Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem azok a lapátok aprók lesznek ahhoz a generátorhoz...
1 LE = 743 W.
Azaz egy lovat kellett volna befogni, hogy a kb. 700 W-os FLEX terheléssel működjön, plusz ott volt egy villanyégő is. Egy átlagos ember körülbelül 1,2 lóerőt tud kifejteni rövid ideig, és 0,1 lóerőt folyamatosan. Egy edzett atléta 0,3 lóerős teljesítményt tud fenntartani néhány órán keresztül. Egy ló csúcsteljesítménye 15 lóerő körül van, az átlagos teljesítménye valamivel egy lóerő alatt marad. Jó az a generátor, csak drága... kérdés a belső ellenállása, de arról nem volt adat...
Azaz a Te generátorod kb. 10-szer gyengébb a videón láthatónál (mivel az egy negyed fordulat alatt tudta azt amit a tied 400-on - annak kb. 1 1/s lehetett a fordulatszáma). Ezért talán nem kéne lenézni. Ha a videón láthatót 400-as percenkénti fordulaton tekernék, akkor akár 10 ilyen Flexet is elvinne teljesítményre. Persze kérdés mennyibe volt nekik a mágnes, ha ingyen akkor...
1 metrikus lóerő = 75 kgfˇm/s = 735,49875 W
1 gépi lóerő = 1 hidraulikus lóerő = 33 000 lábˇfont/perc = 745,69987158227022 W 1 elektromos lóerő = 746 W Most elektromos LE-ről volt szó. Innen van: http://hu.wikipedia.org/wiki/L%C3%B3er%C5%91
Szerintem meg akár nagyok is lehetnek, az a kérdés mekkora szél fúj náluk, és milyen gyakran. És az a generátor le tudja-e fékezni a lapátokat tornádó esetén eléggé - persze ha nincs külön fékrendszer.
Szóval a lapát jó is lehet, ha az átmérő megfelelő... de erről megint nincs adat. Legalábbis én nem láttam.
Ezen nem vitatkozom, vedd úgy hogy nem szóltam.
Persze az ember lóerejét is figyelembe vehetjük, úgyhogy kiegyezhetünk döntetlenben
Ha már folytatod. A matematika meg a fizika azért jó, mert a mi szintünkön nem adhat különböző eredményeket (kivéve ha tőlem függő változókat használok). A magyar szakirodalomba meg soha nem találkoztam csak egy fajta LE-vel.
A témának nem néztem utána, hogy van-e valós alapja az eltérésnek, vagy csak sima hiba. Az viszont óvatosságra int minden neten elolvasott szöveggel, hogy sokszor igen nagy butaságokat is leírnak. Lásd : Bővebben: Link Itt a VAWT gyorsjárási tényezője biztos rossz. Csak ugye ezt a neten írta valaki! Akit nem is ismerünk, de fel lehet hozni tuti tippnek, mindegy mit írtunk eddig róla itt a fórumon ..magyar betegség.
Én úgy hallottam, a csehszlovák lovak erősebbek az átlagnál, ezért van nekem Skodám.
Egyébként nem nézem le és valóban nagyon alacsony fordulaton mozgatják így indulgat be a flex.Viszont egy másik dolgot is meg kellene vizsgálni.Azzal az erővel amit befektettek vajon az én generátoromat 400as fordulathoz megfelelő áttételre kötve, az áttétel másik végét ugyanennyi energiával és sebességgel forgatva produkálna e hasonlót. Nem tudom mindenesetre ha leszerelem a helyéről kipróbálom.
Nyilván az én generátorom méreteiből adódóan 10x nagyobb fordulatnál nemfog 10x nagyobb teljesítményt adni.
Nekifogtam egy ujabb aszinkron átalakításnak.
Segítségeteket szeretném kérni még pár tisztázatlan dologban. A gyári forgó marad erre kerülnek a mágnesek.Valaki mondta hogy nemlesz jó mert a gyári forgóban az alu bezavar majd.Én most leesztergáltam a gyári forgórész két végéröl az alu hűtőkosarakat teljesen.Nemtudom hogy ezzel elértem e valamit,vagy a rövidrezárás még továbbra is él?Ha igen akkor ez fog e zavart okozni a működésben?A forgórész ugy lesz kialakítva hogy az egyik polus mágnesekből áll a mellette lévő marad a vas majd megint mágnes és vas.....stb.
Szia!
Már leesztergáltad a kalicka tetejét, és az alját is. Így már nincs rövidzár.
Na ennek örülök, tehát akkor most már olyan mintha egy vastömb lenne aluval keverve.Így akkor már nemtud bent áram indukálódni.
A rövidrezárt forgórészre mágnest kérdésre igen jó választ adott Gulyi88 a 1100675 hozzászólásában. Logikusan elmondta, miért nem kell tartani a rövidzártól, leírta mit kell megnézni.
Én itt a fórumon mindent elolvasok, és sokat tanulok belőle. Talán ezért gondolom, hogy néha illik leírni ezt-azt. (akiktől tanultam mostanában: Athor77, Generátor24, Erbe, Gulyi88, Hind, Gaspa, stb, és pontosan tudom mit).
Ha a forgórészen a mágnes ferdén van felrakva akkor egyértelműen kijelenthető hogy a ferdeség miatt valamennyi teljesítményvesztés várható?Vagy ez hülyeség,és hátránya nincs csak előnye amit a ragadás csökkenésnél tapasztalhatunk.
A ferdeség miatt teljesítményvesztés nem fordulhat elő, mert azt a tekercselés határozza meg. A ferdeség és minden egyéb ragadáscsökkentő praktika a feszültséget csökkenti, azaz emiatt a kívánt teljesítmény magasabb fordulaton vehető le.
nekem csak egy kérdésem volna hol tudok egy nagytelyesitményü generátort szerezni
Konkrétan melyik hibás TSR- re gondolsz?
Konkrétan a szélsebesség mérő anemométerről írja: ..a TSR mindig 1 vagy annál kevesebb. Bizonyítható számolással, hogy ez kb. 0,33 körüli érték. (a kb. a közegellenállási tényező miatt van). Ez teszi lehetővé, hogy a kerékpár sebességmérőből átalakított szélsebesség mérő kis hibával (amit a beállítással korrigálni lehet) a szélsebességet m/sec-ben mutatja. Aki az Iszkakof István instrukciója alapján összeépítette a sebességmérőjét, az ezt bizonyítani is tudja a gyakorlatban.
Milyen nagy?
Engem érdekelne hogy hány kalicka (horony) van abba a forgórészbe, a hornyok vagy pólusok mérete, mennyire van döntve, hány hornyú az állórész, motorikus fordulata vagy póluspár, és hány pólusú forgórészt szeretnél.
Előre is köszönöm
Szia!
A forgórészben 30 horony van,a horony fej 11mm széles,horonyoszlop 6mm, fél hornyot van ferdítve,6 polusú a motor(960 1/perc),és 6 polusú lesz a forgórész.
ami elbir két lakást
Erbéhez csatlakozom a pólus ferdítéssel. Még annyi, hogy a jelalakot is módosítja (valódi szinusz csak a mesében van). Ezek hatása a gyakorlatban jelentéktelen.
A ragadást valamelyest csökkenti, de sokkal jelentősebb a hornyolás (az állórészé és a pólusoké együtt) szerepe ebben is. Nem kérdezted, lehet, hogy nézted is, vagy triviális - a forgórész pólusait (ami több horonyból is állhat) mindenképp úgy alakítsd ki, hogy az állórész tekercselését szemügyre véve az egy fázishoz tartozó tekercsek (valószínűleg több horonyba elosztva, így tekercs részek) oldalai pólustávolságra essenek! (Most láttam, hogy a '6 pólusú volt és 6 pólusú lesz' -el ez megoldva.)
Úgy döntöttem ferdén alakítom ki.3csík mágnes egymás mellett fog adni egy pólust,és a mágnesek azért lesznek ferdén mert a gyári forgóra lesz ráépítve és azon a horonyoszlopok ferdén futnak.Én követem ezt mert fontos hogy a mágnesek alatt minél több vas legyen.(ugyanis ott van az alu is)Ami viszont picit aggaszt hogy a ferdítéssel mindig egy icipici átlóg a pólus a szomszédba a saroknál és nemtudom ez mennyi feszültség csökkenést okoz majd.Elönye nyilván hogy a ragadás csökkenni fog valamelyest.Megmondom öszintén nemakarom hogy csökkenjen a feszültség,de ha egyenesen rakom akkor meg a kalickás rész vashornyai nemlesznek kellően kihasználva és jobban betelít a forgóba és így a gerjesztés lesz kissebb ami szintén ront a teljesítményen.Szóval kompromisszum.Ez van....
A gyakorlat mindig kompromisszumokból áll.
Szerintem jó lesz ez így. Írtad, hogy 30 horony van a forgórészen. 6pólus (3póluspár) esetén ez 5 db horony/pólustávolságot jelent. Én úgy választanám a mágnescsíkok szélességét, hogy a közös (vagy hornyolt) fejük 5 eredeti horonyfej + 4 horony szélességet (ívet) fedjen. Az íves saruzás, mint fej alatt az egymás melletti mágnesek szélessége 3 horonyoszlopnak + 4 horonynak feleljen meg (az eredő mágnes középvonalába eredeti horonyoszlop középvonal (a helye) essen). Persze szimuláción megnézni, de szerintem ez adja a legjobb fluxusképet a tekercsek számára. A horonyferdítés miatti fesz. csökkenés néhány %-nyi lesz - nem számos, ez a káló.
Nem kompromisszumnak mondanám, hanem alapos tervezésnek. Sokéves üzem alatt a motorban is jelentkező rángatás még a vastag beöntött alu rudazatot-kalickát is képes szétördelni-szétszaggatni. Találkoztam ilyenekkel, egyes különleges feladatra készült motorokat az erre szakosodott szakembereink meg is javítottak. Azok egyenes kalickásak voltak, 400 Hz, ~20000 fordulat... Az eredeti alu kalickát teljes egészében réz sínekből készült hegesztett kalickára cserélték. Időnként azok is törtek és egy-egy szálat cserélni kellett.
Egyébként ha a mágnesek alatt lemezelt a vas akkor ennek milyen előnye van mondjuk egy tömör anyagból készültel szemben?(ha van egyáltalán)És ha van akkor ez a meglátszik a gyakorlatban működés közben?
Igen, így pontosabb. Nyilván én is a célunknak legmegfelelőbb kompromisszumokra gondoltam, vagyis a jó tervezésre.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |