Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Köszönöm szépen! A karácsonyi szünet alatt lesz mit babrálni.
Sziasztok! Hogyan lehet hibas tarolásból eredő koszt eltávolítani? Nem sima por, valami "zsíros poros levegő" általi lerakódás, szellőzőnyílásokon át. Helipotikkal és régi érzékeny fetekkel megszórt műszerpanel. Van remény egyáltalán megmentésre?
porbáld meg féktisztitóval az oldja az olajat
Én inkább valami konkrétan erra kitalált anyaggal próbálkoznék a féktisztító helyett.
Tuner 600 pl. Ha viszont a féktisztítót használod, akkor majd oszd meg az információt utólag, hogy az olaj mellett még mit oldott a nyákon
Biztosra mennék inkább.
Ilyen állapotban be sem merem kapcsolni, hibátlanok voltak 10 éve. A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2021
Izopropil alkoholban áztasd meg és ecseteld.
Tele van helitrimmerrel szórva (17db) a panel, azt nagyon nem szeretném hogy elmásszon az értékük. 7.5 digites kalibrált műszerek (voltak), utolsó digitig azonosat mértek legutóbb még.
A féktisztító , denszesz , stb. lehozza a feliratokat is . Régi alkatrészekről pláne . Ennek ellenére nekem bevált .
Csatlakoznék az előttem szólóhoz. Denszesz vagy izopropil alkohol és finom ecset. Nem kell hogy ússzon, de azért legyen rajta. Remélhetőleg az alkatrészek és a nyák feliratait nem szedi le, de bánj vele óvintosan. Először csinálj próbát valahol, aztán ha jó akkor mehet a móka. Van egyéb agresszívabb oldószer is, de az már félő hogy oldja az egyéb festékeket és szigeteléseket is.
pl: nitrohigító, benzin, féktisztító, aceton, pálmatex higító. Bár a pálma higító az majdnem ugyan az mint a nitro. És mind tűzveszélyes! A hozzászólás módosítva: Nov 30, 2021
Még el tudom képzelni a kézi gőzölős megoldást. Van ilyen kis háztartási gép. Ráfújni egy kis gőzt, és fogkefével lemosni.
Köszönöm mindenkinek a tanácsot! Izopropillal bepróbálkozok, az van itthon literszám, és remélem hogy elég lesz az ereje, meg hogy nem megy tönkre semmi. Második körben ha ez nem jön be, a Kontakt Chemie termékével megyek rá (de azt még be kell szereznem). Majd leírom a tapasztalást.
Sziasztok. Videoton super Infra color 14 lett üzembe helyezve a műhelyben Commodore 64 és datasette társaságában.
Hogy jusson valami a téli napokra is, ezt ma hozta a postás.
Nem az univerzális hálózati feszre gyártott hanem fix 220V-os , így a baréter cső kimaradt belőle, de ettől ugyan olyan rádió. Csövezete eredeti, hangszóró, kimenő minden a sajátja. Még a szép kis réz tekercs serlegek is megvannak. Hátlap teljes és eredeti. Ausztriában készült 1937-ben. A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2021
Szia!
Igazi fellelt állapot, igazi kincs! Én is szeretem magam tisztítani a rádiókat. Nem szerencsés ha egy nem hozzáértő eladó "nekiesik" nagynyomású kompresszorral, ecsettel, meg még ki tudja mivel, kívülről már nem is beszélve, sokszor megsemmisítve a ma használatos tisztítószerekkel az eredeti amúgy is kényes politúrozást vagy lakkozást, csak mert eladhatóbbnak gondolja tisztítva. Természetesen hozzáértőként az ecsettel semmi gond. Gratulálok hozzá! A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2021
Nagyon szép.
Nekem is hozhatna hasonlót a postás...
Sziasztok!
A képeken látható, 60-as évek végi Videoton rádiókban levő kapcsolót keresnék Szimfónia de Luxe (R4430) rádió javításához. A csúszka nem fontos, az szerintem jó, de sajnos a felső bakelitszerű lap megszűnt szigetelő lenni, az anódfeszültség felfutásával egyidőben felizzik és szaga is van. A műanyag szélessége 12 mm, hossza 34 mm, lábtávolság a két sor között 7,5 mm, a soron belül 4,5 mm körül van. Amúgy ez a kapcsoló az URH sáv nyomógombja lenne, a második képen jobb szélen látható. Kissé fura módon két teljesen külön darabból van összerakva, és a csúszkákat is csak össze kell akasztani betolás előtt. Valószínűleg a többi hasonló korú (1967-70) URH-s Videotonokban is ez van. (A sima Isostat-nál, amit félvezetős magnókban szoktam látni, annál viszont szélesebb, bár tény, hogy hasonló külsejű.) Esetleg bontott rádió modul, bontásra váró készülék is lehet opció. A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2021
Nézz körül a mellette lévő KF - nél, az I. AM KF átvezetője lehet testzárlatos - innen kapja az ECH heptódája az anódfeszejt (a kapcsolósor A 7. és 8. pontjai).
Ez esetben így kiszedett kapcsolóval, és a megfelelő pontok vezetékes összekötésével sem szólhatna viszont a KH sáv. Pedig ezt kipróbáltam, és több adót is befog, szól megfelelő hangerővel.
Mondjuk a varázsszem teljes szélességében világít, adótól függetlenül, mintha gerjedne valami. De szólni szól normálisan így.
Üdv !Megnézem .Emlékeztessen.
Sziasztok! Nem tudja véletlenül valaki az EAG AE785/A végcsöveinek gyárilag beállított nyugalmi katódáramát?
Szia!
20-25mA max, a G807 g1-en -39 voltot kell beállítani jó csőnél ekkor beáll az anódáram. Bár ez a régi 220V-as hálózati feszültségre igaz, a mostaninál az anódfeszültség több lesz. Ezért érdemes egy megfelelő teljesítményű 12 voltos trafót autótrafónak bekötni és azzal használni az erősítőt. A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2021
Időközben kaptam egyet, de köszönöm a felajánlást itt is! Hétvégén próba, hogy valóban ennyi volt-e a baja a készüléknek.
Szia!
Csak most tudtam válaszolni. Igen sajna amióta a 220 az 230 volt azóta sok minden eltolódott. Szerencsére egész jól tolerálják a csövek ezt a változást. Azért lettem volna kíváncsi erre mert az a -35-39 volt -ug az a 220 as hálózaton van. azzal elvileg 750-760 volton mennének a végcsövek. Nekem így 850 volton mennek kicsit nem kicsit több, de egész jól bírják. a katódokat 6,5 ma áramra állítottam be. Mindkét katódra tettem egy mérőellenállást úgy mint az APX100-asban van és a -UG t is úgy állítom a végcsöveken. Tegnap óta egész jól megyeget. Igaz a hangszórót illesztőtrafóval kell rátegyem, de ezt csak addig kell ameddig át nem tekerem az eredeti kimenőjét. Bár ha valaki tudja ennek a pontos gyári beállítási adatait ne rejtse magába. Bár már így is meglepő amit tud. Ugyan van még egy kis brumm, de majd megoldom.
Szia!
Mindenképp ajánlom a 220V-os primer feszültség alkalmazását, a hálózati trafó szigetelése az elmúlt 50 évben nem lett jobb. Már nekem is lett szekunder menetzárlatos trafóm emiatt, 800 volt fölé nem érdemes engedni az anódtápot. 6,5mA áramot keveslem a nullátmenetnél torzít és az anódfeszültség is megnő.
Valamit majd ügyködök a tápon. Meg előveszem a szkópot hogy mit is mutat generátorról hajtva a null átmeneteknél. Csak reméltem hogy hátha valakinek van valami emléke hogy ide mekkora munkaponti áram lett megálmodva. Aki tudott volna valamit, azt már sajnos nem érem el.
Üdv mindenkinek! Lassan már itt az év vége... ugyan pezsgő még nincs de majd orvosoljuk azt is.
Viszont a lényegesebb dolog, hogy kicsit tovább tekertem az AE785/A erősítőm táptrafójának primerjét. Nem sokkal, elég volt 30 menet. Így a szekunder oldalon a nagyfesz már nem 2X650 volt, hanem csak 2 X 617 volt lett. Reménykedtem tovább méregetve, hátha lejjebb megy a 807eseknek az anódfeszültsége kezelhetőbb értékre. Így is lett, 785 volt lett belőle, azért az mégsem 850 az egy "kicsit" nagyon sok volt. Szóval a primeren plusz 30 menet megoldotta a dolgot. Már csak a brummot (ez 50Hz tehát nem a tápból jön. Vagy földhurok a nyák és a potméterek között, vagy egyszerűen nincs egy jelvezeték árnyékolva) kell eltüntetnem. Nem nagy, de engem zavar. Viszont így már használható. Így lesz majd a szilveszteri zenehallgatáshoz igazi full csöves feeling. A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2022
Moderátor által szerkesztve
Sziasztok!
Videoton RA3101 rádió URH antenna csatlakozójához passzoló dugót keresnék. Tudnátok segíteni ebben? Köszi!
Ilyen (szerintem nem, de hátha)?
Mérd meg hány mm-re van a két érintkező. Ezen 20 (mintha lett volna ebből egy számmal kisebb is). Ha passzol, akkor tiéd...
Meg olyan is volt, amiben 90 fokkal elforgatva van az egyik tüske. (azon még lehet segíteni...)
|
Bejelentkezés
Hirdetés |