Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Nincs ott gerjedés egyszerűen nagy volt a nyugalmi áram.
Ezért nem érdemes foglalkozni beültetési rajzokkal, hanem a nyákot és a kapcsolást nézve berakni az alkatrészeket.
De akkor se lenne szabad most folyamatosan növekedni a nyugalminak.
Alapból 700mV és nől folyamatosan megy felfelé.Most már a megfelelő alkatrészek vannak benne és így csinálja ezt.Azért gondolok gerjedésre.
Sziasztok!
Volna nekem egy videoton ea6383s tipusú erősítőm.Egyetlen hibája van hogy ki és bekapcsoláskor elég szép csattó hangot ad.Mitlehetne ezzel kezdeni? Én arra gondoltam hogy esetleg lehet a kapcsolú húzna ívet és ezmiatt....bár ha már volt bekapcsolva aztán ki és pl 10perc múlva újra bekapcsolom akkor nincs hangja....Nem egyszerre töltődnének fel a kondik vagy milehet? Hangszóróvédőt nemakarok belerakni egyrészt fölös,másrészt elég sok meló lenne a gyári hangfalcsatikhoz bekötni stabil táp neki stb.Eléggé szeretem ezt a kis erősítőt és így "tuningolt" végpanelekkel egész jó is lenne csak ezt a pukkanást kéne orvosolni.Valaki valami ötlet rá? Előre is köszi
Rossz a hőcsatolás, mert valamennyire mindíg emelkedik a nyugalmi áram, de ezért van a hűtőbordán egy tranzisztor ami ezt megakadályozza.
A hangszínszabályzó elektronika illetve panel okozza. Ha azt kiveszed és átkötöd hogy egyből a végfokra menjen a jel, nem csattan. Kísérletezgettem ezzel, a hangja is jobb úgy.
Idézet: „Hangszóróvédőt nemakarok belerakni egyrészt fölös,” Meg akarod védeni a hangszóródat és magadat a csattanástől, majd azt írod, hogy a védelem fölös...
Szamóca köszönöm a segitséget, megpróbáltam amit írtál. Fetek és tranyók jónak néznek ki.
Az izzó nem villan és nem olvadt ki, ahogy hangerőt adok füst. Az izzókat kivettem (biszti sincs benne) így is ugyanaz a helyzet, az R39 ellenálás füstől. Van még ötleted így látatlanban ?
sziasztok valaki segitsen nekem van egy denon pma 520 asom halgatam elöször elkezdet recsegni majd letiltott és kikapcsolt és már bese lehet kapcsolini mi lehet a probéma ? vagy valaki nem nézné meg nekem irjon egy telszámot köszönöm
Mondateleji nagybetűk, írásjelek és a helyesebb írás több válaszadót generálna. Action2K
Mert én csak a csattanó hangot akarom megszüntetni, egyenfesz figyelés stb nemérdekel.Újkorába gondolom nemadott ilyen hangot errekéne rájönni mi miatt van most.
Ahham akkor ottkéne rájönni mi okozza kiszáradt kondi vagy valami..... kiszedni nemakarom nekem tetszik a hangja és a loudness kis hangerőre pont jó,hangszín nélkül hogy csak a keverő lenne rákötve elég érdekes hangja lenne..
A "Fet-ek jónak néznek ki" a külső designre érted?
Mert az nem jelent sok mindent. A kimeneten van egyenfesz.? (Pl. kipróbáltad a gate kiforrasztást, hogy lezárnak- e úgy a tranyók?) Szigeteléseket a FET-ek alatt csere után ellenőrizted? A meghajtó tranyókat kimérted? Ha minden jó lenne akkor menne, tehát valami nincs rendben, és ezt csak mérésekkel tudod ellenőrizni, a hibát behatárolni.
Sziasztok! Van egy erösitöm amiben meghaltak a tranzisztorok
az lenne a kérdés ha azokat kicserélem akkor jo lesz vagy keressem még a hibát tovább?? Szemmel láthatolag semmi nincs elszenesedve megpuposodva.
Hello!!
A passzív alaktrészek legtöbbjét és néhány aktív alaktrészt is multiméterrel le tudod ellenőzírni, hogy jok e. A tranzisztorokat mérd végig, álltalába nem egyedül adják meg magukat... Végülis attól függ, hogy milyen erősítőről van szó, és, hogy mennyibe is kerülnek azok a tranzisztorok. Mindenképp érdemes átvizsgálni alapossan az erősítőt, mert nagyon ritkán szállnak el indok nélkül a tranzisztorok. Végülis leehtséges az is, hogy szimplán "elfáradtak" a tranzisztorok és megadták magukat. Ha más hibát nem találsz a tranzisztorokon kívül, akkor cseréld ki, aztán ha megint elmennek, akkor más írányba kell megkezden ia hibakeresést. Ha darlington tranzisztor párok vannak bennt, akkor ne feledkezz meg párba válogatni őket béta (h21) értékük alapján.
Ezen a rajzon a VT 03 ill. VT 103 jezésű BF 244-es FET tranzisztoroknak kellene elvégezni a végfok indulási némítását. Jó lenne tudni, hogy a végfok panel 7-es csatlakozóján megjelenik-e a bekapcsolás pillanatában a +25 V, majd később átvált-e -10 V-ra. Ha ez nincs meg, akkor az ST 43 és ST 50 tranzisztorok környezetében lévő néhány alkatrész között kell a hibát keresni.
Sziasztok!
Szereztem BUV21 és BUV22-es tranyókat valahol láttam ezzel erősítőt de most nem találom sehol tudnátok segíteni? Vagy ezekkel egyáltalán lehet erősítőt készíteni?
Szia,ne csinálj belőle erősítőt mert nem lesz jó,nem arra való.
A rajzon merrefelé is van ez a VT 03 és 103? Ezt a 25V-ot hogykéne mérnem? Végfokpanelekkel vagy kiszedve?És ha rajtavan a fesz akkor ezt a némítást mivel lehetne megoldani?Csak akkor van ez ha teljesen kimerültek a kondik(gondolom én) mert amugy nemcsinálja,gondolom újkorában nemvolt ilyen ezért gondolok valamelyik kondi vagy ilyesmi hibára... eredeti már ugyselesz mert szénnéégtek a végpanelek 4ohm alatt de azt megcsináltam újra mostmár a 4ohm se gond,szóval kis átalakítás nembaj,csak ne valami bonyolult legyen mert akkor ennyi erővel hangszóróvédőt is rakhatnék bele
Darlingtonokat elég nehéz párba válogatni, a több ezerszeres bétájuk miatt.
B= Szilícium alapú
U=Kapcsoló üzemre V= ipari alkalmazás 21=Megkülönböztető szám
Konkrétan nem tudni, hogy milyen tranzistorok vannak abban az erősítőben. Igazad van, én arra akartam felhívni a figyelmét, hogy ne feledkezzen el a transztor párokat összeválogatni h21 értékük alapján. Ha megmondaná milyen tranzisztorokról van szó, akkor lehetne konkrétumokat írni.
Az alkatrészeket kiforrasztottam és a múltiméter szerint jók, kimeneteken már nincs fesz.
Ha nics benne se izzó, se biszti akkor is füst, ezt nem értem. Szigetelések fet-ek alatt jók voltak, de ellenörzöm mégegyszer.
Igen jó lesz. A 1943 és az 5200 pont azokat a régebbieket hivatottak helyettesíteni.
Helló Flatlander!
A rajz jobb oldalán van a végfok, érdemes kissé nagyítani a pdf-et. A végfokokat szaggatott vonal határolja, ezen belül a keresett FET és a 7-es jelű csatlakozás a bal alsó sarokban található. Egy kérdés mielőtt elővennéd a voltmérőt: a bemenet választó nyomógombok megérintésekor működik-e a némítás, ha nem, akkor korábban esetleg működött-e?
Sziasztok!
Abszolút laikus vagyok a témában, ezért is kérek segítséget. Kizárólag TDA1554 IC-s erősítőket csináltam, mindig egy adott kapcsolás alapján hídba kötve, így kb 2x20W-ot produkál 12V táppal. Az egyik kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e ebből az IC-ből 2.1-es végfokot csinálni úgy, hogy a négy kimenetből csak kettő lenne hídban (valahogy megvarázsolva, hogy mindkét oldal jelét kapja), a maradék kettő kimenet meg maradna 10 wattos, de stereo. Ugye a teljesítmény főleg a subnak kell, oda menne a hidalt kimenet, a háttereknek meg menne egyenként 10 watt. Lehetséges ez? A másik kérdésem az lenne, hogy nem tud-e valaki valami hasonlóan olcsó, és egyszerűen összerakható (a 1554-hez volt, hogy még raszterpanelt se használtam, csak megforrasztottam levegőben) végfokot, ami normál -persze megfelelő teljesítményű- trafóról működtethető, de mondjuk 1x30W-os, vagy netán nagyobb... Nem baj, ha nem minőségi a hangja, csak olcsó, bonyolult kapcsolást nem igénylő IC legyen, ami valami elfogadható teljesítményt produkálna 12-18V-ról kisebb subwooferek hajtásához... Előre is köszi, ha bárki szán időt egy ilyen amatőrre
Szia! Ha szeretsz kísérletezni, és kiigazodsz, hogy melyik láb hányas akkor íme egy elgondolás: a bemenetre kösd a sztereo jelet mint eddig, a 6-os, és 10-es lábra köss egy egy kb. 2000 µF 25V kondit (+ az IC felé), a kondi - vége és a test közé kerüljön a hangszóró. Ha nagyon igényes munkát akarsz végezni, a 10-es lábról meghajtott hangszórót csatlakoztasd fordított polaritással. A két csatorna összegzett jele a 8 és 12-es lábak közé kötött hangszórón jelenik meg.
Helo!
Nem nemműködik a némítás,és igen működött de nagyon idegesített hogy ha hozáértem vagy bármi elhalgatott ezért lekötöttem a vezetéket.De ha jólemlékszem előtte is ugyanígy pukkant bekapcsolásnál. |
Bejelentkezés
Hirdetés |