Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
A foszforsav egy gyenge sav, olyasmi, mint a citromsav. A kólában is van belőle.
Nekem még sosem kellett savaznom a bojlert.
Miért tartod túlzásnak? 55C°felett intenzív a vízkőképződés- amit persze sok tényező befolyásolhat.
Ha jó erősen rá van rakódva, lehet szüksége lesz a savra. Ipari helyen használt tárolónál stangával vertük szét a 30 cm vastagon lerakódott vízkövet. A WOMA annyit ért, mint halottnak a csók. Megbontás után minden kiderül majd. Egy sima bojlernál nem is probléma, ha itt ott van vízkőmaradvány, amit nem tud eltávolítani- főleg a palást oldalán De más azért- és én erre gondoltam- a hőcserélő csőkígyója, ahol lényeg a tökéletes hőátadó felület. Nem is apalást oldalának savazására gondoltam.
Csak a jó szándéktól vezérelve, és nem okoskodásként. Ez egy tárolós gázkazán hőcserélője a tárolóban.
http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/18/18c821498c410cf3172a1...f1.jpg És savazás után: http://www.hobbielektronika.hu/forum/files/c7/c781e92b56602f1e7baca...cb.jpg
Szerintem a gázkazán kicsit más. Lehet, hogy előfordulhat bojlerben is ilyen, bár a napkollektor nem melegít szerintem olyan intenzíven mint a gázégő. Ha szétszedte majd látja.
Egyet értek, hogy a napkollektor nem mindig 80C°-on megy. Csak a " bármi megtörténhet"-re gondoltam, és nincs harag.
Sziasztok! az lenne a kérdésem, h érdemes e még erre a boljerre egy anód és egy új tömítés árát elköltenem, vagy az is pénzkidobás és ez tuti kuka? képek csatolva.
120l hajdú, kb 1995-98 körüli darab lehet. csöpögött, kb 2 csepp/perc. szétszedtem kipucoltam és ezt láttam. tele volt vízkővel, rozsdás víz is jött a mosásnál, anódból egy ceruzányi ha maradt benne, az is full vízköves volt. műanyag belső melegvízcső szétnyílva, eltörve, isten tudja miért. az elektromos része teljesen jó állapotban van, kívülről alig látszott vmi gebasz. ugye itt az a kérdés h érdemes e még fél napot eltökölni vele, v rendeljem az újat? véleményeket köszönöm!
Szerintem vegyél újat. ez rövidesen lyukas lesz, ha még nem az. Nemszeretek semmit kidobni, ami menthető, de ez már sajnos odavan.
ja igen és az előzőhöz, az segíthet e esetleg, ha RO-55-el átecsetelem a rozsdás részeket?
Szerintem nem igen. Az első feltöltés lemossa és a lemez már nem lesz vastagabb a rozsdás helyeken. Kis gombostű fejnyi helyen szokott kilyukadni. A képek alapján erre sok helyen van esély.
Sziasztok! mégegy kérdésem lenne a fent lefotózott bojlerről. vettem egy új tömítést, 180 ft, gondoltam azért megnézem, h így is csepeg-e. feltöltés közben esett le, hogyha félbe van törve a belső melegvízcső, akkor fel sem tudom tölteni teljesen?!? csak ameddig a cső felér, max még pár centi? és akkor hogy használtam eddig? ezek szerint a bojler felső felében harmadában eddig levegő volt? ez azért érdekes, mert nem biztos h újra 120ast akarok venni, viszonyításnak... mert ha a fentiek szerint működött, akkor tök elég a 80as is és persze nem mind1.
véleményeket előre is köszönöm!
Ha tele volt, ha nem, a meleg víz kb ugyan annyi volt ami kijött.
Tele esetben a melegvíz fentről lejönni nem tud, tehát csak annyi jön ki, ami a cső nyílása alatt van. Másik esetben nincs mit magyarázni. Szerintem.
Ha összerakod, cseréld ki a csövet. Ha most még nem is csöpög rövidesen fog mert elég rozsdás.
Meglepő, de hol van ebben a bevonat?Olyan mintha sima lemez lenne,max egy kis festék lenne...
A miénk Tatramat tipusú és tiszta zománc az egész! Szerintem 2 dolgot tehetsz, ha nem akarod kidobni.Korantot vegyél kb 800forint.Kétszer kend át, de mindig várt meg míg megszárad.Látványos lesz.Majd fesd le- inkább fújd át zománccal)kompresszor+pisztoly) jó vastagonkb 2-3szor, vagy valami pl gumis alapú zománccal- nem tom a nevét. A lényeg, ha nem lyukas még a korrant miatt nem is fog tovább rozsdálni.A festék pedig elválasztja a tartálytól a vízet.Pár évet nyerhetsz még esetleg így és tömítéssel együtttalán 3-4e forintból megúszod.
Sziasztok! köszönöm az eddigi hozzászólásokat és tanácsokat a rozsdás hajdúmhoz. azért adtam a * egy pofont, és feltöltöttem az új szigeteléssel. ugyanott szivárgott, mostmár jól be tudtam határolni, de csak az újboli szétszedésnél vettem észre, h a tartályperem, amire a szigetelés felfekszik, egy részen eltűnt, és ott a szig felfekvése max 1mm ! képek csatolva. * úgy tűnik nem fentről szivárgott.
még azon gondolkozom, jobban ráhúzom, hátha a szigetelés "belelapul" abba az oldalsó lágyabb ívbe. csakhát ugye a végső próba felfűtve megy, és fel le szerelgetni az elektromos részt, próbálgatni mennyire kell meghúzni, á * . nem tudom * van e értelme. amúgy kiderült az is, h a derékba tört melegvízcső ellenére, 120l körül belement, ilyenkor a levegő összenyomódik felette, ezt a leeresztésnél lehetett érzékelni. szóval nem lesz kevesebb víz ilyenkor benne, csak hamarabb keveredik. * mit gondoltok próbálkozzak még a szigeteléssel?
Már javasoltam, hogy dobd ki. Persze még kínlódhatsz vele, de sok értelme nincs. Ettől a bojlertól el kell búcsúzni. :wave: :yes:
Szia! Amit egyszer megkóstolt a rozsda azt meg is eszi. A Te esetedben ezt elég látványosan tette. Mindenféle javítása és ezzel való foglalatosság :gumicsirke: , de ezt már javasolták az előttem szólók is. Ha jót akarsz magadnak, nézz utána egy másik bojlernak.
Te most visszaraktam éjszakára, úgy hogy előtte vékonyan bekentem szilikonzsírral a tömítést. nem csöpög egyáltalán, porszáraz! asszem mégis próbálok egy felfűtést...
Nekem ennyi időm nem volna rá.
Egy darabig jó lehet. Ha felfűtöd és nem csepeg majd meglátod meddig bírja. Szeretnék tévedni, de szerintem egy fél éven belül újra szerelni fogod.
Sziasztok! Hőmennyiség-idő számításban szeretnék kérni segítséget tényleg attól, aki biztosan tudja . Adott egy hagyományos, 120 literes HAJDU villanybojler. Adattáblája szerint 1,8 kW fűtőbetét 5,5 óra alatt fűti fel a vizet 80 °C -ra. A betét közben ki lett cserélve 2 kW-osra. Mivel éjszakai áramon a fűtési idő még mindig nem elég ahhoz, hogy elég melegvíz igényt szolgáljon ki, (és bojlert NEM cserélek) javasolták, hogy megpróbálhatok az ezekbe beépíthető legnagyobb betétet, ami 3 kW-os. Mivel 120 liter csapvíz X °C -ra való felmelegítéséhez ugyanannyi energiára van szükség (az elméleti fizika ismeretem ezt súgja) ezért az, hogy ezt 1,8 vagy 2 vagy 3 kW -os fűtőbetéttel teszem, az mindegy kell, hogy legyen energiafogyasztás szempontjából, csak az idő rövidül le. Mivel a rendszer minden eleme bőven elbírja (kábel keresztmetszet, kismegszakító stb.) a 3 kW üzemeltetését, ezért szeretném kérni tőletek, segítsetek kiszámolni átlag számokkal, hogy pl. kb 10 °C-os csapvizet 60 °C-ra vagy 70 °C -ra mennyi idő alatt fűt fel a mostani 2 kW-os betéthez képest a 3 kW-os ? Mert szeretném tudni, hogy a délutáni mindössze kb. fél órás ráfűtés illetve a dél körüli 45 perces ráfűtési idő mire lesz elég ha plusz 1 kW teljesítmény kerül bele (2 kW helyett 3 kW fűtőbetét.) Mivel a betét olyan 2500 Ft körül van, ezért olyan nagy ráfizetést talán nem teszek ha kicserélem. Előre is köszönöm szépen !!!
És még egy nagyon fontos kérdés! A biztonsági szelep évek óta NEM csepeg. Egy picit sem. Persze, a bojler sem csepeg. Közönséges 120 literes mély alsó búrás HAJDU, 1980-as évek VÉGÉN gyártott típus. Ha meglazítom picit a biztonsági szelepet azonnal csöpög a víz ha kicsit jobban akkor folyik is. Ez mitől lehet? Lehet, hogy valahol nem tömör a rendszer és "kicsepegi" a kádba vagy valahol a csaptelep ? Ha cserélni kell, van arra mód, hogy a biztonsági szelep kitekerhető komplett belsejét cseréljem és a háza maradjon beépítve ? Mert úgy látom, mint ha a fekete biztonsági szelep műanyag részén lenne fogónak, villáskulcsnak helye, ebből gondolom, hogy talán maga a betét ház nélkül is cserélhető talán. Akkor nem kéne a réges régi hollandereket megbontani, örökre odagyógyított acél könyököket megbontani. Ki mit szól ehhez, csináltatok már ilyet ? Vagy ne törődjek vele, ha olyan nagy túlnyomás lenne úgyis csöpögne ?
Illetve, ki találkozott már azzal, hogy a bojler tartály részében belül komplett cseppkő képződmények vannak, felül, a tartályon? Próbáltam levakarni nyélre erősített durva műanyag kefével, sikerrel is jártam. Jó az aktív anód, és rendszeresen van vízkőtelenítve. Ez már a tartály vége, hogy a vízkő megtelepszik felül is nem csak az aktív anód környezetében ? A víz nálunk a legkeményebb az egész ország alapvetően kemény vizéhez képest is. Köszönöm !!!
Kicsit több mint 3,6 óra alatt fűtene a 3Kw-os betét fel egy tartálynyi vizet. De neked nem a fűtés idő hosszával van a bajod. Kapcsolt áram akkor van amikor az áramszolgáltató adja. Tehát hiába fűt fel éjjel kettő , és hajnal öt között, attól neked nappal nem lesz több meleg vized. Esetleg a nappali árammal is táplálás megoldhatná a gondodat, de akkor meg nem kell nagyobb fűtőbetét.
A biztonsági szelepet csak egyben lehet cserélni. Valószínűleg valamelyik csapon kicsepeg a felesleg különben már okozott volna gondot, ha nem működne.
Vajon honnan tudom, hogy a biztonsági szelep, vagy a nyomáscsökkentő hibája okozza azt, hogy bojleremből folyamatosan szivárog a víz?
Nyomáscsökkentő nincs a bojlernél, csak biztonsági szelep, aminek a felfűtés alatt illik csepegnie.
Az a helyzet, hogy nekem van. Azért is a kérdésem. És nem csak felfűtés alatt csepeg, hanem folyamatosan csordogál.
Előfordulhat. Nálam is kell, csak az aknában van a vízóra után.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |