Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
MEgépítettem és jó.Most meg még úgyis tolni kell mert nincs berugóm.De nem kell nagyon tolni lábbal meglököm egybe és már megy is.
Ühüm, cseles. Van valami infód, hogy a fordulatszámot meddig bírhatja?
Közben előkerestem a babetta mérési dolgait. Szkóp sajnos nem volt, a fordulatszám hiteles (digit mérő). Kicsit rosszul emlékeztem a fesz értékekre, de a lényeg az látható. Itt van a forgató, sajnos a gumikerék elszált 10k körül... Bővebben: Link
NEkem a simson 11E-ig forog és bírja az elektronika 275V-os kondival áttekert gyári vasmagos ferjesztővel.130V-ot ad maxon.
11E-nél még stabilan adja a szikrát.Alapjáraton viszont egy idő után megszűnik a szikra.2000 körül.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van egy barátomnak egy Piaggio vespa 125 4T típusú motorja, amin Magneti Marelli gyújtás, és immo van. Valamiért nem ad szikrát. Ehez kellene bekötési rajz vagy bármi ötlet, hogy mit keressek. Sima multiméterrel olyan 80Vot mértem a nagyfesz tekercsen, és olyan 6-7 körül a jeladó tekercsen.Gyujtás elektronika típusa:AEC 302 c, Immo típusa: IMMO0302 26097. Meg köszönnék bármi tanácsot, vagy esetleg bekötési rajzot, hogy az immo hibát kizárjam! Előre is köszönöm a segítséget!
A tisztán látás miatt belinkelem az eredeti kapcsolást és trafót. Ez a gyújtás Maicó MD 250 kétütemű motoron található, ami adatait tekintve 7000-es fordulatnál adja le a legnagyobb teljesítményét. Ebből kiindulva meg a motelek oldalon található táblázatokból ítélve olyan 13000 körül lehet a maximális fordulat. Persze ezek a dolgok gerjesztő tekercstől és a használt tirisztortól is függnek. Amint láthatod én is pont ezért hagytam ki a tirisztoros feszültség szabályzó részt az áramkör elejéről. Mert méréseim szerint a Babetta gyári tekercs még a feszültség kétszerezéssel se érte el a 250Voltot. A terveim az itthon levő gyújtó trafók induktivitásának pontos kimérése majd a tirisztor anód körében levő rezgőkör pontos hozzáillesztése, mert szerintem ez a lényege az egész kapcsolásnak.
Ezeknél a kapcsolásoknál ahol tekercs szolgálja a jeladó szerepét, működhet úgy, hogy a tekercs helyett Hall adja a jelet ?
A hall érzékelő alapjába véve nem aktív elem, de nagyon kicsi feszültséget szolgáltat, ezért további erősítés szükséges. Mivel egy tokba integrálják az érzékelőt, és az erősítést biztosító elemeket, már tápfeszültségre is szükség van. Mororgyújtáshoz belső komparátoros típus kell. A tápfeszültséget lehet a gerjesztőtekercs által szolgáltatott feszültségből ellenállásosztóval előállítani, de szűrni, és stabilizálni szükséges.
Sziasztok! Rajzoltam egy nyák verziót a korábban becsatolt gyújtás egyikéhez. Rigába lesz külön trafóval elötte.
Sziasztok! Csak annyi, hogy mégiscsak mukodoképes a mex féle babi gyujtás. Az indukciós tekercs okozta a problémám. Kicseréltem, ment egy darabig, de aztán csak akkor indult ha nagyonnagyon megtekertem, és akkor sem adott alacsony fordulaton szikrát. Kuka! Utána tettem bele egy robogós indukciós tekercset, máig is azzal megy, hiba nelkul. 750km-t mentem rá a kicsikére azóta.
Szia mindenkinek. A segítségeteket szeretném kérni. Van nekem egy gazella típusú kis teherautóm a gyújtás rendszerét szeretném átalakítani.Benzin-gázos üzemű. M-24-es Volga motor van benne. Arra gondoltam, hogy a hagyományos gyújtást teljesen kiszeretném felejteni és hengerenkénti gyújtást készíteni. A vákuumos és röpsúlyos előgyújtás szabályzás helyet pedig pic-es előgyújtás szabályzást. Gáz üzem esetén pedig a gáz szabályzást kellene valahogy megoldani. Nem kell, hogy bonyolult legyen, map szenzor kopogásérzékelő stb.
Sziasztok! Annyit szeretnék kérdezni tőletek, hogy a babettám tranzimojának a működőképességét hogy lehet gyorsan letesztelni méréssel stb-vel? (szikra nincs, tekercs nem szakadt az alaplapon, így vagy jeladó vagy a tranzimó szórakozik velem)
Szia Zsiga! Nem vagyok benen biztos hogy üzembiztonság szempontjából megéri ezt a módosítástvéghezvinni.
Kell hozzá két pici trafó meg egy elem.
230 ból csinálsz mondjuk 12 Volt váltót. Ezt bekötöd egy 24 Volt korüli tekercsre. A második trafó szekunderén így kb 120 Volt váltó fesz van. (Vissza tarnszformálsz) Na ezt a nagyfesz tekercs helyett kötöd be. Az egyik felét névlegesen kinevezed "0" pontnak, a másikat "meleg" pontnak. A trigger jelet a "0" volt és a pici tekercs helye közé kötöd, úgy, hogy egy lapos elemmel sorba kötsz egy 100 Ohmos ellenállást. Ez imitálja az impulzust. A gyertya fém részére rátekered a "0" pontot a nagyfeszt meg a gyertya értelemszerű végére. Amikor az elemet ráteszed, szikra kell hogy legyen. Az nem árt ha az első 12 Voltot pár méterrel odébb teszed mindentől, így nem csap agyon a villany a nagy hibakeresésben. Remélem segített a leírás.
Köszii! Úgy látom ehhez elő kell kotorásznom a trafó gyűjteményem! De nekilátok valószínűleg
Szia Szendi. Az üzem biztonságra hivatkozol, gondolom a gáz miatt. Karburátoros a motor a gáz szabályzás csak abból áll, hogy van két csavar amivel tudom szabályozni a gáz mennyiséget. Ezzel a csavarral csak a maximum gáz mennyiséget tudom szabályozni. Ide szeretnék valamiféle megoldást találni a két csavar helyett. Akár vákuumos is lehet. A hengerenkénti gyújtásra tudsz-e valami meg oldást. Én az elektronikában nem vagyok túl jártas, IC-vel meg oldható-e a 90 fokos eltolás.
Szia mex. A segítséged szeretném kérni. Van nekem egy gazella típusú kis teherautóm a gyújtás rendszerét szeretném átalakítani.Benzin-gázos üzemű. M-24-es Volga motor van benne. Arra gondoltam, hogy a hagyományos gyújtást teljesen kiszeretném felejteni és hengerenkénti gyújtást készíteni. A vákuumos és röpsúlyos előgyújtás szabályzás helyet pedig pic-es előgyújtás szabályzást. Gáz üzem esetén pedig a gáz szabályzást kellene valahogy megoldani. Nem kell, hogy bonyolult legyen, map szenzor kopogásérzékelő stb.
Sziasztok!
Láttam már pár videón YouTube-on, hogy Simsonra smkp gyújtására olyan elektronika van kapcsolva, ami limitálja a fordulatszámát. Angolul, így lehet hallottátok már: rev limiter. Szóval azt szeretném kérdezni, hogy ilyen valóban létezik? 2T motorról van szó 12V-os megszakítós gyújtással. Ha igen, akkor elérhető-e olyan hanghatás, mint nagymotorok esetén? ("Tiltás") Ha létezik, lehet, hogy építenék egyet 6500rpm-re. Előre is köszönöm!
Üdv! Egy számomra nagy problémával szembesültem. Van egy Cagiva Super City moci, ami alacsony (2-3000), és magas fordulatszám tartományban (8-11000) is kielégítően muzsikál, de 4500-5500 között erősen kihagy. Már nem tudok mást elképzelni, mint valamiféle "rezonanciát". A szikra egyébként sem nagyon tetszik, mert egy egyszerű rúgásra lead vagy 8-10 szikrát. Esetleg van valakinek ötlete? Megköszönném a segítséget...
Egyszerű rúgás lehet 8 fordulat simán. Ha alul és fölül is megy de középen nem akkor a részterheléstű és fúvókák körül néznék körül. Minden más tiszta? Kihagyhat ha szegény a keverék.
Köszönöm. Az olasz ipar remeke ez a karburátor, mert szintet, levegőt állítani nem lehet, csak alapjárati fordulatot. A gyertya szép barna, ezért gondoltam az elektronikára. Lehet, hogy veszek valami más karbit rá?...
Feleslegesnek találom. Ha kevés lenne az anyag vagy esetleg túl sok, akkor nem csak a 4500-5500 közötti tartományban hagyna ki. Hanem magasabb fordulaton is. Illetve a gyertya se lenne ősz barna. Nem tudom van-e rajta valamiféle előgyújtás szabályzó (mechanikus vagy elektromos), esetleg fix. Valahol itt keresném a hibát nem-e az mászik el ebben a fordulat tartományban.
Ahogy szendi is írta...közép tartományban szegény lehet a keverék!
Ezt a részterhelés tűvel lehet szabályozni (súbertű). Ha kitekered a súbert, kiakasztod a gázbowdent a súberből kiszeded a tűt belőle és a rajta található pici rögzítőgyűrűt rakd az egyel lentebbi rovátkába.
Nos' ilyenkor ugrik a majom a vízbe!: szétszedtem. A gyujtás jeladója nem mozdul el. A lendkereket letörölgettem, mert már az is megfordult a fejemben, hogy valami felmágneseződött fémforgács téves jelet indukál. Változás nincs. A karburátorban nincs súbertű! Az összes mozgó alkatrész egy függőlegesen mozgatható lapka, ez a suber, rajta a reteszes hidegindító kikapcsolójával. Az egyetlen fúvóka az úszóházban a főfúvóka, az is, meg a járatai is kitisztítva. Az eredmény: semmi. Egy rejtély ez az egész. Szikrát viszont többet ad a kelleténél. Nem egy nagyot, hanem több kis vérszegény szikra. Mint egy sokkoló. Szal ilyen nincs is.
Egyszer nekem is volt egy ilyen szívatós esetem, látszólag minden rendben volt, szikrát is adott, de mintha nem mindig a helyén,időnként többet is, soványka is volt, és nem forgott ki. Gerjesztőtekercs csere után hibajelenség maradt.....
Az olaszok előszeretettel használják a "műanyag" lendkerékmágneseket, ezek valamivel gyengébbek, viszont nem olyan sérülékenyek mint a normál ferritmágnesek. Viszont könnyebben átmágneseződnek, illetve a világítás, és a töltőtekercs, vagy a fesszabályzó zárlata, rendellenes működése képes a mágnesek eredeti erővonalképét megváltoztatni, így előáll a gyújtásprobléma is. Az én esetemben a megoldás egy sajátkészítésű külső jeladó lett, amit a blokk belsejében a lendkerékhez közel rögzítettem, és a jelet egy eredetileg a lendkerék palástján elhelyezkedő vakfurat indukálta. Mivel ez teljesen egyedi kivitel, és nem biztos, hogy reprodukálható, így a lendkerék cseréjét javaslom, akármennyire is zsebbenyúlós a dolog. De legelőször a világítás, és a töltőtekercs lekötésével kellene próbálkozni. Ha így megszűnik a gond, akkor már biztos hogy ezek környékén sincs rendben minden.
Szia mex. A segítséged szeretném kérni. Van nekem egy gazella típusú kis teherautóm a gyújtás rendszerét szeretném átalakítani.Benzin-gázos üzemű. M-24-es Volga motor van benne. Arra gondoltam, hogy a hagyományos gyújtást teljesen kiszeretném felejteni és hengerenkénti gyújtást készíteni. A vákuumos és röpsúlyos előgyújtás szabályzás helyet pedig pic-es előgyújtás szabályzást. Nem kell, hogy bonyolult legyen, map szenzor kopogásérzékelő stb.
Sziasztok!
Egy ősdcsepel125 gyújtását szeretném egy kicsit megbízhatóbbá tenni. Már átalakítottuk külső 6v-os Simson trafósra. Mivel a lendkeréken szar helyre marták az ékpályát, ezért nem a legerőssebb áramnál nyit a megsza, hanem kb. félúton a max. áramerő és a nullponti átmenet közt. Ezért gyenge a szikra, a legkisebb gyertyapiszokra is rángat, megáll. Ha át alakítom a kalapácsot, hogy hamarabb nyisson, akkor meg az előgyújtás lesz 6mm Arra gondoltam, hogy csinálok rá egy megsza vezérelt CDI gyújtást, amit a jelelegi ~6v-os gerjesztő tekercs hajtana. Ezt találtam: KATT Egy német Schwalbés kollega, azt írja, hogy neki nagyobb fordulaton elment a szikra, valószínűleg a triak söntölt 6v felett, ezért a triakos szabályzó részt egy "Leonelli" fesszabályzóra cserélte, de ekkor meg a 6/230V trafó melegedett. (Arra gondolok hogy ez utóbbi egy nagy tranyóval elfűtőtte a szinusz hullám tetejét, ezért sok egyenáram juthatott a kistrafónak, ami később megoldódott, mert 6V/3W ról 12V/10W-ra cserélte a trafót) Szerintetek, hogyan lehetne megoldani a szabályzást, ha nem akarom, hogy a CDI-t ~300V fölé töltse? (nem akarom hogy 3 km-rt bírjon csak ki) Esetleg a 300V-os oldalon kellene próbálkozni? Cseh kollegák is használják az ötletet: KATT Úgy látom ők nem foglalkoztak a ~300V megfutásával (BY399 bírja 800V-ig), viszont a vezérlő (gate, megszakító) részt egy másik tekercs táplája. Lehet, hogy csak a gate áram/feszültségre kellene figyelni? Ezt egyszerűbb lenne megoldani. Bocsi ha hosszú voltam, de nem versenymotort akarok, csak egy megbízható gyújtást, a gép szétfarigcsálása nélkül. Üdv!
CDI gyújtásra átalakítva az a legnagyobb gond, ami a kalapácsos gyújtásnál előny volt. Magyarul amikor az eredeti gyújtás megszakítója nyitott a legnagyobb volt az áramerősség. Elvileg a tirisztoros gyújtás is ilyenkor kell, hogy adja a szikrát, de félő, hogy a tirisztor beragad, nem tud kikapcsolni, mert a 6V tekercsre kötött trafó a kondi kisütése után is nyomja még az áramot, és a tirisztoron keresztülfolyik, így a trafó szekundere is zárlatban üzemel, amíg a mágnesek polaritást nem váltanak.
A legjobb, egyben a legbonyásabb megoldást egy inverteres cdi jelentené. |
Bejelentkezés
Hirdetés |