Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   120 / 229
(#) zolika60 válasza Avifer hozzászólására (») Feb 1, 2014 /
 
2.2kW 50km/h-hoz biztosan elég. Viszont elég sok akkut igényel, ha a hatótávot is szeretnéd használható szinten tartani.
(#) Avifer hozzászólása Feb 1, 2014 /
 
köszi a gyors választ akksi biztos nagy kell rá mert a táblája szerint 90 ampert felvesz hatótáv meg nem nagy kell mert csak 10 kmre van munkahely, egyébként 9 kW ot bicikli 80 al megy amit a youtubon néztem 60 szerinted életképes lenne még? az nem lenne fontos hogy kilőjjek de azért ne is csiga tempóban gyorsuljak fel 50 re. Durván számolva 40 a motor fordulata amit 7re csökkentek akkor az elvileg 55 km/h lenne mert a kerekem 220cm kerületű és a nyomaték megnő az az 5,7szeresére ami 34,2 lenne
(#) fongab válasza Avifer hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
Szia
Nem akarok beleszolni DE. 0-300W ig bicigli, 300W-4KW között segédmotor, 4KW felett nagymotor. Neked 2,2KW os motrod van ami a közlekedés szabálya szerint segédmotor. A segédmotor meg csak, 40Km/h val mehet.

Nekem van egy 2KW os elektromos segédmotrom. 48V/40Ah akumulátorral megy, 45percet, ha teljes gázon használom,(41...42Km/h) . Ha figyelek a gyorsításnál és a sebbeségem 30Km/h ig huzom a gázt akkor 70...80percig üzem képes. Az egész 150kg (+100kg amit vihet ) 10x3,5' gumi van rajta. Amire figyelni kell, az a esső után a megállás, egy kicsit csúszik. ( lehet azért mert Kinai. De nem találtam, puha (téli) gumit rá. )
Még nem találtam olyan dombot amin nem tudtam felmenni. Kereszteződésbe 25...30km/h ig nem sok mindenki előz meg. (indulási nyomatéka, nagyon nagy)

A bicigli váz, nem arra van méretezve, hogy 200kg cipeljen. Pedig motor, akumulátor, és te, valahol ott lesz.
A másik Tudom hogy csak arra kell hogy a kert végébe sorakozzatok a járgánnyal. csak előbb utobb márt a szomszéd kertje végébe majd a másik falu kertvégébe lesz a pálya. ha kocsival szállitod nem is baj De nem azzal fogod és meg leszel sértődve hogy a rendőr fére állit. Mert lassu jármüvel ami 20Km/h majd hogy nem bármivel mehesz, amin fék és világítás van. de ezeknél is jó ha megvan, az első müszaki vízsga.
Mielőtt kikönyörgöd a motort, nézz utánna, hogy mit kell csinálnod, hogy közütra kivihesd a gépet.

üdv.
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2014
(#) szsrobert válasza fongab hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
Szép napot!

Tegyél fel képeket a gépedről.
40-es tempóhoz 2kW soknak tűnik, és (gondolom ólomakkuval)40Ah-val 45 perc üzemidő, és a 30km táv is kevés. Ennél a belsőégésű üzem valószínűleg olcsóbb.
Egy kerékpár sík úton szélcsendben 500W körül képes 40km/h tempóra.

Segédmotor, kerékpár és közút téma:
kerékpárral sisakban 50km/h-val haladhatsz, az kb. elég is.
A segédmotorkerékpárokra meghatározott 40km/h még a Babetták idejéből származik és teljesen idejétmúlt. Egy mostani 50-es 50-60km/h-val hosszabb távra alkalmas lenne, és a futóműve, féke jobb egy Babettánál, az MZ-vel egyenértékű, vagy jobb.
40km/h-val haladva kerülgetniük kell az 50km/h-val haladó autóknak, megnő a balesetveszély. 50km/h-val együtt haladsz a forgalommal...

Más téma: MZ-vel is 50km/h-val közlekedek, ezen tempóval legkevesebb a fogyasztása(2,2-3l/100km). Segédmotorként 50km/h-val is épp ugyanennyit fogyasztana, csak nem kellene utána fizetnem teljesítményadót és nem kellene perkálnom 2 évente a műszaki vizsgára, majd időnként 6000-et új forgalmira...
A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2014
(#) szsrobert válasza Pulyka hozzászólására (») Feb 2, 2014 /
 
Ötletes.

A hátrányai:
-a símán kerékkicserélés után megfelelő elfordulásgátlás szükséges, ami nem lazul fel, mert vagy a tengely, vagy agátló, vagy mindkettő roncsolódik.
-töltési nehézség
-akkucellák ellenőrzése, kondíconálása
- nagy rugózatlan tömeg
-az akku rázkódik az út egyenetlenségeitől, ez nem a hosszú élettartam barátja.

Ennél lehet jobb egy toló (pusher) hubmotorral, akkuval és vezérlőszálla előrevezetve.
Elvileg tolhat kerékpárt, motort, autót, akármit..ami után épp felrögzíted.
(#) fredee4444 hozzászólása Feb 7, 2014 /
 
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem, hogy lehet-e baja az elektromos bicikli motorjának, ami 250W,8 vezetékes - Hall jeladós, 60 fokos, ha a vezérlőjét 350W-osra cserélem? Természetesen az új vezérlő többi paramétere azonos. Köszi
(#) zolika60 válasza fredee4444 hozzászólására (») Feb 7, 2014 /
 
Nem. A vezérlő túlméretezése nem okoz problémát.
(#) fredee4444 válasza zolika60 hozzászólására (») Feb 7, 2014 /
 
Köszönöm az információt.
(#) tash01 hozzászólása Feb 13, 2014 /
 
Malaguti f10 gyújtás kapcsolónál a vezeték már így kaptam kapcsolóból kijövő 4 szín az "piros;barna;szürke;piros" közvetlenül mellet a kábel kötegből pedig "fekete;fehér;kék;kék-piros" és kijön onnan párba lila és zöld vezeték csatlakozóval a végén. Hogy kell párosítani???


lejjebb a kábel kötegből ahonnan ki jön a hideg indító vezetéke onnan kijön egy fekete és egy sárga. És ezt hova kellene bekötni???
(#) etm válasza tash01 hozzászólására (») Feb 14, 2014 /
 
Hali! Ki kell mérni műszerrel.Sokat helyre pofoztam már,de ezt így szerintem nehézkes megmondani. Üdv!
(#) tash01 válasza etm hozzászólására (») Feb 14, 2014 /
 
köszönöm szépen(!) csak reménykedtem(,) hogy valaki pont ilyen(n)><el találkozot(t,) és tudja pontosan az összekötés szineket(.) de ha nem(,) sajna le<>kel(l) ülni(,) és egyesével újra huzni mindent(.)
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2014
(#) cupika97 hozzászólása Feb 18, 2014 /
 
Sziasztok. Hozzájutottam kb három éve e-scooter elektromos rollerhez. Akkor lett új akku bele véve méghozzá 2 darab 12V 12A-os. Megjavitottam a vezérlőjét (vettem használtat), és most jött az ötlet hogy rászerelhetném a bicajomra, de úgy hogy hajthassam is, éscsak néha mennék vele árammal (ha elfáradok például). A motorja 250Wattos. Hogy lehetne összehozni hogy lehessen tekerni is és motorral menni is.
(#) hibbantpasi válasza cupika97 hozzászólására (») Feb 19, 2014 / 1
 
Szia!
Például lánchajtás+ szabadonfutó (a Babettáéból könnyen megoldható)
(#) cupika97 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Feb 19, 2014 /
 
Éshogyha a motorral ez első kereket hajtanám akkor oda is olyan kerék kellene mint hátra?
(#) fongab válasza szsrobert hozzászólására (») Feb 19, 2014 /
 
Szia
képet sajnos nem találok de ha nagyon kell teszek fel. Egyébként a motor: Guewer elektromos robogo classic Márt 3 éves. igen sok a 2KW korábbi kiadásba volt olyan ami 800 és 1600W os volt. Igy utólag, lehet jobb lett volna.
"Ennél a belsőégésű üzem valószínűleg olcsóbb."
Babettám volt ( sérülés miatt, nem tudom beindítani ) ott 100km/2,5l benzin kellett. 406Ft/l = 1015Ft mivel 30Km beszélünk /3=338Ft
Egy töltés 230V ről nekem ~35....40Ft be kerül.
"kerékpárral sisakban 50km/h-val haladhatsz, az kb. elég is."
Mivel irtam hogy kerékpárrol csak akkor beszélünk ha a motor teljesítménye 300W alatt van. Ha nincs motor akkor mehesz a közüti tábláknak megfelelően ( ha 20km/h a max sebeség akkor csak 20km/h val ) és igen mehetsz, 50Km/h val is, lakott területen kivül.
Ha segédmotrod van akkor a max az a 40km/h Esetleg küld el a jógszabály modósítást hogy hol van leirva, hogy mehetek 50km/h val, vagy esetleg 60km/h val.
Lásd: Bővebben: Link
"d) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra, "

üdv.
A hozzászólás módosítva: Feb 19, 2014
(#) Bártfai Ferenc hozzászólása Feb 20, 2014 /
 
Sziasztok! Van egy Poly mobil névre hallgató elektromos kerékpárunk "Robogónk". 36V-os rendszerű. 350W-os motor van benne. Ez is le van szabályozva 25Km/h-nál. Kérdésem az lenne, hogy valahogy nem lehetne dobni rajta egy kicsit, hogy gyorsabb legyen? Egyik ismerősnek van egy hasonló kinézetű csak az tornádó és valami szervizbe megoldották, hogy 40-45-el megy. Ha annyit tudnék csinálni, hogy párom 60Kg súlyával menne 40-et az jó lenne. (nem kellene alapjáraton mennem utána babettával..) Minden segítséget köszönök.
(#) Biro F. válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Feb 20, 2014 /
 
Üdv.
Keresd meg a vezérlőnél azt az egy-egy szálas vékony vezetéket, amely össze van csatlakoztatva. Általában a szine változó, fekete, kék, fehér lehet vagy amilyet talált a kínai. Egyszerűen széthúzod a csatlakozót.
(#) Bártfai Ferenc válasza Biro F. hozzászólására (») Feb 21, 2014 /
 
Köszi a segítségedet. És az a kábel hová megy? ezen már nincs csatlakozó minden kábel össze van forrasztva.
(#) Quebec hozzászólása Feb 21, 2014 /
 
Sziasztok

Érdeklődni szeretnék, hogy nem tudja-e véletlenül valaki, hogy az elektromos biciklik gázkarjában/markolatában hány Ohm-os ellenállás lehet?

Egy leszuperált/hiányos rokkantkocsiból szeretnénk szállítójárművet készíteni és szükséges lenne a precízebb motorvezérlés. Egy ilyen PWM vezérlővel tervezzük meghajtani a motorokat (24V-tal), viszont a potmétert helyettesíteni szeretnénk valamilyen gázmarkolattal. Van rá esély, hogy kivitelezhető a fenti elképzelés?

PWM vezérlő - Gázkar
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2014
(#) Biro F. válasza Quebec hozzászólására (») Feb 21, 2014 /
 
A gázkarban nem ellenállás van, hanem lineáris hall elem.
(#) etm válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Feb 21, 2014 /
 
Hello! Amit Biró Feri írt,az a vezeték a vezérlőből jön ki(egy szál),és csatlakozik egy ugyanolyan színű vezetékkel,ami vissza bele megy a vezérlőbe.Ezeket kell szét húzni mint ahogy a Kolléga is írta,akkor fel gyorsul a motor. Üdv!
(#) Bártfai Ferenc válasza etm hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Szét szedtem az egészet. Sajna én nem találtam olyan vezetéket ami kijön és vissza is megy. próbáltam szét válogatni a vezetékeket. van ugye 5 vezeték a motor hall jeladóinak. van 3 vezeték a motornak (Szerintem ezek nagyon vékonyak) van 3 vezeték a gázkarnak. 2 a tápnak. 1 a gyújtásnak, 1 a km órának. 3 a féknek. Fenn marad még 3 vezeték. 1 fehér színű magába van egy még le nem cserélt csatlakozóba és megy fel a műszerfalhoz valahová. meg van 2db kék amik úgyszintén eltűnnek a kötegbe. Próbáltam széthúzgálni őket de a mutató 25-nél úgyszintén megállt.
(#) etm válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Hello! A motorhoz ami megy,az nem vékony. Mindegyiknél olyan.Szerintem az a 2 drb kék lesz ami eltűnik a kötegbe. Vagy pedig találkoztam már olyannal is,ahol kivezették a kormány markolat mellé,vagy valahova,hogy könnyebben lehessen hozzájutni.Bogozd ki mindegyiket,ami kijön a vezérlőből. Esetleg képet ha tudnál feltenni a vezérlőről,egyszerűbb lenne megoldani!Üdv!
(#) Bártfai Ferenc válasza etm hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Majd le fotózom.. Egyébként szét húztam, de semmi változás nem volt.
(#) Biro F. válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Ahogy etm kolléga írta, néhány elektromosnál a sebeség csökkentő vezetékét a gázkar mellé vezették fel a vezérlőből. Érdemes ott körül nézni. A féknek nem három eres vezeték megy, hanem csak kettő.
(#) Bártfai Ferenc válasza Biro F. hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Meg van. Ahogy írtátok a gázkarnál van a vége.. Viszont érdekes nem volt összekötve. Ha összekötöm 15 a vége az órája szerint, ha széthúzom akkor 25.. :S
(#) Bártfai Ferenc válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Meg találtam a problémát.. Kijavítottam most már 45-ig kúszik a mutató. Már meg lehet gyorsabb lesz mint a babettám.. Nagyon szépen köszönöm a segítséget.
(#) bartalus válasza Bártfai Ferenc hozzászólására (») Feb 23, 2014 /
 
Mi volt a "probléma" és mi a megoldása? Megosztanád velünk!!
(#) Kata071 hozzászólása Feb 24, 2014 /
 
Sziasztok! Találkozott már valaki olyannal,hogy az elektromos kerékpár hátrafelé indul el?Ez egy Lofty. Köszi a választ.
(#) Bártfai Ferenc válasza bartalus hozzászólására (») Feb 24, 2014 /
 
Kontakt hibák sokasága. De most már minden jó.
Következő: »»   120 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem