Fórum témák
» Több friss téma |
Hali!
Ehez nem hiszem hogy találsz bármiféle rajzot is, de szerintem nem lehet egy hi-tech, bonyolult cucc. A 100Hz-es brumm, szerintem is táphiba lehet. Egyébként erősít a cucc? Átmegy rajta a jel? Mérd ki a tápot, diódákat, puffereket. Ha máshol van a hiba, akkor szkóppal is végigtapizhatod a jelutat, hogy hol keletkezik a brumm.
szkópom sajna nincs
jel nem megy át rajta, ahogy néztem kifelé jön (hangfalkimeneten) 24 V AC (100 Hz körüli frekin, gondolom egyenirányitott tápja a panelnak) A panel 24V-ról megy. Átnéztem nagyjából a panelt, és arra jutottam, hogy a szűrőkondik közül valamelyik zárlatos lehet. Egyenlőre ezeket kicserélem (nem egy olyan eszeveszett összeg), ha nem jön be, akkor nézelődök tovább a cuccban. A tápfeszt a panel megkapja (bennem is felmerült a trafó hibája...) Viszont az érdekes, hogy ha a füles kimenetre van dugva valami, akkor a hangszóró elhallgat (mármint nem ez az érdekes, mert ha jól megy, akkor ez alap, de az érdekes, hogy ez a rész működik...)
Helló!
most végre lesz egy kis időm, és belekezdek a fet-es végerősítőbe+kapcsolós táp. Az előerősítőt kicsit halasztottam, mert hirtelen kellett valami koncertre, és vettem egy ART Tube MP előfokot. Nem bántam meg, mert rettentő jó hangja van viszont most a véget úgy akarom csinálni, hogy majd elférjen a dobozba mellé egy előerősítő. Rack-méterben gondolkodom. Azóta az Emi delta mellé beraktam egy sal dp10-es magassugárzót. Csak annyit róla, hogy remekül szól van egy okos kis hangváltó hozzá (szintén Prolude Robitól), így már elég durván szól a láda...
Üdvözlet!
Tudom, hogy már fel volt vetve lentebb ez a kérdés, de most újból megkérdem. Bocsi, de sok az egymást fedő válasz és nem akarok hülyeséget csinálni. Egy 200 Wattos basszusgitár erősitő fejet szeretnék csinálni, házilag. Az alapoktól, minden forrasztós részt magam akarok csinálni, csak rajzom nincs hozzá, meg hogy mekkora rezisztivitású ellenállásokat kösssek hova, meg a kondik kapacitása :S Szal az egész az elejétől Szabadtéren koncerteztünk egész nyáron és a 60Wattos Behringer kombóm, oda nagyon kevés. A 200 Watt elég szerintem szabadtérre, de mekkora ládát csináljak hozzá ? 300W ? hangoskodni szeretnék Előre is köszönöm a válaszokat !
Hali!
A wattokon kívül még milyen szempontok lennének lényegesek? Milyen ládát hajtanál a fejjel? Milyen elképzeléseid vannak a hangszínszabályozásra, akarsz e bele limitert (slap-hez jól jön), csövet is szeretnél az előfokba? Ha ládát is Te akarsz építeni hozzá, akkor az 1x15" plusz 2x10" formáció egy jó összeállítás volna, de csinálhatsz 1x15"-öst magassugárzóval kiegészítve, vagy akár 4x10"-est is, attól függően, hogy milyen hangzásvilágot akarsz kialakítani. Mennyit szánsz a dologra? Van gyakorlatod az ilyesmiben? A 60-as Beri, az valóban gyenge kültérre, csak a kontroll rendszer úgy leordítja, mintha ott sem lenne
Üdv!
Hát a Wattokhoz még annyit hogy minimum a 200Watt-ra gondoltam, lehetne több is. Mivel a zenekarunk szervez szabadtéri bulikat is, és ha nagyobb lenne a cucc akkor könnyebb lenne a hangositási rész A Watt-on kivül, hangszin szabályozót szeretnék bele, vlmi komolyabbat, hogy a basszust rendes hangszinre lehessen hangolni. A ládát is én szeretném épiteni, és a 2x10" + 1x15"-re gondoltam. Gyakorlatom akad benne, elektro szakon végeztem. de ennyire komoly cuccot nem merek tervezni magam mert félek hogy valaminek vlmi rosszulsül ki. Ha tudnál nekem segiteni azt nagyon megköszönném, itt az msn cimem, rockkerrocky@freemail.hu vagy a skype cimem : dodi8994
ha ládára nem akarsz sokat költeni/sokat cipekedni, akkor inkább ajánlanám a 2*12"-os összeállítást. vagy 2 db 1*12"-os ládát. Sokkal könnyebben szállítható, a 12-es hangszóró elég dinamikus, mélye is van, beleraksz mellé egy magassugárzót, és lesz öröm/boldogság... Én is csak azért használok 15-ös ládát, mert ehhez volt minőségi dobozom (acoustic, USA hangfaldoboz).
Tapasztalataim szerint 200 watt kevés szabadtérre, (főleg nagyszínpadta: 30-40 nm-esre)... Mert általában nem elég dinamikusak az erősítők, de egy jól kialakított ersítővel szerintem elég is lehet.. Ha egy igazán ütős motyót akarsz, akkor 300-400 watt alatt nem érdemes vele szöszölni (persze erre ellenpélda a 70-es évek beli fullcső motyók, mert abból egy 60 wattos fej is falatbont).
Lenne egy kérdésem/kérésem:
megcsináltam a végerősítőt LAY-ben, láttok benne valami hibát? Ha igen, akkor szívesen venném a javítást, mert nem akarom leégetni sem a trafót, sem az erősítőt, és nem akarok "rágyógyulni" a csavarhúzóm végére... Még egy kérdés: Ennek mekkora hűtőborda kell? Valószínűleg trafós hajtást kap, mert a kapcstápba inkább nem kezdenék bele, sok szakirodalmat átnéztem, de még mindig elég láma vagyok hozzá...
Hali!
Kapcsolási rajzot elfelejtettél mellékelni, de anélkül is, már első ránézésre is rengeteg probléma szúrja a szemem, hadd ne soroljam... Nincs valami "bevált" nyákja a választott fetes kapcsolásodnak?
200W kevés szabadtérre, 3-400W pedig már ütős? Nem a wattokon áll vagy bukik a mutatvány, hanem azon, hogy milyen hangsugárzóval, hogyan használjuk ki.
Dodinak egyébként 2x 200W RMS/8 Ohm-os végfok készül, (két ládához külön vég), egy testre szabott GK előfokkal. A teljesítmény elosztás és a kompresszió miatt előnyösebb két ládához a dupla végfok.
persze, hogy nem a wattok számítanak, de helytelenül ez terjedt el. Én úgy értelmeztem, hogy egy 1*200wattos ersítőt akar (ezt 4 Ohm-on). A ládán nagyon sok múlik, az én ládám pl egy 100 wattos erősítővel szóttyög most, és elég jól (mondjuk a láda elég jó minőségű, a szóró megy egy emi delta).
De általában egy középkategóriás (behringer, warwick, GK-backline...) 200 wattos fej nem elég szabadtérre, akármilyen ládával. Egy jól megépített, és elég érzékeny ládához viszont nem kell többszáz watt... Én pl pár évig egy Laney PA 60 erősítőn játszottam egy 4*10 Marshall ládával (4*25 watt, celestion), mindkettő 70-es évekbeli, azt a felénél soha nem tekertem meg jobban, és játszottam vele nagyszínpadon.
sajna nemtaláltam hozzá. igazság szerint annyira nem kenem a tervezgetést, ha van egy kapcsrajz+nyákrajz, akkor megcsinálom, de nemigazán vagyok otthon ezekben a progikban, amúgy az erősítő kapcsrajzát mellékelem (ezt te küldted át valamikor)...
Mondjuk én nem ragaszkodom ehhez, csak egy olyan erősítő kéne, amiből 8 Ohm-os ki lehet préselni 300-400 wattot, hogy ki tudjam használni a hangfalamat (500 watt RMS, 1000 watt peak), ehhez kéne összemókolni valamit. Ha van ötlet szívesen várom
Itt van ez a PDF, benne van minden. 300-600W közé méretezhető, van egy 6 fetes nyákja, meg egy 10 fetes, tápfesz táblázat, a végén egy leírással, hogy mit hogyan kell beállítani rajta.
na erre nem számítottam! nagyon köszönöm (a nyákom alapján) életet mentettél
Szépen áttanulmányozom, aztán ha minden jól megy, akkor meg is építem!
Szívesen, sok sikert hozzá!
Átjöttem ebbe a topika.
Kipróbáltam a magnat mélynyomót. Kevés a közepe, olyan tompa dünnyögős. Próbából mellékötöttem a vidi hangfalamat és jó lett a hangja. Egy kombót szeretnék építeni, gyakorlásra. Arra gondoltam, van két végfokom (texas) egy LM1036 hangszínnel amit át kellene variálnom, és az egyik végfok a mélyet, a másik egy mélyközepet hajt majd egy ládában. Valaki csinált már hasonlót?
Valóban, eléggé megállt :no:
Egy ládába akarsz rakni két különböző hangszórót, külön végfokokkal? Akkor inkább két ládát csinálj, úgy akár még jó is lehet.
Sziasztok!
El kell, hogy mondjam, hogy az eddigi 4 oldal és a rengeteg k.rajz alapján ez a hangszererősítős téma tetszik a legjobban! Én egy +-50V-os tápról járó MOSFET-es Marshall-t másolok, ám még éppen csak a borda van kész. Kapcsolóüzemű tápról járatnám, ami kézenfekvő megoldásnak tűnik (azt leszámítva, hogy a ferrit elég apró a kényelmes tekercseléshez, de ez más téma), ugye a simább VDC meg a kölcséghatékonyság miatt. Mégis azt látja az ember, hogy nemhogy hangszer, de HI-FI erősítő is csak elvétve készül SMPS táppal. Egy vill.mérnök barátom is megerősítette, hogy az audiotechnika (leszámítva a házimozikat pl. , bár ott az erősítő osztálya is más) ódzkodik az ilyen tápoktól. Vajon ennek mi lehet az oka? Apropó ha valaki épített már a fent emlegetett Marshallból (3310, 3210 a típusszám gitárra), vagy általában 2sk1058-2sj162 párból kérem írja ide, ha valami szokatlan problémával tallkozott. Köszi szépen!
Hali!
Én is rezonáns SMPS tápokkal építkezek, a kombómba is olyat szereltem. Oriási előnye hogy nyugodtan ráülhetek, rátehetem a gitárt is, akkor sem fog semmilyen brummot összeszedni, mert nem 50 Hz-en hanem 67 kHz-en jár Neked is ajánlom a Cimó-féle rezonáns tápot
Hát, én a skori-félével kísérletezek, ráadásul kissé csökkentett alkatrészparkkal (külön kisrádióból bontott trafó az oszcillátor tápja. Biztonságos, -1FET, - sok fejfájás). Amúgy ha megfelelő magassugárzóval van párosítva egy mélynyomó-hangszóró nem alkalmas? Úgy értem, hogy lehet olcsóbban jönnék ki, ha itthon OSB lapból szerkesztenék egy megfelelő méretű ládát, és tennék bele egy nagyobb mélysugárzót meg egy csipogót.
Ne OSB lapból építs, az nem erre való :no:
Az mdf lenne a legjobb, de megfelelő a 19mm-es forgácslap is. Én is ilyenből csináltam a kombómat. Ha magas sugárzót is teszel a mély mellé, akkor érdemes ki-be kapcsolhatóra megcsinálni.
Amúgy mélynyomót még sose használtam, de gondolom pár száz Hz, esetleg 1kHz fölött már nem az igazi. Biztos hangszórója válogatja, de ezzel a megoldással nem marad részben "lefedetlenül a középtartomány??? (A mély MÁR nem tudja, a magas MÉG nem elven) ?
Ahogyan írtad is, hangszórója válogatja. Én egy Eminence Beta 10A-ból és egy noname piezóból csináltam a kombómat és állatul szól
Itt egy hangminta róla. (slap)
Remekül adja, és fain a kivitel is.
Milyen fából készült a doboz? Látom szép (gyári) fekete bevonat van rajta. Fólia?
Amúgy elkezdtem A Kreuzer féle JFET előerősítőt. Ehhez majd még egy 150Watt körüli végfokot kell keresnem, és dobozolni. Gyakorló kombónak szánom. Hangszóróban nem tudom mi lesz még, a magnat egyedül nagyon tompa. Van egy kiskombóm abban egy 15cm körüli hangszóró, ezzel kiegészitve talán jó lesz. Ha nem akkor nincs mese be kell szerezni majd egy normális hangszórót.
Hali!
A doboz, 19mm-es forgácslapból készült, ragasztva-csapolva. A fekete bevonat nem gyári, azt is én raktam rá és műbőr. Bútorkárpit boltban vettem és pálmatexel ragasztottam. A készülő szólógitár fejemet (eleje), (hátulja) is ugyanazzal vontam be. Szerintem jó anyag, bár a kiégetéstől, szakadástól óvni kell. A "normális hangszóró" beszerzését helyezd inkább előtérbe, ugyanis azon múlik a legtöbb, a végfokon pedig a legkevesebb. A Kreuzer preamp pedig nem egy nagy eresztés, könnyen lehet sokkal jobbat csinálni.
Néztem a Te csöves előfokodat is, de nekem csak PCC88 csöveim vannak.
Baromi jól néz ki az új cucc.
Hangszerhez nagyon jó az olcsó ruszki 6N2P-EV cső is, én ezeket használom a drága ECC83 / 12AX7 helyett. Nagyon jól szól, kisebb a zaja, nincs mikrofoniája és hosszabb az élettartama.
az én előfokomba is jó lesz a ruszki cső ?
koncert közben nagyon észre vehető a drágább cső keltette zaj szint ? |
Bejelentkezés
Hirdetés |