Fórum témák
» Több friss téma |
A fórumban még nem találtam rá utalást , ezért megkérdezem. vw passat 1.9 tdi műszerfal javítási ötletet kérek. Egy szép téli napon ugy -20 körül gyenge akksi,
indítás, a mutatók prelledznek, majd tolás, a motor elindult a mutatók felvettek egy véletlenszerű állapotot, kis ideig még mocorogtak aztán vége. Ez az autó 97 ig volt gyártva. A bontókban 15 körüligértek, de még egy sem jutott el hozzám, meg nem a legolcsóbb... Új 50 körül lenne, ezért egyenlőre igy járok vele. szétkaptam és végignyomoztam tudom melyik IC a tettes, de még a száma alapján nem találtam ilyent. Feltételezem erre a célra készült a vw megbízásából, vagy esetleg itt van rajta más felírat ELMOS.... Ha valaki jártas ebben a témában és tud segíteni várom a hozzászólását. Kösz.
Az ELMOS egy német félvezetőgyár. Derítsd ki mi az IC funkciója, vagy próbáld meg beazonosítani a lábszám alapján az http://www.elmos.de oldalon. Hátha valami DCD konverter vagy valami könnyen helyettesíthető dolog.
próbálkoztam már vele, de eredmény nélkül.
A funció többek közt 5 db műszer hajtása, szervó vagy léptető motor rendszerűek. esetleg lehet egyéb kimenet is. Bemenetek szintén ezeknek megfelelően. 32 lábu PLCC tok.
Van egy M-S Quad driver IC: X12_017_04_SP_E, a Switec gyártja. Ez ugyan csak 4 műszert hajt meg, de ezen a nyomon talán elindulhatsz.
Idézet: „Der ASIC (Application Specific Integrated Circuit) ist ein Chip, welcher speziell für den Kunden gefertigt wurde. Der Vorteil daraus: Sein Know-how bleibt geschützt und der spezielle Chip ist für den Einsatz in der Applikation 100% geeignet” Szerény német tudásom szerint: Az ASIC egy olyan chip amelyet speciálisan a vevő igényeinek megfelelően fejlesztünk ki. Az előnyei .... Szóval ilyet nemigen fogsz boltban venni. Gondolom spec. a VW részére gyártottak egy IC-t, Nem hiába nincs rajta semmi egyéb csak a gyár neve. Szóval marad a bontó.
Nyugodtan lőjetek le, :gun: ha nem jót mondok, a tapasztalatom a saját két autónkról van. Az asszony Passatja is 1.9 TD és az én Transporterem is az. Nem tudom, nem-e egyforma a TDI-k műszerfalával...?
Ugyanezt a hibajelenséget már tapasztaltam mindkettőnél, de nálam a TCA940-es fesz szab IC-k szálltak el illetve kilazult az egyik a foglalatban, így a műszerek véletlenszerű értékeket vagy semmit sem mutattak, illetve a rossz IC esetében egy darabig remegtek a generátoról jövő impulzusok függvényében. Persze ezt nem sokáig bírják, hisz telibe kapják a 14V-ot Azokon is ELMOS a gyártó jelzése.... Remélem tudtam segíteni... Sziasztok.
Nekem is ez a tapsztalatom. 90%-ban az 5V-os feszültségstabilizátor hal meg.
Szerintem is tápfesz gondja lesz a műszerfaladnak, mivel az összes műszervezérlő egyszerre nem mehet tönkre.Nézd meg a nagy IC tápfeszét!
Köszi az infokat mindenkinek. Megnézem ezt a lehetőséget is. Egyébként a visszajelzők az óra és a kilométer számláló müködik
Válasz magamnak ?! TCA940-re nem emékszem, hogy lenne benn valami 5 lábu van benne.
Attól még persze lehet rossz.
Ugyanaz a WV, ha leállítom kb egy percig nem tudom újra elindítani, ( az indítómotor természetesen teker...) az izzitás jelző is ég ezalatt , de nem alszik ki mint egyébként 3-4 másodperc után... Persze nem hagyom így mert az izzitógyertyák hamar tönkremennének... Volt már ugy , hogy menet közben is leállt és "kiváratta" velem a kb 1 percet... Találkozott már valaki hasonlóval...? Ez egy 1996-os passat 1.9TDI...
Helló mindenkinek!
Egy ismerősöm vw saran műszerfala is elsötétült. Van egy 5 lábú táp ic, (76-2v50) felirattal, de nem találok rólasemmit. Tud ebben valaki segíteni? Előre is köszönöm. Józsi!
Nagy valószínűséggel egy 8 A teherbírású, 2.5 V-os, low drop stabilizátorról van szó.
Bővebben: Link
Köszönöm a gyors választ, sokat segített.
Minden jót: Józsi!
Sziasztok!
A probléma a következő: Van egy 1.9 TD passatom ami azt csinálja hogy a hűtővíz hőfokmérő nem megy fel 70-75 foknál feljebb. Ez még nemis lenne gond mert megszoktam. De hirtelen egyet gondol és leesik a mutató nullára az üzemanyag szint jelzővel egyetemben. Máskor meg lefeleződik a vízhőfok és a üa. szint is. Elvileg a TCA 700Y stabkockát gyanúsítanám. Ki is cserélném csakhogy nincs már ez a típus nincs forgalomban. Mivel lehetne helyettesíteni? A választ előre is köszönöm!!
Szia!
Mielőtt a stabkockát cserélnéd, a panelen találsz egy elkot, ha jól emlékszem 100 uf lehet, azt cseréld ki, és lehet csoda töténik Nekem is ez volt a hiba végül is, miután a stab IC-t már szinte belebetonoztam, megint előjött a hiba. Kiszáradt az elko... és mozog belülről. Kicseréltem, és azóta el is felejtettem ezt a hibajelenséget.
Helló!
ojan kérdésem lenne h valakinek esetlek volkswagen lupo müszeregység kapcsolási rajza van e? ha van akk nagyon megköszöném ha elküldené email címemre sanyi12444@freemail.hu elöre is köszönöm nektek
Üdv mindenkinek.Van egy 83-as passat-om és nem tudok rájönni hogy mi baja a müszerfalnak.Idáig azt csainálta hogy egy bizonyos hőmérsékleten(melegbe) elment a müszerfal világitás meg a müszerek(viz, üzemanyag mutatók) dupla értékeket mutattak meg az óra megált ijenkor.A minap lecseréltem a müszerfal hátuján azt a fóliás áramkört most a mutatók kivételével hejre ált a rend.A mutatók most is duplán mutatnak.Köszönöm.
Van a fóliás áramkörön egy feszültségszabályozó áramkör. Azt vizsgáld meg.
Nekem is ilyen autóm van, kettő. Csak az egyik 81-es a másik meg 87-es.
Jó autó nagyon szeretjük.Kontakt hiba volt.Most már a kilóméter óra napi számlálója nem mér.
Az mechanikus hiba. Szedd szét é hamar látni fogod az okát. Ha kell valami alkatrész csak szólj.
Üdv. Valaki hátha találkozott ezzel a hibával is. Minden indításnál elfelejti az időt meg a napi km számláló is lenulláz. 96-97 passat tdi.
Az indítózáskor felejti el, vagy már amikor ráteszed a gyújtást akkor sincsenek meg?
Indításkor mikor elkezd tekerni az önindító. Tehát mikor beülök megvan minden adat. Akksi új van benne. Én egy kiszikkadt elkóra tippelnék csak nem tudom merre keressem.
Szerintem inkább bizonytalan test kontakt. Ha úgy van még mint az én 87-es Passatomon, akkor a negatív sarun, és az akku mellett a kasznin vannak a testpontok. (Barna színű vezetékek.) Ezeket ellenőrizd le első körben. Ha ezek rendben, a biztosíték tábla mellett és a műszerfal belsejében keresgélj tovább.
Sziasztok. Van 1 95-ös 1.9td passatom soha nem működött a fordulatszámmérő. Arra már rájöttem hogy előttem valaki tdi óracsoportot tett bele. Hogy lehetne megoldani hogy működjön?
Szerintem sehogy.
Mivel a td-n spirál forgatja a km órát, és a generátor működteti a fordulatszámmérőt. A tdi-ben pedig a motorvezérlő szolgáltatja az adatokat. Viszont létezik olyan óracsoport a td-hez ami fordulatszámmérős.
A td-ben sincs spirál, ugyanolyan a meghajtó mint a tdi-ben. Azt olvastam hogy kell hozzá csináltatni egy kis elektronikát és akkor jó lessz. Csak azt nem tudom hogy ki gyárt ilyet. Ezért próbálkoztam itt nálatok.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |