Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   555 / 621
(#) erbe válasza KBal76 hozzászólására (») Dec 27, 2023 /
 
Ott van az, csak észre kell venni. Az még elfogadható, hogy 0,3 fok a hiszterézis, de hogyan lesz a 0,3 X 16 A-ből 3 X 3600 W? No meg 0,24 V-on hány amper kell 8 W-hoz?

jégment.jpg
    
(#) kadarist válasza erbe hozzászólására (») Dec 27, 2023 /
 
A tizedesjel előtti nulla sajtóhiba, nem kell figyelembe venni.
(#) erbe válasza kadarist hozzászólására (») Dec 27, 2023 /
 
Nem sajtó, hanem weboldal üzemeltetői hiba. Méghozzá elég durva.
A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2023
(#) david87 hozzászólása Dec 27, 2023 /
 
Sziasztok!
Egy kis érdekesség vettem 2 db part 36x1W 1 kép.
Bedugtam a konektorba már le is csapta a firelét.
Szét szedtem és ez a kis táp volt benne 2 kép.
Vezeték csak a hátára rá volt forrasztva és a 2 szál össze ért.
Akárhogy néztem 12V oldalon az az 1 szál dióda csak 1A-res.
Hogy akkartak abból a tápból 36W kicsikarni?
Kapot a 2 lámpa 1 db 100W-os külső tápot.
Multkor mértem 1 lámpa áram felvételét 1.5A vett fel még igy sincs meg a 36W. Kinai ilyet is tud.
(#) erbe válasza david87 hozzászólására (») Dec 27, 2023 /
 
Korábban én is tettem föl kínai LED-es fényvetőket. 50 W-os felvesz 32-t, 200 W-os felvesz 64 W-ot. A 3000 W-os láncfűrész szerkezete gyerekjáték gyengeségű és semmi biztonsági berendezés, fék, kézvédő, kettős kapcsolás, ... nincs benne. Írják, 1 sec alatt megáll a lánc. Hány sec alatt lehet levágni egy kezet, lábat?
(#) Bakman válasza david87 hozzászólására (») Dec 27, 2023 /
 
Nics ebben semmi érdekesség, megszoktuk.
(#) bbb válasza erbe hozzászólására (») Dec 27, 2023 / 4
 
Ezért illene munkavédelmi eszközöket használni mikor a láncfűrésszel dolgozol... Bármennyire is hihetetlen, de veszélyes üzem még akkor is, ha mindent jól csinálsz és a gép is karban van tartva. Nekem még az előző gépemben ment gallyra az olajpumpája, s így nem kente a láncot - benne is maradt a bodzában, s örültem, hogy nem felém repült, hanem előre csapott ki.

De a kis minidrill szétrobbanó vágókorongját is jó volt, hogy megfogta a munkavédelmi szemüveg Filléres dolog és életet menthet.
(#) erbe hozzászólása Dec 28, 2023 /
 
Idézet:
„Csak azt szeretnénk tudni, miért olyan kicsi?”

Mert a kínaiak már akkor is hamisították.
(#) bitmixer válasza erbe hozzászólására (») Dec 28, 2023 /
 
Ja, meg hogyha kicsi is, de miért olyan puha?
- Hát hogy ne fájjon!
(#) Gafly hozzászólása Dec 29, 2023 /
 
Ha jól látom, így tesztelik a legújabb kocka alakú napelemeket.
(#) mex válasza Gafly hozzászólására (») Dec 29, 2023 / 1
 
Nem szilícium alapú, hanem alkoholos...
(#) Poli válasza Gafly hozzászólására (») Dec 29, 2023 /
 
Végül is üvegben van az alapanyag kvarchomok (szilícium-dioxid).
(#) sany válasza Gafly hozzászólására (») Dec 29, 2023 /
 
Ezek majd be fognak illeni a táj szépségébe.
Meg majd jönnek a Transformers-ek.
(#) lazsi válasza Gafly hozzászólására (») Dec 29, 2023 /
 
Nem értem mi ezzel a baj... A nap élteti azt a növényt, aminek az érleléséből az alkohol keletkezik... Tehát végülis valóban napelem.
(#) Bakman hozzászólása Dec 29, 2023 / 2
 
Labirintusokat megoldó "egerek" fejlődése: The Fastest Maze-Solving Competition On Earth (YouTube).
(#) Massawa hozzászólása Dec 31, 2023 /
 
Egy sinmentes villamos vagy busz, egyenesen a jelenlegi föpolgármester igényeihez tervezve.

Villamos-busz?

A jármü az utra festett jeleket követi ( valoszinü értelmesebb mint a bicajsáv), 10 perces töltéssel 25 km a hatosugara és már hat városban müködik és 2 külföldi megrendelés is van.

Szilveszter éjszakán jo tema lehet.

BUÉK 2024!
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2023
(#) nagym6 válasza Massawa hozzászólására (») Dec 31, 2023 /
 
Valami tréfás ember fest másik vonalakat, és megy a busz Kukucsinba.
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Dec 31, 2023 2 /
 
Na ez a budapesti vezetésnél elöfordulhatna, de azért Kinában aligha.

(#) somitomi válasza Massawa hozzászólására (») Dec 31, 2023 / 2
 
Jólvan, megint sikerült feltalálni a kanálban a mélyedést, bár lehet a duplacsuklós busz, az elektromos hajtás és a vezetett buszos rendszer pont ilyen kombinációját még nem legózta össze senki eddig. Ebből egyedül az optikai vezetés lenne valamennyire érdekes, de amilyen káosz nálunk a felfestések terén lenni tud, szerencsétlen jármű szabotázs nélkül is eltévedne.
Egyébként nem hülyeség az elgondolás, csak egyrészt ne hívjuk már sínnélküli villamosnak, mert ezzel az erővel a trolibuszt is hívhatnánk annak. Márészt meg azért nekem gyanús, hogy csupa számítógépes látványtervet mutatnak (gondosan összekeverve normál tömegközlekedésen készült stock felvételekkel) és egy snitt sincs az állítólag működő rendszerekről, csak néhány tesztpályás menet. Meg Budapesten a már kiépült villamos-, troli- és buszhálózat mellé szerintem nem sok szükség van ilyesmire, villamosos kapacitást azért jobb villamossal vinni.
A hozzászólás módosítva: Dec 31, 2023
(#) Massawa válasza somitomi hozzászólására (») Dec 31, 2023 2 /
 
Reklam film, de azert már 6 városban müködik. A hagyományos buszoktol a méretekben és kapacitásban tér el valamint a helyben mivel keskenyebb de hosszabb, és joval kisebb ivben fordul.
Azért van néhány valodi kép is az állomáson beszállo emberekkel stb.
Budapesten nem arrol sirnak, hogy ezt meg azt kellene még épiteni? Ez egy alternativa lehet mert joval olcsobb kiépiteni mint egy metrot vagy HÉVet.
Nyilván akkor hozza az elönyét ha kizárolagos pályát kap, amit a polgármester akár ki is karozhat, ha más dolga nincs. A helyigénye kisebb mint a buszé meg a trolié, igy akár a Rákoczi utra is visszakerülhetne.
(#) img hozzászólása Dec 31, 2023 /
 
(#) sonajkniz hozzászólása Dec 31, 2023 /
 
Kezd a púpom tele lenni a hozzá nem értő eladókból!
Hónapok óta vadászok Honda VTX 1300-hoz tankvédőre.
Már kétszer küldtem vissza (külföldre, mert magyar forgalmazónál eddig nem találtam), mert a hirdetésben lévő képeket csak valahonnan kiolózzák, nem a náluk lévő termékről készül, és persze csak a kézhezvételkor derül ki, hogy nem azt küldték, és cserélni sem tudják, mert náluk olyan nincs, mint amit hirdetnek. (Ja! A hirdetés azóta sincs módosítva egyik helyen sem.
Most találtam egy újabb gyöngyszemet.
Az alap hiba, hogy egyedül a Hondán nem oldalt van a tanksapka, tehát a jobb oldali íves kivágás felesleges. Azután ránézve a logóra, hát nem kiderül, hogy Kawasaki Vulcan.?
(#) zolika60 válasza sonajkniz hozzászólására (») Dec 31, 2023 / 1
 
Keress meg egy bőrdíszművest a motoroddal és elkészíti a rávalót. Lehet nem is lesz drágább, mint az ide postázott kínai szemét. Boldog új évet.
(#) somitomi válasza Massawa hozzászólására (») Jan 1, 2024 / 1
 
Azokon a valódi képeken annyira közelről mutatják a beszálló utasokat, hogy az lehet bármilyen tömegközlekedési eszköz. Ha tényleg van működő rendszer, akkor szerintem azt (is) mutogatnák nagytotálban, nem csak számítógépes látványterveket. Szóval ez nekem minimum furcsa.
Méretben és kapacitásban valóban nagyobb, de ettől még járműmérnöki, közlekmérnöki szemmel ez egy nagyobbra nőtt csuklós busz. Nem mondom, hogy semmi újítás nincs benne, mert az elektromos hajtástechnika meg az aktív kormányzott tengelyek miatt valószínűleg fordulékonyabb, dinamikusabb a korábban már létező duplacsuklós buszoknál, ilyen értelemben valóban fejlesztés, de alapjában véve nem valami újfajta, eddig sosem látott jármű. Üzemeltetői szemmel nagyjából ugyanazt fogja tudni, mint a meglévő buszok. A Rákóczi úti busztengelyen például valóban lehet értelme, ha hatótávilag bírja az interkontinentális vonalakat, de kizárólagos pályán a mostani buszok is egészen nagy utaskapacitást tudnak (lásd BRT rendszerek). Egy kicsit indokolatlanul negatív voltam az előzőekben, mert az ilyesfajta szenzációhajhász dolgoktól falnak tudok menni, de maga a jármű tényleg érdekes azzal együtt is, hogy a koncepció nem annyira újszerű, mint amennyire szeretnék annak beállítani.
Metrót azt biztos nem fog tudni kiváltani, semmilyen felszíni zárt pálya nem tud versenyezni a különszintű vezetéssel, az meg sín nélkül is sokba kerül.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2024
(#) Massawa válasza somitomi hozzászólására (») Jan 1, 2024 /
 
Tudod az az apro különbség, hogy ez a rendszer már nagyon részletesen ki van dolgozva ( mégha nem is véglegesen, a konkurencia meg még az ötletig sem jutott el.
Csupán ezért nyerte a CRRC ( ugyanaz az cég mint ennek a rendszernek a megalkotoja) utcahosszal az amerikai metro tendereket, ahova az eddig beszállito europai meg koreai cégek még labdába sem tudtak rugni. ( az amerikaiak az utobbi 100 évben „képtelenek“ voltak a felépitményt megerösiteni, igy a kiirásban 33 t volt egy jármüre meghatározva).
A CRRC ezt megcsinálta és már több mint 500 egység van üzemben meg uton az USAba. ( Boston, Washington, LA).
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Jan 1, 2024 / 1
 
Azért sokat dobna a hihetőségen egy videó vagy legalább egy fénykép bármelyik létező és működő rendszerről...
Mint írtad, 500 egység van üzemben. Ennyi esetén csak sikerült pl. a google járművével lefényképezni egyet...
Ha ennyire határozottan állítod, hogy van ilyen működő több (mint írtad legalább 3) városban, akkor az egyikről linkelj már be képet!
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Jan 1, 2024 /
 
Bocs ha félreérthetö voltam. A metrokocsikbol van már vagy 500 üzemben.
Ezekböl a járgányokbol, csak ahogy a filmen is mutatja, hány városban vannak üzemben tervben ilyen eszközök.
Nem tudni mennyi illetve mennyire vannak készen ( vadonat uj technologiárol van szó és még nem tudni milyen állapotban vannak). Ki kell várni. Az egyik felsorolt városban jártam pár éve, ott kemény telek is elöfordulnak sok hoval stb. Nem tudni hogyan viselkednek ilyen körülmények között.
Én nem vagyok semilyen kapcsolatban a céggel, igy ha érdekel vedd fel felük a kapcsolatot.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2024
(#) somitomi válasza Massawa hozzászólására (») Jan 1, 2024 / 1
 
Idézet:
„Tudod az az apro különbség, hogy ez a rendszer már nagyon részletesen ki van dolgozva ( mégha nem is véglegesen, a konkurencia meg még az ötletig sem jutott el.”

...itt most mihez is hasonlítjuk ezt a rendszert?
(#) Massawa válasza somitomi hozzászólására (») Jan 1, 2024 /
 
Mihez? (sok volt a pezsgö? )
Nem minden város alapvetö gondja a tömegközlekedés megoldása, illetve javitása.
A filmben ott vannak a számok mibe kerül 1 km villamos pálya vagy metro. Mennyi helyet foglal el ez a rendszer kontra busz/troli. Hány embert tud ez a rendszer mozgatni, mennyit egy mezei busz stb.
Szoval ott vannak az argumentumok. Én nem vitatkozni akarok, csak mint érdekességet raktam be min gondolkodnak Kinában amig Europában még a havat sem tudják idöben eltakaritani, de teljesen értelmetlen csikokkal feldiszitik a városok utcáit és ember legyen a talpán, aki ebben a mázolási káoszban kiismeti magát.
(#) Macsek71 válasza Massawa hozzászólására (») Jan 1, 2024 /
 
Azért, ha megnézzük sok-sok éves "evolúciót" fedezhetünk fel a háttérben:
Többcsuklós busz : - mintha létezne olyan "busz" is ami mindkét irányba közlekedhet ...
"vonalkövető" technológia : -már a '80 években voltak próbálkozások szűk belvárosi részeken, vagy buszpályaudvarokon a kocsik automata vezetésére (gkvezető "csak" gázt-féket kellett kezelje...
-itt lehetne említeni a guided bus technikát ami pár helyen a világon már működik
-talán a spanyoloknál létezik egysínű villamos - ami gumikerekeken fut, a fém sín csak az irányítást+áramvezetést biztosítja


Ha figyelembe vesszük az akku-technika fejlődését, már az áramvezető sínekre-felsővezetékekre sincs szükség.
Következő: »»   555 / 621
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem