Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   96 / 345
(#) Tams84 válasza habazutty hozzászólására (») Dec 10, 2011 1 /
 
Hello! Elképzelhető hogy négy kivezetés van, a három a vezetékek rögzítésére szolgáló csavarok száma. Holnap körbe fotózom, és megszámolom a fekete vezetékeket. Addig is köszönöm a segítséget!
(#) talaldki válasza Tams84 hozzászólására (») Dec 10, 2011 /
 
Ha szimmetrikusan van a vasmag az állórészházban akkor rakd bele fordítva a forgórészt, így nem kell változtatni a bekötésen.
(#) Tams84 válasza talaldki hozzászólására (») Dec 11, 2011 /
 
Hello! Köszi a segítséget, valóban ez volt a megoldás, meg kellett fordítani az állórészt, szerencsére szimmetrikus volt. A bekötésen nem tudtam variálni mert csak három kivezetése van.
(#) nokedli2010 hozzászólása Dec 14, 2011 /
 
Sziasztok szakik!
Nem hiszitek el, de azt kérdezném meg, hogy hogy kell bekötni ezt a motort (kép) 220v-ra. Szeretném, ha leírnátok melyik pontra mit kössek (szájbarágósan).
A válaszokat elöre is köszi!
http://www.kepfeltoltes.hu

* Ne tedd be a képet a felületre, töröltem !
(#) talaldki válasza nokedli2010 hozzászólására (») Dec 14, 2011 /
 
Ahhoz azért kicsivel több infóra lenne szükség, mint amit megadtál. Pl. mérhetnél ellenálás értékeket a különböző kapcsok közt. Lehetséges, hogy pl. klixon vagy egyéb termoelem is figyel a tekercsek közül. Továbbá nem ártana az egész motorról készült kép sem, meg, hogy mit tudsz róla mire volt használva.
(#) nokedli2010 válasza talaldki hozzászólására (») Dec 14, 2011 /
 
*
Kép:http://kepfeltoltes.hu/111214/4196804361_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ja és nem tudok semmit mérni, mert tűzoltó vagyok, max. ha kigyullad eloltom.
Egyszerűen be szeretném kötni konektorba dugósra.

Előre is köszi.
(#) talaldki válasza nokedli2010 hozzászólására (») Dec 14, 2011 /
 
Elég kicsi képet tettél be a motorról, de amennyire ki tudom venni a képből ez egy szénkefés motor valószínűleg, de az is lehet, hogy nem is motor hanem valami áramfejlesztő szerkezet. Ami ugye lehet akár dinamó, akár generátor. Valami nagyobb kép kellene a szénkefés részéről, vagy még jobb lenne ha kihúznád az forgórészt belőle és a belsejéről tennél fel képet.
Elsőre azt kell eldönteni, mi is ez egyáltalán, de affelé hajlok, hogy motorként nem fog menni.
(#) nokedli2010 válasza talaldki hozzászólására (») Dec 14, 2011 /
 
Ez egy motor, mert valamilyen szívattyút hajtott meg.
De nem ez a lényeg, hogy kössem be ,hogy forogjon.(malacka orrába akarom dugni alias 220 V)
Az a bajom vele, hogy amikor hazahoztam a két laza anyára (gondoltam erre volt bekötve) kötöttem Fázist-nullát és ment is , de a környéken csak pislákoltak a lámpák. Valamiért nagyon sok áramot vesz fel, valamint bika erős motornak tűnik. Nekem nem kell ekkora erőmű, azért gondoltam van rá valami lehetőség, hogy úgy kössem be mint egy normál 220 V-os motort.
(#) talaldki válasza nokedli2010 hozzászólására (») Dec 14, 2011 /
 
Nem annyira egyszerű a bekötése.
A tekercselt forgórészt, tipustól függően lehet sorosan vagy párhuzamosan kapcsolni az állórésszel, nem véletlenül van annyi kivezetése, nyilván valahogyan be voltak azok is kötve. Rákerestem a gyártóra, egy speciális motorokat gyártó francia cég, ebből kifolyólag bármilyen speciális motor lehet amennyiben motornak volt használva. Az adattáblán látható fordulatszám és a szénkefés kivitel miatt lehet akár egyenáramú motor is. Nem tudom kivenni, de nem látható valahol rajta az egyenáramra utaló jelzés (=, DC)?
(#) erbe válasza nokedli2010 hozzászólására (») Dec 14, 2011 /
 
Elég fura a szerkezeted. Első pillantásra ez nem motor, hanem umformer. Váltakozó feszültségből X értékű egyenfeszültséget készít, vagy fordítva. Az adatlapon túl kevés látszik, az alapján akár fordulatszámszabályozott váltakozóáramú motor is lehetne, megfelelő vezérlőegységgel. Alaposabb ismeret nélkül gyakorlatilag semmire se használható.
(#) gabesz.mi074 hozzászólása Dec 14, 2011 /
 
Sziasztok ! Kérném a segítségeteket és előre is meg köszönném, nagy szükségem volna rá . Van 1 380/220v Csillag/Delta kapcsolású motorom 1100w mind ez az adat táblája szerint. Tehát ha jól értelmezem Delta elkötésben 1fázisú megtáplálással kondenzátor segítségével lehetne üzemeltetni. Megtudnátok írni milyen értékű indító kondi kellene hozzá ? És ha volna egy be kötési rajz is hozzá azt megköszönném . Delta elkötés esetén a kapocs táblán nyilván valóan függőleges kereszt irányban pakolom be az áthidalásokat így külön, 3db.áthidaláson lévő, 2db be kötő csavart kapok , tehát 3fázisú váltakozó 220v feszültségen így működne ,de 1fázisom van innen nem tudom már. Ha jól értelmezem az első áthidalásra adom mondjuk a nullát a másodikra a fázist , és innen kötöm át kondi segítségével a segéd fázist ? Milyen értékű kondi kellene tehát ehhez hogy működjön mert még a gyakorlatban ilyet nem csináltam illetve hát nem sikeresen mert nem indult el .
(#) Mályi László válasza gabesz.mi074 hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Csak függöleges áthidalás, az delta. vizszintes csillag. mit szeretnél vele hajtani? mennyi a fordulata, ha ezt elküldöd akkor bővebb leírást kapol
(#) nokedli2010 válasza talaldki hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Köszönöm a hozzászólásokat, de még nem oldódott meg az ügy.
Feltöltök róla több infót. A videón láthatjátok, hogy megy, de valami más bekötés kellene, mert így nagyon bika és New York-ban is elmegy az áram, ha használom.
Egyébként kompresszor hajtására szeretném használni(az előző motorja leégett).

Bekötés: http://kepfeltoltes.hu/view/111215/bek_t_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezt hajtotta: http://kepfeltoltes.hu/view/111215/ezt_hajtotta_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ezt hajtotta 2: http://kepfeltoltes.hu/view/111215/ezt_hajtotta2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Tengely: http://kepfeltoltes.hu/view/111215/tengely_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Adattábla: http://kepfeltoltes.hu/view/111215/adatt_bla_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Videó: http://videa.hu/videok/tudomany-technika/villanymotor-hajtomu-moci-...Wd479g
(#) nokedli2010 hozzászólása Dec 15, 2011 /
 
Ja ez lemaradt.

http://kepfeltoltes.hu/view/111215/fed_l_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A fedelében találtam, hátha ez is kell.
(#) kadarist válasza nokedli2010 hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Szia!
Kösd be csillagba és hajtsd 230V-ról, kondenzátoros indítással.
(#) nokedli2010 válasza kadarist hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Köszi.

Vagyis u1=fázis
v1=nulla
w1=kondi
u1és w1 közé tegyem a kondit, vagy v1 és w1 közé?
(#) erbe válasza nokedli2010 hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Ne higgy a fedelében talált rajzocskának!
Az első képen látható bekötés szerint ezen semmiféle U-V-W nincsen, hanem A1, A2, D1, ..., F1, F2. Ezek a soros-párhuzamos (kettős gerjesztésű) kefés motorokra jellemző jelölések. Az adatlapon látható adatok, különösen a fordulatszám elgondolkoztathatná a válaszolókat. Az adatlap szerint 220 V, 6,5 A 1 KW-os a motor és ehhez 2000 fordulat tartozik. !!!
A képek szerint klímaberendezés kompresszorát hajtotta. Valószinűleg még fordulatszámszabályzó is lehetett hozzá.
Vedd le az áthidalásokat és méregesd ki, ki-kivel van. A gyakorlat szerint A1-A2 a két kefe. D1-D2 (?) az egyik gerjesztőtekercs, F1-F2 a másik gerjesztőtekercs. Emlékeim szerint a D... a soros, F... a párhuzamos gerjesztés. Ahhoz képest elég furcsa az áthidalások helyzete. Én nem kísérleteznék vele, mert gyorsabban ég le, mint mielőtt rájönnénk, hogyan lehetne üzemeltetni.
Javaslom, keress klímaberendezésekkel foglalkozó fórumot, hátha valaki ismeri a szerkezetet!
A képen az A1 sorában nem igazán lehet leolvasni a másik két jelzést. Ha igaz a feltételezésem, az F1-F2 között nagy ellenállású tekercsnek kell lennie és erre a két pontra kötve feszültséget a motornak viszonylag stabil, nem túl nagy fordulattal kell pörögnie. Viszont lehet, hogy jobb lenne neki az egyenáram, mint a váltakozó.
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Közben nézegettem még az adatlapot. Az alján van még egy rovat, amiről nem volt szó, 60 V. Lehetséges, hogy ez a külső gerjesztés feszültsége. Akkor viszont garantáltan egyenfeszültségű a motor.
A hajtott szerkezet meg akár dugattyús olajszivattyú is lehet. Valami emelőszerkezet, létrakitoló, ..., ha már tűzoltásról volt szó.
(#) nokedli2010 válasza erbe hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Köszi ez már valami.
Az alsó részen a felirat nem 60, hanem "comp"csak belevakuzott a gép. Megpróbálom levenni az áthidalásokat és f1-f2-re kötni a hálózatot. Ha kell hozzá kondit hova kössek?
Ja és a vezetékeken valóban f1 d1 stb.van az u és w stb. a táblán van csak.

(nincs köze a tűzoltósághoz, azt azért írtam, hogy ne várjatok túl sok szakértelmet tőlem, mert tűzoltó vagyok és csak barkácsolgatok, nem igazán értek az elektro dolgokhoz.) Egyébként lehetett olajszivattyú de az a vége a mocinak nem érdekes.
(#) erbe válasza nokedli2010 hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
JAJ NE!!!
Idézet:
„Megpróbálom levenni az áthidalásokat és f1-f2-re kötni a hálózatot.”

Nem ezt írtam.
Az áthidalásokat levéve méregess végig mindent! Majd utána eldöntjük, hogy jó helyen vannak-e az áthidalások és hova lehet kötni a 220-at. Ha lehet egyáltalán.
A "comp" meg a már korábban ismertetett kettős gerjesztés szakmai rövidítése: Kompaund motor.
Nem kell hozzá kondenzátor! Ha mégis, legfeljebb zavarszűrő.
(#) nokedli2010 válasza erbe hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Ok nem kötöm rá, de mérni én nem tudok (max. centivel)
Van egy kis sárga mérőműszerem, ha leírod hova kell kapcsolni és milyen értékeket kell nézni talán okosabb leszek.

(Az eredeti áthidalásokkal jól megy bika a moci, de elhalványodnak a lámpák és egy idő után leveri az automatát.)

És a jelölések C2 D2 A1
F2 D1 F1
(#) erbe válasza nokedli2010 hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Alakul a dolog.
Legkisebb ellenállásmérő állásba kapcsolod a műszert. Ohm skála, 200. Összezárod 1-2 másodpercig a mérőcsúcsokat. Kell a hosszabb idő, mert lassan megy lefelé (a legtöbb ilyen olcsó műszer ezt teszi). Leolvasod és megjegyzed a mért értéket. Ez általában 0,7-1,2 Ohm között áll meg. Rámérsz A1-C2, D1-D2, F1-F2 pontokra. A mutatott értékekből kivonod a korábban megjegyzettet.
A1-C2 között néhány Ohm, talán úgy 3-6 között lehet. D1-D2 nagyon kicsi, lehet akár 1 Ohm alatt. F1-F2 között üzemmódtól függően 60-300 Ohm körüli érték.
Ha minden úgy van, ahogy elgondolom, másfelé nem lehet összeköttetés. Azaz A1-D1, A1-F1, illetve D1-F1 között nem mérhető.
(#) nokedli2010 válasza erbe hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Az adatok:

A1-C2=6,8
D1-D2=1,1
F1-F2=SEMMI(200-ON),DE 20K-N=0,61

az elején mért érték:0,6

Egyikből sem vontam le, mert az átkapcsolás miatt nem tudom a helyiértékeket.
(#) erbe válasza nokedli2010 hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Tökéletes! Az értékek az elvártakhoz nagyon közel esnek.
A motor csak egyenfeszültségről üzemeltethető. !!!
Többi a rajzon:
Rajta van a jobb szélen az a bekötés is, ahogyan a hálózatról üzemeltetni lehet.
(#) erbe válasza erbe hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Ami még fontos ilyen motornál:
A + és - pólusok felcserélhetők, attól a motor még ugyanarra fog forogni. A forgásirányát nem szabad megfordítani. !!!
A bekötést is úgy rendezték el, hogy az áthidalások rakosgatásával ne lehessen megtenni. Ha nem arra forog, amerre kellene, a fizikai elhelyezésével lehet manőverezni.
Ha át akarnánk fordítani a forgásirányt, a kefék eltolásával kellene beállítani az optimális fordulatszámot és teljesítményt. Ha nem fordítható a kefetartó, erre nem sok esély van.

A javasolt egyenirányítókból inkább a nagyobbat kell betenni, árban nincs jelentős eltérés.
KBPC
(#) nokedli2010 válasza erbe hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Köszönöm a segítséget.
(#) nokedli2010 válasza erbe hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
Ha megtennéd még erre a képre nézz rá, hogy jó -e a bekötés így. ha nem légyszíves javitsd ki.

http://kepfeltoltes.hu/view/111215/Bek_t_s2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Köszönöm a törődést !
(#) erbe válasza nokedli2010 hozzászólására (») Dec 15, 2011 /
 
D2-A1 között is volt egy áthidalás, azt vissza kell tenni!
(#) gabesz.mi074 válasza Mályi László hozzászólására (») Dec 16, 2011 /
 
Köszi a segítségedet , A csillag és delta kapcsolást értem sőt ez a szakmám is és csináltam már csilag delta indítású motorokhoz vezérlést is 3fázison persze . A problémám az hogy van 1db 2800as fordulatú 1100w teljesítményű motorom ami 3fázisú. Nyilván valóan 3fázis 400volt esetében csilag elkötésben üzemel, 220volt esetében delta elkötésben ha volna ilyen 3fázisú 220volt fázis feszültségű hálózatom így is működne de 220volton mindenhol 1fázis van ,persze ezeket te is jól ismered. Egy szecskázót hajtanék vele és nem tudom milyen értékű indító kondit használjak hogy minél nagyobb legyen az induló nyomaték. Gondolom van hozzá egy meghatározott érték ezt szeretném meg tudni itt hiányosak az ismereteim ezzel kapcsolatban . Elméleti síkon értem én a lényegét .
(#) karaszbandi válasza gabesz.mi074 hozzászólására (») Dec 16, 2011 /
 
100 mikrós állandó üzemű 450V-os kondit tegyél rá.

A 3 fázisú 220V hálózaton a vonali feszültség a 220V és nem a fázisfeszültség. A fázisfeszültség a fázis és a nulla-föld közt van. A vonali feszültség meg a fázisok közt.

Csak a pontosság kedvéért.
Következő: »»   96 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem