Fórum témák
» Több friss téma |
C16NZ a motorkódja, és van a szivócsonkon AGR szelep.
Vákuumos rendszerű, és ennek hibáját az opelnél csak az X16SZ (C16NZ utódja) jelzi ki ECU által. Sajnos nem tudom igazából hogyan kellene, annak az EGR szelepnek működnie. azt tudom, hogy van benne egy tengely, aminek mozognia kell.. az mozog is csak nagyon nagyon nehezen, pedig kimostam benzinben.. vlamint van benne egy vákuummembrán, ami isten tudja mit csinál. és az egészről megy egy vákuumcső az injektor egyik csatlakozására. Változást nem jelentett, hogy lehúztam a vákuumcsövet.. befogtam egy ideig, aztán fújtam meg próbáltam szívi is.. meg se rezzent a motor tőle. Annyit tudok még, hogy elvileg valamilyen gázvisszavezető dolog, hogy kevesebb legyen a károsanyag kibocsátása. Keresgéltem ilyen Opel Tech2 interfészt.. de sajnos olyat, ami az ECU-ba érkező összes adatot kiírná.. olyat nem találtam C16NZ-hez... pedig bárkitől szívesen vennék ilyesmit.. Megépíteni még nemtudom, mert kevés az ismeret.
Szia ! Próbára tegyél alá klingeritből zárt tömítést, tartós üzemnél átég! Erről van szó: ? Üdv!
Szia!
Az EGR valóban lehet bűnös, egy haveromnak az Opelében ez a szelep mindenféle kihagyást-rángatást dadogást okozott, igaz az alapjárata is esetlegesen változott az autónak (500-2500 között). Mivel abban X16SZ motor van, az ECU ki is jelezte a hibát, így a csere után minden rendbe jött. Azért előtte az EGR-t működtető és egyéb vákuumcsöveket nézd át alaposan, nem e repedezett/foszlott valamelyik (vagy valami T elágazás nincs-e eltörve). A vákuumcsövekbe beszívott fals levegő elég sok bosszúságot tud okozni.
Végülis szétszedtem szivósort a motorról és megtisztítottam kívül belül alaposan, minden egyes alkatrészét. az AGR szelepet beleértve. A nagytakarítás és tőmítések cseréje nem volt túl olcsó játék.. de megérte. AGR tömítés 3266Ft gyári GM, szívósor 1600,
injektortalp 480, plusz egyéb tisztítószerek gumitömítések, miegymás. kb egy 10esből szépen meg lehet csinálni. Viszont így szépen összerakva kicserélgetve a vákuumcsöveket és minden ilyen tömítés jellegű dolgot, a motor megjavult és tökéletesen működik. Egyáltalán semmi baja sincs. A durrogást abbahagyta és nincs már gyújtáskihagyásra hasonlító hangja. Érdekes.. sosem hittem volna, hogy ennyit jelent.... de kínomban megcsináltam és ráhibáztam a dologra. Köszönöm mindenkinek a hozzászólását és ötleteit, jó tudni, hogy van egy fórum, ahol az ember bátran kérdezhet!
Na, akkor ezt megoldottuk.
Itt is felteszem a kérdésemet.
Jó estét mindenkinek. Kérdésem az lenne hogy egy régi motorvezérlőt(ECU)Mitsubishi starion az alany.Hogy lehet számítógépre kötni?és milyen program kel hozzá. Hozzáoszlást előre is köszönöm.
Jo estet . Kerem szepen hogy magyaraza meg valaki hogy hogyan kell merni vagy tesztelni az integalt aramkoroket , beepitve egy nyomtatot aramkorbe vagy csak egy integralt aramkort magaban pl epromokat microprocesor stb.
egz pelda egy ECU tesztelese meghibasodasanak oka.
Hello!
Csak belebeszélek, de leginkább azt lehet elmagyarázni, miért nem lehet, miért nem érdemes... - Egyszerű logikai áramköröket lehet kiemelve tesztelni, de ésszerűen célkészülék kell hozzá, és kérdés túléli e a ki-be forrasztást a panel. Meg ha kiemelted, mi indoka lehet, hogy újra azt tedd be. Ha meg új, minek tesztelni? - Analóg áramköröket körülvevő alkatrészek sokkal többen vannak. Azok nélkül, mit ér egy teszt? Vagy is ezeket az áramköröket általában a helyén lehet "tesztelni", pontosabban kimérni hogy a részegység az elvártnak megfelelően működik-e vagy sem. Mert történetesen az IC jó, és ezt megállapítjuk, közben meg hozzá kapcsolódó ellenállás hibás, akkor mennyi többletinformációt tartalmaz a teszt. Még mindig nem lesz jó a készülék. - Epromokat lehet tesztelni, de általában ki kell ehhez emelni, eprom égetővel kiolvasni a tartalmukat, azt összevetni egy helyes példányéval. - Mikroprocesszort, még a gyártó sem teszteli. Mert annyi funkciója egymás utáni lehetősége van, hogy elavulna mire kész lenne a teszt. Vannak belső önellenőrzésre törekvések, de csak speciális típusnál és drága eszköznél kifizetődő az erőlködés. - Egy készülék meghibásodása lehet belső és külső oka. Ha külső, azt az ECU-n hiába nézegeted. A belső meghibásodások "tesztje" leginkább tervezői feladat, nem a javítóé.. Egyébként ha mélyebben értenél az elektronikához, nem tetted volna fel ezt a kérdést. Egy bármely "teszthez", ez pedig alapfeltétel. Ha pedig a megbízhatóságot, költséghatékonyságot is hozzáveszik a kérdéshez, adódik az egyszerű csere. Mert a javító és tulajdonos anyagi érdekei eltérőek. Ráfordított időt és hatékonyságot nem is tartva szem előtt. Tehát ez elsősorban anyagi, biztonságtechnikai és üzletpolitikai kérdés, nem elektronikai és hobbitronikai.. üdv!
Ha tönkrement, esély sincs arra hogy ezt házi körülmények között meg tudd javítani. Az új pedig mint tudjuk - típustól függően - sok százezer.
Létezik egy hely valahol az országban (pontosan nem tudom hogy hol), ahova elpostázod, és néhány hét múlva küldik vissza (hogy egy másikat vagy ezt megjavítva azt nem tudom) a működőképeset. Egy ismerősöm ismerőse járt így az Octavia-val, ha jól emlékszem 30-40000Ft-ból megúszta.
Azt már csak halkanjegyzem meg, hogy a gyártók sem javítják ezeket, ha megbuknak a gyári teszteken, azonnal kuka.
Elvégre emberéletek múlhatnak rajta, ha mondjuk 130-nál adja be a kulcsot. Nem hiába ilyen drága cuccok ezek...
Sziasztok!
Új ford tranzitokba építünk a cégnél kiegészítőket. A vezetékköteg beépítés után az ECU-t is kell programozni. Néha kéri a prg, hogy tegyük gyújtásra. Mikor eddig jutottam, nem volt műszerfal világítás. Megtaláltuk az egyik gyújtás biztit, 15A-es, az ment ki. Ezután volt műszerfal világítás, viszont gyújtáson szerviz szükséges felirat jelent meg az autó kijelzőjén,és az autót nem lehet beindítani. A diagnosztikai prg nem tud kommunikálni az ECU-val. Kipróbáltuk más OBD-kkel is. Ezek mind profi cuccok. De a PC-st használjuk nap mint nap. Minden kötést, vezetékezést átnéztünk, nem-e megsérült a mi vezetékezésünk közben, de semmi. Még az alvázon, raktérben, motortérben futó,összes más vezetéket is átnéztük, nem-e már hibásan jött. Persze még beálláskor a lábán jött be a csarnokba. Egyetlen dolog, amire én tippelek. A negatív akku saru csavarját le kell venni, míg oda rákötünk. A fő test kábel is azon van, és az szikrázott ekkor. Én arra gondolok, hogy ez a gyorsan ismétlődő feszültség elvétel, visszaadás okozhatta az ECU meghibásodását. De ez csak tipp, de semmi egyéb különleges dolog nem történt. A gyári vezetékeken semmi sérülés, vagy zárlat, nincs semmi kihúzódva. Az OBD csatlakozóban a feszültségek épp ugyanazok, mint a többi jó tranzitban. Bizti táblákon is minden fesz stimmel, gyújtáson, és anélkül is. Esetleg relék lehetnek, bár azokat is cserélgettük. Ezért kérném, aki tud segítsen, vagy kérnék vezetékezési rajzot, vagy tippeket, hogyan lehet belépni számítógép nélkül az ECU-ba. Ilyenekre gondolok, hogy fék-gáz együttes nyomása, vagy fék 5-ször, utána vészvillogó 3 másodpercig,stb. De bármilyen segítség jól jönne. köszönöm, hegusp
sziasztok!! Van egy motorkerékpár vezérlőm, ami betegeskedik.. Több is van, mindenféle hibákat produkálnak, nem nagyon beszerezhető sajnos.. Tud nekem valaki segíteni javításban, építésben, vagy akármilyen előre lépésben?? MIndenben segítek, amiben tudok!! A tipus magneti marelli iaw15p Egy hengeres, tök egyszerű valami.. de senki nem foglalkozik motorral. egy injektor, egy folytószelep poti, egy viz hőmérő, egy levegő hőmérő, gyújtás kimenet, ac és egy venti kimenet van rajta, semmi más... tesztert is csináltam hozzá.. van működő példány is, csak az meg kontaktos szerintem.. Segítsetek!!
Eléggé tág, hogy betegeskedik.
Mi a pontos tünet?
Én szívesen belekukkantanék egy ilyen vezérlőbe. Pár kontakthibás vezérlőt már sikerült megjavítanom. Egyébként milyen hibákat produkál?
Valószínűleg belenyúltak a vezérlésbe a megrendelőnél, mielőtt hozták hozzánk, és nálunk állt meg. Elég titokzatosak voltak, nem nagyon akartak beszélni. Visszavittük traileren, ráfogták a biztire, hogy csak ki kellett volna cserélni, mert utána minden működött, és újra elhozták. Akkor már nem volt semmi baja. De a biztit mi is kicseréltük. Aztán a főnökség mondta, hogy tényleg megpiszkálták, és nem erőlteti senki a dolgot. A bizti csere alibi duma volt.
Sziasztok!
Autoelektronika ügyben szeretném a segitségeteket kérni.. Van egy Renault Megane II kombim 1,6 benzines 112 lóero 2009-bol. Másfél honapja kiirta a kijelzon "Check Injection" es kigyúlt a villáskulcs égo. Az autó alig húzott 3000 fordulat fölé nem lehetett túrázni.Megállitottam a motort eltűnt a hibajelzés de 1-2km után megint jelentkezett. Megpróbáltam kiolvasni a hibat ELM327-el bluetooth -on Torque progival. Nem tudtam kiolvasni semmi hibakódot. Felhivtam a szerelőt elvittem szervizbe , neki sikerult kiolvasni DF012 hibakódot. Kicserélte a levegőszelepet , a gázpedál potenciométereket de azt mondja nem onnan jön a baj. Azt mondja mikor a hiba jelentkezik a levegőszelep potenciométerén eltűnik a feszültség. Konzultált az autoelektronista ismerosével és az azt mondta az ECU-val van baj. Kiszerelte odaadta neki, a héten megint érdekődtem az autó iránt azt mondja visszakerült az ECU de most a hiba állandóan jelentkezik... Az ECU tipusa S3000(pontos kódját nem tudom) 95160 tipusu eeprom van benne. Nézegettem az ebay-en lehet vasárolni használt ECU-t 26 dollártól. Azt olvastam össze kell párositani az ECU-inditásgátlót kártyaolvasót -UCH-t. Állitolag be kell irni az ECU eepromjába virgine( szüz) eeprom tartalmat es az első kocsiinditáskor beirodik a kód.Ez igy van?. Ha kiolvasnám a régi ECU eeprom tartalmat vagy összecserélném a 2 eepromot működne az új ECU ?. Elektronikával foglalkozom nem volt dolgom még ECU-kkal, lenne eeprom programozom is csak nem tudom milyen eeprom tartalmat kell beirni . Olvastam IMMO OFF megoldásról is de nem tudom pontosan mit jelent.Inditásgátlót, kártyaolvasót kiiktatja?. Ha tudtok segiteni irjatok mert nagyon tanácstalan vagyok. Köszönöm.
Udv mindenkinek.Javitas celjabol hozzamkerult egy merci ECU. Mikor megkaptam mar szet volt szedve a nyitok lefurva a fodele szetnyitva a kivezetok persze leszakadva .Minden kivezeto meg van duplazva a biztonsag erdekeben.A rezgescsillapito zselet eltavolitottam a kivezetok heljet letisztitottam es egy speci pasztaval begrundoltam a forrhelyeket.Itt jott a bokkeno van egy pont amit semmijen altalam ismert modszerrel nem sikerult beforrasztanom-mondanom sem kell , hogy az eredeti kivezetok heggesztve voltak-.Egy SMD alkatreszrol szinten le volt szakadva egy heggesztes - gondolom ez volt az eredo hiba amiert szetszedtek- ide egy 1x1.5mm- es hejre kellene visszaheggeszteni a leszakadt labat . Itt jon a keresem ha valaki tudna segiteni ,vagy ajanlani egy eljarast mivel megtudnam oldani a problemat,vagy egy forrasztasi teknikat mivel ezt a ket pontot is vissza tudnam illeszteni a heljere s talan igy megoldodna a hiba.Batran kijelentem hogy a forrasztas teren jartas vagyok - mar kb 50 eve forrasztgatok - de talan meg letezik altalam nem ismert eljaras mivel tudna valaki segiteni.Elore is koszonom segitsegetek ugyanis egy regi de nagyon draga ECU -rol vanszo.
Egy fotó többet ér ezer szónál
Keress másik alkatrészt, aminek a lábával össze van kötve és forrasztható.
Szerintem az egyik láb úgyis táp vagy föld lesz. Esetleg picike lukat fúrni bele és csavarral rögzíteni? Idézet: Én szögelni szoktam „Esetleg picike lukat fúrni bele és csavarral rögzíteni?” A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2018
A csavarozas ki van zarva az egyik pont ahova rogziteni kellene a drot veget az egy fem lemez ami alatt keramia lemez van a masik pont pedig egy alkatresz mejre ra volt heggesztve a kivezeto mit potolni szeretnek.Kulonben a kivezetok mit potolni szeretnek szinten ojan anyagbol voltak amit nem tudtam forrasztani.Holnap majd teszek fel kepet is.
Aluminium huzallal bondolt kerámia hibrid?
Ennyire problémás róla fotót csinálni?
Itt vana foto a szoban forgo alatresz ugy velem egy tranyo meljnek ket laba tort le . valo szinu a kolektor es a masik elektroda helyet egy potty jelzi.Ezeket az elektrodakot kellene a heljere tenni .A csatlakozora kimeno szalakat sikerult forrasztani.
A kepEgy kisse torz de a zselet nem tavolitottam el teljesen.
Heljesbitek a tranyo egy elektrodja tort le a panel felsoreszen enyhen jobbra es alatta vam egy sziget az elektroda masik vegenek. A tranzisztor masik ket elektrodja jol kiveheto.
A klasszikus régi alumínium huzalos bondolás.
Ezért nem tudod forrasztani.(Meg a kivitele folytán olyan hőelvezetése van, hogy csak előmelegítéssel ,profi pákával lehet, +mikroszkóp, bondolóhuzal, ami forrasztható stb) Sajnos el kell keserítselek házilag nem javítható, de van egy cég aki vállal ilyen javítást, utánanézek. Mivel gépjármű elektronika a biztonságos működés nagyon fontos, szerintem ne állj neki, csak nagyobb bajt csinálsz benne.
Kosziszepen a segitseget.Volt eggy ojan gondolatom , hogy ha megtudnam allapitani a tranyo tipusat-legalabb az NPN - PNP - kiemelnem a keramialapkat melyre a hutoborda van felerositve a tranyoval es egy hagyomanyosat csavaroznek a helyere.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |