Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Köszönöm a segítséget, ha nem baj megkeresnélek PÜ-ben pár kérdéssel
Hali Mindenki!
Egy Ground Zero GZTA 4.120MK2 erősítőhőz kellene kapcsolási rajz.Ha tud valaki segíteni azt nagyon megköszönném. Örni
Rajzom az nincs, de ezt a képet beszúrom a belsejéről, hátha valakinek beugrik róla valami.
http://forum.realmofexcursion.com/gallery/files/2/21dd5a6ae8dd7cbae...ed.jpg
Üdv. Ha a végfokot megmondod közelebb kerűlünk.2csatornás ahogy látom, bár a potméterek 4-re utalnak.Öreg T
A végtranyókat?
Nincs kapcsolatom ez erősítővel. Ezt a képet egy "autós erősítők kívül", belül honlapról szereztem. Itt az összes dolog, amit le írnak róla. http://forum.realmofexcursion.com/gallery/browseimages.php?c=800&userid= Miért kérdezed? Akarsz venni, vagy javítani kéne?
Üdv. Bocs-bocs.Elnéztem. Örni kérte a rajzot Te meg küldted a képet.Sok hsonlósság van az egyszerübb gépekben és sok rajzom van más masinákról.Öreg T
Hali
A képeket köszi de mivel itt van előttem az erősítő így erre nincs rá szükségem. A vég tranzisztorok adatlapját már megtaláltam, de kapcsolási rajzot sehol se találom.(A hiba valahol a zavarszűrő környékén van szerintem, mert bekapcsolás után a LED felvillan és egyből el alszik vagy pirosra vált és nem szól.)De a rajz nagyon sokat segítene. Amúgy a főbb paraméterek: Ground Zero GZTA 4120MK2 Titanium-line 4 x 75W @ 4 ohm 4 x 120W @ 2 ohm Freq. Response: 5Hz ~ 30kHz Fuse: 2 x 30A Örni
legtöbbször ez a hibajelenség attól van, hogy valamelyik vég tranzisztor zárlatos lett. Nézz rá műszerrel.
Forrszd ki a végtranyókat, és úgy indítsd be. Ha olyankor működik a táp, és nem tilt le, akkor a végtranyó halt meg valamelyik. Azt meg mérd ki. Ha kell segítség alkatrészügyben, akkor szólj. Gondolok arra, hogy ha valami japán tranyó van benne.... Ha ettől nem javul, akkor a táppal lesz valami. Különben nem hiszem, mert akkor nem is próbálkozna beindulni.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni,van egy Mac Audio Mpx4000-es 4CH autós erősítőm. És kellene egy kis segédlet a bekötéssel kapcsolatban, mert a fejegységemen nincs RCA kimenet,hogyan lehetne bekötni? Kell-e még valami jelátalakító hozzá? Csatornánként 1 fekete RCA bemenet van az erősítőn. Képet mellékeltem. Aki találkozott már ilyennel az kérem segítsen rajtam! Előre is köszönöm .Üdvániel
itt egy link még róla: Bővebben: Link
Szia.
Van egy drágább útja a dolognak, ha veszel egy ilyet:Bővebben: Link Ezt bekötöd a lejátszód azon vezetékeire, ami megy a hangszórókhoz. Az, az a lejátszód kimenetére. Ez a készülék átalakítja csökkenti a jel erősségét olyan szintre, amit már tud fogadni az erősítőd. Ha barkácsoló típus vagy akár ezt a kis készüléket el is készítheted magadnak. Bár ez a kérdés elfért volna a kezdő kérdések nevet viselő topikban is.
Szia! Köszönöm a segítséget,mert beírtam keresőbe a témát,de sajnos semmit nem találtam ami a problémámmal foglalkozna.
Szia! A legtöbb autórádió hidalt végfokkal rendelkezik, tehát: a hangszórókimenet kapcsai féltápfeszen vannak, és a neg. kapocs nem a föld! Ezért használd a mellékelt kapcsolást, ez működik. A kondi alu elektrolit legyen (esetleg tantál, az időtállóbb, de drágább), az ellenállások fémréteg >0,25W-osak (tehát mindegy).
Ha nem működik, akkor a jelölt pontot kösd az akksira. Üdv, bkercso
Ha tantál kondit veszel, elég 2,2µF/10V, így sokkal olcsóbb.
Üdv!
Hali mindenkinek!
Autós erősítő beépítésével lenne egy pár kérdésem.. Az áldozat: -4X 100W vagy 2X 200W Szeretném bekötni, de eddig nem kötöttem be ilyeneket. A táp megszakítását hogyan szokták megoldani? A gyújtáskapcsoló után van bekötve? Ha igen, mi van ha összeég az érintkező? Vagy a "remote" lábbal kapcsolják ki és be az erősítőt? Ha így, akkor akkor nem kap vezérlő jelet attól valamennyi áram folyik? Előre is köszönöm! Üdv!
Alapvető kérdésekkel nem vagy tisztába, bízd inkább szakemberre, mert a végén leégeted az autód!
Üdv. Osztom az előttem szóló véleményét! Ha még meséltek a 4x100W-ról, akkor is 30A.Öreg T
Semmi ördöngősség nincs ebben. Első körben meg kell határozni a maximális átfolyó áramot, erre rá kell hagyni egy kis biztonsági tartalékot illetve azt , amikor az erősítő a plafont böfögi erősebb mélyeknél, ez , ha valóban 4*100W-os az erősítő, akkor 40-50A-es áramokra érdemes méretezni a + és - kábeleket. A biztosíték lehet 30-35A lassú, de mindenképp tegyél biztit, lehet kapni erre a célra biztit+foglalatot hozzá.
A kábelek bekötése szerintem neked nem okoz problémát, akku + majd rögtön biztosíték , onnan pedig az erősítőbe, a - oldal egyértelmű. Na ha ez megvan, akkor van egy olyan szál a fejegységeden hogy REM vagy Ant, ez legtöbbször kék vezeték esetleg fehér csík az oldalán, ezt meg fogod találni. A lényege hogy bekapcsolás után tápot ad, na ezt kell összekötni az erősítő REM csatlakozójával. Innentől fogva a fej kapcsolja a végfokot be és ki. A be és kimeneteket meg szerintem már tudod hogyan kösd be. Üdv. D.
Hello
Az erősítőnek van ugye a +, a -, és a remote csatlakozója. Értelem szerűen rékötöd az akksira egy jó vastag kábellel a pozitívat, az akksihoz feltétlenül tegyél biztosítékot. A kábel keresztmetszete lehetőleg 21mm2 legyen, Biztinek meg vegyél valamelyik boltban AGU biztiházat, és az akksihoz közel rakd be! Azért kell, a bizti az akksihoz, hiába van az erősítőn is, mert ha valami történik, pl autó baleset, akkor ha a kábel szakaszod nincs biztosítva, akkor ki is gyulladhat az autó!! Aztán hátul ahol lesz az erősítő, keresel egy bika test pontot, onnan veszed majd a negatívat. Ez legyen szerintem a biztonsági öv csavarja. Kitekered, meg csisszantod, szilikon zsír a felületre, és csavar vissza a saruval együtt. A negatív kábel is legyen 21mm2-es (Ez kb: szigeteléssel együtt 10-12mm átmérőjű) A remote szálat meg kösd a fejegységhez (cd játszó) kék vezetékéhez. Az a remote kimenet majdnem minden fejnél. A lényeg az, ha bekapcsolod a fejet, akkor azon a kék vezetéken megjelenik egy +12V-os fesz. Az kapcsolja be az erősítőt kb 5-50mA megy benne. Az lehet vékony vezeték is. Az erősítő tápja ha be van kötve, de nincs bekapcsolva, akkor áram alatt van, tehát a kondik, és még egy csomó minden fesz alatt van, ettől persze nem fogyaszt kikapcsolt állapotban, mert nincs semmi vezérelve, és nem folyik áram. Találkoztam már olyannal hogy a vezérlő elektronika standby állapotban is 12mA-t fogyasztott. Ez ritka. Nem fog kikészülni az akksid tőle kikapcsolt állapotban. Milyen erősítőt néztél ki? Mit fogsz róla meghajtani?
B...
Nem vettem észre, hogy te már írtál. Na mindegy
Nem értem miért néztek le..
Nem vagyok kezdő elektrós. Tisztában vagyok hogy az erősítőn lévő írás "szép mese".. A 4X100W-ot azért írtam mert kb annyi. Mivel a biztosítéka 40A. Én ezt nem hiszem el.. Ilyen erővel ha bemennétek a boltba kérni egy ananászt de nem tudod hogy néz ki akkor zavarjanak ki a boltból?
Hali!
Végre valaki Köszi papa! Azt nem tudtam hogy a fejegység tud ilyeneket. Ez lenne az első bekötésem, de egyesek szerint én kevés vagyok ehhez, hol ott már sokkal bonyolultabb dolgokat is alkottam. Köszi mindent! Biztosíték van.. Az erősítőben gyárilag. Ami 40A.. Üdv!
Tudom Zolykám hogy meg tudod csinálni. Viszont olvasd el amit emmzolee írt a biztosítékról, az mindenképpen kell, ami az erősítőbe van az kevés!
Üdv. D.
Hali!
Köszönöm neked is! Az erősítő egy "Audio Gods Amos 4.8a2x" Erősítő lenne. Eléggé ritka lehet mert a google is nyögve nyelősen adott válaszokat. Az is csak szinte annyi hogy 1994-1995- ből származik. (képeken az erősítő). Köszönöm neked is! Most már tudom, hogy a fejegység is tudja vezérelni az erősítőt. Köszönök mindent nektek! Az "üresjárati" fogyasztását pedig le fogom mérni. Üdv!
Olvastam.
Majd beszélek a sráccal, mert nem saját se az autó, se az erősítő Utána nézek ez a biztosíték és a tartó kb mibe fájhat.. Üdv
Nanee, az ezüst fajta nekem volt annó! Az egy nagyon jó erősítő. Akkor még lampi koromba, egy dugasztápról akartam elinditani, ráadásul úgy hogy a REM szálra nem kötöttem semmit, hetekig állt , már majdnem szétbontotam alkatrésznek, amikor jött a havert azt kérdezte, miért nem rakom be fater kocsijába. Mondom mert rossz . Jót nevetett rajtam, mikor elmesélem a diagnózist.
A srácnak meg mondd meg, hogy még mindig olcsóbb, mintha véletlen valami zárlat keletkezik a kábelnál (kidörzsölődés) vagy akárhol, és leég a kocsija, nem hiszem hogy gyorsan kipattanna, és letépi a jópár mm2-es vezetéket az akksi saruról ha baj van. Nosztalgiából nem küldenél a mailemre képet előlről , hátulról és belülről az XO-700 as ról?
Nekem a másik van
Labortápról beröffentettem de max 5A-t tudok adni neki. Zenélt szépen, a határon belül.. Jó a hangja, a filterek is tetszenek Szerintem se tudna gyorsan kiugrani.. Vagy, mikor nyitja fel a motorház tetőt az akku beleszáll az arcába..
Köszönöm szépen, én csak drágábban találtam
Üdv Zoly15.Dehogy nézem le a tudásodat. Igyekszem mindenkinek segíteni ami a tudásomból és a tapasztalatomból lehetséges. Csak ami elrettentett: "A gyújtáskapcsoló után van bekötve? Ha igen, mi van ha összeég az érintkező? No ez az amire mindketten igy reagéltunk.A legjobb esetben csak a gyujtáskapcsolód bánja! Öreg T
Hali!
Ezért is kérdeztem meg hogy hogyan van bekötve. Mivel sosem csináltam még ilyet, ezért néztem görbén hogy "egyből szakember".. Azért kértem tanácsot hogy meg tudjam oldani, nem szakembert akarok fizetni a borsos tarifáival.. Üdv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |