Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós indító és indításrásegítő
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy lehetséges készíteni 18650 Li-ion 3,7V 22A akkuból ilyen indítás rásegítőt? Vagy esetleg valami rajzot hol találok hozzá.
Előre is nagyon köszönöm!
Szia!
Sehogy. Azok az indítássegítők, amiket kapni lehet nem 18650-es cellákat tartalmaznak, hanem li-po akkucsomagot. Ebben a felhasználasi megoldásban a sok hátránya az előnye. Nevezetten hogy fel tud púposodni. Egy 18650-es cella fém hengerben van. Bele integrált biztosítékkal a kupak alatt. Ha túlzerheled, ez megszakad, és megvéd a robbanástól. Ugyanis a fém henger mechanikailag ugyan ellenállóbb, de egy petárda, vagy csőbomba szerepbe lép, ha nem lenne védelem. A li-po cellák puhák, műanyag burkolatúak. Ha túlterheled, az elektrolit elforr, felpúposodik. Jobban bírja ezt az extreme terhelést. Lehetne ugyan 18650-es cellákból akkora packot összerakni, ami ilyen "üzemi" körülményeket elvisel, de nem sokkal lwnnw kissebb, mint egy ólom akku, ha biztosra akarsz menni, és nem rizikózni. A celláid 22A megengedett max kisütő áramúak. Akkor a 600A indító áramhoz kellene 27db*4db.. megéri? És még akkor kellene egy jó balancer, meg egy bika töltő is, ha nem 2 hétig akarod tölteni
Szevasz!
Ötletadónak, ha már mindenáron csinálni akarsz, van ilyen. https://totalcar.hu/magazin/technika/2016/02/14/filleres_neppertruk...-bika/ Üdv: StMiklos
A 600A azért túlzás. Benzines 1500cm3-ig olyan 150-180A csúcs pár tizedmásodpercig. Dízel 1600-1800cm3 olyan 330-350A. Egy Fiat Ducato is beindul 500A alatt, ha jó.
Szevasz!
Nem emlékszem, talán már egyszer feltettem ide régebben ezt a képet. Előzmény: nálam a test ágba be van fixen építve egy 100A, 60mV-os sönt, ezen mérek feszültséget egy szimpla DSO138-as "szkóppal". Van több is, de ez tárolós. A függ. és vízszintes beállítások (érzékenység) leolvashatók alul, és átszámolhatók a sönt ismeretében. Amit látsz: Hyundai, I20, 1,25l, 45Ah akku (új), áramfelvétel indítás során. Első sűrítési csúcs: 438A, első völgy 210A, köv. csúcs 300A, völgy 100A, köv.csúcs 150, völgy 80A. és 0.5 másodpercen belül jár a motor, a "fél" fordulatszámok a vízszintes lefutásból számolva. Az áramfelvétel, tekintve a tized másodperc alatti változási ciklusokat egyszerű eszközzel nem mérhető, talán valami átlagérték megítélhető. Bár meglepőek lehetnek az adatok, de valósak, a "szkóp" érzékenysége is ellenőrizve,a sönt gyári. Itt van feszültsség lefutás is, adatok a képen. A motor hideg, a felvétel október végén készült, a 3. és 4. igen rövid indításról, be kellett állítani a szópot. Itt a hideg, az akku_önindító_hideg motor hármasának próbaköve. Problémamentes téli indítást kívánok, üdv: StMiklos Ui: azért a pincében, a melegben(!) van egy korábban lecserélt, mindig töltött akku. Csak azért cseréltem, mert elmúlt 6 éves és nem akartam télen rohangálni az első "közértbe" akkuért, előző télen még elfogadhatóan indított.
Szia!
Tényleg, emlékszem a szkópos mérésedre. Köszi! Ez esetben egy DC lakatfogó a ritkább mintavételezése és az eff érték miatt adja az általam írt értékeket. A műszer lassú, a 0,5-1s -nyi indítózás alatt egy mért érték olvasható csak le, ez esetben vagy az átlag, vagy egy elcsípett csúcs lehetne, vagy valami ezektől függő arányos érték. De a legtöbb esetben konstans az érték többszöri egymás utáni mérés esetén. Amikor ingadozás tapasztalható, akkor általában kiderül, hogy az önindító rakoncátlankodik. Lehet, hogy ha a kis szkóp még meredekebb impulzust is adna, akkor lenne ott akár 1000A-es csúcs is borzasztó rövid ideig? A csúcsok átlaga közelebb áll az akkuból kinyerhető energiával. Adott alacsony hőfokon (-20-25fok), adott ideig az adott árammal (névleges indítóáram) terhelve nem eshet a feszültség az adott feszültség (8-9V) alá. A hidegindítóáram meghatározása is sokféle lehet, EN,DIN,JIS,SAE... A 100A-es söntöd és a 45Ah-s (kb 360A EN indítóáramú) akku is kibírta az igen rövid nagyáramú impulzosokat, az átlag azért nem ilyen vészes.
Szevasz!
Forgalmazunk műszereket, többek közt lakatfogókat is, ma már nem kuriózium az egyenáramot is mérő. Az egyiknek (a drágának) van peak áram üzemmódja (be kell kapcsolni) és akkor megméri, egy vill.motor indítási áramlökését. Tudjuk ez akár tízszerese is lehet az üzeminek. Olykor hunyorít is az izzó. Az egyszerűek ezt nem tudják, hiszen csak úgy működhet, hogy nagyon gyors a mintavételezés. (Adtál egy ötletet, ha eszembe jut, rámérek az autómra, kíváncsi vagyok mit mér majd) Azért az se szerencsés, hogy a sönt csak 100A-es, csúcsban vesztek rajta több mint 0,25V-ot. Találtam kotorászás közben 150-est, majd lecserélem. Ezt az egész mérést csak kíváncsiságom diktálta, semmi egyéb, ha már szintén csak hobbiból kitben (alkatrészekben) megvettem és összeállítottam a szkópot. Off: Sok évig dolgoztam autódiagnosztikai berendezéseket gyártó cégnél, volt ott minden az elektromos padtól (aminek a tápegysége le tudott adni 2500A-t, generátor hajtható és terhelhetó volt 160A-g) a diesel eszközökig. Meg még sok minden. On Üdv: StMiklos A hozzászólás módosítva: Jan 13, 2020
Örülök, hogy csinálsz ilyen méréseket. Nekem is van ilyen szkópom, még sem jutottam odáig, hogy behozzam próbára...mindig van más meló, időhiány van.
2db olcsóbb DC-s lakatfogónk van, ezzel kell nézelődni. Az izzításnál jó, ott nem kell pislogás nélkül nézni.
Mi lehet a baja a Helvi 300-as autó töltőnek?Üdv.Van egy régi Helvi 300 tipusu autó töltő/inditás rásegitőm ami már jó ideje a garázsban porosodott egy hiba miatt. Az "előző tulaja" állitása szerint elvitte egy helyi műhelybe ahol aztmondták a trafó halott de nem épp elektronikára szakosodott a hely és kicsit szkeptikus vagyok ezért szeretnék megyőződni hogy tényleg javithatatlan/nem éri meg javitani mielőtt kidobom. A töltő üresjárati feszültsége töltésre állitva 8V egyen de értelemszerűen 8V-al nem nyom áramot a 12es akkuba. De semmi hangot nem ad ki stb. Ha inditásrásegitésre kapcsolom amolyan fura "rezgő" hangot hallat magából. Lekötöttem a kimenetet az egyenirányitóról de igy véletlenszerű feszültségeket ad ki magából váltóáramban de a csúnya hang eltűnt. A gond hogy nem tudom elképzelni hogyan vagy mi módon lehet a dobozka "szabályozva" /vezérelve. A transzofrmátorba primernek tűnő oldalán 4 kábel van amelyek bizonyos bekötésben vannak a kapcsolókkal és a "vezérlőelektronikával". Lehetséges hogy valamilyen módon szabályozva van a primer feszültség a kimenő függvényében és ez a szabályzás hibája okozza a gondot? Esetleg gondoltam az egyenirnányitó hibájára de úgy nézem hogy hogy az egyen oldalról visszajelzést kap ezért nem várom el hogy esetleges egyenirányitó hibánál a hidat lekötve normális feszültséget adjon. Van esetleg valakinek tapasztalata hasonló masinával esetleg valami ötlete hol esetleg mily módon keressem a hibát? Köszönöm A hozzászólás módosítva: 12:26
Trafó hibát kizárnám...
Van egy elméletem a működéséről miszerint a vékony kábeles primer a töltésért felel a vastag pedig az inditásrásegétésért. Nade miután rájöttem hogy a kikukucskló rézdrót lakkozott és rendesen megmértem 1.5 ohmos ellenállást mérek a vékony kábelek és a vastagok között szóval úgytünik mintha kapcsolatban lennének. Plussz töltés módban a vékony kábeleken 222V megy a primerbe de a szekunderen úgyis 5-8 volt közötti összevisszaság jön ki. Lehet mégis a trafó?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |