Fórum témák
» Több friss téma |
Te írtad, hogy lóg egy huzal. Az lehet a cső. Rézcső.
A szabályzó viszont biztosan rossz, cserélni kell.
Ha lóg egy "vezeték " az csak a termosztát kapilláris csöve lehet ! Ha kombinált hűtőről beszélünk ,általában
a normál tér hátulján van egy műanyag karika az alá kell a vezeték végét beilleszteni . Ha 2 csillagos a hűtő akkor a mélyhűtő alján van egy vágat , és egy lemezke ,evvel a lemezkével lehet a kapilláris csövet rögzíteni a mélyhűtőhöz ! De ha készítesz egy két képet . pontosabbat tudok mondani ! Egyenlőre ne vegyél hőfok szabályzót csak találd meg az érzékelő rögzítési pontját . Ui : olyan hogy kétcsillagos kombinált hűtő , nem létezik!
Lehet, hogy én értettem félre a szakit, akkor. Tehát ez egy egy ajtós gép, a fagyasztóegy térben van a sima térrel, az ajtaja felülről lefelé nyílik. Berakok egy képet.
Így már sokkal egyszerűbb a helyzet ! Húzd ki a csepptálcát (az a műanyag tálca amihez most a csövecske hozzáér) és az alumínium hűtőlap alján találsz egy bevágást + rajta egy lemezkét , ez a kapilláris cső rögzítési pontja ez alá kell visszacsempészni a cső
végét . A mélyhűtő belsejében egy picike elhajlított fülecske tartja ezt a lemezkét azt kiegyenesítve le esik és alá tudod tenni a csövet majd visszahelyezed és elhajlítod újból a fülecskét.
Nos, ez a hőfokszabályzó kapilláris-csöve. A többi része fenn van a mélyhűtő részben.
Törött csővel nincs szabályzás, ezért megy mindig a kompresszor. Bővebben: Link
A képről tökéleten látszik hogy nincs eltörve csak kicsúszott a helyéről !!
Sikerült visszatenni a csövet? Reméljük tényleg nincs eltörve.
Egyenlőre olvasztom le, mert eléggé le van fagyva a fagyasztó alja. Szólok majd ha sikerül valami. Köszönöm szépen
Na, visszaeszkábáltam, bedugtam, kíváncsian várom a fejleményeket. Valaki legyen szíves világosítson fel, hogy attól miért lesz jobb, ha feldugom alá. Mert az csak egy kis alumínium lemez. Én azt hittem, hogy valami hőgomba lesz ott vagy ilyesmi.
Ha lekapcsol, akkor siker!
Én is valami megvastagodott tágulási csövet hiányolok, amiben egy alacsony forráspontú szénhidrogén van.
Azért lesz jobb , mert a termosztát kapcsolási hőfoka
- 18 c körül van . tehát ha közvetlen kapcsolat van az érzékelő és a hűtőfelület közt . Akkor azt a hőfokot érzi. Ja : az a "drót" maga a "hőgomba"
Amúgy valahogy így gondoltátok a cső visszahelyezését?
Köszönöm a felvilágosítást. De ha -18 C körül van a termosztát kapcsolási hője, akkor nem közvetlenül fel kéne vezetnem a fagyasztóba? Bocs a sok és hülye kérdésért. Mindig tanul az ember valamit.
OK. Köszönöm szépen a segítséget. Ha van egy kis szerencsém, és más baja nincs akkor sok ropogós ezres ablakon való kidobálásától kíméltetek meg! Majd még írok, hogy mi a helyzet!
erre felénk 6-8000ft a termosztát csere !
majd küldöm a bankszámlaszámom
Nos, a hűtő lekapcsolt!! Utánna azt is kipróbáltam, hogy fel kapcsoltam a 6-osra, akkor pedig újra bekapcsolt a kompresszor. Úgyhogy hála Istennek, úgy néz ki, hogy csak ez volt a probléma. Kop-Kop-Kop. Köszönöm szépen mindkettőtök segítségét!!!
Nekem telefonon egy szaki azt mondta, hogy kb. olyan 20.000 körül lenne a javítás. Nyílván cserélt volna termosztátot is, annak ellenére, hogy annak nincs baja.
Ha jó lesz, kaqkk-nak küldök egy jó hagy hátbaveregetést futárpostával!
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Egy régi típusú kombi hütőm van,a fagyasztóban a hőmérséklet nem csökken újabban -8 fok alá. Először a szigetelő gumira gyanakodtam,kicseréltük vadi újra,de nincs változás. Volna estleg valami ötletetek,hogy mi lehet a gond,vagy mivel tudnék próbálkozni? A típusa egyébbként LEHEL.
Sziasztok ! Van egy Fjord típusú régi fagyasztóládám. Újabban azt csinálja,hogy állandóan be és kikapcsol.
Hűteni is hűt, csak bekapcsol és megy a kompresszor kb fél percig, leáll , majd kb. fél perc múlva elindul és így tovább. Lehet az indítórelé az oka ? Vagy szerintetek mi okozhatja ezt a jelenséget. Várom a segítő válaszokat. Köszi.
Szia!
Igen, okozhatja. Lehet, hogy a hőkioldó gyengült el ezért old le- majd vissza áll, de lehet, hogy az indító relé érintkezője beragadt, és az ezzel járó megnövekedett áramfelvétel miatt old le. Üdv Tibi.
Kösz szépen a segítséget. Hétfőn szétszedem a relét és akkor már többet fogok tudni. A relé az helyettesithető esetleg Lehel hűtőgépével ?
Szia!
Akár igen! Ha rá tudod dugni a kompresszorra, (pozíció helyesen), nyugodtan ki próbálhatod, bár a bennük lévő hőkioldónak, és a kompresszor üzemi áramfelvételének ILLIK "azonos kategóriába esnie". Ha közel azonos teljesítményűek a kompresszorok, akkor mondhatni csereszabatosak az indító relék(melyekbe a hőkioldó is bele van építve).
Sziasztok !
Jó hogy megtaláltam ezt a topikot, mert nekem is hűtőgép problémám van, amit magam akartam orvosolni nem sok sikerrel. Van egy régi ZFC 304 nk kombi hűtőnk, aminek a normáltere úgy tűnt ránézésre hogy túlhűt. ( Van egy csak hűtőnk is, ezért nem megy egész évben, és nincs is szem előtt, csak azt érzékeltük hogy folyton jeges a hátsó lemez.) Rendeltem hozzá egy új termosztátot, beszereltem, de a hibajelenség maradt. Ekkor kezdtem el egy fogyasztásmérővel ellenőrizni, és kiderült hogy 8 órás üzemből 6.5 órát működik, tehát valószínűleg igaz hogy jeges a hűtőlap, de a hőfoka nem éri el a kívánt hőmérsékletet. Visszaolvastam a topikot, ez alapján a gáz szökhette el részlegesen. Az lenne a kérdésem a hozzáértőktől, hogy érdemes -e még újratöltetni, tehát ez az elszökés egy észrevétlen lassú folyamat lehet -e (14 éves a hűtő), vagy újra el fog szökni rövid időn belül, és akkor kidobott pénz. Vagy az is lehet a kompresszor nem működik jól. (A hőleadó cső és a motor is felforrósodik, nem tudom ez jelent-e valamit). Működés közben a teljesítményfelvétele 60 W körüli, a napi fogyasztása 1,25 Kwh (Ez sok !). Előre is köszönöm ha van valakinek ilyen tapasztalata és megossza velem, István
Hello
Indesit Kombi hűtőszekrényemen az alábbi jelenséget tapasztaltam: (kb 7 éves) teljesen le volt engedve a fagyasztó plusz 5 a hűtő pedig kb 18 fokon volt. a motor működött vagy 2 órán keresztül de nem hűtött. Ha elment belőle a gáz annak van valamilyen diagnosztizálható jele? vagy mi lehet a hiba oka? válaszotokat előre is köszönöm, ha nem nagy kérés dobjatok, egy emilkét is köszi(balazsbb@citromail.hu)
Szia a hiba oka alapvetően gázhiány. Diagnosztizálni csak akkor tudod ha szétválasztod a nyomó és a szivó oldalt és külön külön nyomáspróbázod. Irod hogy a készülék 7 éves. Ilyen idős kombinált készülékeknél,99,8%-ban a keret fűtés cső kilukadása, el korrodálása okozza a problémát.Ugyanis acélból van.Természetesen orvosolható a probléma.Egyébbként milyen hűtöközeggel volt töltve?Kompresszoron megtalálható.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |