Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Felcserélheted, de földelni kötelező. Mindent (a te esetedben).
A régin is jelölve van a "p1"
Én meg se néztem az eladó kezében fogta és találgatta melyik pólus melyik ő jutott arra a következtetésre hogy nem lehet tudni...én nem néztem rá jobban. Tehát pontosan ugyanúgy bekötöttem ahogyan volt,mégis sekép se hang. Semmi nem ér semmihez minden jól elkülönül. Mégis földelve volt minden csak a hőkorlátozót a fűtőszál közepén testelte le aki elötte szerelte én is oda tettem,nem ér a szálakoz persze. Egy csőbe toltam be a két szondát ez sem gond gondolom. A lámpájánál picit feszegettem a csatlakozót de emiatt csak nem megy tönkre...? Viszont még beszereletlenül láttam barnás elszineződést a vásárolt hőfokszabályzón,ami ugye akkor kerül rá amikor betolják a helyére? Lehet egy hibásat adtak szándékosan? Végülis letesztelhetem majd,csak zavar hogy minden oké és mégsem működik. A régi 16A ez 20A ennyi az eltérés. Vigyáztam a szondákra biztos nem hajtottam meg 90 fokban. Ha esetleg tönkremegy a szonda az okozhatja a sekép sehang effektust? A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2016
Az is okozhatja a nem működést, hogy vezérelt a fűtés és a próba idején csend volt/van.
Mérted a fűtőszál ellenállását? Korlátozó, szabályozó rövidzárat ad ha fűtésre van tekerve?
Az létezik hogy a fűtőszál egyik oldala le van testelve?A középső csavarja és az egyik oldal összeér.
A szakadásvizsgálónak fütyülnie kellene a két pólusa között tehát szakadás van? Csakhogy tegnap a régi szabályzóval/korlátozóval bekapcsolt csak levágta,amikor melegedni kezdett gondolom. Nemtudom hogy esti áramra van e kötve és hogy az hány órától van...?
Már rég nincs "éjszakai áram", helyette (csúcskizárásos) vezérelt áram van; tehát bármikor megjelenhet, ha a hálózaton csökken (bizonyos mértékben) a fogyasztás. Javításkor direktbe kötöm egy "vendég" vezetékkel (addig a sajátja kikötve!); ha jó összerakom, aztán, ha jön a vezérelt, működik.
"Az létezik hogy a fűtőszál egyik oldala le van testelve?A középső csavarja és az egyik oldal összeér."
Nem létezik, tehát kuka. Egyébként a szakadás vizsgálók (gondolom multiméter) egy valamekkora ellenállás érték alatt jelez. De ha ez pld. 20 ohm határ alatt van, akkor nem biztos hogy egy fűtő betétre is működik. Mert az akkor 2600W feletti teljesítményű betétnél jelezne.
Ebbe egyszer beleszaladtam én is. 50Ohm feletti értéknél nem sípol a műszer, azért írtam ellenállást
Abban az esetben testelve lehet, ha a nulla oldali kivezetést vizsgálja a testhez képest.
Ha két villanyórád van, akkor nagy valószínűséggel vezérelt áramra van kötve a bojler.
Igen, igazad van. Ez a helyzet, mikor valaki nem jártas valamiben így nem lehet a mérésének körülményeiről tudni semmit. Az ember meg feltételezi, hogy tudja mit miért tesz. De aki nem tudja mi a "fázis és a nulla", annak nem szabadna villanyszerelésbe kezdenie.
Igen kuka,teljesen szét volt nyilva.
Minden teljesen új,a kapcsolótárcsa nem úgy áll ahogyan kellene,de megtaláltam az irányt amerre kattan majd bekapcsolt egy idő után aztán kikapcsolt.(balra tekerve növekszik a fűtés ugye..?) Lehetséges hogy az éjszaka folyamán fog újra bekapcsolni ha "vezérelt " az áram ahogyan mondtátok. Még annyi érdekel hogy a szabályzóban/kioldóban az egy kapilláris üreges cső ami az érzékelőhöz megy vgy belül egy drót fut a rézben? És mi történik ha nagyon meghajlik majdnem 90 fokban?Nem fog jól érzékelni?Nem kapcsol le időben vagy túl kis hőmérsékletnél is lekapcsol? És a palástja is le van ugye földelve van 2db lemezke a szélen az egyik a tartály a másik talán a palástja?Mindkettőhöz tettem földvezetéket.(eredetileg az alaplaphoz voltak csavarozva de az új alaplap miatt a zománca miatt inkább külön adtam neki földet mert nem oda tettem a csavart) A normál 220V-os vezeték megfelelő a földhöz? A hozzászólás módosítva: Júl 14, 2016
Én nem szerelek én csak lemásoltam ami már eleve megvolt,csak alkatrészeket pótlok józan paraszti ésszel.
Igen csak nem értem mikor kapcsol be mikor nemmitől függ.Reggelre elválik,már beindult de leállt.
- A forgatógombon láthatod, merre növekszik a dolog. De ezeket a szabályzókat nagyon egyszerűen kipróbálhatod, ha melegítesz vizet egy lábasban és belelógatod. Hallani fogod mikor kapcsol, és ha méred, akkor azt is megtudod hol.
- A kapilláris természetesen cső. Azt kis rádiuszon ne szabad hajlítani, és macerálni is csak a legszükségesebb helyzetben. A rézcső hajtogatásra egyre merevebb lesz, és eltörhet. A cső belső furata nagyon vékony (mint neve is jelzi) így a hajtogatása nem sok hatással van a kapcsolási értékre. A fej egy vaskosabb cső, abban (és a szilfon membránban) sokkal több gáz van, mint a csőben.
Akkor úgy van kitalálva hogy előbb törik el minthogy a belső furata elzáródjon a hajtástól?
Azt én ne tudom ki mit gyárt, de alapszabály, hogy kis ívben, (meg egyáltalán) nem hajtogatunk ide-oda kapillárist!
De ha elzáródik akkor nem mér,vagyis a korlátozó ha nem mér akkor túlfűtheti?
Ezért kérdem hogy úgy van kitalálva hogy nem tud egykönnyen elzáródni a belső kis furat?Ahoz nagyon nagyon kis ívben kellene meghajolnia szinte 180 fokban ugye?
Elviekben igen, de túl vastag a cső fala, a belső furathoz képest. És ezért van a biztonsági termosztát, ha a szabályzó túlfűtene. De nem rágódni, meg polemizálni kell egy ilyen vacakon, hanem normálisan beletenni és elfelejteni..
Az áramszolgáltatód ad villanyt a bojleredre akkor, amikor azt ő akarja, távirányítással. A bojler meg ilyenkor eldönti, hogy a felajánlott energiát felhasználja avagy sem.
Elolvastad az előző válaszomat?! Ott a kipróbálás módja. Nem tudom, mit variálsz a kapillárissal; az megy vissza a helyére, és passz, nem kell hajtogatni. Ha nem nyomorgatod, nem záródik el (még úgy is nehezen, inkább kireped, azt' kuka). Földeléshez 1,-1.5-es (sodrott a jobb) elég. A tömítéseknél (illesztés) kend meg (ha van) szilikonpasztával, és ne "tépd" meg a csavarokat.
A hozzászólás módosítva: Júl 16, 2016
Forrasztópákával melegítve leteszteltem a szabályzókat/korlátozókat a régiek is jók voltak,legalább van tartalék,a régi alaplapot is felújítom.
Most már minden jó(lekopp). köszönöm a segítséget
Még az picit foglalkoztat hogy az anód szára ha először tekerjük bele az új zománcozott csavarba az egyből jól is fog érintkezni?Tehát a beltekerés és meghúzás leszedi a zománcot...nagyon remélem...
Régen az igényes gyári szerelés úgy nézett ki, hogy az anód csavarjára is ment egy védővezető darab (földelés). Most már az alaplapra hegesztett csavarba kell beletekerni, nem átmenő, ezért neked kell gondoskodni a fémes kontaktusok meglétéről.
Ha legalább zománc lenne az a "zománc". Mert egyesek szerint a nitrózománc is "zománc".
A nyár elején javítottam a bojlert, mert csepegett az egyik csavarnál. "Rutinosan" elmentem a boltba és megvettem az összes alkatrészt. Még a műanyagfenéklapot is, mert ki sem lehetett tekerni a hőfokszabályzót belőle. Ilyen "zománcos" alaplapot kaptam. Már az elején tétováztam, hogy a szilikon ide-oda csúszkál rajta. Majd keservesen összeszereltem. De fogalmam sem volt, hogy a tömítés vajon ott van-e ahol kell. Ráadtam a vizet, nem csepegett. Mondom oké, jöhet a fűtés. Elindítottam azt is, beállítottam a hőfokot, látszólag minden rendben volt. Pár hét múlva megnéztem a doboz alját, nedves volt. Kibontottam, és ismét könnyezett az egyik csavarnál. Újra húztam a csavarokat. Persze érzéssel, mert a szilikon nem klingerit. De csak könnyezett tovább. Ismét szétszedtem. Nos a "zománcozott" fenéklap, fel volt hólyagosodva. Márpedig ha hólyagos, akkor alatta korrózió van. Vettem új tömítést, de elég tanácstalan voltam. Aztán eszembe jutott, hogy a sógorom valaha adott egy leamortizált bojlert kerti zuhanynak. Nos, annak kiszedtem a fenéklemezét. Ez ónozott, vagy palládiumozott nem tudom, de bevonata van. Érdekes módon a tömítés stabil volt rajta. Összeszereltem, és láss csodát, csepegés azóta semmi. Anyáztam, és fogadkoztam, hogy visszaviszem, de aztán rájöttem hogy a nyugalmam többet ér, mint hogy veszekedjek az eladóval. Így bevágtam a szelektív kukába, és elfelejtettem. Még előtte megtisztítottam a tömítő felületét. Hogy megmerevítsék a biliacélt, hullámosra préselték. De a csavarok körül pont a tömítő felületnél, volt egy kis gödör. Gondolom ezt nem tolerálta a szikikon tömítés. De hogy aki ilyeneket tervez, gépész létére fogalma sincs mi is a tömítés lényege, azon erősen csodálkozom. Mert valami, egyáltalán nem attól tömít, hogy nagy felületen zár, sőt.. Az erőműben számtalanszor tömítettem érzékelőket. És ha 5bar mellett nem folyatott, akkor a 137bar nyomáspróbánál sem volt vele gond. Mert csak sima felületűnek, párhuzamosnak kell lenni a tömítő felületnek, és egy körívnek ahol zár. Ilyen szilikon ingyom-bingyom meg kizárt. Vannak értelmes tömítőanyagok, csak a felületet nem préselni-festeni, hanem megmunkálni kell. Néha megnézhetné a gyártó, hogy az iparban milyen tömítéseket és tömítő felületeket hoznak létre. Ja, hogy akkor 3 Ft-al többe lenne a százezres bojler? Igen, az sajnálatos lenne. Részemről a környezetvédelem ott kezdődne, ha nem gyártanánk kidobandó vacakokat!..
Én most azzal bíztatom magam hogy az anyában a legfelső legelső menet íven azért áttekerődik az a fél centi csavar tehát legalább arról szerintem mindenképp lekopik a zománc és lesz érintkezés.És picit mozgattam is benne tesztelgettem mennyire billegős az anódszár amikor nem húztam meg az is leszedte remélem a zománcot plussz még közben felszereltem a főtőszálat közben is mozgott ide oda tehát jó esélyem van hogy le van földelve.
Szereléskor én is visszaengedtem egyszer hogy megnézzem jó helyen van e,teljesen érthetetlen miért nem talpas hengerszerű az illesztés miért ilyen íves formára kell ráilleszteni a szilikont.
Üdv urak! Egy kis 5l fali vízmelegítőt kellene beüzemelni hamarosan.A konnektorba csatlakoztatáskor rögtön veri a FÍ relét(100mA-es). A házban 16A kismegszakító van,a bojli fűtőszála 2000W.Ezt elvileg kényelmesen el kellene,hogy bírja...Több nagyfogyasztó is van a házban(mosógép,mosogatógép,vill. tűzhely) ezekkel semmi gond.Természetesen kipróbáltam úgy is ,hogy semmi más villamos cucc nem ment sehol,a hiba úgy is fennáll,ebből gondoltam,hogy a bojlinál van vmi gebasz.A dugvillát és a bekötését a bojliba kimértem nincs zárlat.Mi lehet a gond?? Köszönöm.
Több helyen lehet zárlat, de valószínűleg a fűtőszál hibás.
Szia! A dugvilla védőérintkezője és a többi érintkező között mekkora ellenállást mérsz?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |