Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CNC vezérlő elektronika és progi
Lapozás: OK   41 / 115
(#) Sir-Nyeteg válasza Stewe hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Kirchoff törvényében együtt mozog, de egy motortuningnál és egy choppertápos vezérlőnél ez független egymástól.
Ez egy dinamikus rendszer.
(#) Sir-Nyeteg válasza dkarcsi73 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
A 400 lépés két okból lehetséges: egyik az, hogy féllépésben van a vezérlő. Viszont írtad, hogy ha meg féllépésben van, akkor meg 800 lépés kell egy fordulathoz.
Ezáltal én a step jelekre gyanakodnék. Mivel azt te állítottad elő, így ott lehet hiba. Teszteld le egy nyomógombbal. Lehet hogy azzal csak 200 step jelre fordul körbe, de az is lehet, hogy a fel és lefutó élekre is lép egyet.
(#) Tom Lord válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
"de az is lehet, hogy a fel és lefutó élekre is lép egyet."
Akkor már 100 jelre körbefordulna. Nem?
(#) Sir-Nyeteg válasza Tom Lord hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Affene Megfordítottam a logikát
Lehet hogy a step-generátorban is ilyen hibát vétett az illető
(#) dkarcsi73 válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
A lépésbaj az megszünt. Felhuzóellenállás nélkül volt az optó csatlakoztatva a step bemenetre és minden lépéskor valószinűleg keletkezett még egy tüske. Gondolom én, mert mióta tettem rá azóta tökéletes a lépészám.
De megfelelő nagyságú fordulatot még nem sikerült kipréselnem belőle. 3ms -nál rövidebb szünetidővel csak búg a motor. 30V 2.5A esetén.(többet nem tud a tápom)
(#) Sir-Nyeteg válasza dkarcsi73 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
ez 100rpm. Én olyan 300rpm- körül szoktam tapasztalni a motorok végsebességét. Lehet hogy a nyomaték miatt ez egy lassú motor. Vagy lehet hogy nem elég gyorsak a fetek, mivel nem használsz fet meghajtót.
Zeneres motorgyorsítás sem árthat. Azt hiszem, hogy a léptetőmotoros topicban volt erről szó.
(#) dkarcsi73 válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Van step-dir fetes meghajtóm, arra adom PIC-es a léptetőimpulzusokat egy optón keresztül.
Nem inkább az a baj, hogy unipoláris a vezérlő? sokkal jobb paramétereket lehet elérni bipoláris vezérlővel unipoláris motoron nem ? Jobban ki lehet aknázni a motor lehetőségeit.
(#) Sir-Nyeteg válasza dkarcsi73 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Unipoláris meghajtás egyszerűbb, olcsóbb, és gyorsabb vezérlést tesz lehetővé.
Bipoláris meghajtás bonyolultabb, drágább, de nagyobb nyomatékot ad, cserébe nem éred el a max fordulatszámot.
A motor 6 vezetékes?
(#) guliver83 hozzászólása Feb 5, 2011 /
 
Szerintetek működhet ez?
(#) Sir-Nyeteg válasza guliver83 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Működhet, de nincs benne áramfigyelés...
(#) guliver83 válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Van hozzá még egy FET-es panel az kell hozzá?
(#) Sir-Nyeteg válasza guliver83 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Nem tudom miről van szó, de szerintem az sem segít az áramkorlátozáson.
(#) dkarcsi73 válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
8 vezetékes.
Valóban az unipoláris hajtással magasabb fordulatot lehet elérni? De miért amikor a motor nyomatékának csak a 60%-át tudja kihasználni.
(#) Sir-Nyeteg válasza dkarcsi73 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Egyszerű példa:
Egy busz 4literes 1000Nm-es motorja 500 és 1800rpm-es fordulat között használható.
Egy 50ccm-es robogó meg kb 12ezerig pörgethető.
És máris látható, hogy a sebesség, vagy a gyorsulás vagy nem függ össze a nyomatékkal, vagy pont fordított arányban áll.
(#) dkarcsi73 válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Ez így oké. Én mindössze annyit szeretnék, hogy a célgépemen az anyagra ráközelítés kicsit tempósabban menjen ugyanakkor ne veszítsen lépést. Amiket láttam videókat ott elég határozott mozgással mennek a szánok és a leírások szerint azok sem nagyobbak 1.7Nm-nél. De többnyire három pályás vezérlésekkel vannak ellátva és ha jól sejtem bipoláris vezérlővel. Vagy tegyek áttételt a meghajtásokra és így érjem el a megfelelő sebességet? Mert kb.80-as fordulatig bivaly erősen megy.
(#) Sir-Nyeteg válasza dkarcsi73 hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Áttétel is egy lehetőség, de nem esett szó még a mechanikáról. Mit hajt a léptetőmotor?
(#) dkarcsi73 válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Feb 5, 2011 /
 
Egy kis célgépet. Egy hossz-szuportra rá lesz szerkesztve egy körasztal. A körasztalba patronos befogással lesz befogva a munkadarab amire két 148° -os osztást kell marni. Röviden : szuport ráközelít"gyorsan", lassan fogást vesz, körasztal elforog 148 fokot, megáll , szán kiemel, asztal továbbforog 32 fokot, ismét szán fogástvesz, körasztal 148 fokot tobábbforog, szán alapba áll "gyorsan". Ez az egész egy nagy TOS szerszámmaró asztalára lesz fogatva. Aminek a vertikálfejébe van befogva a 3 vagy 4mm-es maró. A forgácsoló erő szinte elhanyagolható. Ha a szerkezeti elemeket elviszi a motor akkor már oké.
(#) srac25 hozzászólása Feb 6, 2011 /
 
sziasztok tudna valaki nekem ajánlani tb6560-as IC-hez kapcsolást??? Ha esetleg van akkor panel tervet???
Előre is köszi
(#) Sir-Nyeteg válasza srac25 hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Kapcsolási rajz: Adatlap: 28. oldal.
Nyák terv: Link :google:
(#) szabics válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
A CNC léptetőmotorok magashőfokon üzemelnek. ( 80 C fok) Rá is van írva. A Curie pont meg ettől magasabban van.
(#) Sir-Nyeteg válasza szabics hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Két gondolat:
1: Curie pontnál a teljes mágneses tér elvesztés megtörténik. Hol kezd el gyengülni?
2: ha kivül 80 fok, akkor belül mennyi?

80 fok a maximum? Akkor azt meg se közelítsük! Marad az 50-60 fok!
(#) Stewe válasza szabics hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
A Curie pont a ferrit/ausztenit átkristályosodási hőfoknál van, normál ötvözetlen acéloknál az pedig 723°C fölötti... nem kéne megközelíteni.

Sir-Nyeteg Nincs gyengülés veszély, addigra a réz régen kifolyik.
(#) mex válasza Stewe hozzászólására (») Feb 6, 2011 /
 
Nem a vastestre gondolt szerintem, hanem az alkalmazott mágnesek hőfoktűrésére az pedig neo esetén jóval alacsonyabb.
(#) szabics válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Feb 11, 2011 /
 
Nem azt írtam, hogy (80 C ) az a mximum, hanem azt, hogy azon a hőfokon üzemelnek. Az az üzemi hőmérséklet. Ott még bőven megtartja a mágnesseségét. Közel a vörösizzásállapotában veszti csak el.
(#) GABX hozzászólása Feb 11, 2011 /
 
Segítséget szeretnék kérni!
nekem van egy múzeális graphiplot g01 ploterem
nem tudok róla semmit infót beszerezni.
ha valaki ismeri ezt a típust kérem hogy ossza meg velem tudását Köszi
(#) Sir-Nyeteg válasza szabics hozzászólására (») Feb 11, 2011 /
 
A 80fokot én mondtam maximumnak, mivel efelett már gyengül a mágnes ereje, így az adatlapokban is megadják ezt a hőmérsékleti értéket és általában az pont 80fokC. Ha még kézmeleg a motor, akkor megfelelő. (Ez kb 50fokC) Efelett nem szokták hajtani a motort. Ekkor már az üzemi áramot általában meghaladtuk, vagy elértük.
(#) szabics válasza Sir-Nyeteg hozzászólására (») Feb 12, 2011 /
 
Ok nekem mindegy én elhiszem azt amit a motor adatlapjára ír a gyártó. Történetesen azt hogy figyelem a motor forró ( 80 C fok) mert az üzemi hőmérsélet. A weller pákám hegye is akkor kb 80 C fok?
(#) Sir-Nyeteg válasza szabics hozzászólására (») Feb 12, 2011 /
 
Tudsz mutatni olyan adatlapot, hogy az üzemi hőmérséklet 80fokC-nek kéne lennie?
Nem értem a mondatodat. Vagy az kérdés akart lenni?
A wellered hegye is 80fokC bekapcsoláskor is egy pillanatig, aztán kikapcsolás után is egy pillanatig.
Hőmérőt ismered? Minek figyelni? Maradj a kézzel fogható tartományban, azaz 50fok alatt. Ekkor nincs túlhajtva a motor. ÉS biztosan nem 80 fok felett lesz.
(#) mokka hozzászólása Feb 15, 2011 /
 
Üdvözlet:
Egy kis segítség kellene
Megépítettem a lent látható vezérlőt,müködik is,de10-15 perc után iszonyú melegek a korlátozó ellenállatok,meg a trafó. A fetek meg a motorok hidegek
Lemegyek 12 v-ig akkor is
Az ellenállatok számításaim szerint 50-60w-ot fűtenek
de még ventivel sem tudom lejjebb venni
Vezérlés nélkül is u.a.
mindenképp pwm szabályzót építsek hozzá?vagy valamit elrontottam,csak nem jövök rá?
You tubon láttam ezt,de ott nem voltak ekkora ellenállatok meg sima pc táp és használták.
előre is köszi
(#) Sir-Nyeteg válasza mokka hozzászólására (») Feb 15, 2011 /
 
Infót, infót, infót!
Milyen motorok: Áram? Feszültség?
Mekkora a táp: Feszültség? Teljesítmény?
Ellenállás: Értéke?
Csak ezek hiányoznak
Mit akarsz lejjebb venni ventivel?
Következő: »»   41 / 115
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem