Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos gokart
 
Témaindító: Emberke, idő: Máj 16, 2011
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 3
(#) Emberke hozzászólása Máj 16, 2011 /
 
Hali Mindenkinek!

Átalakítottam egy pedálos gokartot elektromosra a kislányomnak.A mechanikai résszel nincs gond mert az már készen van.Rajta van a motor is (ablaktörlő motor) szépen megy előre is és hátra is de csak vezeték cserélgetéssel a 12 V-os aksin.
A kérdésem:Hogy lehetne megoldani legegyszerűbben és persze legolcsóbban megcsinálni hogy egy kapcsolóval tudjon irányt váltani?Van egy kibuherált centrifuga kapcsolóm.4 kivezetése van és két külön nyomógombja.Ezzel szeretném összehozni de nem jövök rá a titokra.Próbáltam diódahidat csinálni működött is de a kapcsolóra már nem bírtam összehozni.Valakinek van-e valami egyszerű ötlete?Gondoltam már egy egyszerű csuszkára is és ha nem lesz jó megoldás akkor eszkábálok egyet.

Köszi!
(#) pucuka válasza Emberke hozzászólására (») Máj 16, 2011 / 4
 
Mert olyan kétáramkörös háromállású (1 - 0 - 2) kapcsoló kellene. De megoldhatod két morse kapcsolós autósrelével, a tekercsek párhuzamosan, egyszerű ki - be kapcsolóval kapcsolva, meghúzva hátramenet, elengedve előremenet. A morse két mozgó érinkezőjére, közösére a motort teszed, a megfelelő álló érintkezőket keresztbe kötöd.
(#) Emberke válasza pucuka hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Jó megoldások csak egy gond van pedálosra akarom hogy a 2,5 éves lányom tudja irányítani.
(#) pucuka válasza Emberke hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
A relés kapcsolás attól még jó, az irányváltó kapcsolót pedig, mint sebváltókart lehet kivitelezni (előre nyomod előre megy, hátrahúzod hátra megy). A pedállal pedig sebességet lehetne szabályozni, ehhez továbbiakat a DC motor fordulatszám szabályozása topikban találhatsz. Csak a szabályozó potméter és a pedál mechanikai összekötését kell megoldani. A fékpedál, ha szükséges, akkor egy relével leválasztja a motort, és rövidre zárja. Elég drasztikus, ha finomabban akarod, akkor több 2, - 3 lépcsőben ellenállásokkal zárod rövidre. Ha a hajtás áttétel elég nagy akkor talán fékezni sem kell.
(#) borvendeg válasza pucuka hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Fékezni tuti nem kell, az ablaktörlőmotor csigával hajt...
(#) pucuka válasza borvendeg hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Hát az biz rögtön megáll ha lekapcsolod a motort.
(#) miselino52 válasza Emberke hozzászólására (») Máj 16, 2011 / 1
 
A megoldás nagyon egyszerű, csinálsz egy pedált ami egy függőleges tengelyen billen jobbra vagy balra. A pedál mögött van két rugó ami középen tartja a pedált.
A rugók mellett van egy egy két áramkörös kapcsoló(lehet az a centrifuga kapcsoló is). A kapcsolókat úgy kell bekötni hogy felcserélje a motorhoz menő vezetékeket ami azt eredményezi, hogy a pedál egyik oldalának a megnyomására megy előre a másik oldal megnyomásakor pedig megy hátra. Így működik több targoncának az irányváltása. Amennyiben laikus vagy és nem érthető úgy lerajzolom a pedál és a kapcsolók bekötésének a rajzát is.
Üdv
(#) Emberke válasza miselino52 hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Pont ilyenre gondolok én is.Szabályzás nem kell mert kb 4-5 km/h sebességgel megy a kis járgány.Én is ilyen két oldalas pedálra gondoltam.Már közelítünk a nekem megfelelő megoldáshoz.

Köszönöm!
(#) Emberke válasza Emberke hozzászólására (») Máj 17, 2011 /
 
Találtam egy billenőkapcsolót.Középre rátettem a + és - ágat.Két oldalra pedig felcserélve a motor vezetékét.Tökéletes.Csak egy gond van.6 V 0,8 A-es a kapcsoló.Nem tudom meddig fogja bírni.

Üdv!
(#) pucuka válasza Emberke hozzászólására (») Máj 17, 2011 /
 
Ezért ajánlottam az autós reléket. Jól bírják az áramot, 30 A -t is
(#) Emberke válasza pucuka hozzászólására (») Máj 17, 2011 /
 
Van itthon 12/230 V relé,azzal is próbáltam.De hogy lehet összehozni a 2 relét hogy az aksit ne zárja rövidre?Már próbáltam mindenhogy de valahogy nem jön össze.
(#) Emberke válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Máj 17, 2011 /
 
Köszönöm a segítséget.Ez kivitelezhetőnek tűnik.Remélem meg is tudom csinálni.Most egyenlőre egy régi akkus fúró irányváltóját raktam rá.A 3 állású kapcsolót levettem róla hátha jó lesz még valahova.Ez a kapcsoló 24 V-os fúróból van és nem érzem hogy melegedne.Egy darabig ez lesz amíg az utóbbi rajzot össze nem rakom.

Üdv!
(#) miselino52 válasza Emberke hozzászólására (») Máj 17, 2011 /
 
Nem egészen értem ezt a 12/230V-ot, mert amennyiben ez a relé 230 voltos akkor ebben a kapcsolásban ezt nem tudod használni semmire.Neked mindenképp 12 voltos relékre van szükséged. Azt is meg lehet oldani, hogy a billenő pedál alá mikrokapcsolókat raksz ami már lehet egy áramkörös is és ezzel vezérled a reléket de a reléknek legyen legalább 3pár érintkezője mert akkor a harmadik párral akadályozom meg, hogy egyszerre ne tudjon a két relé bekapcsolni, vagyis reteszelem őket.
(#) miselino52 válasza (Felhasználó 15355) hozzászólására (») Máj 17, 2011 /
 
Igen ez a kapcsolás így már tökéletes és két pár érintkezővel is megvan a reteszelés.
(#) Kinka István válasza Emberke hozzászólására (») Máj 18, 2011 /
 
Sziasztok!
Leegyszerűsítettem a megadott rajzot. Megoldható 2db autós relével. Alaphelyzetben a motor mindkét pólusa testen van,ez a motorfékes állapot. Az előre vagy hátra gombot működtetve,a motor egyik vagy a másik pólusa kap pozitív tápot,így a forgása mindkét irányba megoldott. Ha mindkét gomb bekapcsol,akkor a motor mindkét kivezetése pozitív tápot kap,ami a motorfékes állapotot,tehát zárlat nincs.
(#) Emberke válasza miselino52 hozzászólására (») Máj 18, 2011 /
 
Úgy 12/230 hogy 12 V-al lehet meghúzni és max 230 V-ig lehet rátenni cuccokat.
(#) mgy válasza Kinka István hozzászólására (») Máj 19, 2011 /
 
Ha már gokart, legyen kövér !
Illetve kapcsolókkal történő indítás kövér gázt eredményez. (kipörög a kerék)
Pár alkatrész segítségével megoldható a lágy indítás, illetve a gázpedál.
Egy 12F675-ös IC-be egy PWM programot égetve a potméter (gáz) analóg jel fügvényében gyorsítható a jármű.
Megfelelő programmal egy nyomógombbal is elérhető a fokozatos gyorsítás, mert a PWM jel kitöltési tényezőjét fokozatos növelésre állítjuk be.
Egy háromkerekű kismotornál próbálgatom a ketyerét, ezért a forgásirányváltást kihagytam. A szabad kimenetek kezelhetik az előre-hátra nyomógombokat és a két relét.
A korlát potméter szerepe a gyerek életkorához igazodó sebesség, illetve lehetőség arra, 6 Voltos motort 12 Voltról is üzemeltethessünk.
(#) Emberke válasza mgy hozzászólására (») Máj 19, 2011 /
 
Ez nagyon korrekt kütyü.Már csak egy gond van.Nincs PIC égetőm és nem is tudok programozni.
(#) foxi63 válasza Emberke hozzászólására (») Máj 19, 2011 /
 
jelen esetben ott van egy sima 555-ös IC ezzel meg is van oldva minden. A barátod a Google kidob egy csomó találatot.
(#) zolika60 válasza Emberke hozzászólására (») Máj 19, 2011 /
 
Sokkal egyszerűbb megoldás egy kiselejtezett akkus fúró elektronikája.
(#) Emberke válasza foxi63 hozzászólására (») Máj 19, 2011 /
 
555 IC-vel mit lehet megoldani?Az nekem járhatóbb lenne mint a PIC.
(#) mgy válasza foxi63 hozzászólására (») Máj 20, 2011 /
 
Minden probléma megoldására 1000 lehetőség van.
Én csak felvetettem egyet, mert a 8 lábú PIC-kekkel, igény szerinti programokkal játszogathatunk.
Hobby, játék, próbálgatások - ezért vagyunk ezen a fórumon.
(#) hege88 válasza Emberke hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Szia!

Tennél pár képet fel a gokartról, és az átalakításról?
Egy eladó gokartot én is láttam, és ezt mst olvasva érdeklődöm a dolgo iránt.
(#) mgy válasza hege88 hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Zolikának igaza van, az akkus fúró vezérlése tökéletesen felhasználható. Csak a csúszópotméter kell kivezetni.
Azért én még is a PIC-kes dolognál maradtam.
A háromkerekű motornál tökéletes.
Lehet, hogy váltok 16f690-re és több extra funkciót beépíthetek.
A jelenlegi "delux" változatnál a dip kapcsolókkal, vagy jumperrel 8 üzemmód választható.
lassú-gyors felfutás , kis-nagy sebesség, pedál jeladó - csak nyomógomb stb.
(#) Emberke válasza hege88 hozzászólására (») Máj 22, 2011 /
 
Holnap teszek fel róla képek.
(#) Emberke válasza hege88 hozzászólására (») Máj 23, 2011 /
 
Csináltam egy pár képet.
(#) attila2010 hozzászólása Máj 25, 2011 /
 
Egy otlet hogy ne keljen aksi., anelkul hogy a kocsihoz nyulnal le tudod alitani (kikapcsolod az aramot)... meghatarozot helyen engeded autozni a gyereket

1dodgem.jpg
    
(#) mgy válasza hege88 hozzászólására (») Máj 26, 2011 /
 
A motor1 járgányba beépítettem a felfutó pwm-es vezérlésemet. A kis járgány szép lassan indul és felfut a maximálisra beállított sebességre.
Sajnos a 2.5 éves unokám fél tőle.
Nem adom fel !
Az egyik T. gazdaságos áruházban, vettem egy 102_gokartot.
14 ezerről jelenleg le van értékelve 6990 Ft-ra.
Nem tudtam ellenállni, mert az alját nézegetve, beindult az agyam.
Az "autó átalakítás.png" szerint fogom átalakítani, de még várnom kell 1 évet. (amíg nem fél tőle)
Gyereknapra pedálosan kapja, de az átalakításhoz mindenem meg van.
Szerintem bármilyen ócska játékautó hasonlóan átalakítható.
(#) leitoo hozzászólása Okt 10, 2011 /
 
Hello!

Szerintetek milyen (mekkora W) motor kellene egy E-gocart építéshez ? Én egy 48 V 1000W-os motort néztem ki de miután utánna néztem a motornak videókon hat sajna nagyot csalódtam benne előre is köszönöm a válaszokat !(sorry ha nem jó témába irtám de ez tűnt ideálisnak)
(#) cimopata válasza leitoo hozzászólására (») Okt 10, 2011 /
 
A villanymotorok szerencsére rövid ideig többszörösen túlterhelhetőek. Tehát indulásnál ha a meghajtás engedi nem csak 1kW energia fog a gyorsításra összpontosulni.
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem