Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Kérésre felteszek egy kis dokumentációt. Ha valami nem tiszta, itt tudok válaszolni.
A panel és az LCD között szalagkábel van, a 2 egységet a sarokban lévő furatokon keresztül M3 csavarral lettek összefogatva. (Azért szalagkábel, hogy bármilyen LCD-t rá lehessen tenni.) A panelon be van számozva, hogy melyik láb hova megy az LCD-n. A kompakt fénycső elektronikáját t0bi leírása szerint alakítottam át. Kivettem a csövek közötti kondit. A kimenő vasmagos (kocka) tekercsről majdnem az összes huzalt letekertem úgy, hogy a vasat nem szedtem szét. 2,5 sor maradt fenn, így lett 53uH (55uH) az induktivitása. A gyűrű magos trafóról leszedtem a meneteket és rátettem 2x13 illetve 1x1 menetet az eredeti helyett. A gyári bipoláris tranyák helyett 2 db. IRL740 lett beszerelve. A panelra utólag még ráforrasztottam 2db 47n/400V-os kondit, a kapcsolási rajz szerint valamint egy 4A-os biztit is.. A FETek kaptak 1-1 hűtőzászlót mert melegnek éreztem. Ennek a kis panelnak a kimenetére ment a PC tápbból bontott gyári nagytrafó is. Ennek a kimenetein (szintén a PC tápbból bontott) egyenirányító diódák kerültek 1-1 lowres kondi kíséretében. Így kaptam meg a 26 és 10V DC-t. A fethez védő diódákat és zenereket nem tettem be.
Igen ez így igaz, de tehetek én arról, ha az van kéznél!
A Weller pákáknak más a hőfokszabályzása. Kár is lenne ennyit költeni, mikor olcsó kis Solomon pákával is tökéletes, ha megépíted a szabályzót.
Köszönöm
Van neked Eagle is, csak jobban szeretem a Sprint Layout tervezőt.
Weller pákához ugyanúgy alkalmazható?
Weller WSP80
Helló!
Sajnos nekem Eagle-ben van meg, de az ingyenes verzióban szépen tudod kezelni. Ahogy vicsys is csinálta, már kihagynám az ICSP csatlikat és a 4-es kapcsolót, ha úgyis foglalatban van a PIC. Ekkor az áramkör és a panel is sokkal egyszerűbb lehet, átrajzolni is nagyon könnyű.
Üdv Mindenkinek.
Feltenné valaki Sprint Layout-ban a nyáktervet.
Na ** szépen végigolvasgattam azokat a hsz-eket is. Aztán rájöttem, hogy olvastam már őket és az ellentmondások miatt nem vettem ki az erősítőt, de azt hiszem most kiveszem..
Itt van leírva: Bővebben: Link
Pont így voltam én is. Elkezdtem tervezni és rájöttem, hogy T0bi kapcsolásában minden benne van ami kell és roppant ötletes a komparátor felhasználása. Itt vannak képek a kész remekműről: Bővebben: Link
Hali!
Én is hasonlót csinálok Annyit finomítgattam már rajta, hogy azon is elgondolkodtam, hogy egy kis csőbe rakom bele (a multkor azért is kérdeztem Tőled, hogy hol lehet kapni azokat a kis kijelzőket). Csak annyit kérdeznék, hogy, hogy oldod meg a hőmérséklet figyelést, mert, ha jól látom semmi se erősíti a jelet. U.i: épp írás közben kezdtem el szemezgetni egy pezsgőtablettás csővel.. azt hiszem ihletet adott. Tápnak én egy régi laptopom tápját használom (20V, 3A), az csak elég neki
Köszi, de airbrush-al lesz készítve a festés. Volt már egy hasonló módon készített készülék házam: Bővebben: Link Most fekete/ezüst variációban gondolkodom...
Szép lett ez a dolog. Bővebben: Link Ha az ujjlenyomatokat, meg a jelöléseket eltünteted elég lesz egy kis színtelen lakk is.
Úgy-úgy! Jól mondod, a poti át lesz fordítva. ICSP nincs.
Szokásos kis Vic féle remekmű! (nincs benne rejtvény? ) már gyakorlom, hogy kell ilyet csinálni.
SMD megoldással, ICSP nélkül jóval egyszerűbb, úgyis ki lehet szedni a PIC-et. Vagy van benne? A poti jól nézett volna ki a másik oldalon is, mert csak egyszer kell hozzányúlni.
Na, milyen lesz a kis panelom...?
Idézet: „5°C eltérés?? Jesszusom! Ne variálj már. Szerintem ez teljesen jó így.” Hát ha meg lehet egyszerűen csinálni, akkor miért ne? Bocsánat, kösz, hogy szóltál: a típus jó, a rajz fordított.
5°C eltérés?? Jesszusom! Ne variálj már. Szerintem ez teljesen jó így.
Más. A kapcsolási rajzon hibásan van feltüntetve a FET? Idézet: „Én úgy érzem, hogy 200°C körüli pákánál nem fog sokat zavarni a kompenzálatlanság” Szerintem is elég, ha+- néhány fokkal tartja a beállított értéket. Ami nagyon zavart, hogy a beállított érték sokszor oda-vissza váltott, a táp változása, vagy egyéb zavaró okok miatt. Ezt úgy próbáltam megszüntetni, hogy a beállítás csak öt voltonként változtatható. Viszont a progi a pontos beállított értékhez hasonlítja a páka hőmérsékletét, tehát rossz esetben akár 5 fok eltérés is lehet. Talán úgy lehetne ezt megoldani, hogy a progi figyeli a változást és csak akkor változtatja meg a beállított értéket, ha elég sokat, mondjuk +-2-3 fokot változtatunk a potival. Ha tudsz erre valami jó megoldást, akkor átírnám én is a programomat
Én úgy érzem, hogy 200°C körüli pákánál nem fog sokat zavarni a kompenzálatlanság. Szerintem teljesen jó így. Az encoder jó dolog, de ide megint csak túlzásnak tűnik. A 7805 nem nagyon fog nálam melegedni, mert találtam 8V-os tekercset a PC trafón. Talán elég lesz neki.
Gratula, örülök!
A vezérlést már egy kicsit másképp oldanám meg, p_istván adott nagyon jó tanácsokat. Az offset és a drift ellen valahol olvastam, hogy egy relé rövidrezárja a bemenetet, a szoftver megméri az offset feszültséget, majd hozzáadja a mért eredményhez. Ez a legegyszerűbb. Poti helyett inkább enkódert használnék, mert a beállított érték nálam sokszor mocorgott. 7805-ös helyett is lehetne step-down tápot használni, akkor még az sem melegedne.
Nagyon köszönöm a segítséget! Jelentem elindult a fénycsőmeghajtós páka táp és szépen működik!
Most állok neki megtervezni a nyákot a páka vezérléshez. Ha készen vagyok, teszek fel képeket. Köszi a segítséget, mégegyszer!
Teljesen jogosak a kérdéseid, ugyanis két rezgőkör egymáshoz hangolásáról van szó, ami elég körülményes (bár eddig ez a diskurzus inkább a kapcsi táp topikba való, de sebaj).
A védő Zenerek és a párhuzamos nagyfesz diódák szerintem csak akkor kellenek, ha nagy teljesítményekről van szó - ezt látom Skori írásából. Én pl. a Zenereket azért betettem, de a diódákat nem. Ugyanígy a gate ellenállások is védelem, áramkorlátozás a gate kapacitások feltöltésére. Szerintem az 1 Ohm is jó. A kis teljesítmény miatt (kb. 50 W) a rezonancia párosítás is lehet lazább, tehát jó a 47 nF-os kondi is, valamint a tekercshez sem fontos a Litze, ami rajta van, az jó. Kiforrasztottam, letekertem belőle, megmértem és visszaraktam. Persze akkor az igazi, ha a rezonanciák egyeznek, ezt Skori szépen leírja, hogy kell beállítani, meg jobb a Litze is, de hát az elektronikus hobbista ott egyszerűsít, ahol tud
Nagyon köszi! Kezdem kapiskálni a dolgot.
A rezonáns kondik hiányoznak, ha jól értem. Az ezekkel párhuzamosan kötött diódák kitermelhetők valahonnan? A Hestore-ban nem találtam 400V/8A-es gyors diódát. Ez megfelelne rezonáns kondinak? Bővebben: Link 56nF nincs sajnos A vasmagról úgy tudom szépen levenni a felesleget, hogy felvágom az oldalát és visszabontom? Ide, feltétlenül litze kell? (Ha megsérülne, tudjam, hogy mit kéne visszatekernem...) A védő zenerekre nincs szükség? (illetve nem feltétlenül fontos?) Nálam 1 ohm van az emitter körbe. Skory pedig 5 ohm-ot javasol a FETekhez. Ki kell cserélnem, vagy maradhat? Már csak egy utolsó kérdés: Nagyon körülményes vagyok?
Szia!
Az elvet és a felépítést Skoritól tanultam, érdemes jól átrágni ezt az oldalt: Bővebben: Link A kompakt csövekben általában tranyók vannak, ki kell cserélni IRF 740- vagy 840-re, mert a FET-ek gate kapacitása határozza meg a rezonancia frekit. A te nyákodban ez könnyű lesz, mert az STC6823 kollektora a középső láb. A kis toroidról le kell szedni mindent, úgy tekertem meg, hogy a két oldalára tekertem 13-13 menetet, középre felülre 1 menetet, majd polaritás-helyesen vissza kell forrasztani a helyére. Nagyon szerencsés a nyákod, ebben minden a helyén van. A vasmagos tekercset nem is kell szétszedni (még a fontos légrés is benne van), csak le kell tekerni annyit, hogy kb két sor maradjon, ekkor 50-55 uH lesz az induktivitása. Persze biztos van mérőd, azzal pontosan be lehet lőni. A nyákra még a két 56 (vagy nálam 47) nF-os kondi is ráfér valahova a J3-J4-J5-J6 helyére. A C5 kondit szerintem kiveheted, az csak a gyújtó, (azért ellenőrizd le) - és már kész is a komplett rezonáns kapcsolóüzemü tápegység. A pc trafó maradhat originál, a gyárinál úgy sincs jobb. A primer marad primer, a szekunderrel úgy lehet játszani, amilyen fesz kell, úgyis van rengeteg kimenete. PC tápból érdemes bele dupla Schottky diódát, valamint low ESR kondit tenni. Ezzel az összeállítással 50 Wattot minden melegedés nélkül elbír.
Pali!
Szétszedtem egy 20W-os kompakt csövet. Sajna ebben is tranyák vannak. STC6823A. Muszáj kicserélni FETekre? A fényképeket csatoltam a panelról. A zöld toroidot kell áttekernem 2x13 menetre? Ahogy néztem, a tetején is van pár menet. Azzal mi légyen? A vasmagos tekercset meg a felére, hogy kb 50uH legyen? A PC táptraffancs (kép csatolva), jó lesz? Ezt ugye nem kell áttekernem?
Köszi a gyors választ,
marad a vezetékcsere, nem egyszerű a csatlakozó miatt, de ha már egyszer megépítem legyen pontos! Üdv. Merida
Hello!
Elvileg akkor nem okozna gondot, ha a páka hőelem vezetéke kompenz vezeték lenne (aminek anyaga megegyezik a hőelemmel). Ekkor a hidegpont lehet a panel becsatlakozási pontja is. A hiba annyi lesz, mint amekkora hőmérséklet különbség lesz a páka nyele, és a panel között. De hogy ez számodra megfelelő-e, azt döntsd el Te.. üdv! proli007
Sziasztok!
A mate_x és dtocy által közzétett Digitális forrasztóállomást szeretném megépíteni. Beszereztem egy pákát, de sajnos csak négy vezetékes (a zöld színű testszál hiányzik). Ebben az esetben a hőszenzort csak a nyákra tudom feltenni. Mivel ez a hidegpont hőmérsékletét méri gondolom nem adódik nagy külömbség ha a szenzor a pákán kívül kerül. Okozhat-e ez gondot a kalibrációnál? Üdv. Merida
Üdv!
A Weller PTC szenzort használ a pákáiban. Itt olvasgass utána. A legjobb, ha szűröd az egészet az én hozzászólásaimra. |
Bejelentkezés
Hirdetés |