Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Szia!
Az a fekete doboz az aktívszén tartály /tankszelőztető/. A köhögés mit jelent? Kipufogó hangja van?
Kedves szabotom!
Indításkor hidegen olyan mintha ki-ki hagyna egy henger. Csak hidegen csinálja, melegen soha. Ha a fordulatszám megemelkedik és visszaszabályoz jó, ha hidegen nem emeli a fordulatot rángat és köhög. A hiba rendszertelenül jelentkezik. Injektor tisztítót megpróbáltam, eleinte semmi gáz, utána újra kezdte. Köszönöm a segítségét!
Sziasztok
Tudom,nem elektromos probléma,de hátha tudtok segíteni: Octavia 1.6 AKL 1999 A fékpedál környékéről néha sziszegést,sípolást lehet hallani,mely indítás után kis idővel megszünik. De időnként erőteljesesebb gázadásnál,is jelentkezik. Mi lehet a gond ? Köszi a választ.
Sziasztok,
lehet hogy volt már, de beleolvastam a fórumba és nem találtam ilyen kérdést (ill. nincs annyi szaktudásom, hogyha volt is, megértsem hogy az ugyanez ). Szóval 2001-es Skoda Octavia 1-esem van (1.6 benzin, 101 lóerős) van, év elején azt vettük észre, hogy néha alapjárat alatt a fordulatszáma az autónak ingadozik. De ez csak ritkán jött elő, eddig. Jelenleg hihetetlenül felmegy, ha állok a kocsival, akkor akár 3000-ig is felszalad (sőt, valszeg tovább is menne, de inkább leállítom a motort). Aztán amikor indulnék el, akkor nem nagyon akaródzik neki, 4-szer, 5-ször kell megpróbálnom hogy beinduljon az autó. Mikor gázt adok, és megyek vele akkor nincs semmi probléma. Elvittem szerelőhöz, aki azzal nyitott, hogy ez "alapjárati motor" hiba, ki kell cserélni. 50.000 Ft + 3000 a munkadíj. Mondom mind1, ha ez van, ez van. Ez történt tegnap, ma hív hogy ez egy nagyon összetett probléma és nem javult meg ettől sem és jelenleg nem tudja mi a baja (a szívótorkot kipucolta még). Van esetleg valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a gond? Nem szívesen fizetgetnék még ilyen-olyan alkatrészre x ezer Ft-okat, holott lehet hogy nem is az a baj. Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv a Szakiknak!
Octavia miatt regisztráltam...naná Nos, 2 hete van egy 2000. 03. havi Octaviank, melynek nagyon örülünk, alapvetően megyeget is rendesen eddig. valós 103000 km, és megkímélt állapot. 1.4 LX a típusa, alapvetően még a Skoda-motoros, 1397 ccm-es változat. És hogy mi a gondom? Mint sokaknak itt. Pöccre indul, elég jól is húz, de néha mintha gyengébb lenne mégis mint máskor. És alapjárat.....800 körülre beáll kb. +-25% ingás után, de az ingadozás és egyenetlen járogatás az stabilan megvan. Nem vagyok teljesen nímand az autóhoz, csak meg kell fejtenem mi hol van rajta. 3 szerviz látta, ebből 2 márkaszerviz, egy helyen pedzettek egy (diagnosztizált) gyengült lambdaszonda-jelet. De egyébként azt mondták az AMD motor egyenetlenebb alapjáratú, és alapvetően nagyon jó vétel volt. Nos, engem zavar az alapjárat viselkedése, ráng a motor is, és a mutató is minimum +-10 százalékokat leng, de 800 körüli. Mit tehetnék a simítása érdekében? Másik: enyhe csörgedező hang a motorból alapjáraton, 2 szervizben is azt mondták hogy vezérműlánc miatt lehet, de semmi vészes..... :O nem hangos de üvegsuzerű, élesebb csengedező hang. Kérnék tanácsokat, mit lehet házilag megoldani, nem félek tőle csak tanulni szeretnék. Előtte 2 évig egy leghajtott Seat Cordoba-m volt, 95-ös, azon sok mindent rendbe tettem magam. Köszönöm előre is, üdv Zoli, XVII. kerület, Bp.
Mindezek mellett gyári vagy gyárival teljesen kompatibilis hátsó jelet (logo, embléma) hol kaphatok, pl. itt Pesten? Az az egy esztétikai bajom van a géppel, sajnos a jel bemattult és olyan repedezett-szerű.
Köszi, megnéztem, a webshopban nincs embléma írtam nekik mailt. A megelőző műsuzaki kérdésem egyébként is jobban izgat, szeretném ha segítene valaki, aki az AMD-motoros 1.4-est ismeri. Pár napja van meg, még éppenhogy ismerkedem vele....
Szia! A képen látható rendelési számokon tudod beszerezni, pl. unixéknál, stb. Az AMD motorkód SIMOS (Siemens) vezérlőt takar és MAP (szívócső nyomás) vezérli a gyújtást a főtengely és vezérmű tengely jeladókkal együtt. A légszűrő és annak a háza, megfelelően kell, hogy tömör legyen és tiszta, főként a légszűrő.
Az alapjárat ingadozáshoz tartozó lehetséges hibák sorba szedve.
Nagyon köszönöm.... :yes:
Tanulságos kis lista, tulajdonképpen a felét értem elsőre. Lambdaszondámat 2 helyen minősítették. Skoda márkaszervizben gyenge jelre hivatkoztak és ha nem is azonnali, de közelgő cseréjét hirdették ki. Független szervizben (de komoly, nem sufni) azt mondták szerintük ne bántsam a lambdát, az AMD motor gyakran ingadozik, majd mértek nekem CO-t ami 0.00 volt alapjáraton, pörgetve 0.02, ergo remek érték. Amit tudok az autó előéletéről, most van benne 103000 km, 86500 km-nél cseréltek benne vezérműláncot. Okát nem tudom, nem tudtam meg, indokolt lehet? Mindezek mellett szívesen elvinném szakértő szervizeshez Budapesten, XVII. kerületiek vagyunk, és nem szeretnék becsapottan távozni egy elég borsos árakkal dolgozó márkaszervizből. (Lambdaszondára bemondtak 84 ezret...csak arra.).
Ők biztosan értenek hozzá, de a város ellentétes oldalán vannak.
Szia!
A lambda szondának is van élettartama, gyárinál ez néha csak 120-150 ezer km szokott lenni. Ha meghal , akkor a motorhiba lámpa a szemedbe fog világitani , gyengébb lesz az autód valamivel és többet fogyaszt.Cserélni olcsó utángyártottra nem érdemes, annak az élettartama jó ha 50-60 ezer km.(Gyárit pedig nem szabad márkaszervizben rendelni) A CO értéked becsapós, mert ha a kipufogónál mérik,teljesen beteg motor is hozza ezeket az értékeket, ha jó a katalizátor.(CO-t mérni katalizátor előtt kell) A vezérműlánc nyúlik idővel és a lánckerekek is kopnak vele, normális, ha cserélni kell néha. A gyújtógyertyákat érdemes még időben cserélni, az "egybetrafó" nem szereti a megnövekedett gyertyahézagot. Olajcserénél túl "hig" olajat sem érdemes bele tenni, jobb minőségű 10W-40-es olaj megfelelő bele. Remélem nem kapok ki a hosszú off-ért üdv:hp
Üdv!
Semmilyen hibalámpám nincs egyelőre. olajsziontem ok, 10W-40 van a szekérben, Opel olaj, jelenleg, de lassan cserés. Lambda szonda dolgot megértettem, remélem nincs rossz tapasztalat a Bosch és egyéb márkás utángyártottakkal sem, azt terveztem rendeltetni. Nem mindegy hogy 20k vagy 84 vagy 60.... Egyelőre még nem mélyedtem el a motortérben, nem tudom azt sem házilag a gyertyát érdemes-e megpróbálni kivenni vagy speciális ill. hosszú kulcs kell hozzá. Köszönöm a türelmeteket, elektroműszerész avgyok egyébként, előző autóm egy 95-ös Seat Cordoba volt, azon pár hét alatt mindent betanultam, most is ezt szeretném elérni. Illetve, környékemen keresek becsületes, márkaszerető szervizest megfelelő felszereltséggel, amolyan bizalmi, családi szerelőt.....
Szia!
Lambda szondával ne kapkodj, ráér, ha elromlik.Az NGK-ról jókat hallottam eddig. Gyertyákkal semmi bonyolult nincs, spec szerszám sem kell hozzá, csak a trafót nem szabad feszegetni. Az Opel olaj nem javasolt, tipusidegen üdv: hp
Szeretnék kérdezni még egy "amatőrt"
Laserline riasztó van az Octaviaban, LL661-662 távok vannak hozzá. 2 gombos. Nem jöttem még rá mivel ilyenem még nem volt, hogy melyik gomb pontosan mit kapcsol.....ha az alsóval zártam le, utána kulccsal nyitottam ki, kisvártatva beriasztott az autó. Mintha a kulcsokban lenne egy-egy picike kis kapszula betéve - az az immobiliser kód? Hogyan tesztelhetném hogy IMMO-s e az autó? (2000. 03. havi Octavia LX, 1.4 V8 skodamotoros). táv linkje: http://www.laserline.hu/index.php/riaszto-alkatreszek itt a kocka... Köszönöm előre is :R
Szia!
[/OFF]A V8 elnevezés tetszett[OFF] Az a "pez cukorka" a kulcsodban az immobi chipje. Ha nem jutsz hozzá diagnosztikai géphez, hogy megnézzék, működik-e az immobid, akkor másoltass egy sima kulcsot (ha szervizkulcsot nem kaptál hozzá). Ha azzal is járva marad a motor inditás után,akkor kinyirták az immobit a kocsidban, esélyes, hogy megszabadit tőle valaki... A gépesitett kiolvasás azért hasznosabb megoldás, mert kiderül az is, hány kulcs van feltanitva az autódra. (ha több, mint amennyit kaptál az autódhoz, az nem jó jel) üdv: hp
Teljesen tisztán vettem, direkt 240 km-re a lakhelyemtől, remélem nem egy 10.5 éves skodára fenik a fogukat, a legfapadosabb Octaviara...
Ha az immobi kapszulát kiveszem, vagy leárnyékolom alufóliával a kulcsfejet, akkor az nem jó vizsgálati módszer? Akkor be sem indul a motor jó esetben? Riasztóra tudsz valamit mondani, mi a különbség a 2 gomb közt? (tudtommal gyárilag szerelték ezzel a Laserline-val). És utolsó kérdésem egyelőre (nem akarok senkit kiakasztani de hová fordulhatnék ha nem HOZZÁTOK...). Ez jó kábel nekem? : http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/autovillamossagi_alkatresz/autodiagnosztika/vag_com_kkl_usb_autodiagnosztika_1470598035.html Üdv Zoli, kellemes mihamarabbi hétvégét!
Szia!
A kábel ránézésre jónak tünik. A chip kiszedése is megoldás a próbára, vagy a jelvevő tekercs csatlakozójának bontása (ha nem egybe vezetékes) Ha a chipet szeded ki, óvatosan bánj vele, törékeny és néha erősen bele van ragasztva a kulcsba. A Laserline riasztót maximum rendelésre tehették bele, gyári riasztó komfortmodullal együtt létezik, ha jól emlékszem. üdv:hp
Nem lenne baj ha tudnám a 2 gomb kközt mi az eltérés....mintha az lenne hogyha az alsóval zárom az autót, majd kulccsal nyitom akkor párr mp. múlva riaszt. Nem volt még riasztóm
Alufóliával burkolt kulcs teszteli az Immo-t rendesen, tehát árnyékol eléggé? Vagy ez csak legend? Lehet ki tudom venni a kapszulát is, vagy a kulcsnyelet, de nem néztem meg alaposan. Ha nem megy az IMMO-m, para van. Az ajtóban villog egy piros led, az tuti. A műszerfalon is villan fel néha egy piros led.
folyt...sajna nincs szerkeszt gomb.
Szóval a 2 gomb látszólag ugyanazt csinálja de mintha az indexlámpa is máshogy villogna ezért zavar. Sajna ez van, én 33 éves fejjel keveredtem bele az autó világába, és ez a 2. autóm. Nem szégyenlem de vannak hiányosságok. Írtam a Laserline képviseletének is (lentebbi linkemen ott a távirányító amiről szó van) de még nem válaszoltak, pénteken nincsenek nyitva sem.
Csak az én kérdésemre nem válaszol senki.
Szia!
A jellemző hibákat már többször felsorolták itt, és sajnos a "távgyógyitásnak " is megvannak a határai. Az alpjáratot meg kell tanitani az autónak sokszor egy egyszerű takaritás után is, fojtószelepcsere után pedig feltétlenül. Néha nem is egyszer kell nekifutni ennek a manővernek. Kérdezd meg a szerelődet , ezt megtette-e. Ha igen, akkor mehet a klasszikus féktisztitós tömitettségvizsgálat, a hőfokjeladó ellenőrzése, esetleg az üzemanyagnyomás mérése. Ha az sem hoz eredményt, akkor pedig agyalás tovább... üdv:hp
Ez a megtanítás dolog engem is érdekelne, pl. az én autómnál. Kell diag. kábeles mókolás, vagy elég a sarulevétel?
Jól megy az autóm de az alapjáraton rángatózás nagyon zavar.....
A sarulevétel nagyon messze van a tanitástól...sajnos
A tanitásnak vannak buktatói is, viszont remek fórumok vannak, ahol segitséget lehet kérni Vag-com használatával kapcsolatban. Az első feladat minden esetben a tisztitás, ahogy már sokan, sokszor leirták. üdv. :hp
Nagyon köszönöm mindegyikőtöknek!!!
(virtuális sör - egyelőre). Szeretném kiszámolni a fogyasztásomat, még azt vettem a fejembe - átlagfogyasztást. 55 liter elvileg a tankja, most full teleraktam 1 órája, még rá is csattintgattam 400 forintnyit és nulláztam a napi számlálót. Srácok, hányliter benzinnel számoljak?
55 liter a tank névlegesen. Megyek vele, lehajtom benzinjelzésig. hány liter a valóságban az 55?
(cagy számoljak 55-tel, és a megtett kilométer függvényében osszam? Nekem 1.4LX Octavia van, nincs benne a pill. fogymérő funkció, és a gombjai sem sajna...). ÖÖÖ...Az is érdekelne vajon ha a pirosba ér a mutató, saccra mennyi benzin marad még a tankban.
Erős OFF,ne haragudjatok....
Most néztem meg a kerekeimet, 4 lemezfelnin téligumi, ezt kaptam a kocsihoz bónuszban..eddig OK. Alufelni van rajta Pirelli Tudebell gumik, elég jók még...nade. Eddig én itthon kis kompresszorral fújtam a kerekeimet. Itt először is - nem leltem a szelepet. Aztán nagynehezen találtam egy kis sapkát, amit leügyeskedtem (2 lyuk a 2 szélén mint a MÁV biztonsági csavarok) és alatta ott volt mégegy hasonló 2 pettyes valami ami vagy kicsavarható vagy nem, illetve ott volt a szelepfej...mélyen. Ilyenkor mi van? Ez rejtett szelep vagy speciális? Adaptert kell venni, vay kitekerni azt a cuccost? A benzinkutakon is csak hagyományos szelepfej van..... Elnézést a hiányos dolgaimért de még nem volt alufelni soha. Főleg ilyen, hogy a szelep a testben van és csak egy kis lyukon át látom a végét..... Minden segítséget megköszönök, privátban is jó ha valaki megszán és megtanít. Hétfő hajnalban mennénk nyaralni, 1.5 év kórhá után, 3 éve először autóval...és csak keréknyomást akartam beállítani. ON. ui: él a fogyasztásszámítós kérdés is. Az autó szépen megy, alapjárat ingás maximum 5 %, alapjárat 4 mp múlva beáll 750-800 körülre. |
Bejelentkezés
Hirdetés |