Fórum témák
» Több friss téma |
Per pillanat nem foglalkoztat a téma. Csak terv. De azért köszi.
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2013
Szép lett!
Max egy inverz lcd-t tudnék még elképzelni, ami esetleg emelhetné a mű profizmusát! Amúgy nagyon gyári lett
Sziasztok!
Kérdésem a következő: Opel Vectra B típusú autóm van. Az Én autómba csak egy olyan elektronika van ami a hőfokot az időt, dátumot illetve rádióállomást jelez ki. Viszont ugyan ilyen autóba van olyan ami kijelzi a fogyasztást olajnyomást stb..... gondolom nem kell tovább sorolni A konkrét kérdés, hogy ha veszek egy ilyen kijelzőt a vezérlőgombokkal akkor a bemenő jelek ami alapján számol azok a jelek vajon ki vannak alakítva hogy csak rá kelljen kötögetni bemenetre vagy ez csak egy szép álom?
Ilyen, és ehhez hasonló kérdésekkel mélyrehatóan foglalkoznak az opelforum.hu-n. Autótípusonként vannak a topicok, és májerek. Ha gyorsban nem kapsz választ itt, akkor próbáld meg ott!
Köszönettel tartozom ezért a linkért!
Megrendeltem, megjött, beépítettem és kiválóan működik! Valóban pompás kis szerkezet. Minden elismerésem az alkotó(k)nak. Ami egy kicsit elszomorít az az, hogy miért nem tud ilyet alkotni valaki kis hazánkban?? A szürkeállomány bőven meglenne és sztem igény is biztos volna rá. Találtam egy másik fajtát is ami talán még jobb, nagyobb felbontású kijelzővel, több funkciója. Egyetlen óriási hibája van hogy nem küldik Magyarországra. Vagy félnek hogy lekoppintja valaki vagy csak macerásnak tartják. Megkérdeztem őket, de még angol nyelvű menüt sem terveznek hozzá. Abszolút belpiacos Pedig egy próbát megérne. Bővebben: Link
Ügyes, a fogyasztásmérést hogy oldottad meg?
Az injektoron mérem a feszültséget, egy integrátor után. Még nagyon béta verzióban megy a mérés, pontosan meg fogom mérni a befecskendezett mennyiségeket és az integrátor utáni feszültségértékeket.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2013
Most végülis, hogyis van ez? A pillanatnyi fogyasztást méri vagy az eltelt 100km-ert, átlagot mindent mér? Az injektor befecskendezési idejéből veszi a jelet és onnan kalkulál, netán a benzincsőre (és a visszafolyóra) is van téve egy-egy átfolyásmérő és több pontból viszonyít? Hogyan van megoldva? Milyen architektura szerinti?
Üdv.
Egy kis agymenés, számolgatás
A diagram a mért referencia értékeket mutatja. Látszik hogy közel egyenesen arányos a feszültség a befecskendezett mennyiséggel. 1500:75-nél valószínűleg egy mérési hiba csúszhatott be...
Mi kerüli el a figyelmem? Egyszerűen nem jövök rá...
Egy 1.4 motor alapjárati fogyasztása kb 0.7liter/óra Ez ki is jön így számolva: (700/23 referenciával számolva) ((((Injektor feszültség (pillanatérték)*Befecskendezett mennyiség(referencia))/Injektor feszültség(referencia))*60)/1000) = pillanatfogyasztás/óra alapjárati feszültség az injektoron, az integrátor után = 350mV vagyis: (((350mV*23mV)/700mV)*60)/1000 = 0,69liter/óra hogyan tudok ebből fogyasztást/100km számolni? tegyük fel hogy az autó halad 30km/órával és a befecskendezett mennyiség nem változik így próbáltam: 0,69*(100/30km/h) = 2,3 liter/100km -> ezt nagyon kevésnek látom valakinek valami ötlete?
"hogyan tudok ebből fogyasztást/100km számolni?"
Ebből nem tudsz, nincs köze a motor egyéb üzemállapotaihoz. Mérni kell. "tegyük fel hogy az autó halad 30km/órával és a befecskendezett mennyiség nem változik" A számítás helyes lehet, még arányosnak is érzem (csak Rockefellerék meg ne tudják), de sajnos, ha az autó halad, a befecskendezett mennyiség igencsak meg fog változni Tegyél csak egy szkópot a szelepre!
Jól számoltad.
100km 30-cal 3,33h 0,7l/h=2,33liter. Tehát az autó a lejtőn 30km/h-val 100km-t gurulva 2,333 litert fogyaszt. Álló motorral pedig 0 litert. 30-nál 3-4 liter lehet a a valós fogyasztás.
hiába teszek egy szkópot a szelepre tudom mi fog történni, sűrűsödik a nyitva tartás impulzus, meg talán szélesedik is valamelyest de, ez akkor is megjelenik az integrátorom kimenetén aminek a feszültség értéke meg már belekerül az AVRben futó program számítási képletébe
viszont mondott valamit az egyik srác, ha nyit a pillangó akkor a szívó oldali vákuum átmegy a pillangó szelep injektor felőli oldalára is ami rásegít a befecskendezésre, vagyis az injektor ugyan arra a nyitásidőre, ugyan azzal a benzinnyomással többet fecskendez be mert a vákuum "szívja kifelé" a benzint az injektorból. Mit szóltok ehhez a gondolatmenethez? És ez viszont a motor terhelés állapotaitól függ szóval, nekem kell a pillangó szelep állása is aminek a jelét le tudom venni a pillangójeladó potméterről, és ezt is bele kell írnom a progiba, lehetőleg menüből állíthatóra mivel ki tudja hogy x-y-z vákuumra mennyit emel a befecskendezett mennyiségen a pillangó teljes nyitvatartása, vákuumértékek
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2013
te tudsz valamit, mikor azt írtad hogy lejtőről gurulva 30-al, gondoltál valamire. Kifejted? Végül is itt nincs motor terhelés a pillangó le van zárva, és a befecskendezett mennyiségnek meg kell egyeznie az általam mért mennyiségekkel mivel a légnyomás is azonos
-Ha nincs szükség a motorra, feleslegesen jár és fogyaszt.
-0,7l/óra 20km/h-val 3,5 liter, 10km/h-val 7l 100km-re. -villamos indítómotorral gyakori indításnál az indítómotor és az akku amortizációja magasabb költséget okoz, mint a megtakarított üzemanyag. Karbis autóval 30km/h-ig szoktam üresben gurulni, alatta szinte ugyanannyi a fogyasztás(nagy a motor veszteségeinek(1-2kW) aránya az igényelt 1-2kW hajtóteljesítményhez képest). Kis tömeggel/menetellenállással, kevés fékezéssel és kanyarodással(sebességvesztés), szabadonfutóval/üresben gurulással és motorleállítással lehet sokat spórolni. És villanymotorral.
Szerintem a legfontosabb dolog: milyen autóról van szó? Milyen az üzemanyag ellátó rendszere?? Állandó a benzin nyomás?
Próbáltam megérteni a mérés elvét (Injektor feszültségét egy integrátoron át megméred minden nyitás alatt). Szerintem ezzel a legfőbb gond az, hogy az injektorra kapcsolt feszültség nem állandó a feszültség a fordulattól függően változik kicsi, de nem elhanyagolható mértékben! Mérj inkább nyitvatartási időt.. persze ha olyan az autó.....
Elvileg állandó, az injektor hídon van egy nyomás szabályzó, ilyen nagyon alap, rugós, mechanikus. Semmi vezeték nem megy rá.
Biztos vagyok benne hogy valami árulás van, ami elkerülte a figyelmem. Úgy is felfoghatjuk hogy az injektor egy FET. Digitális jelet kap, vagy nyitva van vagy zárva. Az integrátorral ebből a digitális 4 szög jelből csinálok egy analóg feszültséget, minél több a kitöltése (pozitív oldala a jelnek, tovább van nyitva az injektor annál magasabb lesz az analóg feszültség) és a kitöltés változik két jel tulajdonsággal is, az egyik a nyitvatartási idő (szélesedik a pozitív rész) a másik a frekvencia, azt feltételezve hogy állandó a befecskendezési idő és nő a freki(emelkedik a motor fordulat), akkor a jel-szünet arány megint csak felborul úgy hogy a pozitív rész "félperiódusának" ideje állandó, míg a negatívé csökken. Én ezen az elven indultam el, és gondoltam azt hogy az integrátor után megkapom az integrátor utáni feszültségből a befecskendezett mennyiséget. Valami tuti nem kóser, mikor a helyére van pakolva az injektor, akkor valami megváltozik, nem csak az injektorra menő jel. Azt sem mondhatom hogy olyan nagy vákuum keletkezne hogy szívja kifelé az injektorból a benyát, miközben az injektor fedél nincs is felrakva. Az autó egy F-Astra 1.4 C14NZ mocival. Itt az injektoráról kép, levett injektor házzal. Így is beindítottam már nem egyszer. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Júl 25, 2013
Amire az előbb utaltam kifejtem: Az injektor egyik lába +tápon van a másikat pedig tegyük fel egy fet kapcsolgat földre. Ami a bajom ezzel, az hogy az injektorra kapcsolt jel amplitúdója nem állandó (Pl.:12-14.4) ami máris hibát eredményez az integrátor után! Inkább csak a nyitvatartási időt mérd, így elkerülhető ez a hiba!
Jól látom van visszatérő benzincső is?? A nyomásszabályzó ott van az injektorházban?
Nem hinném hogy ez annyit jelentene. Arra a 2 volt változásra max egy pár us-el gyorsabban mozog az injektorban lévő tüske(gyorsabban nyit) de ha rászánom magam és odáig jutok hogy nem lehet más, akkor megmérem egy adott jellel,12 és 14 volton is.
Eddig mit olvastál? Ezt is leírtam hogy ott van
Megint nem érted. Te az injektorra kapcsolt feszültséget integrátoron át analóg jellé alakítod... de ha változik a jel amplitúdója akkor más analóg jelet fogsz mérni, holott a bezin nem változik.
Miért kell analóggá alakítani? Van benzin, nincs benzin. A lényeg, hogy mennyi ideig van.
bocsi, te nem láttad az integrátor kapcsolását. Egy zénerrel stabilizálom az amplitúdót mivel semmiképpen sem lehet nagyobb a integrátor kimenetén a feszültség 5V-tól.
Mivel GND-t kapcsolgat az ECU kell egy inverter amit az 555-ös teljesít és ennek a kimenetén van a zéner és az integráló R-C tag. |
Bejelentkezés
Hirdetés |