Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   82 / 345
(#) elemes válasza elemes hozzászólására (») Jún 13, 2011 /
 
gugliztam a neten motorbekötések után, persze ezt az őskori motort nem találtam sehol, de érdekes rajzot találtam itt:

motors and brake motors
(#) zsirospisti hozzászólása Jún 17, 2011 /
 
Üdv az Uraknak!
Találtam a nagyapám sufnijában egy villanymotort ami az adat táblája alapján 380/220V-os 1.1kW. A fedél alatt csak 3 kivezetést találok a motorból ami szerintem 380ra volt kötve, mert még rajta volt a 4eres kábelből egy csonk. Próbáltam 220ra kötni egy 80mikrofarados kondival az itt leírtak alapján,de
deltában nem csinált semmit csillagban meg csak búgott.
Remélem érthető voltam! Kérlek segítsetek!
(#) culimuli hozzászólása Jún 19, 2011 /
 
Sziasztok!
Van egy daráló amin 220v-os és 750w-os villanymotor van és ez nyomógombal sorba kötött kondival indul és az lenne a kérdésem hogy mekkora kondi kellene állandónak?
(#) VIM válasza culimuli hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Szia!
Ha eredetileg indító kondenzátoros a motor, akkor nem lehet állandóra bekötni a kondenzátort.
(#) culimuli válasza VIM hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Szia!
Köszönöm a válaszodat akkor meg próbálok vmi mást.
(#) karaszbandi válasza zsirospisti hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Ha a fedél alatt csak 3 kivezetés van, akkor hogy kötötted deltába?
Mert amit leírtál, abból az jön le, hogy belül a tekercs fejnél van csillagba kötve, és így elég nehéz átkötni deltába. A 80 mikrós kondi indító vagy állandó üzemű?
(#) jakas hozzászólása Jún 20, 2011 /
 
Segítséget szeretnék kérni. A képen látható motort kaptam, (aki adta annyit ért a villamossághoz, mint én. Semmit...) A tábláján lévő felirat lekopott de az látszik hogy 220 V-ról üzemel. Ki szeretném próbálni hogy működik-e. A kérdésem: mit hova kell kötni hogy 220 V-ról működjön.

villm.jpg
    
(#) zsirospisti válasza karaszbandi hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Igazad van ezzel kapcsolatban hülyeséget írtam. Csillagba van kötve. A kondi üzemi kondi. Lehet hogy kellene egy indító kondi is? Ha igen mekkora? üdv pisti
(#) misi6424 hozzászólása Jún 20, 2011 /
 
Hello!

Rákötöttük a motort egy VGK 16 os kapcsolóval, csillagba ment, de deletába kapcsolva levágta a biztosítékot.

A kapcsolón volt egy rajz az alapján kötöttük be, viszon a motoron a tekercsek nem voltak megbetüzve. Először balrol jobbra haladva, alsó sór U V W, felső sor X Y Z, igy ment, csillag, deltába kapcsolva viszon nem ment, de nem is vágta le. Aztán megnéztük a másik motort, ott a tekercseken volt betű, bekötöttük az alapján csillagba ugyn ugy megy, de deltába kapcsolva levág?

Mit csináltunk rosszul?

köszi
(#) zoz11 válasza jakas hozzászólására (») Jún 20, 2011 / 1
 
Hello
W1 és az U2 V2es lemezre kösd a 230V-ot, és menni kell a motornak, már ha nincs hibája.
Üdv: Zoltán
(#) zoz11 válasza misi6424 hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Hello
Tekercsvégeket nagyon összekevertétek akkor, vagy rossz a kapcsoló bekötése, vagy 380/230V-os motor!
Üdv: Zoltán
(#) misi6424 válasza zoz11 hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Az biztos hogy összekevertük, mert semmi felirat nem volt. A motor 220/380, de viszon az is rajt van hogy csillga/delta!

A kapcsoló bekötélse nem lehet rossz, mert a rajz alapján csináltuk, és többször leelllenőriztük.

Azt elfelejtettem írni, hogy először csillg delta nélkül próbáltuk bekötni, csak az U V W re, a felső három tekercsvég meg át volt hidalva, és a motornak nagyon rossz hangja volt és nagyon lassan forgott, ez mitöl lehetett?

Minden motornál ugyan ugy vannak a tekercsvégek?
(#) karaszbandi válasza misi6424 hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Az, hogy rajta van a csillag-delta, még nem azt jelenti, hogy használható is ilyen módon!
Azt a motort csak csillagban szabad működtetni 3x400V-ról, mert a tekercselése olyan kialakítású!
Ne csodálkozz, hogy deltában lever paksig mindent!
(#) misi6424 válasza karaszbandi hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Ez konkrétan mit jelent? Tudnál küldeni kapcsolási rajzot?
(#) karaszbandi válasza misi6424 hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Mihez? Egy háromfázisú motor bekötéséhez? Na neee.
(#) guliver83 hozzászólása Jún 20, 2011 /
 
Üdv Mindenkinek!
Kilowattonként mennyi kondi kell egy motorra?
Van egy 3 kilowattos villanymotor arra szeretnék kötni kondenzátort.
Köszönöm!
(#) misi6424 válasza karaszbandi hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Mit na neeee zel? Nem értem! Inkább mond azt hogy nem segítesz.
(#) karaszbandi válasza guliver83 hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Elvileg 75mikró szokik lenni per kilowatt.
(#) karaszbandi válasza misi6424 hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Nem azt mondtam, hogy nem segítek, de egy nyamvatt 3fázisú motor bekötéséhez, ami ráadásul csak csillagban üzemelhet kis hazánkban, ahoz mi a fenének rajz?

Vagy ha csillag deltában akarod járatni mindenáron, ahoz rendelkezésedre áll olyan hálózat, ahol két fázis közt 230V van?
(#) guliver83 válasza karaszbandi hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Köszönöm!
(#) misi6424 válasza karaszbandi hozzászólására (») Jún 20, 2011 /
 
Figyelj, én teljesen amatőr vagyok a villamosság terén, igazából sehol sem tanultam, még az egyetemen sem, hogy hogy kell bekötni. EWzért írtam ide, mentségemre legyen, hogy a villanyszerelő nagybátyám se tudja, igaz ő 20 éve végzett és nem dolgozik a szakmába, ezért kértem segítséget!

Nekem mindegy csillag vagy delta csak menjen, és a leg egyszerübben.

Tehát az a kérdés, a három fázist hogy kell rákötni a tekercsekre? És ha nincs rajt betűzés honnan tudjam melyik tekercs melyik?

Köszi
(#) Zimóka hozzászólása Jún 21, 2011 /
 
Üdvözlök mindenkit van egy IMI OZF 90c 4nd motorom sajna a bekötési ábra hiányzik belőle és nincs hozzá kondim sem. Segítsetek legyetek szívesek milyen kondi kell és hogy kell bekötni.
Előre is köszi.
(#) Hutty hozzászólása Jún 21, 2011 / 4
 
Mégegyszer
(#) Hutty hozzászólása Jún 21, 2011 /
 
Mindig tanulok valamit...

img5.jpg
    
(#) Zimóka válasza Hutty hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Köszönöm a gyors segítséget.
Tökéletes! jogos a pont.
(#) jakas válasza zoz11 hozzászólására (») Jún 21, 2011 /
 
Hálás köszönet a segítségért, "Zoz11"- nek és "pumpa"-nak. A motor elindult.
(#) zotya93 hozzászólása Jún 22, 2011 /
 
sziasztok!

segitséget szeretnék kérni tőlletek hogy hogyan tudnám bekötni a 380/220 as motrot elsősorban 220 ra úgy hogy legyen is ereje a motornak mert korongfűrészre kéne és ahogy én egyszer bekötöttem üresen szépen futott de ha az ékszijat ráraktam nem csinált semmit gyenge volt a motor adatai: 380/220 Y/delta 1,1Kw 2880 fordulatszám
és a motorból 6 kábel jön föl 1 fekete 1 kék 1 piros és a motron a csavarokra úgy van bekötve a 6 kábel hogy a kék/fekete kék/piros piros/fekete és erre kéne rárakni a hálózatot csak nem tudom hogy a színkombináció jó e a motron

380 nal meg 2 fázissal nem csinál semmit csak ugrál a tengej (ojan mint ha nemtudná eldönteni mejik irányba indujon meg) 3 fázisal meg nagyon melegszik 1 perc alatt rendesen meleg lesz a motor! segitsetek hogy gogy oldjam meg esetleg rajzot vagy valamit rakjatok fel köszi szépen!
(#) zoz11 válasza zotya93 hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
Hello
Egyáltalán ki kellene azt bogozni hogy most csillagba vagy deltába van az a motor kötve, még az is lehet hogy menet zárlatos a motor azért melegszik.
Azt viszont már most mondom, hogy az körfűrészre elég gyönge lesz, 1fázisról.
Üdv: Zoltán
(#) zotya93 válasza zoz11 hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
heló kösz a segitséget és a motor Y ba van kötve
(#) zotya93 válasza zotya93 hozzászólására (») Jún 22, 2011 /
 
380 nál meg deltába
Következő: »»   82 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem