Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Köszönöm a választ! És az anód fogyás kérdésére mi lehet a megoldás? Olvastam olyat, hogy ha nem fogy, akkor földelési probléma van, de én ilyet nem tapasztaltam másfél év alatt.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
Idézet: „földelési probléma van, de én ilyet nem tapasztaltam” Ezt mérted is ? Az esetek többségében ez is probléma lehet. Én ezért használok legalább 2,5 mm2 vezetéket és belül a védőföldelést, ami az anódra megy azt is kicserélem ilyenre. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
Az anód csavarjának össze kell kötve lenni fémesen a védőfölddel. Ez az alap zománc bevonata miatt csak akkor teljesül, ha külön vezeték van rá.
Az anód csavarja össze van kötve védőfölddel a tartály alján lévő két, hajlítható füllel, mely fülek kapcsolódnak a fenéklemez egyik rögzítő csavarjához rögzített köríves vastag fém lemezhez, melyen a sorkapocs is rögzítve van. Talán érthetően írtam le
Igaz nem mértem, de az anódhoz kapcsolódik védőföld, mint fentebb írtam. Tehát akkor vajon miért nem fogy az anód? Vagy az a mérték normális, amit írtam?
Mivel alacsony a víz hőfoka normális lehet. De más a védőföldelés szerepe , hogy ne rázzon meg az áram, ha gond van és más az anód jó földelése.
Az anód a tartályt védi, saját érdeked, hogy ez is minél jobb egyen. A tartály kibírhat akár 25-30 évet is, amig a többi alkatrész cserére szorul. Az alaplapon a csövet is ki lehet cserélni, ha van lehetőséged 15 mm-es rézcsövet kemény forrasztással beletenni. Ez 30-35 cm hosszú legyen. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
A mésfél éves anódom most így néz ki:
http://kepkuldes.iminet.hu/kepkuldes/nagykep/npackr9wa8vw07qzyww.jpg Illetve a készülék földelése úgy van, hogy a hőfokszabályzóból megy egy zöld-sárga vezeték az anódhoz onnan tovább a földelő lemezre, illetve erre a pontra csatlakozik még egy földelő vezeték a hőkorlátozó kapcsolótól és a falból kijövő kötegből. Tehát a földelő lemezen kapcsolódik mind egy pontra a hőfokszabályozó, az anód, a hőkorlátozó és a fali vezeték. Remélem ez így rendben van, mert korábban villanyszerelő rakta így össze. Én csak "másolom" Rézcsövet nem tudok forrasztani. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
Ha nem nagyon korrodált a cső, vagy nem nagy a lyuk, be is lehet foltozni. Jól megtisztítani, hőálló műgyanta, ráhúzott csődarab. Vagy ugyanez belülről, ha elférnek a hőelemek. A fűtőbetétet óvatosan, lassan, ha kell több lépésben hajtogatni, minél messzebb kerüljön.
Az anód akkor sem fogy, ha "lágy" a víz. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
Alaplemez külön is kapható különböző kivitelben: Bővebben: Link
A fűtőszálat nagyon óvatosan sikerült úgy hajtogatnom hogy meg legyen az 1 cm távolság mindenhol.
Az anód fogyására azért kérdeztem rá, mert a boltban mondták, hogy néhányan úgy mennek be új anódot venni, hogy a régiből szinte semmi nem marad. Mondjuk azt nem mondták, hogy mennyi idő után.
Köszönöm, már megvettem mindent A régi is egycsöves volt, csak a netem láttam kétcsövest és mivel két érzékelő van, gondoltam az a jó.
Viszont megakadtam az elektromos bekötésnél. Mivel a régi hőkorlátozó kapcsolóra csepegett a víz, így vettem egy újat.
Ilyen volt a régi: http://kepkuldes.iminet.hu/kepkuldes/nagykep/lg8a964c6bur93c61uv6.jpg Ilyen pedig az új: http://kepkuldes.iminet.hu/kepkuldes/nagykep/hlp2501ne5e2lwvspvp.jpg A régi kapcsolónál a falból a fázis a 11-es, míg a nulla a 12-es pontra volt kötve. Az újnál a fázist a P1-re vagy a 11-re kell kötni? Illetve az új kapcsolónál mi az a két fekete pöcök? Ha benyomom nem marad a helyén, mi a szerepük?
Itt a bekötés :
Bővebben: Link
Ezt a rajzot ismeren, de ezen sajnos nincsenek feltüntetve azok a jelőlések, amelyek a kapcsolókon vannak, ráadásnak azok is eltérnek. Nem szeretném esetleg fordítva bekötni a hőszabályozót (ha lehet ilyet egyáltalán) Nem mondanád el az általam leírt jelőlések alapján a bekötést az új kapcsolóba?
És mi lehet az a két pöcök? A régin csak egy volt az is fel-le és nem ki-be mozgott
Az a két pöcök hőkioldó, ha lekapcsol, vissza kell nyomni. Azért van rajta kettő, hogy a fázist és a nullát is megszakítsa.. A bekötési pontokat beszerelés előtt is egy multiméterrel ki tudod mérni. Nem egy bonyolult dolog, ha megnézed a rajzot. Azért nem írok számokat, inkább a rajzot nézd, hogy a fázis és a nulla , persze a védőföldelés is így legyen bekötve.
De ha jól látom a rajz neked is megvan a fedélen az a sárga matrica. A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
Teljesen mindegy, hogy melyik érintkező szakítja a nullát és melyik a fázist. A P1, P2-n bemegy az áram a másik kettőn meg kijön. A két pöcök pedig ugyanaz mint a régin volt az egy. Ha kiold ezek benyomásával tudod visszakapcsolni.
Igen, a fedélben megtaláltam a rajzot, csak megakadtam
Fázis : P1 -- 11 és Nulla : P2--12 , oldalán a védőföld.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
Értem! Közben az új kapcsoló hátoldalán "találtam" egy "+" jelölést, mely átellenesen a P2-nek illetve a 12-nek felel meg. Akkor a 12 lesz a fázis a 11 meg a nulla.
Ja, látom gyuszo fordítva írta Minek ez a sok jelőlés a kapcsolón ) A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
Mindegy, váltóáram. Technikailag nincs különbség melyik kapcsoló melyik vezetéket szakítja meg. Ha kiold úgy is mindkettőt megszakítja.
Így már rendben lesz a dolog!
Mindenkinek nagyon köszönöm a segítő szándékú válaszokat! Remélem majd csak két év múlva kell megint hozzá nyúlnom. További szép estét kívánok!
Sziasztok!
Ismét volna egy kérdésem. Az mitől lehet, hogy a bojler "nyugalmi állapotban" van (nem fűt) és mégis néha lehet hallani egy kattanó hangot a kapcsolók felől? Ahhoz hasonló, mikor a hőfokszabályozó kapcsoló bekapcsol a felfűtés kezdetekor. Kontroll lámpa nem világít. Lehet az, hogy a hőfokszabályozó kapcsoló szenzora azt érzékeli, hogy a víz hőmérséklete a beállított érték alá csökkent?
Így van ha lehűl kattan, de csak akkor fűt, ha van kapcsolt áram. (Lánykori nevén éjszakai.) A lámpa is csak ebben az esetben világít értelemszerűen.
Szia!
Köszi a választ! Akkor jól gondoltam. És a házilagos szervizelés is sikeres volt A kiszerelt fűtőszál kicsi ecetes fürdő után újszerű lett. Legközelebb azt nem kell vennem A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2017
Adott egy átfolyós vízmelegítő (kínai) ami tökéletesen működött, télre le lett engedve a víz, most meg nem akar melegíteni. Kijelző működik, tehát elvileg minden rendben, de nem kapcsol be.
Mi lehet a baja, mit érdemes megpróbálni egy átfolyós vízmelegítőnél? Tuti nem fagyott szét mert kifújtam belőle a vizet, nem is folyik. A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2017
Megnézheted nincs-e benne hőkioldó. A fűtőbetéten is mérhetsz ellenállást. (Nem ismerem, csak találgatok.)
Zárt rendszeren volt használva ( pedig nem lenne szabad), úgy is működött, ha megszaladt a hőfok akkor letiltott, majd újra bekapcsolt.
De mint írtam, víz ás áramtalanítva lett mielőtt működött. most meg nem működik. Milyen úton-módon van ezekbe megoldva a vízmozgás érzékelése? Mert koszos kútvízzel van használva. Átsavazni szabad ezeket?
Mint írtam nem ismerem, de mivel nem működik már csak javítani tudsz rajta. Ezért megpróbálhatod a savazást is. Először mindenképp mérnék, hogy kiderüljön mi rossz.
Hajdú nyílt rendszerű forróvíztárolót óriási hiba ha egy hidroforos ( max 2 bar) nyomású hálózatra zártan kötjük be tehát nem a saját csaptelepével?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |