban és 750 wattosat 14-16 ezerért tekeri úgy hogy csak a motortestet kapja meg. 1,1es moci meg már 20ezer. Amennyit írtál annyiért én is tekertetnék. Max ha otthon háznál csinálhatja olcsóbban szerintem.
750-esnél egyezik az ár. 2,2 kW-os 22000.- nettó tavalyi árlista szerint. Újabbat még nem kaptam.
Ebben az árban elviszik az ország másik felére és visszahozzák.
Motortestnél rézzel együtt gondoltam, (ha erre gondolsz)
Ebben az évben minden drágult. 18-20ezer körül tudtam az 1.1et (1~mocikról írok)
Ha annyiért futárral megcsinálták a 2.2 őt az már elfogadhatóbb ár. Általános felhasználású 750es mocit használtan 10-15ért lehet venni így meggondolandó a saját tekercseltetése (ki hogy dönt) Van 2db 750esem de elraktam a fészer mélyére... Ha kapsz árlistát felrakod majd?
Tiltott a hirdetés. Keresd a "Liker motors-t"! Biztos küldenek, ha kérsz.
Köszönöm. Még személyesen sincs messze.
Egyik ismerősömmel pont tegnap beszéltem 1.1kw-os 2800 1/min Imi-t szereléssel, csapágyazással 25ért tekerik meg. (így kap rá csak garit.) Igaz Dunántúl a helyszín.
Imi MA 90 LA 4N Gyári tekercselés de elhalálozott az indítótekercs. Csak indítótekercset ki lehet e cserélni vajon?
Apám annó csinált ilyeneket, nem lehetetlen.
Meg lehet próbálni. Az egyik végét a hibás tekercsnek elvágod a vastestnél, ahhoz egészen közel, vigyázva, hogy ne sérüljön a fő tekercs és szálanként kihúzgálod. Ezt úgy értsd, hogy ha kell visszahajlítva egy elemi szálat a vágott oldalon végig húzod a horonyban, hogy a lefűző szigetelést végig hasítsa ez a szál, a többit ezen az úton ugyanígy. Babara munka lesz és nem biztos, hogy eredményes lesz. Ahogy nézem elég szépen le van lakkozva. Én is ezt próbálnám meg először ha lehet.
Köszönöm a válaszokat, akkor van esély rá, bár egy helyen a főtekercs is megmelegedett ahogy nézegettem :/
MA összeforrasztottam + vezetékkel ellenőrzésből. Először kondi nélkül mintha jó lett volna, utána nyomógombon keresztül kapta az indítókondit, de nem jó a főfázis sem, Égettség ellenére dolgozott a segédfázis. Rövid idő alatt melegedett meg hülyén járt. Tehát van egy kuka motorom
Attól még lehet menetzárlatos a segédfázis.
Esetleg megpróbálhatod kiszedni a segédfázist ahogyan VIM is irta. Utána ideiglenesen összerakva, berántással elinditva kiderül, hogy a főfázis milyen. Vagy teljes újratekerés/új motor...
Ok veszteni valóm nincs. Azt megkérdezhetem e hogy miért csak az egyik "oldala" égett meg a segédfázisnak? (eddig csak szimetrikus leégést láttam)
Elég sok motort fejtettem már ki a réz miatt, bár nincs teljesen leégve így nem lesz olyan könnyű. Amúgy 3-4 között volt a főfázis ohmban 7 körül a segéd méréskor. (nem emlékszem pontosan)
Fene tudja. Vagy menetzárlat (arra mindent rá lehet fogni).
Kivettem az égett tekercset, nem volt könnyű....Sokkal jobb a járása de 2 perc után elkezdett melegedni. Linóleumon jobbra-balra rángatva(mozgatta az egész motort) ment, igaz nem feküdt fel jól, ha lefogtam olyan volt mint egy jó motor.(linón inkább elkezd egyik irányba fordulni lassan ) Maradék 3 tekercs csinálhat még gebaszt vajon? Így külsőleg azokkal nem tűnik hogy bajosak lennének.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |