Fórum témák
» Több friss téma |
Amúgy ezt a Kreuzer féle cuccot megépítetted, rosszul szól, vagy miért mondod hogy nem egy nagy eresztés? Mi baja van?
Most állnék neki..
Hali!
Persze hogy jó lesz :yes: ECC83/82/81/85 -ből van itthon sokféle, de hangszerhez szerintem a 6N2P-EV a legjobb hangú. Szépen szól és nem zajong, nem mikrofoniás. Bass-hoz még a Tungsram ECC 81 is nagyon jó, de hallhatóan máshogyan szól, olyan tömöttebb , morgósabb hangja van, kevesebb csengéssel. Koncerten, zene közben nem hallatszik a zaj, de még a kisebb brumm sem, ez csak számok között lehet zavaró, de én szeretek minimalizálni mindenféle zajságot
Hali!
Igen megépítettem, sajnos az "eredeti" nyákon, ami egy katasztrófa! Nem szólt valami szépen... olyan "szőrős" hangja volt, mintha a hangban valami sziszegős zönge is lett volna és valahogy nem volt benne élet. A hangszin szabályzója sem a legjobb, kicsivel több alkatrészből már sokkal komolyabb full parametrikus EQ-t lehet csinálni. Mostanában fogtam hozzá egy előfok tervezéséhez, amibe az SWR babyblue 2-es kombó, koppintott para EQ-ja lesz .
Hát most akkor elbizonytalanodtam. Keresgélhetek másik előfok rajzot...
Szerintem inkább csinálj valami kis Marshall kapcsolást, ha csak otthoni gyakorlásra kell.
Az előlapra mivel/hogyan teszed a fehér feliratot?
Ezeken nyomtatott öntapadós etikett van lakkozva. Nem olyan tartós mint a szitázott, de egyszerűbb és olcsóbb. Több réteg kemény lakkal bevonva nagyobb tartósság érhető el.
Tehát negativba nyomtattad? Magyarul a (fehér) felirat a papír színe ?
Pontosan így van, kétszer nyomtam rá ugyanazt (hogy a fekete szépen fedjen) HP cp1217 nyomtatóval. Nem mindegy hogy milyen lakkot fújunk rá, van amelyik oldja a tonert. Én Prisma acryl lakkal fújtam, több rétegben.
Lassan készül a cucc. Végülis maradtam a Kreuzer féle előfoknál, majd meglátom milyen.
A végfokon agyalok.. ST151, VF2.. igazából nem tudom mit építsek. A táptrafóm szimmetrikus 45-50 Volt (DC). Az előfok tápelátását is innen szeretném megoldani, hogy ne legyen még egy külön trafó, de az a baj hogy a 7915 és 7815 nem bírja ezt a magas feszültséget. Valakinek van ötlete rá, vagy bevált végfokterve? (csak IC ne legyen)
A végfok tápját le lehet osztani, vagy zéneres-tranyós áteresztővel is megoldhatod, ott már nem 35V a plafon, mint a staboknál. Miért idegenkedsz az ícéktől?
Sok gyári cuccban is van... Behringer: LM 3886 SWR, Marshall: TDA 7294 És még sorolhatnám. A +/-50V os tápodhoz pont jó lenne egy master/slave TDA 7293 (200W-4 Ohm) Nekem 7294 (híd) van a kombómban és igencsak megállja a helyét a csöves előfokkal és az Eminence hangszóróval.
Profi HiFi .. minőségi hangfeldolgozás során kerülendők a kapcsolóüzemű cuccok.Nagy a veszélye hogy IMD termékek keletkeznek a hangsavban a kapcsoló órajel es a hangjel között valamint más zavaró jelek es a kapcsoló jel között amit aztán nem lehet semmivel kiszűrni.
Így hogy elejét vegyek a dolognak óvakodnak a kapcsolóüzemű cuccoktól . Ha használnak akkor az nagyon le van tesztelve es bemerve stb.. A modernebb digitális cuccok 96KHz es 192KHz mintavételezéssel jo messze vannak a hangsávtól igy az ebbe juto IMD amplitúdója kicsi lesz. Bar vettem egy "JML2-Digitech Loop Station"-t 44.1KHz/24bit ..wave-t vesz fel ...fantasztikussan tiszta a felvett hang a PC hangkartyahoz es DAW-okhoz kepest .. Zoom-H4 palm recorder eseteben nem ajanljak belso elemes hasznalatot HiFi felvetelhez ( ket AA elem amit a belso kapcsolouzemu DC-DC tap IC 9 V-ra emel .A jartas hasznalok kulso 9V-os akumulator /elem hasznalatat ajanljak mert igy az IMD -bol a hangsavba kerulo zavaro jelek sokkal kisebbek ... . Gondosan megtervezett "nyak' lapokkal , alkatrészek elhelyezésével minimizaljak a karos zavaró jel szórást.ezt eléggé nehéz amatőr módon othon megcsinálni . Haverom vett egy "D" osztályú végerősítős , kapcsolóüzemű tápegységel ellátott +neodinium mágneses hangszórós basszuserősítőt .Remek .. elsősorban könnyű cipelni !!! Ez a legfontosabb.. Talan basszusgitar eseteben nem olyan veszelyes a dolog , de torzitott gitarnal nagy a veszely az oriasi IMD termelesenek.
Szerintem nem kéne senkit riogatni az SMPS-ek általad vélt "veszélyeivel". Korántsem annyira rossz a helyzet mint ahogy gondolod. Nem egy erősítőt építettem már kapcsolótáppal és csak jót mondhatok róluk, mástól sem kaptam panaszt rájuk. A jól megépített rezonáns tápok zavarait szkóppal sem lehet tetten érni, a PWM-en is csak nagyobb terheléskor jelenik meg zavar, de erre lettek kitalálva a szekunder folytók és a minőségi Low ESR kondik, X7R kerámiák, stb-k. "Amatőr módon" is lehet tökéletes kapcsolótápot csinálni, csak tudni kell jól megtervezni.
- A jó öreg Digidesign 1622-ben is PWM smps van (sok hasonlóval egyetemben) és mégis szépen működnek benne az AD/DA konverterek - Torzított hangoknál sincs semmiféle probléma. Ebben a csöves torzítópedálomban is egy "hard switch" táp állítja elő a 280V-ot a két csőnek. Az egész 12V-AC adapterről megy és 0,8A-t vesz fel. Ime: belül, kívül.
Nem is tudom miért idegenkedek tőle. Anno beleszerettem egy Onkyo erősítőbe, megvettem és egy idő után idegesített a hangja. Jól szólt meg minden de nem volt az igazi.. Aztán visszacseréltem a régi Orionomra (SE1025B).. ég és föld.. Belenéztem az Okyoba és láttam benne két bazinagy STK IC-t.. Eladtam gyorsan.. Azóta idegenkedek az IC-k től.
Phiszológiailag.. .. gyakorlatban hogy érted a zéneres tranyós áteresztőt? (nem vagyok annyira járatos a dologban) Tudnál egy rajzot mellékelni? Előre is köszönöm.
Itt olvashatsz a zéneres dolgokról.
Nem kell parázni az ícék használatán, hangszerhez tökéletesek és jól bírják a strapát. Szerintem felesleges volna a végfokra többet költeni a kelleténél, ezért ajánlottam a +/-50V-ra a TDA 7293 m-s. kapcsolást. (100W alatt ne építs basszus erősítőt ha zenekarban is használni akarod) Több múlik az előfokon és mégtöbb a hangsugárzón :yes:
Zenekartól még messze vagyok, csupán gyakorolni kell, de szeretném ha azért szólna is. Köszönöm a linket, most este áttanulmányozom.
Találtam itt az oldalon végfok tervet, ezek valameyikére gondoltam. (De lehet hogy marad az IC)
Szerintem mindenképpen rövidzár védett végfokot építs, mert könnyen megvan a baj az első próbák alatt, de a későbbi használat során is érhet meglepetés. Ha már KD végfokot csinálsz, akkor inkább a Monster-t... bár az már nem "naposcsibe"
Megmértem a tápot. Szimmetrikus 45V (DC).. Ehhez keresek egy jó (egyszerű) kapcsolást.
VF sorozatban gondolkodtam, mert igen jókat irtak róla de ilyen tápfesszel nem találtam. Vagy 30V vagy 50V felettiek a kapcsolások. Nem tudom mit szólna az alábbi kapcsolás a 45Volthoz? Müködne csak gyengébben, vagy semmi?
Kb (max) 80W-ra számíthatsz 8 Ohm-on, a (terheletlen) +/- 45V-ról. Milyen hangszórót fogsz hajtani vele?
Egyenlőre csak a nagy magnatom van (asszem 35-ös), de ha jól megy a szekér veszek egy másikat.
Terepre cipelni kituno a kapcsolouzemu tap ..a sulya miatt , persze "D" osztalyu erositio +a neo-magneses hangszoroval .
Studioba ott lehet a nagy nehez csoves analog cucc.Vagy koncertre ha van penz es masok cipelik a mondjuk negy vagy hat "doublestack" Marshall cuccot.
Én még régebben építettem egy kombóba egy csöves előfok, class D, kapcs táp konstrukciót, két darab Celestion G12-K100-at hajt (ha jóltudom), és mind máig jól szolgálja a helyét, a hangja óriási.
A végfok 400kHz környékén jár, a táp 100kHz-en, zavarkibocsájtását tekintve nagyon jó lett, nyitott bemenettel is majdnem teljesen halk volt. Drótnélküli dolgok pedig semmi változást sem mutattak a környezetében. Jelenleg van egy prototípusom, ami úgy néz ki, hogy a feszültség erősítést egy dupla trióda végzi, a kimenő trafó szerepét pedig egy class D illesztőfokozat játsza. Ezt még nem volt alkalmam összehasonlítani semmivel, ill. jelenleg valahol egy doboz aljában pihen.
Szerintem itt senki nem akar a fullstack Marshall hegyek irányába fordulni
A kapcsolótápok bármilyen audió cuccban jól teljesítenek, könnyűek, olcsóbbak. Hátránya hogy bonyolultabb és "érteni kell hozzá". Bassgitárhoz pedig inkább hagyjuk a fullcsöves cuccokat, nem a mai bass hangszórókhoz valók, a drágák között is csak kevés jó akad. Nem véletlenül alakult ki a mai trend, miszerint csöves vagy hibrid előfok és erőteljes félvezetős végfok dukál bassgitárhoz :yes:
Nnna megjöttek a cuccok.. remélem hétvégén össze tudom dobni az erősítőt.
Kreuzer preamp->VF2 Nagyon kíváncsi leszek.
Helló mindenkinek. Szeretnék csinálni egy csöves bass előerősítőt, de nem nagyon találtam hozzá kapcsolást. Az elképzelésem az lenne hogy egy EL84 SE-vel lenne együtt ami 300V-körül járna, így arról tudnám adni az előerősítőnek is a tápot. Előre is köszönöm.
Pár hsz.-el előrébb egy komoly cuccot láthatsz Bassmester jóvoltából. #785276
(bocs nem tudom hogy kell belinkelni a hozzászólást)
Sziasztok!
A valódi oka annak hogy nem építenek basszus erősítőt csővel a költségek magyarázzák. Egy 100 Wattos erősítőt tranyóval kb 3 rongyból még mi is kihozunk, viszont basszus csöveshez nagyobb kimenő trafó kell, hogy az átvitele alul is jó legyen. Gyakorló erősítőnek IC-s kimenő fokkal érdemes egy lehetőleg kitből épített előfokot összeállítani. Ez az egyik leggyorsabb módja annak hogy jó és működő erősítő jelenjen meg a szoba sarkában. nézzétek meg ezt: Bővebben: Link Van torzító előfok, pici végfok és garantáltan működik. EL84 SE KB 2 WATT, igazából egy db ECC83 kell elé és kiváló cucc van gyakorlásra. Keressek komplett rajzot? Üdv Joe
Szia, a Kreuzer preamp nekem is tervben van, igaz nekem TDA7294 véggel. Beszámolhatnál majd az építésről, hogy milyen tapasztalatokat szereztél vele kapcsolatban! Sok sikert kívánok hozzá!
Azóta idő hiányában abba is hagytam a kapcsolóüzemű kísérletezést. Áttekerek egy mikrótrafót, azt majd azzal csapatom.
Ok.
Kiváncsi vagyok rá én is. Ahogy az időm engedi úgy rakom össze. |
Bejelentkezés
Hirdetés |