Fórum témák
» Több friss téma |
Számláló módban van használva a timer(ha megszakítás érkezik a lábára, akkor nő 1-gyel a timer értéke)
RA4 - T0CKI (TMR0 megszakítás lába) RB6 - T1CKI (TMR1 megszakítás lába) Te mind a két jelet a T0CKI lábon veszed?
Még mindig nem értjük egymást...
![]()
Azt a lábat valóban nem használom még semmire sem. Viszont azon az egy lábon hogyan tudsz egy időben több megszakítást is kezelni(átfolyásmérő+sebességjeladó)?
Azt hiszem végre nekem is átjött, hogy te hogyan is oldod meg, illetve, hogy két teljesen különböző eljárást használunk. Megvizsgálom ebből a szemszögből is, hogyan tudnám megoldani.
Nekem 2 külső megszakítást tud a proci, így tudom a 2 jelet figyelni.. tied sajnos 1et tud csak...
Így már értem. Úgy könnyű. Akkor jól gondoltam, hogy nálam ez a járható út. Lehet szétnézek, hátha ráakadok egy szimpatikus picre, amire lecserélném a jelenlegit.
Hát ez kevésnek bizonyul... mert kell egy időzítő a kijelző vezérléshez is, meg a program többi részéhez.. legalább kell 2 időzítő és 2 megszakítás a te esetedben... sztem ez a minimum!
Ezzel a megoldással úgy tűnik elegendő lenne egy átfolyásmérő is: isegykörös_fogymeres
Illetve akkor is elegendő lenne 1 átfolyásmérő használata, ha használnánk tágulási tartályt, esetleg a visszatérő csövet ledugóznánk és máshol keringetnénk vissza(a szenzor előtt). Több megoldás is létezik rá, de én szándékosan álltam neki a két mérősnek, hogy univerzális legyen. Illetve két mérővel jóval precízebb(nek tűnik).
Egyébként nem rossz, de az adagolók működési elve nincs most előttem, így nem tudom átlátni, hogy benzines autóra ez mennyire építhető át.
Akit érdekel itt egy Skoda Felicia MPi fogyasztásmérője. Bővebben: Link
Es itt egy magyar topic is rólla Bővebben: Link
Sajnos az én procimban ADC nincs, de már bánom, hogy nem raktam bele +1 ic-t.. Lenne hőmérséklet jelzés is...
Fogyasztásmérő
Aki szeretne építeni az hagyjon fel vele és vegyen egy ilyen kittet 20-30ezer forint, teljesen univerzális bármilyen autóba, nekem egy éve működik hibátlanul, bekalibrálva, nagyon pontos, nagyon sok funkcióval, gyári board comp-okat megszégyenítő és nem utolsó sorban nagyon látványos. Választhatdz hozzá kijelzőt és a gyári óra helyére beépíthető. Maximálisan kielégítő!
Szép, szép! De az már nem Fogyasztásmérő készítés autóba, hanem Fogyasztásmérő vásárlás autóba.
A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2013
Akinek van rá ideje, türelme, pénze az szórakozik vele, akinek meg komolyan kell az törekedik a legjobbra, ezt nehéz felül múlni, tényleg működő hibátlan.
Én már évek óta kínlódtam az építésével, a témát is én indítottam, nem részletezem. Sorstársaimnak szánom a linket. Megjegyzem olcsóbb ezt megvenni, mint készíteni egy olyat ami tized ennyit tud és még a pontossága is kérdéses.
Mennyiből áll meg mire minden működik rajta? Honnan veszi az inputot? A komputertől, vagy egyedi érzékelői vannak?
Semmi plusz nem kell hozzá! Ez a készülék ECU-tól függetlenül működik. Megveszed a kittet és PC-ről USB kábelen keresztül programozható. A helyes értékek beállításához a képletekkel. Az injektor nyitvatartási idejét méri illetve a kerékfordulat jeladó kell még neki. Vannak egyedi szenzorai is. Bővíthető is. Pl lambdaszonda elemzés, osszciloszkópos kijelzés, turbónyomás/vákuum mérés, stb stb
20ezer forint a legegyszerübb konfiguráció. A Legdrágább az OLED-es kijelzővel, kábel, doboz igény szerint választható. A posta meg 2-3ezer volt.
Nekem csak 1 kérdésem van! Olyan autóba hogy tud mérni ahol a fogyasztás nem egyenesen arányos az injektorok nyitvatartási idejével?????
Olyan autóba nem tud hitelesen mérni. Az csak azoknál az autóknál van ahol az üzemanyag nyomás nem állandó a fordulatszám függvényében. Ez azért igen csak ritkaság számba megy. Általában van egy mechanikus szabályzó szelep az üzemanyag rendszerben ami állandósítja az elektromos AC pumpa által létrehozott üzemanyag nyomást. Volt egy listám ami egy injektor gyártól származott. Ezen látható volt, hogy a benzines autók 80%-a 3 bar-os üzemanyagnyomúak.
Nekem állandó 2.5 bar és elektronikus korrigálás! Csak ezért kérdem!
A kalibrálás során átlagértékként fogod megkapni a képletből a injektor térfogatáramát. Ez tökéletesen meg fog felelni. Az üzemanyagnyomásban nincsenek 0.5-1bar-os eltérések.
Mérd meg az a biztos! Szerintem neked 2.5bar-on tartja az elektromos szelep és ennyi.
Én már megépítettem a magam mérőkéjét.. Csak úgymond megemlítettem, hogy azért nem minden esetben halálpontos ez a mérő... Természetesen az átlagérték függ a mérés során milyen vezetési stílussal vezettem.. Természetesen nem hinném , hogy 10% feletti hibával dolgozna ebben az esetben se, de nem is a legpontosabb.. Természetesen tetszik a kütyü.. Injektor időből hogy számolja a térfogatáramot.. erről írhatnál pár szót..
Egyszerű. Áramlástan. A térfogatáram (l/s) megmutatja hogy adott keresztmetszeten idő egység alatt mennyi folyadék áramlik át. Ez csak a nyomás függvényében változtatható. Tehát az injektoron 1bar nyomáson 1sec alatt mindig ugyanannyi liter folyadék megy át. Ha az injektorunk 1sec alatt 1litert enged át akkor mondjuk 1ms alatt 1ml megy át rajt. Az ECU befecskendezett üzemanyag mennyiségét az injektor nyitva tartási idejével tudja szabályozni. Tehát ha nyomod neki akkor tovább van nyitva egy munkaütemnél.
Ezzel nincs is baj.. Konkrétan arra lennék kíváncsi, hogy a csak a nyitvatartási időt mér kalibráláskor vagy az injektor nyitások számát is?? Mert attól hogy kint van a feszültség az injektoron nem biztos, hogy az nyitva is van!
Csak a nyitvatartásiidőt és kerékfordulat impulzusait számolja.
Ha tudod az autód fogyasztását vagy tudod esetleg a injektorod térfogatáram értékét akkor ez csak be kell írnod a progiba is és kész. Ha nem tudsz semmit akkor, a progiban lévő kalkulátorral ki tudod számolni és az UTCOMP-ra rátöltheted PC-ről. De pl az UTCOMP menüjébe is tudod állítani. Na mindegy nem koptatom a számat, ez egy nagyon profi cucc az állam leesett tőle. Nagyon ügyes volt aki megcsinálta. Csatolom a dokksiját ebbe minden benne van. UTCOMP
Nem tervezem, ha van kérdés leírom.. nagyrészét szerintem mér kifejtettem....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |