Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Nixie kilóméteróra
Sziasztok
Az előbb olvasgattam a nixie csöves óráról szóló eszmecserét, és az jutott eszembe, hogy milyen fasza kilóméterórát lehetne csinálni nixie csövekből a motoromba. Nem tud valaki véletlenül ilyen kapcsolást? Esetleg van valakinek valami ötlete, hogy hogyan lehet véghezvinni az elgondolást? Meg lehet ezt egyáltalán oldani 12 voltal?
Szia!
Előszöris, én motorra félteném a csöveket az összetőréstől.. De ha mondjuk meg tudod oldani az erős és kicsit rugalmas felszerelést akkor működhet a dolog. Ilyen kész kapcsolást én nem ismerek, de ha van egy olyan kapcsolás, ami 7 szegmenses kijelzőn mutatja a fordulatot, át lehet alakítani nixiesre, főleg ha nem cél IC vezérli a kijelzőt. Az anódfeszt step-up konverterrel meg lehet oldani 12V-ról is. Üdv, Tom
ha a cső összetörik a kormány körül, akkor ott már nagyon nagy a gáz. A motorban valószínüleg az lesz a legkisebb veszteség...
Nem fordulatot, hanem sebességet akarok mérni, de gondolom ugyanaz a helyzet mint a fordulatszámmérőnél.
Találtam egy szimpatikus 7 szegmenses kijelzőt.
Hogy lesz ebből nixies?
Nagyvonalakban: a 4511öt lecseréled 4028-ra, a rajz szerinti kapcsolással, a bemeneti A,B,C,D lábakat kötöd a 4553 Q0,Q1,Q2,Q2 kimenetére, a nixiek katódjait pedig a raiz kimeneti x-jeire. Az anódokhoz építesz egy step-up konvertert, a 9V helyére simán adhatsz 12-őt és az anódok multiplexelésére hivatott eredeti egy PNP tranyót lecseréled valami ilyesmire: csatoltam
Üdv!
Köszi Tom
az anódok multiplexelésére szolgáló PNP tranyók jól sejtem, hogy a martybugs oldalon található razon a Q2; Q3; Q4 BC559 tranyók?
Lenne itt még valami a mit nem értek.
Miután lecserélem a 4511-es ict 4028-ra, marad egy fölös bemenet, amit a 4028-on nincs. mégpedig a 4511-es 4. lába (ripple blanking input). Ráadásul egy csomó minden kapcsolódik hozzá. Szerinted azzal mit kell csinálni?
A blanking input az csak arra való, hogyha az alacsony jelet kap, akkor nem mutat semmit a kijelző. állandó magas szinten kel tartani ezt a lábat normális kijelzéshez. Ebben a kapcsolásban úgy van használva, hogy az áramkör folyamatosan be van kapcsolva, de a kijelzéshez fel kell kapcsolni a lámpát is. amíg nem megy a lámpa, ez a láb alacsony jelet kap és nincs kijelzés. Figyelmen kívül hagyhatod a dolgot, magát az áramkört kapcsolod majd ki-be, vagy a step-up konvertert járatod a lámpa áramkörről, így ugyanezt az eredményt éred el.
Mindent nagyon szépen átbeszéltetek csak a lényeget nem: honnan veszed le a sebességgel arányos impulzusokat? :nemtudom:
Ugyan nem nekem kell a dolog, de beleolvasva a belinkelt oldalba, meg is találtam a dolgot:
Sensor I attached two strong magnets to the tailshaft, just behind the gearbox. Having the magnet and sensor closer to the rear of the car could have resulted in an erratic signal pickup, as there is more up/down movement of the tailshaft relative to the chassis towards the rear of the car, as a result of the rear suspension movement. mounting and location of the sensor coil relative to the tailshaft Using just a single magnet would have resulted in an unbalanced tailshaft, so two magnets were used, located on oposite sites of the tailshaft. A coil, sourced from a solenoid from some electro-mechanical device (I can't recall, but possibly from an electronic typewriter) was used to create the sensor. The coil was screwed to a section of aluminium plate, to provide an easy method for mounting it underneath the car, and coated with silicone, to provide some protection from harsh environment underneath a car. the sensor coil The aluminium plate was then screwed to the underbody of my car, with the coil being mounted about 10-15mm away from the magnets on the tailshaft. If using weaker magnets, or a smaller coil, you'll need to locate the coil closer to the tailshaft. Due to the rotational speed of the tailshaft, the centrifical forces on the magnets are quite high. Several methods for attaching the magnets to the tailshaft were attempted, with most resulting in one or both magnets coming lose, and being hurled violently against the underside of the tailshaft tunnel, typically when driving at a reasonable speed. Some magnets were gluded to the tailshaft using liquid nails, but had to be chiselled off, as they weren't powerful enough to trigger the sensor. Eventually, I glued some powerful magnets to the tailshaft using super-strength araldite. I used a metal hose clamp to hold the magnets in place for a few days while the glue dried. The hose clamp was then replaced with a few cable ties, as the metal hose clamp would have affected the operation of the sensor.
Köcce. Látod, én már nem is olvastam bele...
Mondjuk a mágnesek kibalanszirozása és rögzítése...háááát nem is tudom...
sztem a máges rögzítése stb nem olyan gáz, és valószínüleg egy 1000 Ft-s bicaj kmóra jeladója is valami hasonló lehet. Annak a súlya pedig elenyésző, és a kihajtótengely fordulatszáma viszonylag sem túl nagy (150km/h-nál kb 3-4000rpm) úgyhogy a balanszírozás valószínüleg nem isolyan fontos.
Most már csak meg kell építeni.
Mindenkinek köszönöm a gyors és pontos válaszokat.
Hello
Nos hogy sikerült a terved? Én is szeretnék építeni egy nixie sebességmérőt az autómba. Az mellesleg nem okozott gondot, hogy lehet hogy 12V ot ad le az akumlátor amikor állsz, de menet közben 14V-os töltésen van. ? Ha sikerült megépítened légyszi rakj fel pár képet és kapcsolási rajzot ha csináltál. Előr is köszi
sajnos az ötlet még mindíg nem lett kivitelezve, 3 év után sem. de most hogy eszembe juttattad, újra kedvet kaptam hozzá...
Nos akkor hajrá
Nem vagyok még egyáltalán egy nagy profi, de ha van egy jó kapcsolási rajz azt valószínüleg össze tudom rakni. Hogyan lehet amúgy beállítani a 7szegmenses rendszeren hogy 1 fordulat hány m-nek felel meg? Nem lenne egyszerűbb egy bicikli sebességmérőjének a kijelzőjének a helyére kötni? |
Bejelentkezés
Hirdetés |