Fórum témák
» Több friss téma |
Mérj rá a 10µF-ra, ha a feszültség 300V, vagy afölött van, és a glimm is ütemesen villog, de a cső nem, akkor két választás van. Vagy csőcsere, vagy megcsinálod a másik rajzot, de ott még fokozottaban kell figyelni, hiszen a feszültség is duplázódik.
Este rá mértem mindenre a kondira is. 295-305 között mozog a feszültség. A másik rajzot már meg rajzoltam a panelre,de legalább 1 nap mire kimaratom. A glimm az ütemesen villog. Majd lehet,hogy megpróbálok csinálni róla egy videót.
A rajzot amit be linkeltél nekem, azon van 2db 10µF/400V-os kondi. Azok lehetnek motorinditók ugye?
Igen, motorindító kondenzátorok.
Gondolom már elkéstem az új panelt illetőleg, de mint már írtam kétszer akkora feszültségekkel kell számolni, és a panelrajzot is ennek megfelelően, a nagyobb feszültségű részeknél megnövelt kúszóúttal kell megrajzolni.
Az összes vezető sáv jó vastag. Jó lenne nem el rontanom mert már csak ez az egy panelom maradt.Szoritok magamnak.Még nem kezdtem el kimaratni.
Nem csak a megfelelő keresztmetszet a lényeg, hanem az egymástól mért távolságuk.
Azok is megfelelő távolságra vannak egymástól. Kb: 2-3 mm-re.
A duplája kellene, a nagyobb feszültségű részeken.
Esetleg letörölhetem róla és újra rajzolhatom.Csak az a baj,hogy nincs kisebb panelem. Teszek fel róla egy képet.
Én anno ezt építettem meg. Klikk Van jópár leírás hozzá. Ez működött. És nem egyet építettem belőle!
Tollal húzol mellé még egy csíkot hogy vastagabbak legyenek a vonalak, majd ha kész vagy a maratással, finom polírpapírral átdörzsölöd, és ónnal kihúzod a vezetősávokat, akkor már elég lesz a vastagság is. Ahogy a fotón látom még tudod vastagítani a vonalakat. A másik lényeges, a gyujtótrafó közel legyen a csőhöz. Anno távol tettem, szépen át is ütött.
Szerk: a tollal húz mellé egy csíkot lakkfilcre gondoltam.
Glimm lámpa
Persze ennél sokkal gyorsabban villog.
Hogy értetted azt ,hogy ,ha távol van akkor át üt?
A rajznál ahol van a kapcsoló: Az rá van kötve az első diódára. Vagy egyből a mellette levőhöz megy?
Áthúzza az ívet a NYÁK-ra. Vagyis nekem a régi strobin ezt csinálta. Mondjuk közel is voltak a vezetősávok az is nagy hiba volt. De tanultam belőle, azóta építettem egy pár nagyobb strobit is.
Az utolsó hozzászólásodat kinek címezted? Idézet: „A rajznál ahol van a kapcsoló: Az rá van kötve az első diódára. Vagy egyből a mellette levőhöz megy?”
Neked.A 10µF/350-os elkók helyett lehet valami mást tenni? Akkor az nincs rá kötve az első diódára?
A kondi lehetőleg 10µF legyen én 400Voltosat tettem bele. 30 forintomba került. A kapcsoló után egyenirányító van. Figyelni kell a bekötésére! De látni is a csatlakozási pontokat (kis pöttyel van jelölve). A gyujtótrafó maradhat a ZTR32-es. A nyák tervezésénél figyelj a tirisztor lábkiosztására! A legelső ellenállás 100ohm 25W nem árt ha hűtőbordára teszed meg még egy ventillátor sem árt mellé, mert rendesen melegszik. (vagy esetleg megoldható soros párhuzamos tagokkal is a jobb hőelosztás érdekében) Én ilyet használok Bőven alákenve hűtőzsírral.
Mielőtt nekiesel olvasd el a leírást is ami a képen van! Nagyvonalakban le van írva a működése is csak azért, hogy ne vakon szerelj, hanem tudd is minek mi a szerepe az áramkörben! Illetve figyelj arra, hogy ha teszteled és utánna szerelni akarod, akkor előtte húzd ki a konnektorból és süsd ki a kondit, mert nem játék! Idézet: Az egyik pontjára az egyik vezeték megy a másik pontjára a másik vezeték és a kettő közzé egy kondi. Kicsit belehackeltem a kapcs rajzba, hogy érthetőbb legyen. A pöttyök a csatlakozási pontok „Használd a válasz gombot, mert igy nem tudjuk kinek szántad a hozzászólást!”
Értem én. Csak olyan fura volt, mintha lett volna valamikor ott egy pont.
Majd jelentkezem,ha egy kis segitségre szorulok. Megpróbálom összehozni a dolgokat.
Próbáltam még villanásra kényszeriteni a strobit,de egyszer csak kialudt a glimm. A feszültséget megmértem mindenhol és az van. A csőnél a 300V is megvan. Ki cseréltem a tirisztort is és a glimmet is,de csak nem világit.
Lehet a nagyfesz tekercsnél van gond. Nálam áthúzott a nagyfesz két vezetősáv közt.
Mármint lehet a tekercs ment tönkre...
Én meg nem bánnám ha nem vezetnél félre senkit ! Ugyanis nemcsak Plague olvassa a hozzászólásaidat, hanem még jópáran a közeljövőben, olyanok is akik nem rendelkeznek nagy tudással, és elbizonytalanítod, azzal hogy TÖBB hozzászólásodban is azt erőlteted, hogy ne kösse kösse sehova a végét, amiből szintén az elkerülni kívánt értetlenség kerekedett. A másik hogyha nem rögzíti mindkét végét megfelelően, a fellazuló huzal okozhat sok kellemetlenséget. A gyújtótrafó valóban nem a te sarad, ezt nem is állítottam, az még Tök Ödön billentyűzetét hagyta el. Csőre visszatérve: az "értelmezési problémám" abból eredt, hogy sajnos arról a képről nem derül ki, hogy PLAGUE CSÖVE milyen állapotban van, hogy van bekötve, ill egyéb nyalánkságok... Akár guru is lehetnék, de sajnos nincs annyi időm mint neked, hogy átadjam a tapasztalataimat. Azt hogy mennyire építőek a hozzászólásaim azt az olvasók eldöntik magukban. Én viszont ezek után is fontosnak tartom a helyreigazításaimat. A stílusomért elnézést kérek, nem állt, nem áll szándékomban senkit sem sértegetni. Olvasom, hogy gondok vannak a a nagyfeszültség környélén. Nálam is voltak hasonló gondok, áthúzott a nyákon, ezt úgy oldottam meg hogy rést vágtam a nyákon. Öreg csövek gyújtásához magasabb feszültség kell, ezt legtöbbször nem tudják a gyári trafók, érdemes tekerni házilag egy erősebbet. Idézet: „A feszültséget megmértem mindenhol és az van. A csőnél a 300V is megvan.” A tirisztor anódján is mérhető? Ha igen milyen értékű? Ha nincs feszültség, akkor a poti, vagy a soros ellenállás-ok közül valamelyik megszakadt, vagy pedig zárlatos lett a gyújtótrafóra menő kondi. Ha van feszültség a tirisztor anódján is, akkor a gyújtótekercs szakadt meg. |
Bejelentkezés
Hirdetés |