Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Volvo V50 Tipushiba!
Sziasztok
Pici segítséget kérnék a tapasztaltabb csoporttagoktól. V50 2.0D Hidegen első elindításnál kicsit egyenetlenül jár, de egy picsi gázfröccs után megszűnik. A külső hőmérséklet jeladó hibás - 12fokot mutat. Okozhatja ez a hibát. Azt tudom, hogy suzuki swiftnél igen. Ez tipikis V50 hiba, azért írtam ide.
Azért merész dolog bárminemű módon egy lapon említeni a V50-es volvót 2 literes dízelmotorral és egy swiftet.
Ha már hozzászóltam segítek: ha hibát dobna a jeladóra akkor azt obd porton ki tudod olvasni, akár menet közben is, ami gyanús hogy ha a jeladó hibás az nem múlik el egy gyenge gázfröccsre, olajnyomás gomba esetleg? Gyári az időjárásnak megfelelő viszkozitású a motorolaj? Dízel motornál magasabb az olajnyomás (hidegen meg még inkább) , a modernebb motoroknál a gyártó nem ajánlja a helyben járatást bemelegítéshez, fokozatos terhelést javasol (cca úgy 2006 után készült minden járműnél). A hibajelenség egyszerű, a megoldás komplexebb mert nem látjuk és nem tudjuk helyben vizsgálni a jelenséget.
SZia
Hibakód nincs, csak arra gondolok, hogy kulcs elforgatásánál lekérdezi a külső hőmérőt, ami - 12 fokot ad neki, majd beindítjuk, ~s az alapján fecskendezi be a gázolajat. Egy kis gázfröccs után, a beszívott levegő hőm~rsékletéből kiderül, hogy rosz adatot kapott, ~s ezután szépen fog duruzsolni. Erre gondoltam.
Az ecu nem így működik, folyamatosan vizslatja a működési körülmény szenzorait és annak megfelelően választ befecskendezési értéktáblát, amin aztán elmozgatja az értékeket a megfelelő értékbe. Kb mint egy 3D-s geotérképként tudnám leírni csak hossz és kereszt irányban felszeletelve. De nem ott lesz a hibád.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |