Fórum témák
» Több friss téma |
Alumíniumot biztos, hogy nem. De azt lehet forrasztani ügyesen.
kifejtenéd naggyából,hogy hogy is néz ki az alu forrasztása?
Meg kell tisztítani a forrasztandó felületet, és lánggal fel kell melegíteni, majd az alu pálcát rá kell olvasztani. Hamarosan fogok eladni ilyen alu forrasztó pálcát, majd mutatok róla videót, ha megkaptam.
Üdv!
Lenne egy kis problémám amin itt a fórumban talán tudnátok segíteni. A kocsinknak a küszöbét kellene cserélni és az is valami pont hegesztéses módszerrel meg csavarozva van feltéve. 2 Választás lehet ,vagy elvisszük karosszéria lakatoshoz ami 30 ezer kb, meg a két küszöb az már úgy 52 összesen. Vagy Ha Jász Nagykun Szolnok megyébe lenne valaki vagy a környéken és lenne olyan szives hogy nem túl nagy összegért cserébe meghegesztené pár helyen az jól jönne. A hegesztővel csak annyi dolog lenne,hogy mi a küszöböt felcsavarozzuk a helyére és az éleknél összeszorítsuk valaki meg akkor megpontozná. Még nem a napokba kell pár hét esetleg 1-2 hónap múlva. ELérhetőségem:hammer14@freemail pont hu
Ja természetesen még építhetek is ponthegesztőt csak az költség,és időigényes ja meg pláne nincs hozzá semmi amivel lehetne spórolni. Meg amúgy sem szokott épp gyakran kelleni
Srácok!
Én is rászánom magam /reá szorultam/ összedobok egy 1-2 kw-os ponthegesztőt! Amennyit én megtudtam, eddig: 2-3v/1000-2000-3000A kell ugyebár hozzá, nameg olyan érintőcsúcs, ami nem heged össze a hegesztendő anyagokkal... Nos, nagyon el van felejtve az "ALAMÓNIUM"! Nem gondoljátok, hogy ugyan olyan jó egy-két menetet aluból tekerni, 30%-os túlméretezéssel, mint vörös, vagy sárgarézből? P.l. nekem 2db ColorStar táptrafó lesz összehúzatva, az úgy 4kw-ot tud, és arra tekerek 2 menetet 2mm-es vastagságú, 10cm/100mm/ széles alulemezből. Ez 200mm2, és ha egy 30cm-es hosszú szakaszon én megengedek az alun 10A/mm2-t, akkor azon a csíkon 2000A is folyhat. Az már csak elég... Az érintőcsúcsom is esztergált alukúp lesz (ha el nem olvad), mert az alu csak saját anyagával hajlandó összeolvadni. Csatlakozások mechanikai jellegűek lesznek:a 10cm széles alucsíkon 1cm-enként ónozott saruval egy-egy 10mm2-es nagyonhajlékony autóhifis tápkábellel jövök le, majd közösítem őket a kúpon. A kúp, fúrógépbe fogható lesz, és az állványosba fogatom, az alsó kúp meg szigetelve, a gépsatuba. Az állványos fúró lenyomó karja remélem elég nyomást fejt majd ki... Kérdés: Szerintetek, bírni fogja-e a kúp? Kérdés: tud-e valaki egy olyan nullátmenet időzített kapcsolót /gondoltam itt, változtatható idejű triakos időzítőre/, amivel adott ideig lehetne pontozni vele. Raknék én bele 25A-es triakot, és , ha nullátmenetnél kapcsol ki, akkor még nem is szikrázik, és beállítható, hogy 0.1,0.2, 0.5,1-2 vagy hány másodpercig izzítson. Válaszokat előre is köszönöm.
Nem jó az alu... nem az a baj, hogy nem tud rajta elég nagy áram folyni, hanem hogy az a 2-3 V, ami keletkezik a szekunder oldalon, magán az alutekercsen is hatalmas feszültséget fog ejteni, ezért eleve nem fog akkora áram folyni. Nemhiába alkalmaznak 99,99% tiszta vörösrezet. A legjobb egy vastag ezüsthuzal lenne.
Elektródának azt hiszem wolfram-molibdén-réz ötvözetet használnak.
Szia kolléga!
Idézet: „Nem jó az alu... nem az a baj, hogy nem tud rajta elég nagy áram folyni, hanem hogy az a 2-3 V, ami keletkezik a szekunder oldalon, magán az alutekercsen is hatalmas feszültséget fog ejteni” Hétvégén átfolyatok 1mm2-es aludróton 10A-t, és megmérem, hogy mennyi esik rajta, 40cm-es szakaszon. Majd elmondom az eredményt, és ez dönti el, hogy alulemezzel tekerem-e azt a két vacak menetet... Idézet: „Elektródának azt hiszem wolfram-molibdén-réz ötvözetet használnak.” Akkor kénytelen leszek nekiállni ötvözni...be is gyujtom a kohót /csak vágok még néhány hasáb fát hozzá/, és összekutyulom egy jó 8000°C-on az elegyet, aztán elcsórom az asszony sodrófáját, és addig hengerlem vele, amíg kúp alakú nem lesz... Jó vicc volt mi?
Lehet használni alut, de roszabb lesz a hatásfoka, ennyi. Elektródának meg ha nem megfelelő anyagot használsz, simán rátapad a munkadarabodra. Egyik cég árul ponthegesztéshez elektródákat. Lehet, hogy jó a sima wolfram is, bár azt hiszem van itt régebbi oldalon leírás erről.
Szia EcoPityu.Szerintem is jó lesz az alu szekunder a tűzifát meg tedd el télire mert szerintem még cudar idő várható megint.Ha már van gépsatud és állványos fúród akkor "esztergálni "is biztosan tudsz vele--én befogom az anyagot a tokmányba és a legnagyobb fordulaton megpörgetem majd egy 400-as durva reszelővel "nekidőlök" és szép szabályos kúpot esztergálok.Előtte mondjuk nem lenne jobb megfúrni az anyagot és belepréselni egy gyújtó gyertya wolfram elektródáját középre?Ennyi rezet meg biztosan találsz a sarokba dobva otthon ami elektródának elég--mert az alu azért 660 fokon olvad meg puha is és könnyen beleolvad a salak.Másik megoldás --rendelsz egy kis kínai népi kohót mert biztosan olcsó!
Régebben nagyüzemileg használtak közönséges finomlemezhez (közönséges vaslemez) mezei „vörösréz” csúcsokat. A lényege, hogy vízzel hűtötték a csúcsot belülről. Ahhoz, hogy az anyagok összeolvadjanak, megfelelő hőmérséklet kell. Ezért, csak az összeolvasztandó fémeket hagyták felmelegedni és a probléma már meg is oldódott.
Idézet: „Előtte mondjuk nem lenne jobb megfúrni az anyagot és belepréselni egy gyújtó gyertya wolfram elektródáját középre?” Te, ez nagyon nagy ötlet! Egyébként , lesz réz kúpom, de ez a gyújtógyertya ötlet ez valami mesés! /Ott a pont, csak nem én adom!/ Ha már itt tartunk, letöröm a porcelánt, honnantól wolfram, végig a csavarig?
Te a porcellánt töröd le én meg a derekedat---felhasználod az öt földrészen szabadalmaztatott találmányomat? Nem lehet végig Wolfram az elektróda mert nem érné meg gyártani sem így de mit számít a hossz?A porcelánt széttöröd az elektróda hosszát elvágod csak beszereléskor nem szabad megfordítani azaz jelöld meg melyik vége esik a szikra közhöz.
Helló!
Az én ponthegesztőm is elkészül hamarosan, de az érdekelne, hogy kb. 60mm2-es kábel bírja-e az 1000A-t, vagyis használható hozzá? Valaki nem tudna egy táblázatot adni vezetékek méretezésére a felület és áramerősség függvényében?
Megcsináltam én is. Próbának csak egy trafót használtam, azzal max. 500A-t adott 1,8V-on alumínium csúcsokkal folytótekercsel 2,5 menettel. Ezért gondoltam két trafóra, most 3,6V körül van a vezeték keresztmetszete a kétszerese, hossza is kb. a kétszerese és csak 650-700A adott le ha nem volt közte vas. A vezeték 4menet, 60mm^2 körüli, nem forrósodik annyira. A kérdésem hogy miért nem ad le 1000A-t, amikor elvileg leadhatna.
Szerintem elégedj meg azzal a 700A-ral, egyszerűen a vezeték ellenállása miatt nem tud több áram folyni. Jó ez a vezeték, de a trafó vasára nem fekszik fel elég feszesen, pláne nem a frontoldalon. Szerintem jobb lett volna rézszalag, vagy lapos "áramgyűjtő sín", amit az iparban használnak. Mire elég ennyi áram? 2db 1-es vaslemezt összehegeszt?
Ezzel a gyertyás butaságokkal nem kell túl sok amperrel számolni.
50 ampernél szépen fog világítani. Nem a csúcsokat hanem az összehegesztendő anyagokat kell felmelegíteni. Ehhez, viszont nem hátrány a „nulla ellenállású” csúcs pár.
Pedig már le is védtem az összes ismert szabadalmi hivatalban.
Hello
Egész jó mechanikát ütöttél össze a hegesztődhöz. Ha réz-sinből tekered a szekundert csak annyival lessz jobb amenyivel a trafó belső ellenállását csökkenteni tudod, de a trafóidon elég vékony a primer. (kép) 3.6V-os trafo fűrészlaphegesztőhöz, egy gyári gép áttervezése.
SKY-engem az érdekelne ,hogy a szétszedett trafót amikor újra összerakod és össze hegeszted mennyire változik meg a vasmag teljesítménye.Mivel máshol azt mondják nem szabad a lemezeknek összeérni az örvény áramok miatt.Ha pedig szét szeded és újra össze hegeszted akkor már jóval mélyebben égeted össze a lemezeket és ez nem okoz teljesítmény veszteséget?Én most gyűjtöm a trafókat a plazmavágómhoz és a "maradékból" szeretnék egy egyszerű ponthegesztöt összelökni.De nagyon hezitálok a vasmag össze hegesztésén --jelenleg csak össze vannak szorítva.A "gyári"varrat olyan vékony és ugyanolyat már nem tudok csinálni.
Hello!
A célom az volt, hogy a legolcsóbban csináljam meg, réz-sínnek utána se néztem, gondoltam a vezeték a legolcsóbb. Az a szép benne, hogy 2500Ft-ból csináltam meg az egészet, az is csak az erősáramú kábel, a többi volt. Azért gondoltam, hogy 1000A-t is tudna, mivel egy összedobott kísérletnél 1 trafóval 500A-t tudott, most kétszerese a feszültség, a vezeték hossza is kétszerese, de a keresztmetszete is, tehát az ellenállása ugyanannyi, ezért tudhatna 1000A-t. Bár az is igaz, hogy a teljesítmény igénye a 4X-esére nőtt, valószínűleg a trafókon átvihető teljesítmény miatt nem tud több A-t. A primer tekercs keresztmetszete hogyan függ össze ezzel? Mert az nem is melegszik.
Hát gyári hegesztést én sem tudtam csinálni, elég csúnya lett. Csak azért szedtem szét, hogy a gyári szekundert megmentsem. Az lehet probléma, hogy a lemezeken a lakk megolvad, de azt nem tudom megmondani, hogy mennyivel lett rosszabb. Ha mondasz valami egyszerű mérést amivel megállapítható akkor talán. Mondjuk olyasmi, hogy előtte és utána az üresjárati áramot megmérni, de azt is egy típusú trafón kéne.
Közben ki is találtam hogyan fogom mérni.Mivel a vasak egy része úgyis a "temetőbe" megyen mivel nekem a primer tekercsek kellenek ezért az egyik trafónál mielőtt szétszedem teszek valami jó műterhelést a 2kVos oldalra és megmérem az adatokat majd megvágom "flexel" a vasat és újra hegesztem.Ezek után ugyanazzal a teherrel ugyanazt a méréseket elvégzem.Talán lehet valamire következtetni így.
Szia!
Tök jó a masinád! Te is csak úgy összedobtad...Ez tetszik! Viszont azt tudnod kell, hogy a mikró trafók nagyon rossz hatásfokúak! Már csak azért is, mert az 1v/menet voltonkénti menetszámmal tekerve, kétszeresen túl vannak gerjesztve, és már csak ha bedugod, 300w-ot vesz a hálózatból. A vasmagjuk, azon túl, hogy végig van hegesztve, 500w teljesítményt képes átvinni nagyobb veszteségek nélkül, és átkényszerítenek rajta 800-1000w-ot. Nos, ha te nem kötöd sorba a két trafó primerjét, akkor máris van 600w teljesítményveszteséged! Sajnos a sorba kötéssel is csak 1000w lesz a két trafó összteljesítménye, de már csak 100w veszteséggel kell számolnod. Na persze a szekunder feszültséged is felére esik. Én egy ColorStar trafót tekertem meg 3v-ra, k.b. 60mm2-es gumiszigetelésű hegesztőkábellel, és most készül a csúcs hozzá. Egy jó 1000-1500w-ot várok rövid ideig tőle!
Miért csinálják így a mikró trafókat ? Miért jó hogy túl vannak gerjesztve , és üresben is ekkora veszteség van rajta ?
Én sorba kötöttem őket (primert) 400V-ra és így 1100W elsőre lejött a két trafóról.A veszteséget nem mértem de a vasakat nem hegesztettem össze.
Szia!
Csak rövid ideig üzemel, és sokkal olcsóbb egy 500W-os trafó, mint egy 1KW-os. Hja kérem, költséghatékony világban élünk!
Szia!
Lapose kolléga már elmondta a lényeget! Kiccsi-Olcsó- .ZAR! KIsebb helyen elfér, hűtés nélkül el is füstölne, elég hamar! Ha 10 percig melegítesz vele, ömlik belőle a meleg, és az nem a magnetron hője! Én a kocsiba csináltam 2db ból E-t az E-vel összeborítva , 24v-ról, 100Hz-en, ott már nem melegszik semmi! Ugyebár, ami 50Hz-en 500w, az már 100Hz-en 1000w! /már ami a trafókat illeti/
Idézet: „Én sorba kötöttem őket (primert) 400V-ra” 460v-ra gondoltál! Nagyon helyes, mert így egy trafó primerére 115v jut, és az már jó neki, mert akkor 2menet/volt jön ki! (és persze a teljesítményeik is összeadódnak, ha a szekundereket is egyenlően terheled, akár sorosan, akár párhuzamban...) Idézet: „A veszteséget nem mértem de a vasakat nem hegesztettem össze.” Össze is lehet azt húzatni, mint rendes trafóknál! Nem muszály azt összehegeszteni újra! 2db sorban 50-100w-ot vesz üresben./10% EI-nél tökéletes veszteség!/
Nem--400V-ra gondoltam.Két fázis közzé kötöttem két trafó primer tekercsét sorba.Egyenlőre még csak párhuzam szorítókkal szorítottam össze.Nekem a szekunderek helyén is primer tekercsek vannak de ott már párhuzamosan kötve.Így 1100 W-os teljesítmény jött át-173 V mellett 6,5 A .Műterhelésnek egy 2200 W-os víz melegítő betétet használtam,de még majd méregetek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |