Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Elektromos kerékpár akkumulátorának helyettesítése
Témaindító: dizi, idő: Márc 16, 2010
Témakörök:
Szia Hidi!
Nyugodtan bele lehet tenni kisebb teljesítményű akkumulátort, de akár nagyobbat is. De kisebb távot is tudsz megtenni vele. Fontos, hogy munka aksi legyen és ne az amit az elektromosbiciklis boltban árulnak, mert azok riasztórendszerekbe valók többnyire. Én nem merném azzal a töltővel tölteni. Általában az aksi teljesítményének az 1/10-vel lehet tölteni. Magyarán 12Ah aksit 1,2 A-ral lehet tölteni. Ha megnézed az aksi töltődet akkor látod, hogy a 20Ah-ás aksidat 3,5A-ral töltötte a 2A helyett. Ez is egy indok arra, hogy miért mennek gyorsan tönkre. Én minél nagyobb aksit tennék bele.
Köszi a választ. A töltőt hogy lehetne átalakítani hogy 1,2 A-rel töltsön?
Átadom másnak a lehetőséget, hogy válaszoljon rá. Hülyeséget nem akarok írni.
Bár amilyen gyakran írnak ide, talán jövőre válaszolnak. Látod az én kérdésemre sem érkezet még válasz pedig az 2011.03.05-én volt.
Hali.
A secunder oldalon van egy 2W körüli kis Ohmos ellenállás, annak az értékének növelésével csökken a töltőáram, ajánlatos viszont a feszültséget ellenőrizni utána nem-e húzza el.
Sziasztok! Hogy tudom megmérni hogy mekkora áram jön ki a töltőből? Mert így ha bedugom csak zölden világít. Köszönöm.
Üdv!
A töltő feszültségének megfelelő fezültségű fogyasztót kapcsolsz rá sorosan egy árammérővel, a terhelés lehet akkumulátor(-ok) vagy izzó(-k). Ha nem tudod mekkora feszültségű a töltő nézd meg a kimenetén lévő kondenzátor feszültségét, az körülbelüli tájékoztatást adhat.
Sziasztok! Gondolom akkor azt a nagy szürke ellenállást kell cserélni. Ez van ráírva. 5W R1J. Milyenre cseréljem? Ha jól mértem 56,3V 2,8A .
Elvileg "Ő" az, de nem ártana egy kép a biztonság kedvéért a fóliaoldalról is, addig ne cseréld. Ha megerősítést nyer majd akkor próbálj bele egy 0,22 Ohm-osat, látni fogod mérésnél az áram értékét, igény szerint kalibrálod majd be.
Itt a fólia oldal. Berajzoltam hol van az ellenállás. Előre is köszönöm.
"Ő" az, sorosan van a kimeneten.
Nyugodtan cseréld, de áramot és feszültséget is mérj. Nagyon fontos, hogy a kikapcsolási feszültség 4x14,4V-környékén legyen! (de nem fog, mert az enyémben is cseréltem)
Helló! Kicseréltem az ellenállást így 1,25 A-t mértem. Ugye akkor kb 10 óra alatt tölti fel az akkut ha teljesen levan merülve?
Hello.
Az az akku valós kapacitásától is függ. Elvileg 1,25A-rel töltve 10 óra alatt kisebb mint 12,5A/h-s akkut tölt fel teljesen. Örülök, hogy összejött, töltés végfeszültségét mérted?
Hibásan írtam a mondatom, helyesen így hangzik:
(mérd meg nem-e csúszott el, de nem fog, mert az enyémben is cseréltem)
Helló! Megvolt az első töltés. Feltöltötte és a töltő lekapcsolt. Még egyszer ezer köszi.
Hali.
Több okból nem tennék ilyet: 1: a zárt akkuk használata kerékpárnál a biztonság miatt is indokolt, sav kiömlése. 2: A zárt akkuk rekombinációra képesek (az elpárolgó víz-gőz-sav visszaalakul) ezt egyrészt a kialakításuk és az akkulemezek anyaga miatt lehetséges), a sima folyékony savas akkunál káros gőzök-gázok keletkeznek ami egy zárt helyen nagyon nem jó. 3: A "zselés" vagyis felitatott savas akkuk töltése akár 15V-al is lehetséges ami egy sima akkunál nagyon nem ajánlott (gázrekombináció ismét). 4: A sima akkuk indítóakkunak vannak kiképezve általában a felitatott savas akkuk pedig folyamatos relatíve kis áramú használatra, ezért a sima másképp merülhet, s ez töltéskor és kisütéskor is problémákat hozhat magával, rongálódhat a többi épp akku. Nem ajánlom!
Üdv!
Nem tudom, senki nem vette észre? 15 cella van, ólomakkut feltételezve az 15x2V=30V-os akkupakkot jelent!!! Ha NiMH annak a kapocsfeszültsége 1,2V cellánként tehát 1,2x15=18V-ot jelent. A pakk végében elektronika van? Gyanítom a 21V-os töltőfeszültség jó és NiMH van benne, s így érthető a töltő feszültsége is! Feltételezem NiMH, 1,2V cellafeszültséggel és kb. 4-5A/h-s. Amíg ez konkrétan ki nem derül nem javasolnék 3x12V-os akkupakkot! (Tudom régi a téma, de talán más is találkozhat ilyen pakkal.)
Inkább 1,42Vx15=21,6V fullra feltöltött állapotban.
"s így érthető a töltő feszültsége is!"
A Tornádó elektromos kerék párokban savas akkumulátor van? Ha igen szabványos méretűek ?
Hogyan tudom kinyitni az akku tartó dobozt törés nélkül? Előre is köszönöm a segítséget!
Az a kerékpár pontos típusának ismeretében állapítható meg konkrétan.
Szabványos méret mihez képest? Mindenképpen bontható szokott lenni, nem örök életűek az akkuk.
Nem tudom a típusát de egy képet készítettem róla ha ez mond valamit. Kicsit rossz a kép minősége de talán felismerhető.
Szabvány 151x98x98 mm méretekkel, ebben a típusban, ha jól emlékszem 4 csavar fogja az akkutartó dobozt össze. Kapacitásuk 10-12-14A/h-s lehet, mert ezek férnek bele.
Savas akkumulátor igen, viszont felitatott savas zárt rendszerű.
Köszönöm az infót. Elég drága 10-12ezer darabja. Nincs ennél olcsóbb megoldás?
Nagykeres haver esetleg.
Írj privit! AZ infót szívesen! (Ingyen volt !)
Nézd mit találtam?
http://www.argep.hu/popup.asp?pid=142465015&pnr=10001&foto=1
Helló! Még egy kérdés. Az normális hogy feltöltés után a töltő kb 2 másodpercenként ki be kapcsol ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |