Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapcsolóüzemű (PWM) végfok építése
A szűrőn ne változtass ha teljes sávú átvitelt akarsz. Persze lehet vele kísérletezni, attól függően hogy mekkora amplitúdójú jelet szeretnél a szűrő után, amiből a komparátor komparál.
Ha 140kHz-en akarod járatni ahhoz nagyobb kondi kell, 560 vagy 680pF, de inkább a soros ellenállás értékét célszerű picit növelni. A kipróbálás idejére (1-2 perc) tekerj meg egy PC fojtót, addig nem forrja szét magát amíg meggyőződsz a normális működésről. Utána meg veszel majd bele normális magot. Az értékek természetesen a rajzomra vonatkoznak, a Laci rajza esetén jó lehet a 330pF. A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2013
Én próbálkoztam ilyen magokkal, amíg kis táp (<50V) addig ilyennel is elmegy egy ideig, amíg a mag jó meleg nem lesz.
Mindig mondom Micrometals -2 anyag, Talinál kapható. A másik pedig a légréses ferrit, EI33 mag a PC tápokból, abba kb 2mm légrés tuti.
Oké rendben, köszönöm szépen.
Most néztem egy Micrometals katalógust. Sajnos ennek a 40-es anyagnak még a 26-osnál (PC folytó tipikus) is nagyobbak a veszteségei
De ha már onnan rendelsz magot amit linkeltél ott lehet kapni -2 es magot is.
Ehhez kétség sem fér. Viszont én a toroidomat még évekkel ez előtt vettem a Lomexből. Egyébként most árulnak 106-18 -as magot, ami alig több, mint 2-szeres vasveszteséget produkál a 2-es maghoz képest, a Micrometals katalógus alapján. Megjegyzem,hogy a gyártó weboldalán nem találtam T106-18 -as vasat...
És csak 130Ft. Ebből kettőt nem lehet összefogni? Vagy inkább vegyem meg a húst ,mert drága lesz a leves? A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2013
Ha van még olyan 130 Ft-os vas a Lomiba akkor végy azt, az is jó lesz!
Oké, köszönöm a segítséget. Majd ha legközelebb arra járok, akkor vételezek belőle pár darabot. Szimplán jó, vagy fogjak össze kettőt..? Egyébként van nekik szerintem bőven. Oda van írva hogy raktáron, és csomagolási egység 70db.
A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2013
1-2W-nál többet nem nagyon tud elfűteni a 106-os mag.
Nézd meg hogy ennyi veszteséghez mekkora a legnagyobb megengedett indukció akkora frekin amekkorán menni fog. És ebből kiszámolhatod a ráeső tápfeszültséget. Ha pl kijön 20V és a tápfeszültséged 60V, akkor értelem szerűen 3 soros maggal már nem lesz túl forró. Lehet párhuzamosan is sorosan is a lényeg, hogy üresjáratban Ut tápfesz fog rámenni a tekercse tehát el kell osztani több magra azt az indukciót
A Laci cikkében szereplő nyákfotómon is ezzel van a félhíd kipróbálva (T106-18), már ott is leírtam hogy nem jó! De majd magadtól is rájössz előbb vagy utóbb hogy ferrittel kell megcsinálni.
Tudom hogy a 27-30mm körüli EI lenne a tökéletes, de sajnos olyat sehol sem kapni, a kínai meg 1000db alatt nem küld. Viszont kis teljesítményre lehet bontani I magot CRT monitorból, nagyra meg EI33-at PC tápból, szegény ember vízzel főz. A porvasat fojtónak kell használni, ebbe sokkal jobb a légréses ferrit. A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2013
De van. Tali Bt, EF25/11- Al=100 - légrés 1,6 mm - 250W-ig biztosan jó.
Vagy a Lomexben lehet van még N67 anyagú ETD29 mag, felenként 1mm légréssel. Az N67 anyag elég veszteséges, de amúgy használható.
Igen, de az nem 27 és 30mm között van ( ), és azoknak a közepében van a légrés, nem a szélén mint az EI-nek. Nekem a hídhoz kellett volna annak idején, aztán maradtam a bontott EI33-nál.
Azt mondják, hogy nagyobb teljesítményre össze kell ragasztani kettőt (mármint az EF25-ből).
Sziasztok azt szeretném megkérdezni, hogy szerintetek ezek a toroid magokat fel lehetne használni kapcsolóüzemű végfokhoz? A méret a tolómérőn látszik.
A típusát lenne jó tudni. Teljesen piros, vagy az alsó fele más színű? Egyébként meg puding próbája az evés, vagy jó lesz vagy nem.
Teljesen piros egy 3Kw-os frekiszabályzóból bontottam.
Én dolgoztam már ilyen anyaggal (Würth), elég nagy veszteségeket produkál 100kHz felett, így nem célszerű a használata.
Ha esetleg szub végfokot csinálsz relatíve alacsony kapcsolófrekivel, akkor esetleg jó lehet.
Sziasztok!
Megépítettem ezt a kapcsolást. Sajnos nem akar működni Nincs tüzijáték, de nem is szól. Egy kis sistergést kiad ("sztochasztikus" sistergés), de mást nem. Nincs DC feszültség a kimeneten (vagyis nagyon kicsi, és a földhöz képest negatív). Melegszik, de nem túlzottan. Ha 2 percre feszültség alá helyezem, akkor a (régi ATX tápból bontott) hűtőborda felforrósodik, de még rajta tudom tartani a kezem. Mi lehet a probléma? A folytótekercs is hideg. Viszont az IR2110 egy kicsit langyos.
Megnézted oszcilloszkóppal a félhíd kimenetét? Megvan a négyszögjel? Milyen FETet használtál, melyik nyáktervvel?
Nem azzal kell kezdeni, hogy rögtön hagfal, és jel, hanem: - áramkorlátos táp + segédtápok bekötése. Előbbi hiányában a tápsinekkels orba izzó, vagy ellenállás (10-100 Ohm). - Félhíd kimentére oszcilloszkóp, van -e négyszög? Mennyi a tápsínek áramfelvétele? Először a ngéyszögjelet kell szépre csinálni (ez mindig az adott fet választástól függ), be kell lőni hozzá a gate meghajtást. Közben nézni kell a nyugalmi áramfelvételt. Ha a négyszög megvan, de a nyugalmi áramfelvétel nagy (0,1A felett van mondjuk), akkor növelni kell a gate ellenállást.
Mérd meg van e az IR felső részének tápja legalább 8,5V.
Enyhe negatív kimenettel a felső bekapcsolására vár.
Köszönöm a válaszokat. A félhíd egészen csöndben van, legalábbis az induktivitás "befelé" oldala és a föld között mérve, majd az induktivitáson mérve nincs négyszögjel, de még más sem. (Földfüggetlen, 50Hz-es trafóról táplálom, 6800µF 2utas,2ütemű...)
A nyákterv pedig: UCD_szimpla_jav.lay A FET-ek: IRF640N és IRF640FP A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2013
Ezt a tápfeszültséget melyik két pont között mérjem?
Ha nincs négyszögjel, akkor nem indul be az oszcilláció.
Tudnál egy fényképet mutatni a tesztösszeállításról? A tápfeszt az 5-ös és 6-os láb között kell mérni (Vs és VB között) multiméterrel, lásd az IR2110 adatlapját.
Húha... Nincs meg az IR 5-ös és 6-os kivezetése között meg a tápfesz. Sőt, 0V ot mutatott a műszer 20V-os állásban.
A segédtápot egyáltalán bekötötted? (lásd előző hozzászólásom)
Mégegyszer: fénykép a tesztösszeállításról.
Persze, hogy bekötöttem. Viszont képet most sajnos nem tudok csinálni.
Megvan a segédtáp... A BD241C emittere és a föld között 40V ot mértem. A tápfeszültség +-50V(~). Ma estére már többet nem kísérletezek, mert az imént sötét lett (nagy transzformátor miatt leoldott a kismegszakító) A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2013
BS Dióda bent van?
Lehet az alsó fet indításnál már nem kapcsol be mert enyhe negatívban van a kimenet. Tegyél be egy 100k-ohmos ellenállást a kimenet és a + táp közé. Vagy ha nem elég akkor kissebbet, a lényeg hogy elhúzd a kimenetet a -offsetről.
Melyik az a BS dióda? :$ Arra gondolsz, ami az meghajtó 3as kivezetéséről megy a 6-os kivezetésre? Igen, az bent van. Egy 1A -es, 200V os általános dióda van ott.
Igen BS/BootStrap dióda. A felső oldai tápot töli fel.
Már valószínűleg halott. Mindenképpen gyors dióda kell, 100ns-nál gyorsabb idő alatt ki kell kapcsolnia, különben kiürül az a kondi, amit tölt. Nézd meg, hogy az alsó oldal tápja megvan -e az IC-nek. 2-es és 3-as láb között 12V-ot kell mérned.
Ö... Most jut eszembe: FR153 van a BS dióda helyén. Tehát gyorsdióda, 150nS reverse recovery time -mal. A 2-es és 3-as kivezetés között megvan a 12V
Ha a bemenet le van zárva, vagyis lóg rajta egy hangerőpoti ami mondjuk nincs koppra feltekerve akkor általában nem is indul el. Illetve ha lágyan kapja meg a tápfeszt (lassan emelve fel a nulláról) akkor sem. Pöccintsd meg az ujjaddal a bemenetet, el fog indulni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |