Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » VW műszerfal
 
Témaindító: dcsabi, idő: Aug 26, 2007
Lapozás: OK   1 / 3
(#) dcsabi hozzászólása Aug 26, 2007 /
 
A fórumban még nem találtam rá utalást , ezért megkérdezem. vw passat 1.9 tdi műszerfal javítási ötletet kérek. Egy szép téli napon ugy -20 körül gyenge akksi,
indítás, a mutatók prelledznek, majd tolás, a motor elindult a mutatók felvettek egy véletlenszerű állapotot,
kis ideig még mocorogtak aztán vége. Ez az autó 97 ig volt gyártva. A bontókban 15 körüligértek, de még egy sem jutott el hozzám, meg nem a legolcsóbb... Új 50 körül lenne, ezért egyenlőre igy járok vele. szétkaptam és végignyomoztam tudom melyik IC a tettes, de még a száma alapján nem találtam ilyent. Feltételezem erre a célra készült a vw megbízásából, vagy esetleg itt van rajta más felírat ELMOS.... Ha valaki jártas ebben a témában és tud segíteni várom a hozzászólását. Kösz.
(#) Lucifer válasza dcsabi hozzászólására (») Aug 26, 2007 /
 
Az ELMOS egy német félvezetőgyár. Derítsd ki mi az IC funkciója, vagy próbáld meg beazonosítani a lábszám alapján az http://www.elmos.de oldalon. Hátha valami DCD konverter vagy valami könnyen helyettesíthető dolog.

(#) dcsabi hozzászólása Aug 26, 2007 /
 
próbálkoztam már vele, de eredmény nélkül.
A funció többek közt 5 db műszer hajtása, szervó vagy léptető motor rendszerűek. esetleg lehet egyéb kimenet is. Bemenetek szintén ezeknek megfelelően.
32 lábu PLCC tok.
(#) steelmann hozzászólása Aug 26, 2007 / 4
 
Van egy M-S Quad driver IC: X12_017_04_SP_E, a Switec gyártja. Ez ugyan csak 4 műszert hajt meg, de ezen a nyomon talán elindulhatsz.
(#) Lucifer válasza dcsabi hozzászólására (») Aug 26, 2007 /
 
Idézet:
„Der ASIC (Application Specific Integrated Circuit) ist ein Chip, welcher speziell für den Kunden gefertigt wurde. Der Vorteil daraus: Sein Know-how bleibt geschützt und der spezielle Chip ist für den Einsatz in der Applikation 100% geeignet”


Szerény német tudásom szerint:

Az ASIC egy olyan chip amelyet speciálisan a vevő igényeinek megfelelően fejlesztünk ki. Az előnyei ....

Szóval ilyet nemigen fogsz boltban venni. Gondolom spec. a VW részére gyártottak egy IC-t, Nem hiába nincs rajta semmi egyéb csak a gyár neve.

Szóval marad a bontó.
(#) waterbear hozzászólása Aug 27, 2007 /
 
Nyugodtan lőjetek le, :gun: ha nem jót mondok, a tapasztalatom a saját két autónkról van. Az asszony Passatja is 1.9 TD és az én Transporterem is az. Nem tudom, nem-e egyforma a TDI-k műszerfalával...?
Ugyanezt a hibajelenséget már tapasztaltam mindkettőnél, de nálam a TCA940-es fesz szab IC-k szálltak el illetve kilazult az egyik a foglalatban, így a műszerek véletlenszerű értékeket vagy semmit sem mutattak, illetve a rossz IC esetében egy darabig remegtek a generátoról jövő impulzusok függvényében. Persze ezt nem sokáig bírják, hisz telibe kapják a 14V-ot Azokon is ELMOS a gyártó jelzése....

Remélem tudtam segíteni...

Sziasztok.
(#) Dudus válasza waterbear hozzászólására (») Aug 27, 2007 /
 
Nekem is ez a tapsztalatom. 90%-ban az 5V-os feszültségstabilizátor hal meg.
(#) JZoli válasza dcsabi hozzászólására (») Aug 27, 2007 /
 
Szerintem is tápfesz gondja lesz a műszerfaladnak, mivel az összes műszervezérlő egyszerre nem mehet tönkre.Nézd meg a nagy IC tápfeszét!
(#) dcsabi válasza JZoli hozzászólására (») Aug 27, 2007 /
 
Köszi az infokat mindenkinek. Megnézem ezt a lehetőséget is. Egyébként a visszajelzők az óra és a kilométer számláló müködik
(#) dcsabi válasza dcsabi hozzászólására (») Aug 27, 2007 /
 
Válasz magamnak ?! TCA940-re nem emékszem, hogy lenne benn valami 5 lábu van benne.
Attól még persze lehet rossz.
(#) dcsabi hozzászólása Jún 17, 2008 /
 
Ugyanaz a WV, ha leállítom kb egy percig nem tudom újra elindítani, ( az indítómotor természetesen teker...) az izzitás jelző is ég ezalatt , de nem alszik ki mint egyébként 3-4 másodperc után... Persze nem hagyom így mert az izzitógyertyák hamar tönkremennének... Volt már ugy , hogy menet közben is leállt és "kiváratta" velem a kb 1 percet... Találkozott már valaki hasonlóval...? Ez egy 1996-os passat 1.9TDI...
(#) hojozsi hozzászólása Júl 24, 2010 /
 
Helló mindenkinek!

Egy ismerősöm vw saran műszerfala is elsötétült. Van egy 5 lábú táp ic, (76-2v50) felirattal, de nem találok rólasemmit. Tud ebben valaki segíteni?
Előre is köszönöm.

Józsi!
(#) kobold válasza hojozsi hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
Nagy valószínűséggel egy 8 A teherbírású, 2.5 V-os, low drop stabilizátorról van szó.
Bővebben: Link
(#) hojozsi válasza kobold hozzászólására (») Júl 24, 2010 /
 
Köszönöm a gyors választ, sokat segített.

Minden jót: Józsi!
(#) felho24 hozzászólása Nov 15, 2011 /
 
Sziasztok!

A probléma a következő:
Van egy 1.9 TD passatom ami azt csinálja hogy a hűtővíz hőfokmérő nem megy fel 70-75 foknál feljebb. Ez még nemis lenne gond mert megszoktam. De hirtelen egyet gondol és leesik a mutató nullára az üzemanyag szint jelzővel egyetemben. Máskor meg lefeleződik a vízhőfok és a üa. szint is. Elvileg a TCA 700Y stabkockát gyanúsítanám. Ki is cserélném csakhogy nincs már ez a típus nincs forgalomban. Mivel lehetne helyettesíteni?
A választ előre is köszönöm!!
(#) waterbear válasza felho24 hozzászólására (») Nov 15, 2011 /
 
Szia!

Mielőtt a stabkockát cserélnéd, a panelen találsz egy elkot, ha jól emlékszem 100 uf lehet, azt cseréld ki, és lehet csoda töténik
Nekem is ez volt a hiba végül is, miután a stab IC-t már szinte belebetonoztam, megint előjött a hiba.

Kiszáradt az elko... és mozog belülről. Kicseréltem, és azóta el is felejtettem ezt a hibajelenséget.
(#) saz hozzászólása Nov 18, 2011 /
 
Helló!

ojan kérdésem lenne h valakinek esetlek volkswagen lupo müszeregység kapcsolási rajza van e? ha van akk nagyon megköszöném ha elküldené email címemre sanyi12444@freemail.hu elöre is köszönöm nektek
(#) bergli hozzászólása Júl 1, 2013 /
 
Üdv mindenkinek.Van egy 83-as passat-om és nem tudok rájönni hogy mi baja a müszerfalnak.Idáig azt csainálta hogy egy bizonyos hőmérsékleten(melegbe) elment a müszerfal világitás meg a müszerek(viz, üzemanyag mutatók) dupla értékeket mutattak meg az óra megált ijenkor.A minap lecseréltem a müszerfal hátuján azt a fóliás áramkört most a mutatók kivételével hejre ált a rend.A mutatók most is duplán mutatnak.Köszönöm.
(#) zolika60 válasza bergli hozzászólására (») Júl 1, 2013 /
 
Van a fóliás áramkörön egy feszültségszabályozó áramkör. Azt vizsgáld meg.
(#) bergli hozzászólása Júl 3, 2013 /
 
Köszönöm,valszeg az a hiba.
(#) zolika60 válasza bergli hozzászólására (») Júl 3, 2013 /
 
Nekem is ilyen autóm van, kettő. Csak az egyik 81-es a másik meg 87-es.
(#) bergli válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 15, 2013 /
 
Jó autó nagyon szeretjük.Kontakt hiba volt.Most már a kilóméter óra napi számlálója nem mér.
(#) zolika60 válasza bergli hozzászólására (») Aug 15, 2013 /
 
Az mechanikus hiba. Szedd szét é hamar látni fogod az okát. Ha kell valami alkatrész csak szólj.
(#) pacal76 hozzászólása Nov 5, 2013 /
 
Üdv. Valaki hátha találkozott ezzel a hibával is. Minden indításnál elfelejti az időt meg a napi km számláló is lenulláz. 96-97 passat tdi.
(#) zolika60 válasza pacal76 hozzászólására (») Nov 5, 2013 /
 
Az indítózáskor felejti el, vagy már amikor ráteszed a gyújtást akkor sincsenek meg?
(#) pacal76 válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 6, 2013 /
 
Indításkor mikor elkezd tekerni az önindító. Tehát mikor beülök megvan minden adat. Akksi új van benne. Én egy kiszikkadt elkóra tippelnék csak nem tudom merre keressem.
(#) zolika60 válasza pacal76 hozzászólására (») Nov 6, 2013 /
 
Szerintem inkább bizonytalan test kontakt. Ha úgy van még mint az én 87-es Passatomon, akkor a negatív sarun, és az akku mellett a kasznin vannak a testpontok. (Barna színű vezetékek.) Ezeket ellenőrizd le első körben. Ha ezek rendben, a biztosíték tábla mellett és a műszerfal belsejében keresgélj tovább.
(#) Hochwald Ferenc hozzászólása Jan 2, 2016 /
 
Sziasztok. Van 1 95-ös 1.9td passatom soha nem működött a fordulatszámmérő. Arra már rájöttem hogy előttem valaki tdi óracsoportot tett bele. Hogy lehetne megoldani hogy működjön?
(#) pacal76 válasza Hochwald Ferenc hozzászólására (») Jan 2, 2016 /
 
Szerintem sehogy.
Mivel a td-n spirál forgatja a km órát, és a generátor működteti a fordulatszámmérőt.
A tdi-ben pedig a motorvezérlő szolgáltatja az adatokat.
Viszont létezik olyan óracsoport a td-hez ami fordulatszámmérős.
(#) Hochwald Ferenc hozzászólása Jan 3, 2016 /
 
A td-ben sincs spirál, ugyanolyan a meghajtó mint a tdi-ben. Azt olvastam hogy kell hozzá csináltatni egy kis elektronikát és akkor jó lessz. Csak azt nem tudom hogy ki gyárt ilyet. Ezért próbálkoztam itt nálatok.
Következő: »»   1 / 3
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem