Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » HEED canopus, obelisk /HTA-30/
Idézet: „Az nincs rajta a nyákon, azt külön szoktuk megoldani.” Van olyan terv, amin ez rajta van (és minden más is).
Sajnos nem tudom ettől jobban megfogalmazni:
Idézet: „Közvetlen a panel bementén zárd rövidre...”
Rendben, majd kisilabizálom, csak nem akarok valamit elrontani Amúgy amikor bekapcsolom pukkanik egyet a hangszóró és a jobb oldalon elég nagy brumm van és az kb 5mp alatt megszűnik, ez azt jelzi, hogy a pukkanásgátló nem működik benne? (Még a brummhoz: a jobb oldalon nagyobb, a balon alig észrevehető alapból)
Koppanás gátló, nem pukkanásgátló. Fogd meg a panelodat, ahova a jel megy, azaz a bemenetet a panelon, és kösd le a jelvezetéket róla, majd zárd rövidre. Ezek után hallgasd meg brummos e. Így kiderül a jelvezetékkel vagy az ehhez tartozó kábelekkel, potival stb van gond, vagy mással.
Ja, tényleg! Oké, köszi mindenkinek, majd lehet nekiállok valamikor, de egyelőre jó így is.
Tudom, hogy van olyan terv. Ezt most az Ő általa feltett nyákra értettem.
A csőfoglalat lábáról is vezetheted, a nyák alsó felén. De vigyázz, hogy az ellenállás lába ne zárjon rövidre semmit. Legjobb ha húzol rá szigetelőcsövet.
Ez a fűtés fesz brumját hivatott csökkenteni, ami a kimeneten is jelentkezik. Többféle megoldás is létezik erre, ez az egyik legegyszerűbb.
Sziasztok. Lassan épülget a HT-A30-am, és kis dilemmában vagyok. Előszedtem a trafót, amit neki szántam, s csak 42Vac jön le róla, ha jól emlékszem 48Vac a javasolt, ez nem tudom mennyire probléma, illetve a másik nagyobb dilemmám, hogy a trafó segédfeszültsége 15Vac, ezt szánom fűtésnek, de latolgatom milyen módszerrel csökkentsem 6,3-ra. Eszembe jott, hogy stabbal, de ahhoz egyenirányítani kell, és fog fűteni rendesen majdnem 5w-ot, esetleg ellenállással, ez mondjuk egyszerűbb, de nem tudom mennyire célra vezető, vagy rendeljek ilyen kis kapcsi üzemű step down konvertert? Mit gondoltok erről?
Szia Doncso ! a 42 AC -vel semmi gond ez még jó is a 15 Volt fűtés feszültség sem vészes , én ha helyedben lennék P jelű csövecskét tennék máris mást mutatna simán egy7805 felemelve a megfelelő feszre és ennyi!
Szia! Ha a trafó megengedi tekerd rá/fűzd bele a 6,3V-ot. Akár 2x3,15V is lehet, a megcsapolást testelendő.
Amennyiben a fölös feszültséget kénytelen vagy hővé alakítani akkor valóban egy soros ellenállás a legegyszerűbb. Kombinálhatod is, az ellenállás után egyenirányítasz, pufferelsz, stabilizálsz, így megoszlik a disszipáció. Idézet: Ez valóban a legegyszerűbb de a soros ellenállás legalább annyit fűt mint egy stab kocka és az ellenállást nehezebb eltüntetni és be építeni mint egy stab kockát amit egyszerűen felcsavaroz a doboz bármely részére , na ha csak nem fából lesz a doboz ! „egy soros ellenállás a legegyszerűbb” A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
Ahogy reloop is javasolta, R/C szűrést követően stab. IC, így a keletkező hő megosztható. Az ellenálláson és az IC-én feleződne a disszipáció. Szűrésben is sokat segítene.
Üdv! Egy megfelelő reaktanciájú soros kondenzátort már nem is mertem ajánlani.
Szia Laci. P jelű csőbe gondolkoztam, de megvallom őszintén, évek óta féltve őrzök egy aranyozott lábú új dobozos mullard 88-ast, kifejezetten erre a célra, most a végénél már nem lenne szivem lecserélni másra. Hajlok az ellenállásos - stabos megoldásra. A dobozt még nem tudom miből lesz, de jó eséllyel lesz benne fa.
Szia. A trafó sajnos nem engedi, impregnált, réz árnyékolt nagyonegybevan trafó, viszont cserébe csendes. Hajlok a soros ellenállás és a stab dologra.
Tetszik a dolog. Esetleg tudnátok segíteni ennek a kiszámításában? Készítek egy rajzot, csak egy kis segítséget kérek az értékekben.
Az elmondottak alapján rajzoltam egyet. Tudnátok segíteni az értékek kiszámításában?
Magam is rajzoltam egyet, hogy világos legyen mire gondoltam. Mekkora áram folyik az fűtőszálon?
Szerk.: 365mA? A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
Esetleg ha most tervezed, építheted LM317-el is. Kicsit módosítva a Slow turn on 15V-os áramkört, full extrás fűtőtápod lehet, lassú felfutással. Az értékekkel lehet játszani. egyszer már megépítettem és ha jól emlékszem egy 5K-s helitrimmert raktam bele, amivel tökéletesen be lehetett terhelve állítani 6,3V-ra a fűtést és kb. 5 másodperce lőttem be a felfutást a kondi értékével játszva (nem teljesen lineáris).
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
Köszönöm a rajzot, ezt elteszem. Később még jól jöhet. De most reloop egyszerű rajzát fogom alkalmazni. mivel csak egyetlen csövecske fűtéséről van szó.
Igen, 300-350mA, jó lesz szerintem. R1-nek 5W-os ellenállást gondoltam, ha jól sejtem összesen lesz 4-4,5w disszipáció. A stabnál a soros diódákra nem is gondoltam, az tök jól megemeli 2 p-n átmenettel. Pont elég. Nem kell ellenállásokkal neccezni. Köszönöm a rajzot. Van is próbanyákom, azon gusztusosan össze lehet állítani.
A hozzászólás módosítva: Nov 21, 2013
Mesterek. Meg is van az első probléma, mely élesztéskor lépett fel. Mindkét oldalnál ugyanaz a probléma. A tápágban lévő 10 ohmos ellenálláson 8V-esik, ez szerintem elég magas. A mellékletben szereplő LAY alapján építettem. A BC tranzisztorok tipusát és lábait szintén a nyák tervről vettem, mivel rajzot nem találtam a csöves verzióról. Poti tekerésre növekszik az áramfelvétel, viszont az elektroncső felett található 150ohmos ellenállás melegszik, 15-20mp múlva kezd elszineződni. Mind a két oldal ugyanezt produkálja. Próbálok rájönni, talán a kis tranzisztorok pozíció rajzolata nem lenne jó?
Elméletileg rájöttem mi a baj, az átkötéssel lesz a gond, én a 27K-ohmos ellenállásra kötöttem, a rajzon pedig a 12K-ohmos ellenállás lábára van kötve. De akkor a 27K lába üresen van, akkor ezt most nem értem. Rossz a nyák terv? nincs esetleg ehhez a nyák tervhez rajz, hogy látható legyen mi a probléma?
Szia!
CIROKL képén nagyon jól látszik, hogy hova megy. : Kép
Szia!
Nincs átkötés, fólia megy oda. |
Bejelentkezés
Hirdetés |