Fórum témák
» Több friss téma |
Láthatóan jól van megszerkesztve. Még abban segíts melyik IC a búgósabb, azaz a surround?
A center nem is híd, mint a rajzon
A bekarikázott forrpontokhoz milyen alkatrész kapcsolódik? A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2020
Amit karikáztál az 470µF elkó most az is új alatta 100nf kerámia és ha a szemem nem csal a középsőbe mennek a sorround bementei.
Legalábbis a hangerő szabályzó ic lábkiosztása illetve a bementek véleményem szerint oda vezetnek. A 3 ic amúgy szerintem lm2025 lesz bár nem vettem le a hűtését.a külön 5 lábút meg nem látom mi van ráírva, de ha kell kiveszem megnézni azt is
Az IC TEA2025 szokott lenni.
A 470 µF cseréjét ajánlottam volna, ha még nem történt volna meg. Mikor akkumulátorról adtad be a szatellitek tápját, a trafót is bekapcsoltad?
Igen a hangerő ic miatt a tea ic-ket leszámítva minden a saját tápját használta.
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2020
Úgy látom erre a tápra kizárólag a TEA2025 táplábai (16) csatlakoznak. Jelezd ha tévednék!
Azt kiderítettük, hogy a búgást a táp hullámossága okozza. A 2200 µF elvileg elegendő szűrés lenne. A csere kondi hibáját egyelőre kizárjuk. A táp hullámosságát okozhatja, hogy nagy a terhelőáram, valamelyik IC hibája miatt. Adatlap szerint 50 mA egy IC nyugalmi árama, tehát bőven 200 mA alatt kéne lenni a háromnak, vezérlés nélkül. Akkumulátora kötve megmérhetnéd. Az IC hibája rendszerint tetten érhető a kimenő feszültség alapján. Ez azt jelenti, hogy a 2, 15 lábakon a tápfeszültség felét kéne mérned testhez képest. Ellenőrizd!
Rendben holnap hazaérve ellenőrzöm és közlöm az eredményeim
Nem tévedsz a készülék további tápellátásért egy másik rész felel. A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2020
Nos!
Mértem a teljes felvett áram 130 mA akkuról, A kimenetekből egyformán 5.9 volt jön ki testhez képest.
Nos mivel már eldobtam minden szakmai dolgot előkaptam egy kapcsitápos dugasztápot 12volt 1,5 amper arról sem búg csak ha a fülemre szorítom a hangfalacskát akkor hallani kicsit, ebből nekem azt sikerült leszűrnöm hogy a trafó 8,5 voltos tekercse lehet megvan égve és nem bírja ellátni a feladatát viszont hely van bőven a dobozban és valószínű trafó cserét úgysem ér meg a tulajnak a cucc befogatom ezt a dugasztáp belsejét a trafó mellé és arról mehetnek a tea-k.
Ez gondolom későbbiekben nem okozhat semmi gondot vagy tévedek?
Ez már annyira jó, hogy valami nagyon szokatlan hibát kell megtalálnunk.
Kikapcsolt állapotban mérd meg a két táprész szekunderei között az ellenállást, hátha megsérült valahol a szigetelés. Ha ez rendben, a szatellit táp 2200 µF kondenzátorával párhuzamosan köss még egy hasonló, vagy nagyobb elkót, minél rövidebb dróttal és persze polaritás helyesen. A pót táp az első esetnél jön szóba.
Az a Yageo milyen, hosszú élettartamú?
A diódákat ki kell mérni egy digitmultival, hogy kb. azonos-e a nyitóirányú feszültségük. Ha nagy eltérés van, akkor mind cserélendő azonos típusra és nagyobb áramúra, mint ezt már írtam. Az UF5408 dióda biztosan jó ide, vagy a BY550/400, amelyik szimpatikusabb. Ha ezután a dióda-csere után is búg, akkor ott más hiba van, amit mérésekkel kell behatárolni és ha sikerül, akkor megszüntetni. Ha minden forrasztás jó, akkor már csak mérni kell, hogy kiderüljön, miért búg még mindig?! Lehet a bejövő-jelben a hiba, vagyis azért búg, mert a rákötött készülék a hibás, ezt is ellenőrizni kell. A jelvezetéket szintén ellenőrizni kell, amivel össze van kötve más készülékkel. Üdv!
Már régen kizártam a bemeneti zajt főleg mert az akkuról is zúgna, jageo kondit meg nem tudom alátámasztani hogy mennyire jó mennyire nem használtam már saját erősítőimben is hiba mentesek évek óta.
Teljesen mindegy mit kötök rá saját tápról búg, úgyhogy a tápellátásnál van baj a diódák nem térnek el egymástól túlzottan de 4 egyformát találni 80 éves koromig keresgélnék se tudnék.
Ezt a párhuzamos elkót már próbáltam kevésbé , de búgott utána is kicsit várom kikapcsolt állapotban és mérek ellenállást a szekunderek közt, de én már itt csak a trafót látom hibásnak, no meg azért is gyanúsítom mert ez genius erősítő központi kazán egysége alias forrón működő trafó
Közép leágazásos részen 1.3 ohm középhez mérve, a 8,5 voltos szekunderrel nincs kapcsolatban de annak ellenállása 0.9 ohm.
A szekunderek rendben. A trafó melegedése az olcsó gyártmányból adódhat.
A két tekercs közötti szakadás azért érdekes, hátha hurok alakul ki a testvezetőben, amúgy a NYÁK kialakítása is megfelelő. Érdekes, hogy a TEA2025 ennyire érzékeny a táp hullámosságára. A 8-as lábra menő 100 µF-ek voltak cserélve? Már nem keresném vissza.
A diódáknál elég ha kb. 10%-on belül azonosak. Például 500mV-hoz, jó a 450-550mV közötti feszültségű bármelyik.
Ha a transzformátor forró, az hibát jelent. Ez is okozhatja, hogy búg az erősítő, mert a belső menetzárlat az ronda dolgokat képes produkálni. Előbb-utóbb leég a transzformátor, érdemes előbb kicserélni. Üdv!
Egyenlőre mivel megsürgették nem erőltetem tovább a dolgot most már biztos a trafó a hibás így azt kikerülve kapott külön tápforrást, ha későbbiekben még valami előjön rajta és visszakerül kicserélem azokat a kondikat is, bár most szép hangja van búgás megszűnt nem valószínű hogy egyhamar visszajön.
Cinema én még nem találtam olyan verzióját ennek a szériának hogy nem lenne alulméretezve a trafója, egy másik készülékben az volt elégve, nem elég hogy alulméretezett jól elzárt de még radiátor előtt is volt szegényke, az új trafó is melegedett de az is megy azóta is itt valószínű csak az egyik szekunder haldoklik de az már nincs használva így ameddig bírja a másik kettő addig nem lesz piszkálva a cucc! Köszönök is utólag minden segítséget ! A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2020
Visszakerestem, nem írtad a bypass kondi cseréjét - ez van a 8-as lábon.
Tegyél rá a forrasztási oldalról egy hasonló értéket. Látom írtál közben, így nem aktuális.
Rendben van, de egy zárt helyen működő transzformátor hibája tűzesetet is okozhat. Persze, van ezekben hőbiztosíték, ha más nem, de Én félek az ilyenre tervezett szerkezetektől és inkább eleve túlbiztosítom magam. Ez azt jelenti, hogy nagyobb teljesítményű transzformátor és egyenirányító, mint a maximális teljesítmény záloga és biztosítékok elöl-hátul, belül, hogy ne tudják kikerülni.
IC-vel épített végfokok különösen érzékenyek(?) a tápból és a bemenet felől jövő zavarokra, ezért kell közvetlen a panel alá, a kivezetéseik közelébe forrasztani utólagos ELKO, vagy MKT, vagy kerámia kondenzátorokat, javítani a szűrést, a hidegítés,t az IC közvetlen közelében. Szívesen segítünk, ha tudunk. Kellemes Ünnepeket, hibamentes működést kívánok! Üdv!
Sziasztok!
Egy Genius SW-5.1 5000 típusú hangfalszettel kapcsolatban kérnék segítséget. A SUB nem ad ki hangot, a többi hangfal rendesen működik. Adatlapot találtan és ezzel kapcsolatban lenne kérdésem. Az adatlapot csatoltam az 5. oldalán (valami részlet adatlap lehet mert az oldalszàm 24/25) a sub végfok IC-nél van egy szaggatott vonallal bekeretezett rész ami a sub-hoz kapcsolódik. Milyen célt szolgálna ez a rész? Segítségetekel előre is köszi.
Nehéz olvasni a berakott képet, milyen jel megy az R7-re? Valami SUb de mi van még ott?
Szia!
Sajnos nem találtam jobban olvasható adatlapot de ha minden igaz akkor SUB IN menne az R7-re.
Meg kellene nézni hogy él-e a SUB erösitö. Ha hozzáérsz az R7 lábához brummognia kellene. Ha nem akkor az erösitö beteg. Esetleg kapcsold le átmenetileg a limitert.
Ha utánna sem brummog, akkor oda van az erölködö. Ha brummog akkor az 1. oldalon az IC7-s beteg. Esetleg ott is nézd meg a CON11 csatit. Ha egy tüvel stb hozzá tudsz erni a 4. lábhoz arra is brummot kell kapnod, az IC7 13. lábán detto. A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2024
Köszi az infót, átnézem ezeket a részeket is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |