Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Fogyasztásmérő készítés autóba
Lapozás: OK   15 / 22
(#) atox válasza pjg hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Hát nem ezt mondom???? Igy kell csinálni.. felesleges integrálni.....
(#) atox válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Így már más! De én még mindig azt mondom felesleg így bonyolítani! Nyitvatartási időt mérj és kész...
(#) Suncorgo válasza atox hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
viszont abban nem vagyok biztos hogy a használt mikrovezérlő hardverileg képes e megmérni 1ms-et...

http://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1476241.html#1476241
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
(#) pjg válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Milyen vezérlő? 1ms azaz 1000Hz. A PIC ha megy 4MHz-en akkor 1 millió utasítás/sec, 1000 utasítás/millisec.
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
(#) Suncorgo válasza pjg hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
ATmega16@16Mhz
(#) pjg válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Nem hinném, hogy problémázna az 1ms-os jellel.
(#) atox válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Simán feldolgozza..nyugodtan csináld..
(#) Suncorgo válasza pjg hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
a közeljövőben, ha odáig jutok még ma, próbapanelen összerakom és kipróbálom
(#) pjg válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Sok sikert!
(#) proli007 válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Hello! Bocs hogy beleszólok, de..
Az integrálás így nem jó. Ezen a módon, még is befolyásolja a tápfeszültség az integrált értéket. Ugyan is a dióda így nem stabilizálja a csúcsfeszültséget, csak "határolja" a feszültséget ha az integrált átlagérték meghaladná a 4.7V feszültséget. A helyes megoldás, ha a zéneren nincs kondi. Mert akkor minden bejövő impulzust limitál 4,7V-on, ez után kell az integrálás. Az R22 ellenállásnak akkorának kel lenni, hogy a diódá átmenjen a könyöktartományán, különben helytelen értéken határol. Vagy is illik, kb. 5mA áramot adni. Valamint kisáramú (500mW-os) zénert kel alkalmazni. (Bár nem látható mi van benne.)
üdv!
(#) Suncorgo válasza proli007 hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
köszönöm

nagyon bírom hogy ritkán szólsz be, de mikor megszólalsz, szakmailag a toppon vagy
(#) Suncorgo hozzászólása Júl 25, 2013 /
 
Megírtam a kódot:

  1. InitTimer1();//F_CPU=8000000 -> 256 osztás
  2.         uint16_t tmr1val=0;
  3.         uint32_t time=0;
  4.        
  5.         while(1)
  6.         {
  7.                 while(INJ_L);
  8.                 while(INJ_H);
  9.                 TCNT1=0;
  10.                 while(INJ_L);
  11.                 tmr1val = TCNT1;
  12.                 time=32*tmr1val;
  13.                 TID_Decimal(time/1000,0);
  14.         }


Így 22-30ms nyitvatartási időt ír, nem bemelegedett motorral, mert csak addig járattam míg teszteltem a progit.
Viszont ami érdekes számomra, minél jobban nyomom a gázt annál kevesebb a nyitvatartási idő.
Szerintem mikor növekszik a fordulat szám akkor ugye növekszik a befecskendezési frekvenciája is(gyorsabban nyitnak zárnak a szelepek) és az ECU csökkentené a befecskendezési időt? Viszont akkor a számolásba bele kell vennem a fordulatszámot is.

pl alapjárat 960RPM
befecskendezési idő 22ms

ha a fordulat fel megy a duplájára, akkor a befecskendezési idő a felére csökken

Mi a véleményetek?
(#) Suncorgo válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Viszont akárhogy gondolom tovább, a henger űrtartalma nem változik, hiába nagyobb a fordulat, ugyanannyi levegőt fog egy henger beszívni, amihez ugyanannyi benzin kell hogy meg legyen a keverési arány és tökéletes legyen az égés... viszont dupla fordulaton dupla vákuummal szívja a levegőt a henger is, dupla dugattyú sebességgel...
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
(#) atox válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Nem kell fordulatszámot mérni... Örülök a mérésednek, mert érdekes.... A te esetedben a nyitvatartási idő egyenesen arányos a befecskendezett benzinnel...
(#) Suncorgo válasza atox hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
De akkor is, a fordulat emelkedésével csökken?

Számomra meg ez a 22-30ms nyitvatartási idő az érdekes. A Multec SPI (Single Point Injection -> központi befecskendező) befecskendező rendszernél a gyújtásjeladóval van szinkronban a befecskendező nyitási jele.

de ezt a 22-30ms-et egy hengerhez kurv@ soknak tartom. Mikor tudom hogy terhelés nélkül, alapjáraton, kb 1-1.5ms-nek kellene lennie. Hogyan kellene ezt kiszámolni az adott adatokból?
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
(#) Medve válasza atox hozzászólására (») Júl 25, 2013 /
 
Hello, én ezt mértem....ha jól emlékszem polaritáshelyesen kötöttem be, a magas feszültség esetén nyit a szelep. Az impulzusok szélessége állandó, közel 0.7ms, a kép egy terhelés nélküli gázadást mutat...C14NZ....
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
(#) Suncorgo hozzászólása Júl 25, 2013 /
 
pffff... elnézést mindenkitől, fordítva mértem. A befecskendezési idő közel állandó terhelés nélkül, ha csak a fordulat változik akkor kb 1,088ms - 1,056ms között változik így már képbe vagyok és remélem hogy jó úton járok a megoldáshoz
(#) Suncorgo hozzászólása Júl 27, 2013 /
 
Úgy állok hogy kiszámoltam egy referencia értéket, a befecsizett mennyiségre ha az injektor 1ms-ig van nyitva. Mentem egy próbakört a kocsival. A nyitvatartási idő 1088-1152us változott csak. Autodata szerint 0.8-1.6ms között kell lennie. Csatolom a motorom üzemanyag ellátó rendszerének rajzát is. A referencia értéket abból a tényből számoltam hogy egy 1.4-es motor kb 0.7litert eszik alapjáraton óránként. A fordulatszám emelésével sűrűsödik a befecskendezés, de az összes ideje közel állandó. Minden szelepnyitásnál kb 1ms. Ekkor belátható hogy csak a fordulattól függ a befecskendezett mennyiség, mert az én benzin nyomás szabályozóm nem állítja el a vákuum hatására a benzin nyomást, mint pl ahogy más a C14SE motornál látszik. jah a C14NZ-n a 4-es számú a nyomás szabályzó. Ebből kiindulva és a referencia értékből kiszámolva a fogyasztást nagyon kevés jön ki miért?
(#) Medve válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Nem azt mondom, hogy ezért, de a befecskendezett mennyiség a motor terhelésétől függ, (a leadott teljesítményétől), nem pedig a fordulatszámától.
(#) Suncorgo válasza Medve hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
terheléstől is és fordulattól is pillangó állástól is, motorhőfok jeladótól is stb... sorolhatnánk

de ennek valahol mérhetőnek kell lennie, mert se a nyitvatartási idő nem változik, se a benya nyomás, viszont változik a fordulatszámmal a kitöltés. A nyitva tartás és zárva tartás ideje közötti arány, mivel a fordulat emelkedtével csökken 2db 1ms impulzus közötti idő.
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
(#) atox válasza Suncorgo hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Már kérdeztem, de a választ csak most kaptam: "az én benzin nyomás szabályozóm nem állítja el a vákuum hatására a benzin nyomást"
Ebből kiindulva a nyomásváltozást a nyitvatartási idő változtatásával korrigálja az ECU. Tehát nálad is épp úgy mint nálam a nyitvatartási idő nem arányos a befecskendezett üzemanyaggal!!!! Hogy mennyivel mér mellé ha arányosnak veszed azt nem tudom, viszont ehhez hozzávéve az injektor bekapcsolási késését (induktív elem) (ami számolható lenne, de ebben az esetben nehezen) véleményem szerint nem működne jól a mérő!

A mérésedre visszatérve. Biztos jól mér a proci? Van lehetőséged leellenőrizni jelgenerátorral??
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
(#) Medve válasza atox hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
"Biztos jól mér a proci?" Anno javasoltam oszcilloszkópot, de hát.....
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
(#) Suncorgo válasza atox hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
mentem vele egy tesztkört, és a kitöltést néztem. Az is csak fordulatra változik. alapjáraton 3% 100km/h-nál 25%
(#) Suncorgo válasza Medve hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Biztos jól mér a proci, néztem szkóppal is és jelgenerátorral is zsákutca
(#) Suncorgo hozzászólása Júl 27, 2013 /
 
Most már csak azt kellene tudni hogy ha a motor terhelés jelét is beleveszem (mind egy hogy a MAP szenzort, vagy a fojtószelep poti jelét) akkor ezt mi alapján, hogyan kalkuláljam bele a képletbe? Erről kellene valami leírás...
(#) moltam válasza atox hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Multec SPI
Van nyomásszabályzó. Lehet, hogy van olyan benzines, amin nincs, de én ilyenről csak a commonrail dízeleknél tudok. "Fuel pressure regulator Fuel pressure of approximately one bar is controlled by the pressure regulator which is located within the throttle body next to the
injector. As the pressure rises over the pre-determined level, excess fuel is returned to the fuel tank via a return pipe." Az üa. nyomás konstans 1 bar. Ott van az injektor mellett mint a bosch féle egypontos rendszereknél. A pdf ben van infó az injektor meghajtásáról is.
A hozzászólás módosítva: Júl 27, 2013
(#) atox válasza moltam hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
De én nem azt írtam, hogy nincs... Azt írtam, hogy állandó a környezethez képesti nyomás a benzinkörben! Én esetemben 2.5 Bar! A szívótér nyomás változását pedig elektronikusan korrigálja. Másképp: Nincs vákumcső a nyomásszabályozónál.
(#) moltam válasza atox hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Igazad van, elnéztem. Ebben az esetben figyelembe kell venni a map szenzor jelét is.
(#) atox válasza moltam hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Hát igen... de kérdés, hogy megoldható-e? Azt kell tudni a MAP milyen módon és mértékben korrigálja a befecskendezést. Ha valaki ezt a jelleggörbét megméri azt megdicsérem... Én ezért vetettem el az injektoridő mérést anno.....
(#) moltam válasza atox hozzászólására (») Júl 27, 2013 /
 
Keresgéltem a neten az ecu mapjait, de sajnos semmi bővebb infó erről a vezérlőről.
Következő: »»   15 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem