Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   102 / 195
(#) sefi85 válasza Jeee83 hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Még egy kérdés!! hogy takaritsam meg a fojtó szelepet,és a szenzort csak simán takaritsam le egy rongyal? te hogy csináltad?? köszi
(#) sefi85 válasza VIM hozzászólására (») Dec 9, 2013 /
 
Köszi a segítséget!!!
(#) Hosszulabu válasza sefi85 hozzászólására (») Dec 10, 2013 /
 
Szia
Kell még a könyv ?
(#) csajtifajt hozzászólása Dec 11, 2013 /
 
Sziasztok! A következő problémára keresem a választ. Egy skoda octiról van szó (1,6 AEE).
Jelenség: Elinduláskor minden rendben, első piroslámpás megállás után induláskor nincs erő a motorban (lomha). Ha egyből újraíndítom akkor megint jó egy darabig. A pilanatnyi fogyasztás ilyenkor horribilis értéket mutat. mi lehet a gond? Gyújtáselosztó? Folytószelep? Gyújtástrafó?
Minden javaslatot szivesen veszek, és köszönöm mindenkinek.
(#) VIM válasza csajtifajt hozzászólására (») Dec 11, 2013 /
 
Szia! A fojtószelepállás érzékelőt kell megvizsgálni. A csatlakozások épségét és a szükséges tisztogatást is el kell végezni a pillangó szelepnél és a műanyag fedél alatt is. De ha ki tudnád olvastatni a hibatárolóját hamarabb megvolna oldva a találgatózás.
(#) OctiTour hozzászólása Dec 14, 2013 /
 
Sziasztok!

Mai napon ki szeretnék tisztítani pár dolgot a kocsimon. Az áldozat egy BFQ motoros Oct 1. Fojtószelepet szeretném takarítani és gondoltam, hogy még a MAP-MAF szenzort is kitakarítanám. Elvileg a MAF az a szívócsőben van., a légszűrőház után, de hol van a MAP szenzor ennél a motornál? Remélem nem kérdeztem balgaságot!

Köszönöm a segítséget!
(#) go-cart hozzászólása Dec 17, 2013 /
 
Üdv. Márkatársak! Pls Help!

Adott egy matuzsálem '97-es AEE-s első szériás 1,6 os fapados!! Alapjárati motor kiiktatva, beállítva 820-as fordszámra, így télen, kicsit nehezebben tartja meg az alapjáratot, de, egy olyan fél perces 1000-1500-as fordulattal játszva a gázpedálon, utána azt visszaengedve, meg is marad az alapjárat, szinte hihetetlen, de így van, továbbá a lambda szonda halott!! A kocsi mindezek ellenére húz és ahhoz képest jól megy, minden helyzetben, de időnként, nagyon ritkán, terhelés alatt, (full utaslétszám) gyorsításkor megtorpan rángat, aztán utána megy, mint állat!! Szóval nem akarnék már költeni, rá, kérdés a rángatásnak lehet e köze, ezen beavatkozásoknak, illetve okozhat e teljes leállást?? THNKS!!
(#) go-cart válasza sefi85 hozzászólására (») Dec 17, 2013 /
 
Szia!

Nekem angol nyelvűben van meg, PDF-ben, ha érdekel!?
(#) mezfer hozzászólása Dec 19, 2013 /
 
Sziasztok,
Skoda Octavia I-2007-BFQ.Olajszint minimális kontroll világít, bejelzett, de olajszint rendben.Olajcsere kb3000km-el ezelőtt szintetikus olajjal.Hol lehet ebben valami jeladó, vagy ezt zárlat, vagy mi okozhatja? Valaki már tapasztalta? Köszi, ha van infó.
A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2013
(#) Kutasy hozzászólása Dec 21, 2013 /
 
Sziasztok!

Segítségeteket kérném. Van egy 2008-as 1.4 Bud motorkódos Octavia II-es járművem, és a következő hibajelenséget produkálja:
Először menet közben leállt, a gyújtás elment, a belső,külső világítás, rádió és a maxi dot kijelző müködött, újraindít, semmi, majd kb 2 perc után elindult, irány autószerelő hibakód kiolvas, az összes elektromos eszközre hibát írt. Azután, ha újra sikerült elindítani, meg semmi hiba. Ma reggel pedig, amikor ráadom a gyújtást a kis piktogramok nem világítanak, csak a világítás visszajelző, ill a maxi-dot kijelző, belső külső világítás, rádió központizár ok. Valamint amikor indítok akkor nem veszi le az áramot a fogyasztókról, ahogy ezelőtt, csak egy relé kattan.
Légyszi, ha tudtok valami infót segítsetek. Köszi!
(#) zolika60 válasza Kutasy hozzászólására (») Dec 21, 2013 /
 
Testkábel hibát keress.
(#) tikal0 hozzászólása Dec 22, 2013 /
 
Sziasztok!

Nem Skoda de elektromos kérdés
Egy olyan kérdésem lenne hogy, Fiat Puntó 3-ba hol találom a légzsák indító szenzort?
Válaszokat előre is köszönöm.
(#) go-cart válasza tikal0 hozzászólására (») Dec 22, 2013 /
 
Szevasz!

Ha lehet hinni, ennek a fotónak, amit a neten találtam, akkor a kormányoszlopon van, de rá is van írva, hogy "airbag sensor", egy nagyjából, fél tenyérnyi alumínium kocka forma!!
(#) tikal0 válasza go-cart hozzászólására (») Dec 22, 2013 /
 
Köszönöm a gyors választ, meg is találtam
(#) go-cart hozzászólása Dec 22, 2013 /
 
Szívesen, igazán nincs mit!!
(#) Birs Alma hozzászólása Dec 24, 2013 /
 
Sziasztok!

Tudna valaki segíteni? Két kérdésem lenne.

1. Hogyan kell leszereleni a vezető oldali első ajtókárpitot? Alul és oldalt a csavarokat kivettem. Azután mi következik? Le kell feszegetni a könyöklő tetejét?

2. Nem világít a fűtésszabályzó és a ventillátor kapcsoló. Hogyálljak neki a javításnak?

Nagyon köszönöm!

Szép karácsonyt mindenkinek!

Laci
(#) Birs Alma válasza Hosszulabu hozzászólására (») Dec 24, 2013 /
 
Szia,

Nekem is jó lenne a könyv. Elérhető valalhol?

Köszönöm.

Laci
(#) kissi hozzászólása Dec 24, 2013 /
 
Sziasztok!

Octavia 1.9 PD TDI -be utólag tetettem tempomatot ( márkaszervízben ), ezelőtt kb. 6 évvel és pazarul működött az utóbbi hetekig. Mostanában nem mindig lehet bekapcsolni, ha megy, akkor jól dolgozik, de a hibatároló üres! Nagyon meg vagyok vele elégedve, az eltelt 8 év alatt most kellett az első hibát javítani, az 1-es izzítógyertya cseréjével!
Tudtok-e esetleg valami tippet adni, mit kellene megnézni ?

Kellemes ünnepeket Mindenkinek!
(#) go-cart hozzászólása Dec 24, 2013 /
 
Birs!!

Adj emailt és "magyarba" tolom
(#) Sotiba hozzászólása Dec 25, 2013 /
 
Sziasztok. Octaviában hol található az ajtónyitás érzékelő mert a belső világítás nem mindig akar felkapcsolni? köszi a segítséget előre is.
(#) VIM válasza Sotiba hozzászólására (») Dec 25, 2013 /
 
Szia! EZ a kapcsoló benne van a zárban. Nem egy egyszerű eset a kicserélése.
(#) Amarton válasza Sotiba hozzászólására (») Dec 26, 2013 /
 
Vaterán is lehet vásárolni teljesen eredeti kapcsolót. 2db kerül 5000 Ft-ba.
Bővebben: Link
(#) Birs Alma válasza go-cart hozzászólására (») Dec 26, 2013 /
 
Fú az nagyon jó lenne!
*

*Privátban!
A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2013
(#) kisagyi válasza Birs Alma hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Sziasztok.

Segítséget kérnék.

Octavia Mk1 be szeretnék riasztót bekötni.
Gyárilag központival szerelt, de riasztó nincsen hozzá.
Már van, jól mutatott egész délelött az anyósüllésen.
A riasztó 2+1db szálon konzultál a zárral.
2 vezeték változtatható polaritású és egy pozitív szál az ablakemeléshez.

Lebombáztam a sofőr oldali ajtót és szeretném rákötni azon tyúkbelekre melyek az ajtó zárjában végződnek.
10 vezetéket számoltam odamenet, abbol 1 a visszajelző led, a többi elvileg a zárba torkollik.

Barna (2db), barna-sárga,szürke-piros, szürke-fekete, fekete-sárga (2db), zöld-piros, fehér-sárga, szürke-sárga.

Mivel "gyökér" módon speciális csavart tettek a zárba, így nem tudom kiszedni hogy lecsekkoljam a kulcs elfordítása által végbemenő kapcsolódásokat.
Nehezítés képpen még a komfortelektronikát is be kellene kötnöm, nevezetesen ha a kulcsot elfordítva hagyod, felhúzza az ablakokat is.

Szóval érdekelne mely vezetékeket melyekkel kell összekötnöm az adott funkciókhoz:
Nyitás
Zárás
Zárás ablakemeléssel.

Köszönöm a szakik segítségét.

Peti
(#) roka válasza go-cart hozzászólására (») Dec 30, 2013 /
 
Már ne haragudj , de ez az elektromos kormányszervo vezérlő elektronika és a szervo motor ami a kormányoszlopon van .
(#) Tom-ee hozzászólása Dec 31, 2013 /
 
Üdv a Tisztelt Tagoknak!
Kb. a topic eddigi életének felénél kapcsolódtam be, ugyanis majd két éve vagyok tulajdonosa egy 1.6-os I-es Octavia-nak. (AKL, 101 LE, 2000-es kiadás) Több hetes kitartó munkával elolvastam mind a – jelenleg – 103 oldalt és sok okosságot gyűjtöttem ki. Némely probléma már nálam is előfordult, ezek nagy részét sikerrel oldottam meg – többek között az itt felhalmozott tudásanyagnak köszönhetően. Van azonban még néhány, amely vagy ismeretlen eredetű, vagy megoldásra vár.
1.: A motor váratlanul, menet közben leáll, „motorfék” effektus, gázpedálra nem reagál (ha sebességben van, a kerekek visszahajtanak, így nem „áll le”, de ha kinyomom a kuplungot, a műszerek szerint teljesen leáll), majd – ha van sebesség – pár másodperc múlva minden megy tovább. (azért írom, hogy ha van sebesség, mert eddig a legrosszabb esetben is 50-ről 30-ra lassultam, álló helyzetben még nem történt ilyen, nem tudom, hogy pl. ilyenkor újra lehetne-e indítani…) Ez a hiba eddig 3x fordult elő, de több hónapos időközökkel. Időjárás, menetviszonyok minden esetben különböztek, és kiolvasni sem sikerült még eddig semmit. (az utolsó eset után eltelt majd 1 hét, mire szervizbe jutottam, ami alatt a hiba „eltűnhetett” a tárolóból, azonnali kiolvasásra eddig nem volt lehetőségem) Alapjárat ingadozás, vagy egyéb rendellenesség nincs, így ennek a hibának a felderítése a következő előfordulásig várat magára. (remélem – bár nem sok reális esélyét látom – nem találkozom vele többet)
Ehhez, vagy hasonló hibákhoz találtam pár megoldásra irányuló ötletet, az egyikhez lenne is egy kérdésem: a gyertyák és kábelek ellenőrzése jó ötletnek tűnik, de csak a két szélsőhöz férek hozzá, mivel a műanyag szívósor takarja a belsőket; mennyire kell szétbontanom a motort ahhoz, hogy hozzáférjek a takarásban lévő gyertyákhoz?
2.: A bal oldali első ajtó nyitására a belső világítás nem kapcsol, valamint a bal első ajtó alsó sarkában lévő „biztonsági fény” nem világít. Tipikus mikrokapcsoló hiba, de a hidegre való tekintettel ennek nem állok neki tavasz előtt, a műanyag alkatrészek védelme érdekében. (hacsak nem történik valami komolyabb gond is) Ehhez a hibához az lenne a kérdésem, hogy a belső világításnak minden ajtó nyitására kapcsolnia kell, vagy csak az elsők esetében? Illetve van valakinek konkrét mikrokapcsoló típusa, amit ajánlani tud? (azt tudom, hogy a fém nyomólapos előnyös lehet)
3.: Az index relé (közép konzol teteje, vészvillogó kapcsolóban) néha elkezd ok nélkül kattogni. Fogyasztót nem kapcsol, a bajusz kapcsolóhoz nem nyúlok. Időjárástól független hiba, oka egyelőre ismeretlen. (az eddigi kutatás alapján a relé jó, de az 1-es lába – amely a bajusz kapcsolótól jön – valahonnan zavart szed össze, de a hideg miatt most ezzel sem foglalkozom)
Ha valakinek idő közben lett konkrét megoldása a fenti hibákra, megköszönném, ha megosztaná.
Végezetül, úgy gondoltam, hogy ha már ennyit olvastam, megpróbálok másoknak segíteni a hibakeresésben. Összeírtam a teljesség igénye nélkül a leggyakrabban előforduló hibákat, a lehetséges okokat, valamint a lehetséges megoldásokat. Kérem a nálamnál hozzáértőbb szakembereket, hogy olvassák át a mellékelt gyűjteményt, egészítsék/javítsák ki, amennyiben szükséges. (ha megkapom a megfelelő információkat, szívesen módosítom az anyagot, akár folyamatosan is) Természetesen ez a dokumentum nem helyettesíti a logikus gondolkodást, a hibakeresés – akár diagnosztikai eszközök segítségével – és nem feltétlenül igaz minden típusra, csupán támpontként, mankóként szolgál.
Köszönet az eddigi segítségért mindenkinek!
BUÉK! T

Hibalista.pdf
    
(#) Hosszulabu válasza Birs Alma hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Privátban egy e-mail cím
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2014
(#) matrixtech válasza sefi85 hozzászólására (») Jan 2, 2014 /
 
Szia sefi85,

Ha kell még a könyv, jelezd nekem emailben kérlek, és elküldöm a letöltő linket.
matrixtechadmin@gmail.com
(#) smerchen hozzászólása Jan 3, 2014 /
 
Sziasztok,

Egy 2005-os Octavia 2-hez szeretnem a segitsegeteket kerni.
Egy olyan problemaja van, hogy normal hofokon 18-23 fok kozott olyan hangot ad folyamatosan, mintha, egy elektromos motor, nem talalna a megfelelo poziciot es folyamatosan allitgatna magat. Erdekesseg, hogy akkor is adja, ha lekapcsolom a befujatast. 24 vagy nagyon alacsony fokon megszunik. Amugy rendesen hut, fut, de nagyon zavaro a hangja. Ket zonas Climatronic van benne.
Probaltam neten utanakeresni, es allitolag a kesztutarto alatt/mogott van egy motor, ami a video alapjan hasonlo hangot ad. Nem tudtok esetleg egy leirast, ami megkonnyitene a szetszerelest?

koszonom a segitseget elore is
(#) smerchen válasza matrixtech hozzászólására (») Jan 3, 2014 /
 
Hello,

Octavia 2-re hasonlo konyv letezik?
Következő: »»   102 / 195
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem