Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Témaindító: electorkalandor, idő: Feb 19, 2009
Témakörök:
Azért írtam, hogy valószínűleg nem eredeti a kapcsoló, mert a fokozatkapcsoló táblája körbeforgott. Leszedtem a kapcsoló kart és a "táblát". A furat utólag lett készítve, látható az előző kapcsoló furata. Nem akarok én ezen tupírozni semmit. Úgy került hozzám, hogy nincs infóm a működéséről. Állítólag működik, de én ebben nem bízom...
Köszönöm az információkat.
Egyenlőre úgy tűnik, hogy a gépnek kapcsoló baja van.
Az egyiket sikerült megcsinálnom. Ráment egy óra, de jó lett. Egy 5 forintos műanyag alkatrész tört el a kapcsoló tengelyében, szerencsére volt egy 6002-ben. Régebben ez fémből volt... A következő áldozat egy KK-0-4072. ez 8 állású, nem lenne baj, ha ezt is sikerülne életre kelteni.
Ma szétszedtem a fokozatkapcsolót is. Abban is ugyanaz az alkatrész volt eltörve. Összeraktam, de nem lett tökéletes.
Mikor kibontottam a fokozatkapcsolót, meggyőződtem, hogy már cserélve volt. Ennek több jele is van. Az egyik, hogy ez KK-0 méretű és látszik az előző, KK-1 kapcsoló rögzítő furatai. Továbbá az alu borítást megfordították, azon látszik az eredeti fokozatok felfestése. 6 fokozatú volt, ezzel szemben a jelenlegi kapcsoló 8 fokozatú. A főtrafóra megy a 1-2 választó kapcsolóról a 3x400v, vagyis 6 vezeték. Ezen túl 12 vezeték van a 6 fokozathoz. Gondolom, hogy 1-1 fokozathoz 1 pár vezeték tartozik. Hogyan tudnám ezeket beazonosítani?
Közben megtalálta a Weldi Mig 300 rajzát. Rá kellett jönnöm, hogy az előző elgondolásom a 12 szál vezetékkel abszolút zsákutca.
Jól okoskodom, hogy a rajzon lévő főtrafó bal oszlopát figyelembe véve az 1. és a 16. kivezetések vannak 380 V-ra méretezve?
A transzformátor primer tekercse csillagba van kötve így nem lehet rajta 380 V (400 V). A fokozat kapcsoló pedig egyesével kapcsolja a tekercsek kivezetéseit.
Msg 60 előtoló motorja elvileg 24V-os, ha jól tudom. Van 2 vékony vezeték is a 24V mellett. Annak mi a szerepe?
Van egy hibás huzaltoló elektronikás Karcagi MIG hegesztőgépem. A panelon lévő felirat alapján SG40T. Eddig nem találtam hozzá rajzot. Vajon fellelhető valami infó róla?
Ha jól látom a fekete vezeték a tekercsből jön ki, az a gerjesztő tekercs. Bekötésétől függ merre forog a motor. Párhuzamosan kell kötni a piros vezetékkel, ha nem jó a forgás irány, akkor meg kell cserélni a két vezetéket.
Szerintem a piros vezetékek a szénkefére utólag ráforrasztott drótok. Ha ez így van akkor először jobb lenne a feketékre adni a feszültséget, ha megy akkor a pirosakra nincs is szükség.Nehogy rövidre zárd az állórész tekercsét.
A kommutátoros, egyenáramú motorok másik neve: ( Soros motor) Ez azt jelenti, hogy sorba van kötve, állólész egyik tekercs vége (-) majd állórész másik vége kefe, majd másik kefe (+) Nem árt utána nézni, mert gond lehet!
https://hu.wikipedia.org/wiki/Egyen%C3%A1ram%C3%BA_g%C3%A9p A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2020
Sokféle kommutátoros DC motor van. Ez pl. külső gerjesztésű. Az állórész állandó gerjesztő feszültséget kap. A forgórész meg szabályozott DC feszültséget. Ez stabilabb fordulatszámot - előtolási sebességet biztosít, mint a soros motor.
Rosszul tudod. 42V-os, az állórész pedig 36V-os. A motor 160W-os, és maximális fordulatszáma 6000 1/min a közlőmű áttétele: 1:60
Az állórész azért csak 36V-os mert az MSG 2 előtolóban egyutasan egyenirányított feszültséget kapott. De nem kell félteni, simán elmegy 42V-ról is, igaz akkor kevéssel alacsonyabb lesz a fordulatszáma.
Csak ez nem soros gerjesztésű, hanem párhuzamos, mert annak állandó a fordulata. A soros motor fordulatát a terhelés nagyon befolyásolja.
Ebben Teljesen igazad van! (Én nem figyeltem oda az előző hozzászólásomban)Viszont abban nincs, hogy az álló és a forgórész kivezetéseit poárhuzamosan kell kötni, jelenlegi felhasználásban!
Erbe leírta az okokokat is hárommal feljebb.
Ebben igazad van, a hegesztőben levő felhasználást nem ismerem, de ezt a motor típust különböző méretekben, még a volt NDK-ban nagyon sok mindenben alkalmazták.
Persze, mivel NDK gyártmány. Az MSG 2; MSG 60 NDK előtolókban voltak ilyen motorok, és a gerjesztéőtekercsen állandóan rajta volt a DC feszültség. Fékezésnél a forgórészt egy 0,68 ohmos ellenálláson keresztül zárták rövidre és így a motor igen gyorsan megállt.
Urak!
Még mindig a motor témája. A hozzászólások és némi netes olvasgatás alapján a következőket szűrtem le: Ez a motor külső gerjesztésű (vékony fekete vezetékek). erbe, meslac: párhuzamos gerjesztésű. erbe: Az állórész állandó gerjesztő feszültséget kap. A forgórész meg szabályozott DC feszültséget Tehát a gerjesztőtekercs feszültsége különböző a forgórész kapocsfeszültségétől? Így érthető, hogy nem lehet párhuzamosan kötni a gerjesztőtekercset a forgórésszel. Vagyis, a gerjesztőtekercset mpisti írása alapján 36V DC-re a forgórészt pedig 0-42V DC feszültséggel kell megtáplálni. Gyakorlatilag a forgórész és a gerjesztőtekercs egy-egy pólusát össze kell kötni, az lesz a gnd. A gerjesztőtekercs fennmaradó ágát 36VDC, a forgórészt 0-42VDC-re. Mi történik, ha a forgórész kapocsfeszültsége eléri és/vagy meghaladja a gerjesztő feszültséget? Köszönöm!
Felmerült közben még egy kérdés.
Azt nem is említettem, hogy sikerült a Transmig-et beüzemelni. Mindkét fokozatkapcsolót meg tudtam javítani. A fokozatkapcsoló működése, vagyis az összekapcsolni kívánt tekercsek csillagpontjának kiválasztása adott egy kis gondolkodni valót. Egyszer megvilágosodtam, rá kellett jönnöm, hogy pofon egyszerű... Szóval a kérdés. Találtam egy, az enyémre nagyon hasonlító gépet, amiről csatolok egy képet. Érdekes a fokozatkapcsolók kiosztása. 2x6 fokozat kapcsolható. Van értelme a durva fokozatokat ennyire szétbontani? Idézet: „Mi történik, ha a forgórész kapocsfeszültsége eléri és/vagy meghaladja a gerjesztő feszültséget?” A kettőnek ilyen formában nincs köze egymáshoz. A lényeg, hogy az állórész gerjesztése nem maradhat ki. Akkor ronda dolgok történhetnek. Volt dolgom olyan motorral, ahol az állórész 40 V DC-t kapott, a forgórész meg 0-200 V között. Teljesen független táplálással, nem volt közös GND.
"Mi történik, ha a forgórész kapocsfeszültsége eléri és/vagy meghaladja a gerjesztő feszültséget?"
Semmi, -mint ahogy erbe is írja. A kettőnek csak annyi köze van egymáshoz, hogy az állórész a névleges feszültségen hozza létre azt a gerjesztést,ami a gyártó által megadott fordulatszámot és nyomatékot garantálja. Ha növeled a gerjesztést, némileg csökken a maximális fordulatszám, mert a megnövelt mágneses térerő a motor optimális munkapontjától eltér, de nem csökken a nyomaték. Ha a gerjesztőfeszültséget csökkented, nőni fog a maximális fordulatszám, de a nyomaték jelentősen csökken. Ha a gerjesztőtekercs pl. 42V DC-t kap, semmi probléma nem lesz belőle, de ha pl. 12V-ot kap, akkor a motor üresjárásban pörög mint a veszedelem, de terhelés hatására nagyot esik a fordulatszáma, mivel a terhelés által kívánt nyomatéka jelentősen kisebb lesz. Erről bővebben az egyenáramú gépek tankönyv párhuzamos gerjesztésű motorok működése témakörben tájékozódhatsz, ott a matematikai összefüggések is megtalálhatók. Ezeket már sajnos fejből nem vágom, mert közel 40 évvel ezelőtt foglalkoztam vele behatóbban.
Sziasztok!Ennél a hegesztőnél hová kell dugni a testkábelt?Elvileg lehet vele alut,rozsdamentest is hegeszteni...
Áramerősség függő. 1-es be, ha kisebb árammal hegesztesz, de ha pl 150A felett akkor dugd a 2-es be. Kísérletezd ki, hogy melyik fröcsköl kevésbé. Ahogy nézem, csak 160A-es diódahíd van benne, nagyon ne tedd magasabb fokozatba, mert annak annyi lesz. A kapcsolóra meg tegyél zacskót, mert az sem lesz hosszú életű így.
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2020
Zacskót?Melyik kapcsolóra??Akkor ez max hány ampert tud?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |