Fórum témák
» Több friss téma |
Kössz megpróbálom idáig azt tudtam elérni hogy vag com ki irja test nél interface found de azutan bármire kattinttok nem jön válasz a kocsi felöl
Nagyon köszi! Várom még Dudus kolléga hozzászólását is. Már találtam 1-2 érdekes dolgot. Üdv.
? Már megtettem!
Nem azzal probaltam de most mar nem is tudom kipróbálni mert elvitte a növérem a notebook ot.sok helyen találtam olyat hogy szivargyujtorol kell ráadni +12 t szerinted?
Az új OBd csatin már ki van vezetve a tápfesz nem?
A régebbieknél volt,hogy külön szivargyujtoról ment....de az fiat volt legalábbis annál láttam ilyet......régi wv-nél is a 2*2 es csatinál is ki volt vezetve.
Ahogy Jeep is írta a táp rajta van a diagnosztikai csatlakozón. Az illesztő a tápot innen kapja, nem a számítógéptől. A 12V-ból a MAX232-es szintillesztő állítja elő a soros porthoz szükséges +-12V-ot. Más lesz ott a baj. Ha van szkópod, amikor a tesztet csinálod, nézd meg mi van a K vonalon. Ha ott nem látsz semmit keresd meg, hogy a max232 kimenetén még megvan-e. Ne használj optós kapcsolást! Hibakeresés! Próbáld ki más autón is ha nem találsz hibát, illetve próbáld ki a vwtool-lal is. Látatlanban erről többet nehéz mondani.
köszi megpróbálom aztán majd megirom mi sült ki belöle
Bocs hogy beleszólok, de nekem az uniscan van, sima K-L vonalas illesztőként is funkcionál és működik USB-RS232 átalakítóval is windows alatt.
Persze ami nem hardverkulcsos, illetve feltört verzió. Pl.: Vag-Com, AB-COM, Opel dashboard,Opel Tech2, OP-Com egyik verziójával, sőt még a TIS2000 Tech2 modult is viszi. De a TECH1 része vmiért nem megy. Azt mondja interfész error. Ha jól tudom a tech1 ALDL protokolt használ, van egy ALDL teszter programom, az azt mondja hogy interface OK. Nekem pont a tech1 kéne.
Nem tudom hány autón próbáltad ki. Páron nekem is elindult, de akkor sem látott minden vezérlőt és meg-megszakadt a kommunikáció. Valamint a Ross-Tech és a vezérdiagnosztikai is kerek-perec kijelentette, hogy fel se hívd őket ha átalakítót használsz és problémád van.
Azok a kábelek mennek USB-ről, ahol van egy mikrokontroller a kábelben, ami kezeli a kommunikációt és az adatokat a mikrokontroller USB-n átküldi a PC-re. AMikor az USB-RS232-t direktben akarod diagnosztikára használni az nem szokott sikerülni. De! Ha neked ment, örülök és nem is vitatkozom csak nekem más a tapasztalatom. A Tech-1 ALDL-t használ, de a protokol más az USA-ban és az EU -ban üzembehelyezett GM autóknál!
Köszönöm a segítségeteket de ezt a chiptuning dolgot bonyolultnak érzem! Inkább feladom! Köszi mindenkinek!
Köszi a szakértést, egy 3 éves Skoda Fabiáról van szó, csak ilyen eszetlenül rövidítettem... Nagyon le vagyok ragadva, nem találom azt a szerencsétlen csatit sehol se, akármit kinyitok (kesztyűtartó, kormány alatti nyílás stb...) - nem találom. Találtam 1 képet a neten Fabia-csatiról, de ilyenem nekem nincs. Ha valakinek van Fabiája és +találta... Köszi. A többit majd folyt. köv. Üdv.
A biztosítéktábla mellett a vezető lábterében a biztosítékokat takaró ajtó mögött lesz. 16 pólusú "D" alakú, lila színű. Ha nincs szerencséd CAN buszos és nem fogsz tudni olcsó megoldással diagnosztizálni. Ha adsz motorkódot/évjáratot, könnyebb lenne.
sziasztok elértem célom lenullázódott az ECU valmami csoda folytan pontosabban:kicsit meg szikraztattam az ecu 1 es 2 pinjet ami az +12 es gnd ugyanis probalkoztam rakotni pcre kozvetlen ecu de nem kommunikalt vele de a problem igy is eltunt megy mind a 4 henger nem csak harom de azert meg erdekel az interfece barkacsolas
Sziasztok !
Esetleg valaki próbált már közületek 1995 - ös nem OBDII , Fiat Cinquecento ECU Magneti Marelli IAW 16F.E0 motorvezérlőből adatokat kiolvasni ? Ha igen milyen interfésszel és szoftverrel, esetleg kapcsolási rajz ? Köszi
Esetleg interfész kapcsolási rajza van valakinek ?
Nagyon köszönök minden segítséget és elnézést, hogy csak most... Még mindig nem találtam meg azt a szerencsétlen csatit, most borzasztóan sok lett a dolgom, de még nem tettem le róla, viszont remélem, hogy minél később lesz rá érdemben szükségem... A motorkód: BMD015856, évjárat: 2004. 09. 29. - ha ezek alapján sikerül valamit kihámozni az ügyben, hogy egyáltalán érdemes-e foglalkozni vele, nagyon köszönöm. Folyt. köv., ha sikerül haladnom a témában... Üdv!
A rajz önmagában nagyon kevés, mert a mikrokontroller programja az ami kellene....
Én már 3-at összeraktam belőle.
Az interfész alkatrészköltségét 2-3000-ből meg lehet úszni, ezért kapsz egy nagyon univerzális illesztőt ami windowsos nem hardverkulcsos (vagy feltört) programokkal is kommunikál akár usb-rs232 átalakítóval is. A gyári programja (VISA) dos felületen fut csak valós 2db com porttal működik, de mindent megcsinálhatsz vele amit az ECU enged. Ellenben az áramkör nagyon kényes az igénytelen megépítésre. Ha egy kevés folyatószer vagy zsír marad a panelen nem fog működni! Ráadásul elég gagyi a nyákterv: túl vékonyak a vonalak és a forrpontok, ezek könnyen szakadnak fúráskor. A kép nem méretarányos, be kell állítani a pontos méretet nyomtatás előtt. Attiny2313-al helyettesítheted a kontrollert, azt stk200-al írhatod a 24C32-t egyszerű égető is viszi. A max232 nél figyelni kell a pontos típusára (pl.: max232 CPE) mert a mellette lévő 4 kondi értékét a gyártó adja meg. (adatlap letöltése) Az R3-R4 felhúzóellenálásokat cseréld le 560ohm-ra, az a szabvány. A VISA programot ide töltöttem fel: http://rapidshare.com/files/112949666/Uniscan_universal_diagnostic_...r.html Ha igény van rá a magyarosított programot is felteszem Azt hiszem ennyi...
Bocs elírtam. Nem 560ohm, hanem 510ohm.
Valami egyszerűbb interfésszel nem oldhato meg a cinquecento ECU lekérdezése ?
Sziasztok!
Lenne egy problémám. Hozzám jutott egy ELM327-es obd adapter. Megpróbáltam vele az autómat, egy 97es Opel Omega x20xev motorral, kiolvasni. Az istennek se sikerült működésre bírjam, csak egy Scanmaster nevű programmal. Ez a program se kezelte semmilyen OBD protokollal a kocsit, csak KWP2000 módban tudtam a hibakódot, meg egy adatlapot kicsikarni... Elvileg az Omegák ISO9141-2 protokollal kommunikálnak, aminek a KWP-nél jóval bővebb a tudása. Tud vki segíteni, hogy ez miért van így, ill normális-e így? Előre is köszi, Gábor
Az az opel még OBDI-et használ ezen a motoron az ELM327-hez pedig többnyire OBDII-es programokat kapsz.
A Scanmaster képes kezelni pár autón a régebbi OBDI-es protokolt ELM327-es illesztővel. Az ISO 9241 és a KWP ugyanazt a hardware-t használja. A kommunikáció sebességében és a kommunikáció inicializálásában van különbség. Vegyél egy sima ISO9241-RS232 - es kábelt és tölts le egy TECH-2 programot, menni fog vele.
És akkor milyen funkciókat érek el?
Mit értesz funkciók alatt?
pl. AZ AB-COM-mal, ABS, Motor, Váltó, Immo......de kapcsolgatni kell a K-vonalat. Nézhetsz és törölhetsz hibakódot valamintg élőadatokat. Mit szeretnél?
Jaja. Valami ilyesmi. Élőadatok, szenzorok állapota, hibakód olvasás-törlés.
Az említett 9241-es kábel milyen árban mozog? milyen a hardware? érdemes megvenni, vagy meg lehet építeni?
Ez kell neked! Nekem is x20xev - m van csak Vectrában! Bővebben: Link
Sziasztok!!
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy jól tudom-e hogy a citroenem xsara break 1.6i combi ISO-9141 szabványú és ehhez nekem elég az SI9243 ICs átalakító kapcsolás RS232-re? Ennek olvasásához elég egy egyszerű hyper terminal is? Mert PIC-cel szeretném összekötni végül és csak menet közbeni paramértereket szeretnék olvasni vele nem többet. És nem tuningolni vagy törölgetni vele. Pl.:hőmérsékletek, fordulatszám olvasása. Mert nemrég a kis hőmérőcskéje eléggé megtréfált bennünket ezt szeretném legközelebb azonnal észrevenni Ha valaki segítene megköszönném Erre a rajzra gondoltam+PIC+LCD nothing more |
Bejelentkezés
Hirdetés |