Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Esetleg ezek valamelyike volt?
Indultivitás számoló 1. Induktivitás számoló 2. Induktivitás számoló 3.
Szia!
Egyik se ott a vas mag értékét lehetett megadni. A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2014
Ha fel van tűntetve a tábláján a kondi kapacitása ellenőrizd.
Lehet sokáig állt a polcon, és cserélni kell.. Vagy csak egyszerűen megmozgatni. Lehet oxidált a csatlakozó.
Kimeneti 0,9 V feszültségnél és 8 Ohm-os terhelőimpedanciánál hogyan tudom legegyszerűbben kiszámolni az erősítést és az áramot? Köszönöm előre is! A teljesítmény kb 1,5 W, de ez nem teljesen pontos adat.
Az még talán a jobbik eset lenne. KÉPEK a kondenzátorról motorról, inkább így, én különösebben nem érek hozzá.
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2014
Szerintem annyi csak a problema, hogy a felvett telj. a 2,2 kW, aminek min.20%-a hővé alakul. Nézd meg a motor hátsóján, hogy a hűtőventillátor jól mozog-e, és cca. 10p.-ként terhelés nélkül pörgesd meg, akkor hamar lehül. A tekercselésnek cca. 100°-ig bírnia kell, ez a motortesten -szerintem- max. 70° lehet.
Az a gond, hogy nincs egy nyamvadt elérhető hőmérő a közelemben amit a bordák közé be tudnék dugni. Ventilátor mozog szabadon. Próbáltam üresen is járatni nem hült, sőt kihülés után ugyanúgy felmelegedett üresen is. ITT is azokat a hőmérsékleti adatokat írja durván a piemme motorról.
A hozzászólás módosítva: Ápr 6, 2014
Sziasztok! Van ez a kapcsolás ami a képen. A C1-C2 értékek gondolom fel vannak cserélve.
C1= 0,1 ; C2=47 ? gondolom µF ? R1-R2-nek milyen értékűnek kell lenni? A power Led gondolom a +5 és a GND re kell kötni (előtét ellenállással)? A Low Battery-hez mit kell kötni? A válaszokat előre is köszönöm.
sziasztok!Valaki tudna nekem segíteni hogyan lehet IC-t programozni?
Ha alacsony a bemenő feszültség, akkor elkezd világítani egy LED. Bővebben: Link
Köszönöm!
És az Out;GND re megy a Power Led ? A Lednek kell gondolom előtét egy kb 85 Ohm os.
Milyen IC-t?
Nem kell áramkorlátozó ellenállás: Bővebben: Link.
Üdv. az lenne a kérdésem, hogy adott egy kivezérlésjelző, aminek kell 3vac és 20vdc. és ezt pc-be kéne építeni és ugye ott se 3vac, se 20vdc sincs. létezik-e olyan kapcsolás, ami ezeket a feszültségeket előállítsa a pc táp feszültségéből?
Ha terhelés nélkül is gyorsan melegszik, akkor ott -szerintem- valami mechanikai hiba van, pl. szoruló (befeszült) csapágy - akár a motorban is, vagy a motorcsapágy "lötyög", emiatt a forgórész netán néha "bever" az állórészbe (ilyenkor nincs fluxus, de telj. sem). Lehet az is, hogy bármelyik hibát a laza (vagy asszimmetrikusan meghúzott) pajzs-összetartó csavarok okozzák.
Sziasztok. Kaptam az eggyik haveromtól egy kapcsolást, hogy csinaljam meg neki, megis csinaltam csak nem mukodik. Ez egy RC autóba akku tiltó ha már merul.
Sziasztok!
Az a kerdesem lenne,hogy miert van az hogy egyes radiokon olyan gyenge az AM vetel? van 3 digitalis autoradiom,mind egytol egyig ismert,jo marka,de egyiken sem lehet AM allomast fogni,miert van ez? Rossz az antenna? Le kell foldelni? Ez a problema,fennall masik radioknal is,csak egyetlen egy radioval tudok kielegito AM vetelt elerni,a tobbit hiaba foldelgetem,ugy sem valtozik a vetel,tudna nekem valaki tanacsot adni,mit is tegyek,vagy esetleg tonkremegy valami a radiokban esezert nem mukodik? Udv.
Szia!
A NYÁK forrasztási oldaláról tudnál felrakni képet?
Ez egy nagyon egyszerű kapcsolás, kéne működnie. Konkrétan hogyan nem működik, erről tudnál még írni pár szót? Ha adsz neki 7 - 7,4V körüli tápot akkor mekkora feszültség van a TL491 kivezetésein, a kis tranyó kivezetésein, a FET kivezetésein?
Nem ezért nem működik, de szólok, hogy a drain és source kivezetésektől jövő vezetősávok nagyon vékonyak. Az RC autókban - igaz csak rövid időre - 10A-ek szaladgálnak. Nagy lesz a feszültségesés ezeken a vékony vezetősávokon (ha el nem ég).
Felcseréltem az In és az Out feliratot a tervezéskor, ezért nem ment. Nem voltam eleg figyelmes. Akkor kifúrok 2 lyukat és hozzácínezem a mosfet lábaihoz. Elég a mosfet hutésére egy alaplap bridge hutoje?
Sziasztok!
Mágneskapcsoló bekötésével kapcsolatban kérném a segítségeteket. Egy motorkerékpár automata láncolajzó vezérlője lenne, a cél az, hogy csak akkor legyen nyitva a szelep, ha jár a motor és sebességben van. Úgy szeretném, hogy NC kivitelű mágneskapcsolót egy relével rákötnék a műszerfalon lévő üres visszajelző lámpára. Így járó motornál, ha sebességbe teszem, akkor kialszik a kis zöld lámpa, a szelep áramot kapna, ami nyitná az olaj útját. Ha nem jár a motor, akkor sem ég a lámpa, de olyankor a gyújtáskapcsoló is le van kapcsolva. A gyújtáskapcsolóra közvetlenül semmiképpen nem szeretném kötni, nem akarom piszkálni és plusz áramokkal terhelni. Hogyan tudnám ezt megoldani? Milyen egyéb alkatrészek kellenek még, hogy semmi kárt ne tehessek a motorom elektromos részében? Dióda, biztoíték … stb… Mindenféle segítséget örömmel veszek, mert egyáltalán nem értek az elektromos részéhez. Az olajozás többi része már megoldott. Köszönöm. A mágneskapcsolóról ezt írják: 12 V, DC, NC, 1,2 Amp, 14,4 Watt, máshol csak annyit írnak, hogy 2W. Kb. 1-2 hetet kell még várnom a szállításig, így mást nem tudok róla. Ilyen: http://www.ebay.com/itm/12V-1-8-Electric-Solenoid-Valve-for-Air-Wat...08c370
1-2 helyen nem ártana a vezetősávokat átforrasztani, mert a maratásnál nagyon elvékonyodott.
Akkor örülök, hogy megoldódott. Igen, elég lesz az a hűtés.
A csatolt pdf szerint tudod megcsinálni relékkel.
Az "N" kapcsoló szerintem testet ad vissza, ha mégsem, akkor azt a részt kissé módosítani kell, de a lényeg ugyanaz abban az esetben is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |