Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Ha csak a tetején van a hiány akkor állj neki és távolítsd el a lakkot teljesen, (kromofág, vakarás, spakli, citlingelés csiszolás) ezután faragókéssel adj a hiányzó részeknek határozott egyenes vonalú határt és 1 rétegű intarzia lapokat szabj be pontosan a hiányzó részekbe. Faipari ragasztóval kell beragasztani. Nézz utána az intarziázás címszónak a Google-ban! Keményfa lapok és gyorsszorítók használatával ragaszd a beszabott lapokat a helyükre. Ahol dupla réteg hiányzik ott előbb külön ragassz össze 2 réteget és aztán a dupla lapos foltot a helyére! A szálirány az eredetivel megegyező legyen. Ha a ragasztás sikeres akkor a régi furnír réteggel egy síkba kell csiszolni! Ha konkrét méreteket írsz akkor intarzia lapokkal tudok segíteni.
Az egyik oldalán is van egy hiányos rész. Komoly munkának tűnik, nem hiszem hogy meg tudnám csinálni. Ha lenne eszközöm, akkor talán... A lakk mállik róla, azt egyszerű leszedni. Talán az unokatestvérem tud segíteni, aszatlosnak tanul.
Ime egy nyálcsorgató szépség. Sajnos nem az enyém, javitásra hozták, a hálózati kapcsolója volt törött. Meg akartam venni, de a tulaj semmi pénzért nem adja el, amit meg is tudok érteni.
Még képek. A gép egyébbként 1933-as kiadás.
A szavam elállt tőle, gyönyörű!! Ritkán mondok ilyet, de ehhez lehet, hogy nem mernék nyúlni-legalább tíz percig . Mindenki eredeti, gyári még benne?
Hát nagyjából minden eredetinek néz ki, csak a pot méteren (a képen látszik) van egy modernebb kondi, gondolom csatoló, amit még majd kidobok belőle, illetve kicserélem valami retró kondira. Sajnos a panelt valaki összekente "kályhaezüst"-tel meg az egyik csőre alufóliát tekert, de a többi rendben. Egyébbként minden "nagyon" meg van épitve, a hál. kapcsoló a pot méterrel közös tengelyen egy kb 7 cm nagyságú komplikált tömbler volt, amit senki nem mert kiépiteni, inkább zsinórkapcsolót raktak bele. Volt vele meló, amikor kiszedtem, a középső, mozgó részt le kellett gyártani, esztergálni, szegecselni stb. De most jó, szépen szól az egész, öröm volt vele foglalkozni.
Szerbusz! Nevét, típusszámát nem tudod?
Sajnos nem eredeti a hátlap rajta, az adattáblán meg csak az van hogy Philips, meg a gyáriszám. A Kádár könyvbe sincs bent, úgy hogy nem tudok többet róla. Üdv:
Kár! Köszi.
Megtaláltam! Philips model 634 A Bővebben: Link
Átszámítva majd 170000ft-ot kér érte (leárazva) Hát én ennyit nem igértem érte, lehet hogy azért nem akarták eladni? hi. hi.
Üdv Janóbácsi ! Csodálatos !
Mást nem tudok hozzáfűzni. NINCS IS ÉRTELME. Öreg T / Tamásbácsi .
Még régebben én is felújítottam egy csöves rádiót. VT Velence a típusa. Az eredeti hálótrafó cserélve van benne, az egyenirányítás sem csöves, hanem egyutas szilíciumdiódás. Ezt nem én követtem el, már nagyapám is így vette. Én visszaforrasztottam a varázsszem vezetékeit (Letöredeztek a foglalatról) és puffer elkot cseréltem mert az eredeti zárlatos. A dobozát lecsiszoltam, újrapácoltam, majd sellak-kal újrapolitúroztam. A hangerőpotmétere kuka, úgy be van állva hogy fogóval se lehet tekerni. Vettem egy ugyanilyen rádiót 1000 ft-ér hogy majd jól átteszem a potiját meg a trafóját, erre a trafó primere szakadt, a potméterben meg nem érintkezik a kapcsoló
Egyébként nagyon szépen szól, nem csak a kossuth jön be rajta. A hangszóróvásznat anyukám kedvéért nem cseréltem (Amikor a szekrényükön szólt a rádió is ugyanígy volt foltos) Nincs benne nagy elko (2*330 uF) de brummnak nyoma sincs. Itt vannak képek
A forgatógombokat egy 5 cm-es tengelycsonkra tedd fel és fogasd be fúrógép tokmányba.Megforgatva finom csiszolópapírral tökéletes fényesre tudod varázsolni a réz tárcsát. Az elkó 2x33 uF. Hálózai trafó ügyben keress meg privát ü.-ben.
Szép estét!
Én is begyűjtöttem 1-2 rádiót/erősítőt és "majd" rendbe kellene raknom az erősítőket. Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link Nos ilyen készülékeket sikerült az utóbbi időben vásárolgatnom...
Új korában tán fényesebb volt a lakkozása, de így is szép.
Neki álltam "ujraéleszteni" az Orion 331-et. 3órányi csiszolás után ennyire jutottam.
De szerintem, megéri a melót.
Szerintem is megéri. Bár hátra van még pár óra.
A kép készitése óta elörébb jutottam lettema dologgal.
Csak így tovább, amíg kész nem lesz. Aztán jöhet az újabb masina.
Van még egy Blaupunkt későbbre.
Csiszoltam és csiszoltam és pácoltam is egyet.
Mmm már majdnem olyan szép mintha én csináltam volna ! Alakul ez kérem a folytatást is megnézzük ám !
Nem tudom, igy az ünnepek alatt hogyan lesz időm erre is, de ha jutok valamire, azt is felrakom, uram!
Na igen, nem volt hiába. :yes: Remélem a többi is ilyen szép lesz.
Ez kérem új? Már látom előre a gyönyörűséget!
Megérte melózni vele Q..va szép lett gratula. Kiváncsiak leszünk majd a fényezésre is ám!! :guluszem1:
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy miként lehetne eltüntetni a karcolásokat és sérüléseket egy fekete sony deckről.Szervízben volt és a karcmentes deckem elég karcosan jött vissza.az eleje nem sérült csak a teteje és az oldala mint a macska karmolás néhány helyen.és egy kissé a sarkairol leütve a festék.Nagyon haragudtam érte.van erre mód,hogy némiképp megszüntessem a karcokat?Előre is köszönöm a segítségeket!!
Alakul az én rádióm is, egyelőre beszereztem a skálahúrt, (Thököly út 130) és sok szöszölés után sikerült felfűzni.
Miért van az embernek digitális fényképezőgépe? Hogy a sorsdöntő pillanatokban a fiókban pihenjen. Mivel a skálahúr elszakadt az első vizsgálat pillanataiban, mondjuk nehéz is lett volna feljegyezni hogy hogy volt eredetileg, bár némi részei még felfedezhetők voltak, azonban a húr szétugrott, letekeredett. Nem maradt más hátra, mint újból kitalálni, hogy merrefelé kell futnia a zsinórnak. A legvékonyabb skálahúrból is ki kellett húzni a belét, és a középső részét használtam fel (a plusz harisnyával túl vastagnak bizonyult. A skálahúr még azonban így is rendkívül sprőd dolog, ügyeskedni kelett, és trükköket ki kellett találni hogy nem fusson vissza amikor már fel van tekerve a hangolódobra. A trükk az volt, hogy ethernet kábel tömör rézdrótjából szabtam le darabokat és ezeket ide-oda - mindig ahova szükség volt rá - kellett "befülezni" az így elkészített ideiglenes segédfeszítő-tartódrótokat, amely a szerelés különböző pillanataiban a skálahúrt megfogta a kívánt pozícióban A feszítést még nem sikerült 100%-osan beállítani, ezért a forgótengely réz adapterén még egymásra fut néha, a homorú részen a felcsévélőirányban a forgótestre csavarodó húr nem képes arrébbtolni a csévemeneteket,(ehhez valószínűleg egy gondolattal feszesebbre kell állítani ) de már nagyjából él a szerkezet, óvatosan lehet hangolni, az indikátor végállásai jók, merőlegesen áll a mozgatási irányra. A felújítást jövőre folytatom és majd töltök még fel képeket ha lesz időm fotózni. Hogy ne guruljon minden szanaszét, ami részlegesen megbontásra került, a húrozás végén, ideiglenesen összeszereltem a dobozt az alvázzal, és leteszteltem. Hát mit mondjak, igazi retró élmény a skálaüveg, a belül futó indikátor, a hangolásjelző cső...... Régen mikor kisgyerek voltam, volt nekünk egy Pacsirta és imádtam, persze akkor még játéknak tekintettem, tekergettem, ma pedig a régi technika iránti tisztelettel nézek rá. |
Bejelentkezés
Hirdetés |