Fórum témák
» Több friss téma |
Hát nem ezt mondom???? Igy kell csinálni.. felesleges integrálni.....
Így már más! De én még mindig azt mondom felesleg így bonyolítani! Nyitvatartási időt mérj és kész...
viszont abban nem vagyok biztos hogy a használt mikrovezérlő hardverileg képes e megmérni 1ms-et...
http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1476241.html#1476241 A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
Milyen vezérlő? 1ms azaz 1000Hz. A PIC ha megy 4MHz-en akkor 1 millió utasítás/sec, 1000 utasítás/millisec.
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
Nem hinném, hogy problémázna az 1ms-os jellel.
a közeljövőben, ha odáig jutok még ma, próbapanelen összerakom és kipróbálom
Hello! Bocs hogy beleszólok, de..
Az integrálás így nem jó. Ezen a módon, még is befolyásolja a tápfeszültség az integrált értéket. Ugyan is a dióda így nem stabilizálja a csúcsfeszültséget, csak "határolja" a feszültséget ha az integrált átlagérték meghaladná a 4.7V feszültséget. A helyes megoldás, ha a zéneren nincs kondi. Mert akkor minden bejövő impulzust limitál 4,7V-on, ez után kell az integrálás. Az R22 ellenállásnak akkorának kel lenni, hogy a diódá átmenjen a könyöktartományán, különben helytelen értéken határol. Vagy is illik, kb. 5mA áramot adni. Valamint kisáramú (500mW-os) zénert kel alkalmazni. (Bár nem látható mi van benne.) üdv!
köszönöm
nagyon bírom hogy ritkán szólsz be, de mikor megszólalsz, szakmailag a toppon vagy
Megírtam a kódot:
Így 22-30ms nyitvatartási időt ír, nem bemelegedett motorral, mert csak addig járattam míg teszteltem a progit. Viszont ami érdekes számomra, minél jobban nyomom a gázt annál kevesebb a nyitvatartási idő. Szerintem mikor növekszik a fordulat szám akkor ugye növekszik a befecskendezési frekvenciája is(gyorsabban nyitnak zárnak a szelepek) és az ECU csökkentené a befecskendezési időt? Viszont akkor a számolásba bele kell vennem a fordulatszámot is. pl alapjárat 960RPM befecskendezési idő 22ms ha a fordulat fel megy a duplájára, akkor a befecskendezési idő a felére csökken Mi a véleményetek?
Viszont akárhogy gondolom tovább, a henger űrtartalma nem változik, hiába nagyobb a fordulat, ugyanannyi levegőt fog egy henger beszívni, amihez ugyanannyi benzin kell hogy meg legyen a keverési arány és tökéletes legyen az égés... viszont dupla fordulaton dupla vákuummal szívja a levegőt a henger is, dupla dugattyú sebességgel...
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
Nem kell fordulatszámot mérni... Örülök a mérésednek, mert érdekes.... A te esetedben a nyitvatartási idő egyenesen arányos a befecskendezett benzinnel...
De akkor is, a fordulat emelkedésével csökken?
Számomra meg ez a 22-30ms nyitvatartási idő az érdekes. A Multec SPI (Single Point Injection -> központi befecskendező) befecskendező rendszernél a gyújtásjeladóval van szinkronban a befecskendező nyitási jele. de ezt a 22-30ms-et egy hengerhez kurv@ soknak tartom. Mikor tudom hogy terhelés nélkül, alapjáraton, kb 1-1.5ms-nek kellene lennie. Hogyan kellene ezt kiszámolni az adott adatokból? A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
Hello, én ezt mértem....ha jól emlékszem polaritáshelyesen kötöttem be, a magas feszültség esetén nyit a szelep. Az impulzusok szélessége állandó, közel 0.7ms, a kép egy terhelés nélküli gázadást mutat...C14NZ....
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
pffff... elnézést mindenkitől, fordítva mértem. A befecskendezési idő közel állandó terhelés nélkül, ha csak a fordulat változik akkor kb 1,088ms - 1,056ms között változik így már képbe vagyok és remélem hogy jó úton járok a megoldáshoz
Úgy állok hogy kiszámoltam egy referencia értéket, a befecsizett mennyiségre ha az injektor 1ms-ig van nyitva. Mentem egy próbakört a kocsival. A nyitvatartási idő 1088-1152us változott csak. Autodata szerint 0.8-1.6ms között kell lennie. Csatolom a motorom üzemanyag ellátó rendszerének rajzát is. A referencia értéket abból a tényből számoltam hogy egy 1.4-es motor kb 0.7litert eszik alapjáraton óránként. A fordulatszám emelésével sűrűsödik a befecskendezés, de az összes ideje közel állandó. Minden szelepnyitásnál kb 1ms. Ekkor belátható hogy csak a fordulattól függ a befecskendezett mennyiség, mert az én benzin nyomás szabályozóm nem állítja el a vákuum hatására a benzin nyomást, mint pl ahogy más a C14SE motornál látszik. jah a C14NZ-n a 4-es számú a nyomás szabályzó. Ebből kiindulva és a referencia értékből kiszámolva a fogyasztást nagyon kevés jön ki miért?
Nem azt mondom, hogy ezért, de a befecskendezett mennyiség a motor terhelésétől függ, (a leadott teljesítményétől), nem pedig a fordulatszámától.
terheléstől is és fordulattól is pillangó állástól is, motorhőfok jeladótól is stb... sorolhatnánk
de ennek valahol mérhetőnek kell lennie, mert se a nyitvatartási idő nem változik, se a benya nyomás, viszont változik a fordulatszámmal a kitöltés. A nyitva tartás és zárva tartás ideje közötti arány, mivel a fordulat emelkedtével csökken 2db 1ms impulzus közötti idő. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
Már kérdeztem, de a választ csak most kaptam: "az én benzin nyomás szabályozóm nem állítja el a vákuum hatására a benzin nyomást"
Ebből kiindulva a nyomásváltozást a nyitvatartási idő változtatásával korrigálja az ECU. Tehát nálad is épp úgy mint nálam a nyitvatartási idő nem arányos a befecskendezett üzemanyaggal!!!! Hogy mennyivel mér mellé ha arányosnak veszed azt nem tudom, viszont ehhez hozzávéve az injektor bekapcsolási késését (induktív elem) (ami számolható lenne, de ebben az esetben nehezen) véleményem szerint nem működne jól a mérő! A mérésedre visszatérve. Biztos jól mér a proci? Van lehetőséged leellenőrizni jelgenerátorral?? A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
"Biztos jól mér a proci?" Anno javasoltam oszcilloszkópot, de hát.....
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
mentem vele egy tesztkört, és a kitöltést néztem. Az is csak fordulatra változik. alapjáraton 3% 100km/h-nál 25%
Biztos jól mér a proci, néztem szkóppal is és jelgenerátorral is zsákutca
Most már csak azt kellene tudni hogy ha a motor terhelés jelét is beleveszem (mind egy hogy a MAP szenzort, vagy a fojtószelep poti jelét) akkor ezt mi alapján, hogyan kalkuláljam bele a képletbe? Erről kellene valami leírás...
Multec SPI
Van nyomásszabályzó. Lehet, hogy van olyan benzines, amin nincs, de én ilyenről csak a commonrail dízeleknél tudok. "Fuel pressure regulator Fuel pressure of approximately one bar is controlled by the pressure regulator which is located within the throttle body next to the injector. As the pressure rises over the pre-determined level, excess fuel is returned to the fuel tank via a return pipe." Az üa. nyomás konstans 1 bar. Ott van az injektor mellett mint a bosch féle egypontos rendszereknél. A pdf ben van infó az injektor meghajtásáról is. A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
De én nem azt írtam, hogy nincs... Azt írtam, hogy állandó a környezethez képesti nyomás a benzinkörben! Én esetemben 2.5 Bar! A szívótér nyomás változását pedig elektronikusan korrigálja. Másképp: Nincs vákumcső a nyomásszabályozónál.
Igazad van, elnéztem. Ebben az esetben figyelembe kell venni a map szenzor jelét is.
Hát igen... de kérdés, hogy megoldható-e? Azt kell tudni a MAP milyen módon és mértékben korrigálja a befecskendezést. Ha valaki ezt a jelleggörbét megméri azt megdicsérem... Én ezért vetettem el az injektoridő mérést anno.....
Keresgéltem a neten az ecu mapjait, de sajnos semmi bővebb infó erről a vezérlőről.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |